Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 194 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197 ... 284  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

Snnah schreef
Aangezien ik nu zoveel verschillende hoofdstellen heb gezien. Misschien kan iemand hier mij helpen.

Ik zoek een hoofdstel met echt een goed kopstuk qua druk verdeling, mijn paard heeft snel last van de druk achter de oren. Daarnaast heeft ze een vrij lang hoofd. En ik wil liever geen ‘strakke’ riem op de kaak, zoals de micklem bijvoorbeeld heeft.

Ik zou graag rond de €100,- willen blijven, maar echt niet meer dan €150,-.

Hebben jullie misschien wat tips of ideeen waar ik kan kijken?



Ik heb een equibling Boston te koop. Ben er heel tevreden van maar hij is te groot voor mijn paardje met heel fijn hoofd. Hij was nieuw 175 euro. Hij mag weg voor 75
Zwart maat full
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:11 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:12 



 
Profiel   

Ik twijfel over de hoogte van me neusriem.
Zo zit die nu en loopt me pony heel fijn op.
1 gaatje hoger en ze gaat lopen vervelen en klieren met haar mond |o

Wat vinden jullie?

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:40 



 
Profiel   

Volgens mij zit ie kwa hoogte prima, maar weet je zeker dat je daar 2 vingers op het neusbot tussen kan steken? Het lijkt op de foto wel erg strak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:44 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Volgens mij zit ie kwa hoogte prima, maar weet je zeker dat je daar 2 vingers op het neusbot tussen kan steken? Het lijkt op de foto wel erg strak?


Strak zit het in ieder geval niet kan er 1,5 vingers tussen leggen (en ik heb het echt grote handen/vingers) en de sperriem hoeft niet eens los gemaakt te worden met afhalen.

Neusriem zelf zit een 2,5 vinger onder het jukbeen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:50 



 
Profiel   

Je moet wel minimaal 2 vinger op elkaar er tussen kunnen steken. Ik vind hem ook heel strak ogen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:53 



 
Profiel   

Spenk schreef
Je moet wel minimaal 2 vinger op elkaar er tussen kunnen steken. Ik vind hem ook heel strak ogen...


Ik zal er volgende keer even extra aandacht aanbesteden en zonodig lossen doen :o
Aan de zijkant van de neusriem kan het in ieder geval wel.

Qua hoogte niets aan doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:57 



 
Profiel   

Het gaat echt op op het neusbot niet de zijkanten. Geen idee of je wedstrijden rijdt maar je kan er om uitgesloten worden.

Hoogte is prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:06 



 
Profiel   

Spenk schreef
Het gaat echt op op het neusbot niet de zijkanten. Geen idee of je wedstrijden rijdt maar je kan er om uitgesloten worden.

Hoogte is prima.


Nee rij geen wedstrijden. Maar zal hem volgende keer met rijden een gaatje losser doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:11 



 
Profiel   

Inderdaad wat de rest zegt, 2 tot 3 vingers (bij kleine handen) moeten er op het neus it tussen kunnen. Maar qua hoogte zou ik hem zo laten, zeker omdat je aangeeft dat je paard er niet fijn mee loopt als hij 1 hoger zit is dat eigenlijk al je antwoord ;)

Staat hem/haar goed trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 23:21 



 
Profiel   

Dank jullie wel.

Nu heb ik net een test hoofdstel ontvangen de presteq.
Morgen eens proberen, maar zou z’n presteq hoofdstel nou echt verschil maken? Ik heb verder geen problemen met me pony of zo maar het concept is wel mooi van de presteq.

Want is jullie verdere ervaringen met dit hoofdstel? Merk je echt verschil of maakt het echt niet zoveel uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 17:34 



 
Profiel   

Ik heb niet het hele topic doorgelezen (of het vorige met 500 pagina's :+ ), dus ik ben bang dat de vraag al meer dan eens gesteld is.. Maar is een anatomisch kopstuk nu echt beter? Ik rijd al jaren (eigenlijk altijd al, dus misschien al wel meer dan 20 jaren) met een recht kopstuk. Het enige hoofdstel met anatomisch kopstuk dat ik gehad heb, beviel me niet. Ik vond dat anatomische kopstuk juist meer druk geven en wilde toen eigenlijk nooit meer een anatomisch kopstuk. Nu heb ik twee nieuwe neusriemen van SD Design gekocht, en deze zijn super zacht en soepel. Ze hebben van dit merk ook kopstukken waarvan ik wel verwacht dat ze ook zo zacht en soepel zijn. Nu twijfel ik dus best wel. Is anatomisch echt beter? Hij loopt goed met wat hij heeft, maar doe ik hem een plezier met een anatomisch kopstuk? Is dat comfortabeler voor hem of maakt het hem niet uit wat hij draagt en is het puur voor mijn eigen gevoel? Ik vind het echt lastig. Want ik heb wel eens het idee dat wij paardenmensen sommige dingen meer kopen om onszelf een goed gevoel te geven dan dat het voor het paard echt nut heeft :+ Daar maak ik mezelf ook wel eens schuldig aan :D Ik vraag me daarom nu dus ook af of dit ook zo'n geval is, als hij goed loopt met wat hij heeft, moet je het dan niet zo laten? Of is het echt comfortabeler? Op de foto kun je denk ik wel een beetje zien wat voor een kopstuk hij nu heeft (de foto is nog met de oude neusriem erin):

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 04:23 



 
Profiel   

Ik had ook geen reden voor een anatomisch kopstuk, paard liep gewoon goed, geen problemen. Maar ik merkte toch verschil, bepaalde dingen gingen beter of verdwenen juist.
Alleen wil dat niet zeggen dat elke anatomische vorm past bij paard. Ik heb er met 4 proef gereden waarvan er 2 meteen afvielen. Juist meer druk en niet prettig.

Dus ja, het maakt wel verschil en ik vind het echt wat toevoegen, maar niet elk kopstuk past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 05:11 



 
Profiel   

@Texas 2: voor mij is het belangrijk dat het past, en láng niet alle anatomische hoofdstellen passen én werken voor je paard (denk aan micklem met bit direct aan de neusriem/bakstuk waardoor de druk anders verdeeld word)
Als ik jou hoofdstel zie, dan zie ik in basis een hoofdstel wat goed past, ruimte achter het oor, voldoende afstand tot het oog, het jukbeen mooi vrij.
Natuurlijk kán het dan nog verschil maken, maar je "basis" zo is ook al netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 09:36 



 
Profiel   

Ik vind de Presteq geweldig. Bij de pony maakte het niet verschil, bij mijn paard wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:44 



 
Profiel   

Bedankt! :j Ik ga er nog eens over nadenken, soms wou ik dat paarden konden praten :D Kon ik het hem gewoon vragen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:00 



 
Profiel   

Soms …. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:04 



 
Profiel   

Ja, niet altijd _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:39 



 
Profiel   

Daarom heb ik dus proefgereden met verschillende. Dichterbij praten kom je niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:45 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Daarom heb ik dus proefgereden met verschillende. Dichterbij praten kom je niet :')

Heb je iemand laten komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:15 



 
Profiel   

Ik heb een anatomisch kopstuk besteld van SD Design bij Horse Boutique, ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:06 



 
Profiel   

xx_Irisje schreef
MyWishMax schreef
Daarom heb ik dus proefgereden met verschillende. Dichterbij praten kom je niet :')

Heb je iemand laten komen?


Stond een kraam op wedstrijd bij ons op stal, dus die wilde wel wat laten zien en ons laten rijden. Vrijblijvend, wat stalgenoten hebben niks afgenomen en hoefde niet te betalen. Wij de sessie niet en kregen de korting van de wedstrijd, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 12:43 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Hoe vinden jullie dit hoofdstel zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:30 



 
Profiel   

Heb je je neusriem niet erg strak zitten? Omdat die terug omhoog loopt en onderaan wat bolling eromheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 18:44 



 
Profiel   

Daar ligt inderdaad ook mijn twijfel. Hij zit op het laatste gaatje, maar zou hem liever ook losser hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 194 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197 ... 284  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen