Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 175 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 284  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

@ xSCWx : ah oke, ik heb vorige week besteld en ook nog niet binnen hoor
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 20:00 



 
Profiel   

Floran schreef
Als ik jou was zou ik kijken naar een hoofdstel waar de sperriem alleen midden op de neus vast zit.


@hmetwn dit zou mijn advies ook zijn :) Dus eerder de Hooks Neston (of soortgelijk) dan de Chester (of soortgelijk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 07:16 



 
Profiel   

[ img ]

Zo zit de Chester hier: paardlief heeft qua kopstuk echt full nodig maar zijn neusomvang is maar 56-57cm en daar zijn veel full neusriemen bij hem echt te ruim. Deze past echter prima en belangrijkste: hij loopt er ook fijn mee.

Ter vergelijking een ‘gewoon’ full hoofdstel met gecombineerde neusriem en een full micklem op hem:
[ img ]
[ img ]

De Micklem vond ik bij hem echt te laag vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 08:47 



 
Profiel   

Ik ga me hier toch even melden weer. Ik had de Presteq gekocht en het leer is echt geweldig en het ziet er zo mooi uit. Echter schuift het hoofdstel achter z'n oren steeds naar voren, wat hij niet prettig vind. Dus ik ga hem helaas toch verkopen.

Nu heeft mijn paard best een gevoelige atlas en dat is ook de voornaamste reden dat ik een anatomisch hoofdstel wil. Wat voor kopstuk is dan het meest geschikt? Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 19:02 



 
Profiel   

HorseTimeXL schreef
Ik ga me hier toch even melden weer. Ik had de Presteq gekocht en het leer is echt geweldig en het ziet er zo mooi uit. Echter schuift het hoofdstel achter z'n oren steeds naar voren, wat hij niet prettig vind. Dus ik ga hem helaas toch verkopen.

Nu heeft mijn paard best een gevoelige atlas en dat is ook de voornaamste reden dat ik een anatomisch hoofdstel wil. Wat voor kopstuk is dan het meest geschikt? Alvast bedankt!


Als je paard gevoelig is op de atlas zou ik je adviseren on te kijken naar een hoofdstel met een gesplitst kopstuk of een kopstuk waar de padding in het midden weg is.

Bijv zo een kopstuk als bij deze: (er zijn meer merken en hoofdstellen die zo iets hebben)
https://www.kifrahorse.nl/Anatomisch-Ho ... te-Crystal

https://www.psofsweden.com/ps-of-sweden ... air-x-soft

https://www.divoza.com/nl/waldhausen-s- ... SrEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 19:15 



 
Profiel   

@horsetimexl, bij mijn paardje wordt het kopstuk ook wat naar voren getrokken door een te krappe frontriem. Is het niet een optie om een andere frontriem te bestellen die 1 maat groter is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 21:10 



 
Profiel   

Ik heb bij 2 paarden een Presteq en daar blijft het netjes liggen. Ik heb nu voor ponylief ook eentje in bestelling. Ik ben er erg tevreden van !

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 22:07 



 
Profiel   

Ik zou die frontriem kunnen proberen inderdaad. Ja ik vind het hele systeem echt geweldig. En dan nog niet eens over het prachtige leer gesproken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 22:36 



 
Profiel   

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de onderstaande hoofdstel van Fairfield? Ik zag dat die ook een uitgesneden kopstuk had. Alleen vind ik hem wel erg breed, ook al is het hoofdstel voor paarden met een gevoelige nek bedoelt:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 08:38 



 
Profiel   

@Lukasje en @HorseTimeXL hebben jullie foto's van de Presteq op jullie paarden? Ben heel benieuwd eigenlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 09:30 



 
Profiel   

HorseTimeXL schreef
Ik ga me hier toch even melden weer. Ik had de Presteq gekocht en het leer is echt geweldig en het ziet er zo mooi uit. Echter schuift het hoofdstel achter z'n oren steeds naar voren, wat hij niet prettig vind. Dus ik ga hem helaas toch verkopen.

Nu heeft mijn paard best een gevoelige atlas en dat is ook de voornaamste reden dat ik een anatomisch hoofdstel wil. Wat voor kopstuk is dan het meest geschikt? Alvast bedankt!


Ik heb daarvoor de Waldhausen Sensation S-line. Loopt ze veel beter op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 17:08 



 
Profiel   

DenieesB schreef
@Lukasje en @HorseTimeXL hebben jullie foto's van de Presteq op jullie paarden? Ben heel benieuwd eigenlijk!


Nee, maar ik kan er wel maken natuurlijk! Mijn derde Presteq is inmiddels ook onderweg :D . Dan heb ik ze in pony, cob en full. Twee zwarte en 1 bruine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 20:28 



 
Profiel   

@ DenieesB: ik heb even wat foto’s uit een filmpje geknipt. Hopelijk is de kwaliteit goed genoeg om een idee te krijgen. Dit is de bruine cob, nog met originele frontriem. Er zijn 2 frontriemen in de maak bij MoniqueDesigns. Ik ben zo benieuwd om die in het echt te zien! Vandaag stuurde Monique voorbeelden door. Súperaardige vrouw trouwens met veel geduld.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 20:39 



 
Profiel   

boemel schreef
HorseTimeXL schreef
Ik ga me hier toch even melden weer. Ik had de Presteq gekocht en het leer is echt geweldig en het ziet er zo mooi uit. Echter schuift het hoofdstel achter z'n oren steeds naar voren, wat hij niet prettig vind. Dus ik ga hem helaas toch verkopen.

Nu heeft mijn paard best een gevoelige atlas en dat is ook de voornaamste reden dat ik een anatomisch hoofdstel wil. Wat voor kopstuk is dan het meest geschikt? Alvast bedankt!


Ik heb daarvoor de Waldhausen Sensation S-line. Loopt ze veel beter op.


Ja die lijkt me ook prachtig, alleen mijn paard vond de Midklem bijvoorbeeld absoluut niet fijn door die vaste bakstukken, dus ben ergens bang dat hij dat bij die Waldhausen ook gaan hebben. Of kan dat alsnog voor hem anders aanvoelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:44 



 
Profiel   

Dan zou ik voor losse bakstukken gaan.
Harry's Horse Atlas wellicht een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:49 



 
Profiel   

Maar de presteq heeft ook vaste bakstukken toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 22:01 



 
Profiel   

Lukasje, bij jou paarden zit hij zoooo mooi.
Baal er echt van dat hij hier niet zo top past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 22:10 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Maar de presteq heeft ook vaste bakstukken toch?


Ja klopt daarom twijfel ik ook. Al moet ik zeggen dag hoe de bakstukken daar zijn bevestigd het wel beweeglijker aanvoelt bij de Presteq.

Zit misschien ook te denken aan de Kieffer Supersoft Amy.

Of toch die hierboven is voorgesteld. Die heeft eigenlijk wel mijn voorkeur. Maar als het met het rijden dan toch niet fijn is weet ik niet of je hem nog kan ruilen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 09:14 



 
Profiel   

Ik zag trouwens dit kopstuk (deze werd hier boven ook getoond) Zou je die ook kunnen koppelen aan een ander hoofdstel bijvoorbeeld aan zo’n hoofdstel van Kieffer?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 10:14 



 
Profiel   

Bedankt voor de foto's alvast @Lukasje!
Welk hoofdstel gebruikte je bij jou paarden hiervoor? En welke verschillen merk je ten opzichte van die andere hoofdstellen? O:)

@HorseTimeXL zolang je een neusriem hebt die aan beide kanten bevestigd moet worden kan dit volgens mij vrijwel altijd. Misschien kun je opzoeken hoe breed de leertjes zijn waar je de neusriem (en bakstukken) aan moet bevestigen en dit vergelijken met de neusriem die je graag wil gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 10:18 



 
Profiel   

DenieesB schreef
Bedankt voor de foto's alvast @Lukasje!
Welk hoofdstel gebruikte je bij jou paarden hiervoor? En welke verschillen merk je ten opzichte van die andere hoofdstellen? O:)

@HorseTimeXL zolang je een neusriem hebt die aan beide kanten bevestigd moet worden kan dit volgens mij vrijwel altijd. Misschien kun je opzoeken hoe breed de leertjes zijn waar je de neusriem (en bakstukken) aan moet bevestigen en dit vergelijken met de neusriem die je graag wil gebruiken


O heel slim inderdaad, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan wat betreft de breedte van de leertjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 10:27 



 
Profiel   

Wat zouden jullie doen als je ziet dat het hoofdstel wat je hebt besteld al beschadigd is als je de doos opent? Had al een bestelling gedaan voor de kieffer soft Amy. Maar bij de sperriem zie je overduidelijk beschadiging en aan de binnenkant zie je dat er mee gereden is. Of dat je ziet dat er voer heeft gezeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 17:31 



 
Profiel   

Eerst melden. Duidelijke fotos en daarna Retourneren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 17:34 



 
Profiel   

HorseTimeXL schreef
Wat zouden jullie doen als je ziet dat het hoofdstel wat je hebt besteld al beschadigd is als je de doos opent? Had al een bestelling gedaan voor de kieffer soft Amy. Maar bij de sperriem zie je overduidelijk beschadiging en aan de binnenkant zie je dat er mee gereden is. Of dat je ziet dat er voer heeft gezeten.

Ik heb het een keer met een Cap gehad. Heb er toen foto’s van gemaakt en naar de winkel gemaild. Die gaven mij de keuze van korting of omruilen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 17:48 



 
Profiel   

DenieesB schreef
Bedankt voor de foto's alvast @Lukasje!
Welk hoofdstel gebruikte je bij jou paarden hiervoor? En welke verschillen merk je ten opzichte van die andere hoofdstellen?


Oh graag gedaan!
Ik gebruikte “gewone” trenshoofdstellen met neus- en sperriem. Bij de paarden een brede aansnoerneusriem, bij de pony een dunnere met een gewone gesp.
Nu moet ik zeggen dat ze allemaal nageeflijk liepen dus dat was niet de reden om over te schakelen. Ik had over de Presteq gelezen en het anatomische sprak me erg aan, en ik vond het er mooi uitzien, apart. Toen kwamen er 2 nieuwe paarden dus tijd voor een nieuw hoofdstel :) . Nadat ik ook het gemak in het gebruik ervaarde, kon ponylief niet achter blijven natuurlijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 19:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 175 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 284  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen