Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 187 van de 285 [ 7110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190 ... 285  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

Lukasje schreef
R_emkee schreef
Heeft iemand hier de prestec in het bruin ?
is die echt zo licht als op de foto's ?
of is er ook een donkere varriant ?


Ja ik! Ik vind hem mooi bruin. Niet licht maar ook niet op het zwarte af.

Geen te beste foto’s maar voor het idee:

[ [url=m/hZH9Nc.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/d31u2M.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oMLy7Y.png]Afbeelding[/url] ]



dankjee :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 10:44 



 
Profiel   

Sussie85 schreef
Spenk schreef
Onderlegtrens is meestal dunner.


Niet bij Myler. Daar heeft de onderlegtrens alleen kleinere bitringen. Het mondstuk is verder precies hetzelfde.

Nee hoor de onderlegtrens is 12mm en de normale 12 of 14mm dus heb je de 14 dan is die zeker wel dunner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 10:50 



 
Profiel   

Ik heb hier even meegelezen nu ik op zoek moest naar een nieuw hoofdstel aangezien de andere geknapt is nadat ze was geschrokken en meer de teugel was blijven hangen. Probleem is dat de neusriem vaak wat klein is en na een BR teruggebracht te hebben, heb vandaag de Rambo micklem gekocht, past goed op mijn paard.

MAAR dit is wat ik zag toen ik thuis kwam:

[ img ]

Ze hebben hem niet meer op voorraad hier in de buurt, dus als ik hem nu terugbreng moet ik weer kiezen voor een ander hoofdstel en dan weet ik niet of hij past. Kan ik hier nog wat mee of moet ik hem echt gewoon terugbrengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 11:58 



 
Profiel   

Ik zou het op zijn minst melden bij de winkel. Misschien kunnen ze korting geven of een andere bestellen. De micklems zijn best duur dus dat is zonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 12:19 



 
Profiel   

Meerdere mensen vroegen me om mijn ervaring met de Presteq frontriem van MoniqueDesigns (omdat ik in dit topic had gezegd daar te bestellen). Ik heb de frontriem nu ongeveer 6 weken in gebruik. Toen ik hem binnenkreeg viel de afwerking me een beetje tegen. De steentjes zaten niet helemaal recht op het leer er achter en je ziet het touw (visdraad?) lopen waarmee de steentjes vast zijn gezet. Maar als je er niet met je neus op staat zie je dat uiteraard niet, in de zon schitteren de steentjes echt werkelijk prachtig. Helaas heb ik wel regelmatig dat het drukkertje los gaat, het lijkt alsof hij niet helemaal 100% lekker sluit (aan beide kanten).
Maar voor het geld en de prachtige look zou ik het zeker niet laten. Prettige communicatie, maken en verzenden duurde wel wat lang maar ala - het is maat- en handwerk.
Ik krijg overigens regelmatig complimenten over het hoofdstel (in combi met de bling frontriem- model Crystal)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:45 



 
Profiel   

Heb je een foto ervan? Ben wel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 23:04 



 
Profiel   

Alleen gecropt uit andere foto’s :')
[ img ]

[ img ]
Dit zijn overigens niet de originele bit stukjes, ik wissel de bitten tussendoor af

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 11:00 



 
Profiel   

ik heb mijn bruine hoofdstel verkocht en ik twijfel over welke ik nu wil. ik vind hoofdstellen waar bitten vast zitten met een klein riempje mooier maar weet uit ervaring dat de riempjes vaak te lang zijn waardoor het bit niet mooi hangt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 08:46 



 
Profiel   

Weet iemand een hoofdstel te vinden met zo'n zelfde soort neusriem EN een anatomisch kopstuk?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 13:03 



 
Profiel   

OfToTheWoods schreef
Weet iemand een hoofdstel te vinden met zo'n zelfde soort neusriem EN een anatomisch kopstuk?

[ [url=m/kfj1Fm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waldhausen Sensation S-line.
Maar die is wel duurder

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 16:50 



 
Profiel   

OfToTheWoods schreef
Weet iemand een hoofdstel te vinden met zo'n zelfde soort neusriem EN een anatomisch kopstuk?

[ [url=m/kfj1Fm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waarom koop je deze niet? M.a.w. wat is er mis met deze wat je in een ander model wel zoekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 17:38 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met een HKM pro anatomic hoofdstel? https://www.horsetopshop.com/products/h ... gJeEfD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 19:55 



 
Profiel   

Zo op de foto een look a like van de fairfield chester, ook EJ heeft(of had) eenzelfde model.
Over het model ben ik super tevreden! Mijn fairfield hoofdstel was alleen wel bijna 40 euro goedkoper, gekocht in de aanbieding ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 20:09 



 
Profiel   

Bij Hooks kun je alleen met creditcard bestellen dacht ik? Dat heb ik niet en ken ook niemand die dat heeft dus dat wordt wat lastig, en straks past ie niet.

Gaat me met name ook even om het leer, of dat lekker soepel is :-). Anders vind ik het jammer geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 20:25 



 
Profiel   

Floran schreef
OfToTheWoods schreef
Weet iemand een hoofdstel te vinden met zo'n zelfde soort neusriem EN een anatomisch kopstuk?

[ [url=m/kfj1Fm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waarom koop je deze niet? M.a.w. wat is er mis met deze wat je in een ander model wel zoekt?


Ik had deze al besteld maar de kwaliteit viel erg tegen (leer was al beschadigd toen het aankwam). Maar de pasvorm was erg fijn vandaar dat ik zo'n zelfde type zoek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 23:35 



 
Profiel   

Melia schreef
Bij Hooks kun je alleen met creditcard bestellen dacht ik? Dat heb ik niet en ken ook niemand die dat heeft dus dat wordt wat lastig, en straks past ie niet.

Gaat me met name ook even om het leer, of dat lekker soepel is :-). Anders vind ik het jammer geld.


Het leer is echt mega soepel!

Is er bij Kramer niet een model wat je aanspreekt? Daar hoef je geen creditcard te hebben en vaak is dat leer ook boterzacht (net als bij Hooks).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 08:03 



 
Profiel   

Ga ik naar kijken, thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:42 



 
Profiel   

Ik heb een vraagje over de PS of Sweden Pioneer. Ik lees dat zij een verwisselbare frontriem hebben met een eigen systeem. Kan je de frontriem ook in zijn geheel er af halen zodat je je eigen front riem erop kan doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 12:51 



 
Profiel   

Ja hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 12:53 



 
Profiel   

Super! Dank voor de reactie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 12:56 



 
Profiel   

Even een vraagje;

Heeft iemand hier ervaring met de Stang & Trens hoofdstellen van Torsy? Ben echt niet zo blij met de ligging van mijn eigen hoofdstel, te krap achter de oren en ik vind de bakstukken veel te dicht bij het oog komen.

Nou lijkt de torsy daar beter in, maar ben toch wel benieuwd naar ervaringen? Voornamelijk ook naar de ligging en de stabiliteit van de stang, omdat die toch apart bevestigd zit voor mijn gevoel.

Even voor beeldvorming, mijn huidige hoofdstel:
[ img ]

Het torsy hoofdstel;
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 14:30 



 
Profiel   

Sorry ik kan geen nuttige bijdrage leveren op je vraag maar wat is die torsy een mooi hoofstel zeg! Heb me altijd afgevraagd waarom stang en trens zo achterbleef in de ontwikkeling van de anatomische hoofdstellen. Zo zie ik het wel gebeuren dat er ooit een stang en trens komt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 07:15 



 
Profiel   

Tja ik heb er daarom voor gekozen om gewoon niet met stang en trens te rijden in de Z :) zie zelf niet in waar het nodig voor is verfijning moet je ook hebben op je trens. Dat is je vraag natuurlijk niet maar wel mijn reden om gewoon Z te starten op alleen de trens en dat zie je ook wel steeds meer gebeuren.

Ik vond de torsy ook niet fijn om het hoofd passen bij mijn paard maar dat zal je moeten ervaren elk hoofd is natuurlijk anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 10:03 



 
Profiel   

@Dreamguide: ik vraag me wel af of dat stang en trens hoofdstel ook gebruikt mag worden op wedstrijden.
Omdat beide bitten aan de neusriem zitten.
Daarbij vraag ik me ook meteen af hoe vriendelijk het is om een stang met een hefboom aan een neusriem vast te maken. én het lijkt mij erg "krap" te ogen met 2 riempjes zeer dicht bij elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 18:28 



 
Profiel   

Op hun website staat dat ze zijn goedgekeurd voor op wedstrijd zag ik vanmorgen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 21:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 187 van de 285 [ 7110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190 ... 285  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen