Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 200 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203 ... 284  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

Wie hadden er hier ook alweer een vision space hoofdstel van kramer? Ik zit er zo over te twijfelen. Zelfde principe als presteq maar iets goedkoper en minder klipjes die in t oog springen..

Hebben jullie foto's op jullie paard ervan? Dan kan ik even verder twijfelen nog namelijk haha!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 09:47 



 
Profiel   

Ik heb het hoofdstel even opgezocht maar is echt heel anders dan de Presteq. Tenzij je bedoelt dat hij er voor het oog hetzelfde eruit ziet? Maar het kopstuk is totaal anders, de bit ophanging (bij presteq met elastiek) en er zit geen sperriem aan.
Dus ik weet niet precies waar je naar opzoek bent in een hoofdstel maar dit is niet hetzelfde principe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:47 



 
Profiel   

Ik ben voor het oog idd opzoek, naar iets met zo min mogelijk riemen.
De sperriem mist, maar zou nog wel kunnen gaan voor 1 met een sperriem eraan.
Ik zoek iig een groot kopstuk, die zacht en fijn is.
En zo min mogelijk storende riemen.

Ze is op lage neusriem het fijnst, maar een sedna model vind ze ook prima.

Ze is ook weer het fijnst op mijn winderen bit, maar die past niet lekker bij lage neusriem ivm de ringen.

Ik trek riemen sowieso nooit aan, dus iets hoger kan prima, gezien sedna middel ook goed gaat. Maar zou graag wat minder riemen willen.

Voor eventueel wedstrijden kan ik gewoon losse keelriem eraan maken, dat is zo gedaan mocht dat nog steeds zo moeten bij de knhs..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 11:07 



 
Profiel   

Inmiddels wel een maat groter hoofdstel.

[ img ]


[ img ]



[ img ]


wendy1987 schreef
Wie hadden er hier ook alweer een vision space hoofdstel van kramer? Ik zit er zo over te twijfelen. Zelfde principe als presteq maar iets goedkoper en minder klipjes die in t oog springen..

Hebben jullie foto's op jullie paard ervan? Dan kan ik even verder twijfelen nog namelijk haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 11:19 



 
Profiel   

Ik ben er echt super blij mee.
Heel mooi en zacht leer. En dat voor weinig geld.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 18:56 



 
Profiel   

Hier helaas een lichte zwelling achter de oren met de Rambo micklem. Hebben meer mensen daar problemen mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 19:49 



 
Profiel   

Anton90 schreef
Hier helaas een lichte zwelling achter de oren met de Rambo micklem. Hebben meer mensen daar problemen mee?


Mijn merrie kreeg er een witte drukplek van.. (en ik ben absoluut niet van het aansnoeren)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 19:56 



 
Profiel   

Wiwabalia schreef
Anton90 schreef
Hier helaas een lichte zwelling achter de oren met de Rambo micklem. Hebben meer mensen daar problemen mee?


Mijn merrie kreeg er een witte drukplek van.. (en ik ben absoluut niet van het aansnoeren)


Ja ik ook niet inderdaad, ben echt teleurgesteld. Ik gebruik nu een bontje maar wil toch kijken naar wat anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 21:17 



 
Profiel   

Ik heb nu de Schockemöhle Beta. Loopt ze prima op al vind ik de keelriem totaal overbodig.

Ik zou kijken bij Hoöks of Kramer, dat leer is ook stukken zachter.

Enkele voorbeelden;
[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 21:44 



 
Profiel   

Roos_M schreef
Hoi allemaal,

Ik liep mee in het vorige topic. Maar besefte me dat dat alweer 6 jaar geleden was want toen heb ik de Micklem gekocht. Na 6 jaar ben ik wel toe aan een nieuw hoofdstel maar ik vind het leer van de huidige Micklem erg lelijk. Heb ze toen zien hangen bij EJ en schrok echt van het leer.

Ik zag ook de Presteq. Ik vroeg me af: hoe zijn hier de ervaringen t.o.v. Micklem en welke maat moet ik hebben als ik van de Micklem de Cob maat heb.
Ik heb wel gewoon een paard hoor (1.62 is ze), maar ze heeft een fijn koppie.


Nog even een foto

[ img ]
[ img ]

Ze is veel rustiger in de aanleuning en knabbelt tevreden op haar bitje. Terwijl ze eerder altijd heel onrustig was in de mond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 14:39 



 
Profiel   

Ik vind toch die prestecs altijd maar akelig dicht bij de ogen liggen.. vind het wel een mooi ding om te zien maar anatomisch gezien vind ik het toch net niet helemaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 17:03 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Ik vind toch die prestecs altijd maar akelig dicht bij de ogen liggen.. vind het wel een mooi ding om te zien maar anatomisch gezien vind ik het toch net niet helemaal

Mijne niet

[ img ]

Hier overigens ook tevreden. paard ook maar ik ook :+ lekker makkelijk omdoen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 18:27 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Ik vind toch die prestecs altijd maar akelig dicht bij de ogen liggen.. vind het wel een mooi ding om te zien maar anatomisch gezien vind ik het toch net niet helemaal

Die van mij is een miepert maar ze heeft er geen last van

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 20:25 



 
Profiel   

Ziet er mooi uit op het hoofdje; inderdaad een fijn koppie ook! Ik zag een mooie actie bij hypostore. Ik denk dat ik het toch ook ga proberen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 12:43 



 
Profiel   

Hoi allemaal, ik zoek een betaalbaar anatomisch hoofdstel met de volgende eisen:

- Full
- zwart leer
- geen gecombineerde neusriem
- vrije bakstukken (vanwege myler bit)
- betaalbaar(onder 100,-)

Heeft iemand de gouden tip?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 11:15 



 
Profiel   

Elin_ schreef
pluisje88 schreef
Ik vind toch die prestecs altijd maar akelig dicht bij de ogen liggen.. vind het wel een mooi ding om te zien maar anatomisch gezien vind ik het toch net niet helemaal

Mijne niet

[ [url=m/UrmNpB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier overigens ook tevreden. paard ook maar ik ook :+ lekker makkelijk omdoen


Een van de eerste presteq’s die ik zie die inderdaad mooi ligt. Leuk paard ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 18:23 



 
Profiel   

Hoi ik kom hier ook even binnen vallen met een vraag als dat mag. Heeft iemand ervaring met dit hoofdstel? https://www.horze.nl/trenshoofdstellen- ... 10127.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:34 



 
Profiel   

Hoe vinden jullie deze zitten?


[ img ]

[ img ]

Incl centenbakkie :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 15:53 



 
Profiel   

Netjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 16:21 



 
Profiel   

Gaaf dier ook! En tof hoofdstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 19:52 



 
Profiel   

Mooi!! Dit is die van kramer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:17 



 
Profiel   

Dank jullie :+:
Ja, de vision space van kramer idd!

Twijfelde eerst of die niet hoger moest, maar denk idd gewoon zo houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:19 



 
Profiel   

Ondertussen heb ik de equitus beta binnen. Hoe vinden jullie hem zitten? Hij loopt er wel fantastisch op!
Ik twijfel wel een beetje over de hoogt van het bit. Als ik hem een hoger doe trekt het echt wel heel erg omhoog

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:53 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Hoe vinden jullie deze zitten?


[ [url=m/DoLutB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xrXOGq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Incl centenbakkie :+
[ [url=m/FqU6ds.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe valt het hoofdstel? Welke maat heb jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:09 



 
Profiel   

Lauss_ schreef
wendy1987 schreef
Hoe vinden jullie deze zitten?


[ [url=m/DoLutB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xrXOGq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Incl centenbakkie :+
[ [url=m/FqU6ds.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe valt het hoofdstel? Welke maat heb jij?


Valt wel groot, dit is full, maar misschien had ik met cob ook wel af gekunt. Of groot, groter dan de meeste full die ik heb zeg maar. Neusriem is vooral heel groot, de rest is eigenlijk prima. Maar zelfs laatste gaatje neusriem en nog genoeg ruimte over en dan gebruik ik al een bontje eronder



@ eempje, ik vind m wel netjes zitten hoor! Zeker als t paard er goed op loopt is t goed toch? :D


Laatst bijgewerkt door wendy1987 op 04-01-22 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 200 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203 ... 284  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen