Bestaan er tobacco kleurige S&T hoofdstellen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Bestaan er tobacco kleurige S&T hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:29

Duurt wel even voor je het hebt, maar dan is wel zoals je wilt én in de goede kleur

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 09:29

Ik ben ondertussen nog steeds bezig met mijn zoektocht, ook niet heel hard meer gezocht vanwege blessures paard, maar ik wil ‘m toch nog een keer vinden...

Ik heb nu de Prestige binnen, maar als ik die zo zie vermoed ik dat zowel neus- en frontriem te kort zullen zijn of heel net aan, en daar vind ik ‘m te duur voor...
Maar de kleur valt me eigenlijk ook best wel tegen...
Op de site was ‘ie echt tobacco en nu ‘ie hier in huis hangt vind ik ‘m echt een stuk donkerder, ik denk ook donkerder dan mijn zadel en dan schiet het nog z’n doel voorbij...
Ik ga ‘m in ieder geval zo even passen, misschien valt de kleur buiten bij daglicht erg mee en de maat ook!
Het is wel een super mooi hoofdstel!

Misschien anders dan toch maar Dobert samen laten stellen op maat ofzo...
Ik heb al tig keer internet afgezocht maar ik vind gewoon geen andere merken die S&T hoofdstellen in die kleur hebben, zo bizar...

Ik heb een donkerbruine Schockemohle en die is ruim zat, maar die hebben die kleur weer niet...

Afbeelding

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:50


Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 15:22

Maris schreef:


Stubben nog niet gevonden in die kleur, maar daar ga ik nog even naar zoeken, weet ook niet hoe die vallen.
Dyon heb ik een prachtige bruine van gepast, maar te klein...

De Prestige zit inmiddels ook in de doos om terug te sturen, buiten dat ‘ ie een hele andere kleur dan mijn zadel bleek te zijn waren neusriem en frontriem ook te kort...

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Bestaan er tobacco kleurige S&T hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:41

In welke prijsklasse mag het ongeveer vallen?

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Bestaan er tobacco kleurige S&T hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:41

Anders informeer eens bij Tess Horse Products, die kan in (bijna) alle kleuren bestellen/laten maken...zijn hele mooie hoofdstellen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Bestaan er tobacco kleurige S&T hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:51

Ik ging ook zeggen kijk eens naar Tess horse products. Die kan veel samenstellen! Zie daar heel mooie dingen van voorbij komen.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Bestaan er tobacco kleurige S&T hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:53

misschien bridle to fit?

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:19

Nouvel schreef:
Stubben nog niet gevonden in die kleur, maar daar ga ik nog even naar zoeken, weet ook niet hoe die vallen.
Dyon heb ik een prachtige bruine van gepast, maar te klein...

De Prestige zit inmiddels ook in de doos om terug te sturen, buiten dat ‘ ie een hele andere kleur dan mijn zadel bleek te zijn waren neusriem en frontriem ook te kort...


Stubben heeft die kleur zeker, en als je via de officiële website contact opneemt is er wel maatwerk mogelijk.

Ik zat nog te zoeken bij KN voor je, die hadden ook die mooie kleur ooit, maar die staan niet meer op de website. Wel echt topkwaliteit, je zou er eens een mailtje tegenaan kunnen gooien naar Zuidweg...

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:25

Zaldi heeft de kleur London en ook Tostado. Als één van die kleuren is wat je zoekt, kun je hem helemaal naar eigen wens samenstellen. Ik heb net een volledige donkerbruine set binnen van Zaldi (zadel en hoofdstel) en het is zulk mooi leer en ook mooi afgewerkt dat ik het lange wachten alweer vergeten ben!

Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bestaan er tobacco kleurige S&T hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:44


Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 20:50

Bedankt voor het meedenken allemaal, top!

Tess en Bridle to fit hebben geen cognac/tabacco en van BtF hoor ik ook wel dat de kwaliteit van het leer wel eens wat minder is.

Van Zaldi ben ik nog geen echte mooie tegen gekomen, maar ik ga er nog eens naar kijken!
Tostado ken ik niet, is dat ook Spaans/portugees?

Nienkje_H, die 2e in jouw post is een Dyon, die heb ik gepast maar daarvan zijn de neusriem en de frontriem te krap, wel een prachtig hoofdstel van super mooi leer!

Prijsklasse... ik ben best bereid om wat uit te geven maar dan moet het wel echt de goede kleur zijn, echt goed passen en ik moet het echt mooi vinden...
En de leerkwaliteit moet top zijn.
Ik heb er best wel voor gespaard, dacht dan ook met de Prestige het hoofdstel gevonden te hebben (was over de 400,-...) maar helaas...
Dat is ook wel een beetje het hoogste bedrag wat ik er eigelijk aan uit wil geven...

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Bestaan er tobacco kleurige S&T hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:53

Tess maakt ze op maat in alle kleuren die lipica ook kan leveren, zelfs roze, dus cognac gaat zeker geen probleem zijn....

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:54

Zoek maar eens op tess one of lipica... :)

Ik denk dat je best eens kan vragen of ze het hele hoofdstel in kleur kan(laten) maken
Laatst bijgewerkt door Sky_As op 26-02-21 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:55

2fithorses?

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:00

Sky_As schreef:
Zoek maar eens op tess one of lipica... :)

Ik heb bij Tess geïnformeerd voor een donkerbruine neusriem, maar dat kon ook niet :n Ik dacht dus ook dat ze alles konden maken, maar blijkbaar niet

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 21:01

Sky_As schreef:
Zoek maar eens op tess one of lipica... :)


Ik heb een tijd terug wel eens geïnformeerd en toen niet, maar misschien nu wel, ik ga weer kijken, bedankt voor de tip!


KellyDV schreef:
2fithorses?

Dat ken ik niet, ga ik ook kijken!

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Bestaan er tobacco kleurige S&T hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:11


Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:37

Spenk schreef:


Zijn alleen neusriem en kopstuk.... Dus weet idd niet of het hele hoofdstel kan. Wellicht asks meerdere mensen het vragen dat ze wel en keer gaat kijken of het mogelijk is...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bestaan er tobacco kleurige S&T hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 22:03

Ik kan wel eens informeren bij Tess maar ik zie voor S&T een bedrag van bijna €600,- staan, dat vind ik toch wel flink...

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:20


Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Bestaan er tobacco kleurige S&T hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:27


Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 22:27


Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 22:29

Neon schreef:


Wel aardig de goeie kleur, maar niet helemaal qua type vind ‘m wat grof ogen en de neusriem vrij smal en er zit een sperriem aan...
Maar ik zou ‘m in het echt moeten zien en passen om het echt te kunnen beoordelen

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:42

Nouvel schreef:
Neon schreef:


Wel aardig de goeie kleur, maar niet helemaal qua type vind ‘m wat grof ogen en de neusriem vrij smal en er zit een sperriem aan...
Maar ik zou ‘m in het echt moeten zien en passen om het echt te kunnen beoordelen


Is het voor jouw donkere lusitano? Want dan lijkt het grovere mij juist erg gaaf :D ik had op mijn Nonius met convex hoofd een hongaars hoofdstel wat ook grof was... maakte het nog stoerder :)

(Totaal ander hoofdstel... maar even voor het idee i.v.m. grof hoofd in combinatie met grof hoofdstel...)


Afbeelding




De sperriem kun je bij een goede zadelmaker eraf laten halen dan zie je daar niks meer van ;)