Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:38

* komt onder steen vandaan*
Zoals ik het lees is de 2de positie het beste. Want er staat:
Citaat:
Regular positioning (2) typical for simple cavesson fit seemed to have the least effect on the facial nerve and the fascia.


*kruipt weer weg *

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:39

Mooie hoofdstellen van EJ, wel jammer dat alles met zilveren gespen is, ik wil graag bruin leer en goudkleurige gespen :)

Die van hooks blijf ik toch ook wel mooi vinden, maar ik heb nu ook wel een prima hoofdstel van Bridle2fit.

De tess bridles vind ik echt verschrikkelijk :') := die dikke padding vind ik echt niet mooi :n

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:05

Mooi overzicht! Ik mis alleen de passier hoofdstellen.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:46

Benfan schreef:
Djeradalover schreef:
Als ik het goed begrijp valt de micklem neusriem onder positie 2 en is dat de beste positie van de 3.


De 3de en hoogste was de beste. Niet de 2de.


Volgens mij staat er echt dat positie 2 de minste invloed op de fascia en zenuwen heeft.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:34

Ik heb morgen een afspraak voor het aanmeten van een bridle2fit hoofdstel. Ik zoek bewust een lage neusriem met specifiek anatomisch kopstuk. Ben benieuwd. Degene die komt aanmeten is ook onze bitfitter dus kent ons rijden al.

Iemand ervaringen mee?

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:17

Saaams schreef:
Ik heb morgen een afspraak voor het aanmeten van een bridle2fit hoofdstel. Ik zoek bewust een lage neusriem met specifiek anatomisch kopstuk. Ben benieuwd. Degene die komt aanmeten is ook onze bitfitter dus kent ons rijden al.

Iemand ervaringen mee?

Ik raad Bridle2fit niet aan. Heb er anderhalf jaar geleden een hoofdstel van gehad. Ook lage neusriem. Maar de kwaliteit was om te huilen! En ze doen er een aansnoerriempje aan bij de lage neusriem (die had ik dus) maar mijn merrie werd er niet gelukkig van!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:22

magootie schreef:
Saaams schreef:
Ik heb morgen een afspraak voor het aanmeten van een bridle2fit hoofdstel. Ik zoek bewust een lage neusriem met specifiek anatomisch kopstuk. Ben benieuwd. Degene die komt aanmeten is ook onze bitfitter dus kent ons rijden al.

Iemand ervaringen mee?

Ik raad Bridle2fit niet aan. Heb er anderhalf jaar geleden een hoofdstel van gehad. Ook lage neusriem. Maar de kwaliteit was om te huilen! En ze doen er een aansnoerriempje aan bij de lage neusriem (die had ik dus) maar mijn merrie werd er niet gelukkig van!


Je kan kiezen toch of je met of zonder aansnoer wil? Ik wil niks aansnoeren. Gewoon normaal.
Ik mag hem gelukkig testen, dus als t niet bevalt gaat ie terug :=

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:24

Pauley schreef:
* komt onder steen vandaan*
Zoals ik het lees is de 2de positie het beste. Want er staat:
Citaat:
Regular positioning (2) typical for simple cavesson fit seemed to have the least effect on the facial nerve and the fascia.


*kruipt weer weg *


Oke, dus toch! Ach, beste of niet, mijn micklen blijft toch wel als bit-hoofdstel :D

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:29

Saaams schreef:
magootie schreef:

Ik raad Bridle2fit niet aan. Heb er anderhalf jaar geleden een hoofdstel van gehad. Ook lage neusriem. Maar de kwaliteit was om te huilen! En ze doen er een aansnoerriempje aan bij de lage neusriem (die had ik dus) maar mijn merrie werd er niet gelukkig van!


Je kan kiezen toch of je met of zonder aansnoer wil? Ik wil niks aansnoeren. Gewoon normaal.
Ik mag hem gelukkig testen, dus als t niet bevalt gaat ie terug :=

Nee ze hebben alleen aansnoer. Die lage neusriemen hebben ze alleen met neusstukje zeg maar. Je moet er een losse riem onder doen net als bij een gecombineerde neusriem. Het leek fijn omdat er een kussentje onder de kin zit dan. Maar mijn merrie werd echt niet happy! Veel te veel gedoe onder die kin en het ging steeds scheef zitten en zo ;)

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:58

Ik heb mijn paardentandarts gevraagd om naar mijn hoofdstel/bit te kijken.
Bij de bitfitters kan ik niet zien wie er goed is en wie niet.

Mijn Micklems zijn vorige week voor mijn paard door hem goed gekeurd, maar ik moest er wel een ander bit bij. Ons Myler watertrensje werd afgekeurd.

Bij mijn paard kwamen we uit bij een Myler bustrens, maar dat is natuurlijk voor elk paard anders.

Ik moest ook het bit 2 gaatjes hoger hangen.
Zelf ging ik uit van de mondspleet, maar die is bij mijn paard nogal smal en hij keek naar de ruimte tussen de hoektanden en de kiezen.
Logisch... Dat had ik zelf kunnen bedenken, achteraf...

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:01

Saaams schreef:
Ik heb morgen een afspraak voor het aanmeten van een bridle2fit hoofdstel. Ik zoek bewust een lage neusriem met specifiek anatomisch kopstuk. Ben benieuwd. Degene die komt aanmeten is ook onze bitfitter dus kent ons rijden al.

Iemand ervaringen mee?


Mijn hoofdstel is van b2f! Ben er echt wel blij mee. Maar wil toch iets anders echt anatomisch voor erbij. B2f it echt alleen je kopstuk anatomisch...
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:03

magootie schreef:
Saaams schreef:
Ik heb morgen een afspraak voor het aanmeten van een bridle2fit hoofdstel. Ik zoek bewust een lage neusriem met specifiek anatomisch kopstuk. Ben benieuwd. Degene die komt aanmeten is ook onze bitfitter dus kent ons rijden al.

Iemand ervaringen mee?

Ik raad Bridle2fit niet aan. Heb er anderhalf jaar geleden een hoofdstel van gehad. Ook lage neusriem. Maar de kwaliteit was om te huilen! En ze doen er een aansnoerriempje aan bij de lage neusriem (die had ik dus) maar mijn merrie werd er niet gelukkig van!


Mijn nieuwe bridle2fit hoofdstel. Geen aansnoerlage neusriem meer! Ze hebben nieuwe :D omdat mensen vaak te strak aansnoerde.

Afbeelding

Afbeelding

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:13

xVerax schreef:
Mooi bij elkaar verzameld hoor! Die nieuwe hoofdstellen van EJ zien er best chique uit :=, jammer dat ze geen foto's op een paard hebben.


Als het goed is komt er vrijdag een video online op het kanaal van Epplejeck met deze hoofdstellen!

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:35

xLiez schreef:
xVerax schreef:
Mooi bij elkaar verzameld hoor! Die nieuwe hoofdstellen van EJ zien er best chique uit :=, jammer dat ze geen foto's op een paard hebben.


Als het goed is komt er vrijdag een video online op het kanaal van Epplejeck met deze hoofdstellen!


Oeeh gaaf!

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:36

Saaams schreef:
magootie schreef:

Ik raad Bridle2fit niet aan. Heb er anderhalf jaar geleden een hoofdstel van gehad. Ook lage neusriem. Maar de kwaliteit was om te huilen! En ze doen er een aansnoerriempje aan bij de lage neusriem (die had ik dus) maar mijn merrie werd er niet gelukkig van!


Mijn nieuwe bridle2fit hoofdstel. Geen aansnoerlage neusriem meer! Ze hebben nieuwe :D omdat mensen vaak te strak aansnoerde.

[ [url=m/ZzETEF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zmEOoG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig zijn ze erachter dat een gewone riem beter is!
Mooi hoofdstel, hoop dat de kwaliteit nu ook beter is en je er lang plezier van hebt!

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:40

Zo dan wil ik ook een andere want dit vind ik mateloos irritant haha. Zou ik zoiets gewoon kunnen aangeven?

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:05

Weet niet welke hoofdstelfitter je hebt? Maar je kan altijd proberen.

fjordjes

Berichten: 12035
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:06

Ik zit ook te overwegen om een anatomisch hoofdstel te kopen echter vind ik prijzen van 150 euro gekkenwerk dus zoek ik goedkoper. Ik had ze gezien bij nika horse product echter is de zwarte uitverkocht. Ik zoek het liefste 1 met geïntegreerde Sperriem en zonder aansnoerneusriem. Heeft iemand nog een idee waar ik kan kijken?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:19

B2f heeft ook een anatomische neusriem. Die heb ik zelf. Maar ook met zo'n aansnoerriem onder de kin, dat wel. Bij mij zit ie wel gewoon heel los, hou niet van strak aansnoeren. Maar had hem nog beter gevonden met een gewoon riempje.Afbeelding

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:20

Heb je al bij kramer gekeken?

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:23

Saaams schreef:
Weet niet welke hoofdstelfitter je hebt? Maar je kan altijd proberen.


Linda doorland is bij mij geweest..

fjordjes

Berichten: 12035
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:47

Iemand ervaring met het harry's horse anatomic hoofdstel?

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:53

fjordjes schreef:
Iemand ervaring met het harry's horse anatomic hoofdstel?


Even in het vorige topic zoeken op de naam en je komt er een aantal tegen, kramer heeft dat model intussen ook.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:00

fjordjes schreef:
Ik zit ook te overwegen om een anatomisch hoofdstel te kopen echter vind ik prijzen van 150 euro gekkenwerk dus zoek ik goedkoper. Ik had ze gezien bij nika horse product echter is de zwarte uitverkocht. Ik zoek het liefste 1 met geïntegreerde Sperriem en zonder aansnoerneusriem. Heeft iemand nog een idee waar ik kan kijken?


Kramer, Hooks, EJ

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:15