Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 177 van de 285 [ 7110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 285  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

@oftothewoods ik moet zeggen dat ik het eens ben met Ketly. Eigenlijk vooral omdat dat riempje (hoe heet dat bij dit soort hoofdstellen? Waar het normaal de hoge neus riem is?) zo over de kaak loopt. Misschien als je het 1 of 2 gaatjes laat zakken dat het mooier aansluit.

@Calice mooi! Ik ben ook echt heel tevreden met de presteq, ook om het gebruiksgemak met die klipjes en paardje loopt er fijn op.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 22:28 



 
Profiel   

xSCWx schreef
@oftothewoods ik moet zeggen dat ik het eens ben met Ketly. Eigenlijk vooral omdat dat riempje (hoe heet dat bij dit soort hoofdstellen? Waar het normaal de hoge neus riem is?) zo over de kaak loopt. Misschien als je het 1 of 2 gaatjes laat zakken dat het mooier aansluit.

@Calice mooi! Ik ben ook echt heel tevreden met de presteq, ook om het gebruiksgemak met die klipjes en paardje loopt er fijn op.


Ik denk dat ik hem in full ga bestellen om te kijken of hij dan beter valt. Paard past vaak zowel cob als full dus misschien dat met dit hoofdstel de full beter uitvalt.

Moet wel zeggen dat ik een passend anatomisch hoofdstel echt ontzettend moeilijk te vinden vind! Als de full niet past ga ik toch maar weer over naar een gewoon hoofdstel met anatomisch kopstuk denk ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 22:45 



 
Profiel   

@ calice: oh, daar heb ik 2 frontriemen in de maak !

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 23:37 



 
Profiel   

Ik verkoop mijn Hoofdstel Schockemöhle Equitus Alpha, maat cob. Iemand hier interesse?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 22:28 



 
Profiel   

Okeee help hahah.

Ik ben nu in het bezit van een HH release maar op de 1 of andere manier krijg ik het voor elkaar dat mijn bit aan de gesp gaat hangen. Me paard kan soms wat hectisch zijn en echt sleuren zegma.
Verder loopt ze er fijn op en is de pasvorm mooi.

Dus iemand een idee voor ongeveer zelfde type donkerbruin en zilveren gespen? Het liefst dus zonder zo'n gesp[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 10:32 



 
Profiel   

Ps of sweden misschien maar dat ligt ook aan je budget

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 13:03 



 
Profiel   

Je kunt die haak er toch gewoon afhalen? Dan is het probleem over. Dat kan bij PS ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 13:08 



 
Profiel   

Spenk schreef
Je kunt die haak er toch gewoon afhalen? Dan is het probleem over. Dat kan bij PS ook.


Mm nog niet naar gekeken hahah ga ik straks is doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 13:16 



 
Profiel   

Ja zo zit het ook bij PS zonder haak :) tegenwoordig zijn die ook zonder haak te krijgen dan haal je hem gewoon door het ringetje waar je nu de haak aanklikt. Mocht het riempje dan tekort zijn kan je altijd een langer riempje aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 13:24 



 
Profiel   

Lijkt mij dat je het clipje er ook gewoon af kan halen hoor :j

Het hoofdstel van PS komt tegenwoordig ook niet eens meer met het clipje, die moet je er nog apart bij bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 13:25 



 
Profiel   

Heb je een foto van de andere kant? Lijkt me heel stug namelijk. Tuurlijk verschilt elk paard, maar ik heb zó veel ruimte tussen bit en clipje dat ik echt niet kan indenken hoe dat vast moet komen te zitten.

Neusriem kan wellicht ook nog een gaatje hoger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 13:54 



 
Profiel   

Ik ben al een tijdje op zoek naar een micklem multi bridle maat xtra full maar die zijn tweedehands amper te krijgen. Toch maar eens langzaam op zoek naar een nieuwe. Even sparen dan maar. De full krijg ik bij mijn paard amper dichtgesnoerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 14:52 



 
Profiel   

Hoi,

Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een nieuw hoofdstel. Anatomisch trekt mij heel erg. Ik zou graag wat reviews willen lezen van persoonlijke ervaringen. Wat vinden jullie het beste anatomisch hoofdstel en waarom? Mijn budget voor een hoofdstel zit rond de 100-200 euro!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 13:25 



 
Profiel   

Poeh dat is natuurlijk wel een lastige vraag, ik heb het presteq hoofdstel en ben daar goed tevreden over, maar het is tevens het enige anatomische hoofdstel dat ik heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 14:33 



 
Profiel   

MaykeXdbX schreef
Hoi,

Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een nieuw hoofdstel. Anatomisch trekt mij heel erg. Ik zou graag wat reviews willen lezen van persoonlijke ervaringen. Wat vinden jullie het beste anatomisch hoofdstel en waarom? Mijn budget voor een hoofdstel zit rond de 100-200 euro!


Net wat xSCWx zegt, het is nogal persoonlijk. Zelf vind ik de Presteq ook geweldig, ik heb er inmiddels 3. Ook de prijs/kwaliteit vind ik zeer goed. 2 van de 3 heb ik op 2 verschillende tijdstippen met 25% korting kunnen kopen dus als je een beetje uitkijkt… De frontriem van de Presteq is nogal simpel maar er is een dame die voor een zeeeer gunstige prijs een bling frontriem naar wens kan maken. Dus dat mag je niet weerhouden :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:08 



 
Profiel   

Hi allemaal, hebben jullie misschien tips?

Ik zoek een soortgelijk hoofdstel als de Kieffer Amy ultrasoft alleen dan zonder aansnoerneusriem. Het concept met het verwijderen van de sperriem zonder dat het zichtbaar is spreekt mij wel heel erg aan.

Dus ik zoek een zacht hoofdstel:
- zonder aansnoerneusriem
- met afneembare sperriem
- toegestaan op wedstrijd

Wie o wie heeft de gouden tip *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 09:51 



 
Profiel   

Juniores schreef
Hi allemaal, hebben jullie misschien tips?

Ik zoek een soortgelijk hoofdstel als de Kieffer Amy ultrasoft alleen dan zonder aansnoerneusriem. Het concept met het verwijderen van de sperriem zonder dat het zichtbaar is spreekt mij wel heel erg aan.

Dus ik zoek een zacht hoofdstel:
- zonder aansnoerneusriem
- met afneembare sperriem
- toegestaan op wedstrijd

Wie o wie heeft de gouden tip *\o/*


Misschien is dit iets voor je? Ik heb bijna dezelfde gehad (Rome select) en vind het echt hele fijne en zachte hoofdstellen. Ik heb de Kieffer Amy ook kort gehad, maar vind Schockemöhle echt fijner aanvoelen.

https://www.divoza.com/nl/schockemohle- ... -hoofdstel


En vandaag komt mijn Schockemöhle Equitus Alpha! *\o/* Ben echt zo benieuwd hoe hij op mijn paard staat en hoe hij erop reageert <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 12:56 



 
Profiel   

Hier op Instagram van dit merk staan ook wel mooie, misschien zit er iets voor je tussen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 13:32 



 
Profiel   

Alvast bedankt voor de tips dames! Ik ga er eens naar kijken!

Oeh de Schockemöhle Equitus Alpha ziet er ook mooi uit Figo88! Waarom heb je precies die gekozen? En bijvoorbeeld niet de Beta? Gewoon puur interesse hoor :D .

Plaats je een foto als je hem te paard hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 13:58 



 
Profiel   

Juniores schreef
Alvast bedankt voor de tips dames! Ik ga er eens naar kijken!

Oeh de Schockemöhle Equitus Alpha ziet er ook mooi uit Figo88! Waarom heb je precies die gekozen? En bijvoorbeeld niet de Beta? Gewoon puur interesse hoor :D .

Plaats je een foto als je hem te paard hebt?


Ja, ik zal zeker een foto plaatsen! :D
Ik heb hem net binnen gekregen en hij voelt iig heel fijn en zacht (maar ik had hem natuurlijk wel eerst al uitvoerig in de winkel bekeken :o ) <3
En ik heb voor de Alpha gekozen omdat de Beta een behoorlijk brede en andere vorm neusriem heeft. En mijn PRE heeft een smal hoofdje en houdt er niet zo van als er heel veel om z'n neus zit :o
Alleen vind ik de steentjes frontriem van de Beta veel mooier, maar de Rome select heeft die ook, dus die pak ik gewoon van mijn oude hoofdstel :Y)
(En voor het geval iemand zich afvraagt waarom ik de Rome select niet meer gebruik: die is door een stom ongelukje gesneuveld :'))

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 14:34 



 
Profiel   

Ik heb zojuist mijn nieuwe hoofdstel gepast en vind hem echt heel mooi staan! <3 Ik heb er helaas nog niet mee kunnen rijden, maar ik denk dat we hier veel plezier van gaan hebben *\o/*
Wat vinden jullie van de pasvorm en hangt hij op de juiste hoogte?

[ img ]

[ img ]


En met mijn oude frontriem eraan <3 (Ik zie nu net dat ik hem er verkeerd om aan vast heb gemaakt.. :') Het logo van Schockemöhle hoort links te zitten. Ach ja, dat verander ik dan morgen wel.)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 13:22 



 
Profiel   

Dat is inderdaad een heel fijn hoofdstel! Mocht iemand er nog een willen hebben, die van mij (maat cob) is te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 18:56 



 
Profiel   

Zeker een mooi hoofdstel. Voor mijn paard had ik hem liever zonder keel en sperriem gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 20:43 



 
Profiel   

@ Figo88 ziet er goed uit! Zou de neusriem niet nog een gaatje hoger kunnen of kom je dan in de knel met de sperriem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 21:52 



 
Profiel   

Ik zou de neusriem een gaatje hoger doen indien de rest dan ook nog mooi uitkomt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 22:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 177 van de 285 [ 7110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 285  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen