Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 191 van de 285 [ 7110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 285  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

@xxx88 is voor ons geen optie.

@iriscope omdat ik op een veilige manier een parcours rond wil komen. Ze heeft veel go en loopt zichzelf makkelijk voorbij. Aangezien ik niet met een zwaar bit wil rijden met een jong paard zal ik toch echt een neusriem nodig hebben.

@goldyc ze is helemaal nagekeken en gezond. Dus er is medisch echt geen probleem. Zonder neusriem is voor ons geen optie zoals hierboven beter uitgelegd.

Ik ben niet opzoek naar lastige reacties en mezelf constant uitleggen. Ze is gezond en nagekeken. Ze mankeert echt niks. Zonder neusriem is geen optie voor ons.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 20:14 



 
Profiel   

Lastig. Heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je er iets zachts omheen doet?
En een mexicaanse? Ik ben er zelf nooit zo'n fan van, maar het kan maar net het model zijn wat ze wel accepteert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 20:19 



 
Profiel   

Sorry dat je het als een lastige reactie opvat, ik vroeg me gewoon oprecht af wat voor meer steun je krijgt aan een neusriem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 20:59 



 
Profiel   

femkepien schreef
Hoi! Ik heb een nieuw hoofdstel, de rossner anatomico, maar ik twijfel beetje over de hoogte van de neusriem.

Zo had ik hem eerst maar vond ik het bit niet lekker liggen.
[ [url=m/72JouE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier heb ik de neusriem hoger en het bitje lager.
[ [url=m/5X7nch.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gR5kJp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ik vind hem van voor zo hoog nu de neusriem :Y)

[ [url=m/nBqTJk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus wat vinden jullie?
Het leer is trouwens super soepel!



Heb je toevallig voor mij een foto van de neusriem? Ik heb m ook, maar bij mij steekt aan de bovenkant van de sperriem zegmaar uit. Aan de bovenkant van de neusriem… als je snapt wat ik bedoel :Y)

Wil graag weten of t overal zo slecht is afgewerkt of ik toevallig pech heb..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 21:09 



 
Profiel   

Als de KNHS hem goedkeurt is de Lingus I misschien wat voor je?
https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 21:26 



 
Profiel   

_nfcd schreef
@xxx88 is voor ons geen optie.

@iriscope omdat ik op een veilige manier een parcours rond wil komen. Ze heeft veel go en loopt zichzelf makkelijk voorbij. Aangezien ik niet met een zwaar bit wil rijden met een jong paard zal ik toch echt een neusriem nodig hebben.

@goldyc ze is helemaal nagekeken en gezond. Dus er is medisch echt geen probleem. Zonder neusriem is voor ons geen optie zoals hierboven beter uitgelegd.

Ik ben niet opzoek naar lastige reacties en mezelf constant uitleggen. Ze is gezond en nagekeken. Ze mankeert echt niks. Zonder neusriem is geen optie voor ons.


Een paard wat op een neusriem zo heftig reageert en met een hoge steeds mond open doet of tong over het bit gooit is toch vaak wel een teken van ongemak, of van eerder ongemak, wat ze nu nog associeert.

Wat voor bitje gebruik je nu?
Hier bleek paardlief slecht tegen druk op de tong te kunnen. Deed ook als het even lastig werd in zijn lijf meteen met tong en bit rommelen. Rijd hem nu met een Myler level 3 en niks meer aan de hand.
Qua neusriem: Andere paard wat ik rijd kan ook slecht tegen lage neusriem of riempjes voor het bit langs, die prefereert een hoge neusriem en rijden we nu met de horsegear Styx. Bit ligt stabiel door de vaste bakstukken.
Je zou ook nog kunnen kijken of idd vaste of losse bakstukken nog veel verschil maakt voor je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 23:58 



 
Profiel   

@prugelpiet nog niet geprobeerd ga ik op het lijstje zetten!

@peerappel ga ik ook op het lijstje zetten en kijken hoe en wat met het knhs.

@darkadia ik denk dan eerder ongemak. Want ik heb er een bitfitter bij gehad. En ze is na haar nieuwe bit ook aanzienlijk verbeterd. Hoofdstel ga ik naar kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 10:49 



 
Profiel   

Ik heb gisteren de QHP Devi besteld, heel erg benieuwd hoe deze past en hoe mijn paard er op reageert.
Heb hiervoor een anatomisch hoofdstel gehad van Equibling met het bakstuk aan de neusriem vast.
Rijd nu weer met een normaal hoofdstel maar daar reageert mijn paard toch minder fijn op. Ik kan merken dat hij het lastig vind zijn kaak los te laten door de aansnoerriem (ondanks dat deze super los zit) hij lijkte de plek waar het zit gewoon niet prettig te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 17:45 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd hoe dat bevalt keeyzie. Mijn paard is vergelijkbaar. Zijn Micklem kapot getrokken en nu weer tijdelijk op een gecombineerde neusriem. In het begin merkte ik duidelijk verschil (negatief), maar het wordt nu wel beter. Hij liep voor de Micklem op een lage neusriem ook altijd beter dan de gecombineerde.

Ik wilde graag de Harry’s Horse Release hoofdstel, alleen ik twijfel over vaste bakstukken of toch losse. Ik kan een Equitus Beta of Micklem wel voor een keer lenen, maar weet niet of daar heel uitsluitsel uit komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 22:32 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds tevreden over het PS of Sweden flying change hoofdstel. Zo’n fijn zacht leer ook! Heb op marktplaats afgelopen week de stang & trens variant gevonden. Hij heeft maat full, alleen de frontriem in cob :)

[ img ]

Stang & trens in bruin
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:21 



 
Profiel   

Ik heb gepast.

Op de site stond dat die klein valt maar vind juist van niet. Beide paarden gepast bij Max ging even lastig omdat die nog niet echt stil staat.

Bij beide vind ik neusriem te laag maar kan nog 1 of 2 gaatjes bij prikken dan moet die wel passen.

Nadeel vond ik wel dat het leer snel zacht wordt. Door kauwen op het bit werd sperriem nat en gesp zit net bij z’n mond maar niet hinderlijk


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 13:32 



 
Profiel   

Kan niet wijzigen maar keeltiem zit wel bijna op z’n strakst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 14:22 



 
Profiel   

plutolover schreef
Kan niet wijzigen maar keeltiem zit wel bijna op z’n strakst.


zik denk dat ze niet passen. de neusriem hangt te laag en de hoek naar bakstuk is dsn ook te hoog waardoor die over jukbeen loopt. Denk dat de pasvorm van deze in deze maat niet fijn past bij jou paardjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 14:25 



 
Profiel   

Wat Daphne zegt :j
Neusriem te laag en hij moet bij de keel niet hoger, dan past dat niet meer fijn. Jammer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 16:06 



 
Profiel   

Dat is de look-a-like van de fairfield chester, alleen zit die meestal wél mooi bij veel paarden.
Of het is helemaal te groot.
Je neusriem moet eigenlijk onder het jukbeen en dat red ie net, dus hij zou een gaatje lager mogen imo (bakstuk) maar dan is de voorkant van de neusriem veel te groot, volg je nog wat ik bedoel :+
[ img ]
Hier past ie beter, maar zie je wel dat paard vooral de lengte nodig heeft, en niet de breedte van de neus.

Edit: ff foto's vergelijken met die van mij, wat als je het bakstuk voor het bit en de neusriem ff omwisseld? dan valt ie misschien al veel beter.
Dan éérst de keelriem dicht doen/afstellen, en dan die onder het bit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 16:44 



 
Profiel   

Ik kwam erachter dat de frontriem wel te strak is en dan kan de riempjes ook niet meer naar beneden.

Ik ga morgen even passen zonder frontriem. Gaatje hoger heb ik gedaan en past die beter..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 21:55 



 
Profiel   

Zonder frontriem zit het hoofdstel beter.

Jukbeen ligt vrijer. Nog niet zoals op de voorbeeld foto maar zit stuk beter zo. Ook zit alles minder strak.


[ img ]

[ img ]

Ik kan ook nog tussen de gaatjes in een gaatje prikken

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 15:41 



 
Profiel   

Ik vind het eigenlijk nog steeds niet goed passen en dan is het anatomische effect weg/misschien nog wel storender.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 16:32 



 
Profiel   

Ik denk dat het hoofstel beter helemaal een maatje kleiner kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 18:14 



 
Profiel   

Pff ik wordt wel beetje simpel van de hoofdstellen.

Nooit problemen gehad met maten enz. En nu ben ik zoekend.. kost ook nog geld. Haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 18:54 



 
Profiel   

Ik heb de nieuwe Rossner Anitomico. Echt wat een prachtig hoofdstel! <3 Had eerst de micklem.
Het leer voelt heel fijn en zacht aan, bijna bijzonder voor de prijs.
Alleen de neusriem moet nog wat meer vormen. Eigenlijk zou ik de neusriem net iets lager willen zien want hij drukt nu licht op de jukbeenderen, maar dan sluit de neusriem niet goed aan omdat hij nog wat “plat” is.
[ img ]

Ik kan helaas nog even niet rijden omdat ze een tijdje niet rad liep. Hopelijk kan ik hem snel echt uitproberen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 18:55 



 
Profiel   

Mooie hoofdstellen :j
Ik zoek een anatomisch bitloos hoofdstel. Herstel: ik zoek eigenlijk gewoon de Presteq Fay in bitloos versie, ook met de klipjes ipv riempjes. Heeft iemand een goede suggestie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:13 



 
Profiel   

]


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 22:13 



 
Profiel   

mocht iemand interesse hebben in de horsegear hoofdstel ik zet hem te koop,

ik ben nu sireus aan het twijfelen om niet gewoon een hoofdstel op maat af te laten meten. Dan ben ik uiteindelijk goedkoper uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 09:59 



 
Profiel   

Je kunt hem toch terug sturen? Of ruk je gelijk se kaartjes eraf :P ? Dat is sowieso niet handig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 10:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 191 van de 285 [ 7110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 285  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen