Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 199 van de 285 [ 7110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 ... 285  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

pluisje88 schreef
Ik heb de lingus 1 en de gewone anatomical vision space. Beide fijne hoofdstellen maar duidelijk verschillend op verschillende vlakken. Dus van te voren even goed kijken wat je zoekt. Erg breed kopstuk, vastere ligging of lichter en luchtiger.


Dan ga ik daar idd goed naar kijken, dank!

Heb jij een voorkeur qua hoofdstel en waarom?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 17:34 



 
Profiel   

Hmm die is lastig. Ik vind de losse neusriem van de lingus heel fijn (maar die van jou heeft een sperriem) maar het brede kopstuk en de vorm bij de ogen vind ik van de anatomical vison space heel fijn. Als je toch voor de lingus 2 wil gaan ipv van de gewone lingus dan zou ik serieus kijken naar de vision space. Is echt een mooi hoofdstel met mooie vorm en mooi leer.

Ik heb de normale vison space trouwens. Dus zonder sperriem

https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... -hoofdstel

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 18:30 



 
Profiel   

Zonder sperriem vind ik inderdaad ook erg mooi, echter om het hoofdstel te mogen gebruiken op wedstrijd zal ik helaas 2 riempjes “moeten” hebben.

Wellicht komt die variant er ooit als mijn Schöckemohle op is, en dan voor training thuis. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 22:05 



 
Profiel   

Hoi,
Na (bijna) heel het topic door te hebben gespit twijfel ik over de Equitus beta. Is deze echt beter dan bijvoorbeeld een van de kramer die er op lijkt? Kwa kwaliteit en ligging. Eigenlijk wil ik graag de Equitus maar is deze meer dan het dubbele waard?
(Hoewel de EJ nu 20% korting heeft bij drie artikelen := )

Ik heb nu een micklem en de anky comfort fit. De anky is echt mijn favoriet maar Denver denkt daar anders over en is meer tevreden met de korte bakstukken. Alleen de micklem ligt gewoon niet ideaal (en vind ik niet zo mooi als de Equitus Beta :') )


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 23:30 



 
Profiel   

Ik ben persoonlijk erg blij (nog steeds) met mijn equitus beta. Mijn paard liep altijd op een lage neusriem maar op deze loopt ze ook top. Op een normaal gecombineerde neusriem laat ze duidelijk merken dat ze het niets vind. De kwaliteit vind ik ook goed, maar wel net als ieder ander leer moet het onderhouden worden. Van rossner is er echt een identiek hoofdstel die nog zachter is dan de schockemohle, al betwijfel ik of de levensduur ervan net zo lang zal zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 01:02 



 
Profiel   

Wiwabalia schreef
Zonder sperriem vind ik inderdaad ook erg mooi, echter om het hoofdstel te mogen gebruiken op wedstrijd zal ik helaas 2 riempjes “moeten” hebben.

Wellicht komt die variant er ooit als mijn Schöckemohle op is, en dan voor training thuis. :j


Wat ik na mijn mailwisseling met de knhs heb begrepen is dat als je er een losse keelriem aan hangt dat je dan met de lingus zou mogen starten. Dan heb je dus 2 riempjes. .. ze hebben het niet letterlijk gezegd, maar ook niet ontkend toen ik het voorstelde. Ze gaan dit model trouwens wel bespreken in de volgende vergadering voor eventuele goedkeuring

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 01:21 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Wiwabalia schreef
Zonder sperriem vind ik inderdaad ook erg mooi, echter om het hoofdstel te mogen gebruiken op wedstrijd zal ik helaas 2 riempjes “moeten” hebben.

Wellicht komt die variant er ooit als mijn Schöckemohle op is, en dan voor training thuis. :j


Wat ik na mijn mailwisseling met de knhs heb begrepen is dat als je er een losse keelriem aan hangt dat je dan met de lingus zou mogen starten. Dan heb je dus 2 riempjes. .. ze hebben het niet letterlijk gezegd, maar ook niet ontkend toen ik het voorstelde. Ze gaan dit model trouwens wel bespreken in de volgende vergadering voor eventuele goedkeuring


Maar die is er met een ringetje aan de frontriem zo aan te hangen.. hmmmm.. dat is ook een idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 20:08 



 
Profiel   

Oké, vandaag het moment supreme. De Micklem Multi Full passen op mijn Quarter merrie. Voor haar kaak had ze het nodig ... de rest is om te janken. Dus hij is linea recta weer retour. Beetje jammer dat het retourneren niet zo duidelijk was en uiteindelijk op het formulier wel staat dat je zelf verzendkosten moet betalen maar ála. Het zij zo.

Ik ga maar weer verder in mijn speurtocht :Y)

[ img ]

[ img ]

Prijs van de pony die het zieligst kan kijken gaat wel naar die van mij .... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 21:04 



 
Profiel   

Om eerlijk te zijn vind ik het hoofdstel echt lelijk op je pony. Ze heeft een prachtige kleur en zo’n mooi hoofdje maar het hoofdstel doet daar echt afbreuk aan. En haha ja, ze lijkt er zelf idd niet blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 21:12 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Om eerlijk te zijn vind ik het hoofdstel echt lelijk op je pony. Ze heeft een prachtige kleur en zo’n mooi hoofdje maar het hoofdstel doet daar echt afbreuk aan. En haha ja, ze lijkt er zelf idd niet blij mee.


Hij is al retour :P _/-\o_
Maarja, nu heb ik nog niets fatsoenlijks voor het longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 21:14 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik liep mee in het vorige topic. Maar besefte me dat dat alweer 6 jaar geleden was want toen heb ik de Micklem gekocht. Na 6 jaar ben ik wel toe aan een nieuw hoofdstel maar ik vind het leer van de huidige Micklem erg lelijk. Heb ze toen zien hangen bij EJ en schrok echt van het leer.

Ik zag ook de Presteq. Ik vroeg me af: hoe zijn hier de ervaringen t.o.v. Micklem en welke maat moet ik hebben als ik van de Micklem de Cob maat heb.
Ik heb wel gewoon een paard hoor (1.62 is ze), maar ze heeft een fijn koppie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 10:06 



 
Profiel   

Ik ben ook overgestapt van de Micklem naar de Presteq. Mijn paard(ook een fijn hoofdje) vind het fijner, met name het kopstuk.
Ze heeft ook cob, maar ik heb er een full frontriem aan moeten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 13:20 



 
Profiel   

Het leer van de Presteq is echt veel mooier en zachter. (Ik heb de Micklem alleen in handen gehad, niet voor mijn eigen pony). Mijn pony heeft ook cob met een full frontriem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 14:02 



 
Profiel   

Micklem Multi Full past bij ons gelukkig wel. Hij liep er ook prima op en bit lag fijn stil. Zelfs met kaptoom liep hij goed (paard houd niet van gedoe op de neus).
[ img ]
[ img ]

Binnenkort maar bruine versie (met frontriem :o ) kopen!
Wij gaan ook nog een myler lvl 2 bitje proberen hierbij.
Al was hij met dit hoofdstel wel al wat rustiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 14:47 



 
Profiel   

Totaal niet negatief bedoelt, maar zit die niet aan de lage kant? Bij Beeb zat ie ongeveer ook op die plek maar dat vond ik echt te laag met dat neusbotje. Heb het idee dat hij hoger hoort te zitten als ik foto's vergelijk. Uiteraard zal je instructrice t wel weten, maar het viel me op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 21:05 



 
Profiel   

Die zit inderdaad te laag. Neusriem mag zeker 1/ 2 gaten omhoog zit nu op het zwevend neusbot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 21:06 



 
Profiel   

Naar mijn idee valt die micklem ook te laag op de neus. Gaatjes hoger kan die ook niet want dan ligt het op het jukbeen.
Bij mijn paard zat hij altijd zo (even geen betere foto):

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 21:21 



 
Profiel   

Ik heb nu al een tijdje volgend hoofdstel. Paard was altijd nogal hangerig en sinds ik met dit hoofdstel rij loopt hij echt enorm fijn
[ img ]

Voor mijn ander paard heb ik nu dit hoofdstel besteld. Ben enorm benieuwd hoe die gaat reageren. Mijn merrie is enorm gevoelig voor druk en hoop dat dit hoofdstel haar kan helpen om beter te kunnen omgaan met druk
[ img ]

Voor mijn 3 andere paarden heb ik nog een gewoon hoofdstel maar als blijkt dat deze hoofdstellen echt een verbetering geven zullen de 3 andere ook een anatomisch krijgen.
Ikzelf ken absoluut niets van anatomische hoofdstellen dus misschien dat iemand mij hier wat verdere info over deze hoofdstellen kan verschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 22:06 



 
Profiel   

Hoofdstel op de bovenste foto met bruine paars zit de neusriem wel echt een heel stuk te laag. Mag zeker 2 gaten elke kant omhoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 22:18 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Hoofdstel op de bovenste foto met bruine paars zit de neusriem wel echt een heel stuk te laag. Mag zeker 2 gaten elke kant omhoog.

Ja, dat dacht ik al toen ik door het topic las. Ik pas hem morgen even aan en dan maak ik een nieuwe foto. Paard mag momenteel even niet gereden worden tot we zijn been verder kunnen onderzoeken. We denken dat hij een breukje in de knie heeft maar dierenarts is momenteel niet thuis en hij is niet mank, enkel al langere tijd een dikke knie

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 22:40 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is hoe die nu zit, 2 gaatjes korter

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 15:32 



 
Profiel   

Lightninggg schreef
[ [url=m/bv4oNG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is hoe die nu zit, 2 gaatjes korter


Ik vind het maar lastig met dit hoofdstel. Persoonlijk heb ik nu het idee dat hij achter het jukbeen blijft ipv deze volgt en dus niet helemaal netjes ligt. Maar goed, ik heb hem niet voor niets weggedaan want ik kreeg hem ook niet 'mooi' liggend op mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 16:32 



 
Profiel   

Dat ziet er wel goed uit, mooi onder jukbeen langs en goed boven zwevend neusbot en de kiezen liggen zo ook beter vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 16:32 



 
Profiel   

Ik volg xDenies hierin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 16:33 



 
Profiel   

[ img ]
Het nieuwe hoofdstel voor mijn merrie is ook binnen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 17:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 199 van de 285 [ 7110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 ... 285  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen