Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 08:07

Hoi, enige tijd geleden stond in dit topic een zwarte versie van de Chester maar dan met zilver beslag. Was van een ander merk, maar verder exact hetzelfde. Weet iemand over welke ik het heb? Kan het zelf niet zo snel meer terugvinden.

J0anieke

Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:22

Fredt schreef:
Hoi, enige tijd geleden stond in dit topic een zwarte versie van de Chester maar dan met zilver beslag. Was van een ander merk, maar verder exact hetzelfde. Weet iemand over welke ik het heb? Kan het zelf niet zo snel meer terugvinden.

Als je &if=1 achter de link van het topic zet krijg je enkel alle berichten die een foto hebben, misschien kun je het dan makkelijker vinden.


@Joliieeenn: de Chester staat je paard echt heel mooi! :oo

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:46

Fredt schreef:
Hoi, enige tijd geleden stond in dit topic een zwarte versie van de Chester maar dan met zilver beslag. Was van een ander merk, maar verder exact hetzelfde. Weet iemand over welke ik het heb? Kan het zelf niet zo snel meer terugvinden.


Volgens mij van EJ, merk ben ik ff kwijt, zou het horsegear ofzo kunnen zijn?
Op de site van EJ moet je hem wel kunnen vinden.

Oehlala
Berichten: 4306
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:30

heb ook de lingus hooks, maar weet nog niet of ik hem houd. lijkt alsof je toch meer druk op alleen de mknd hebt ipv dat het mooi verdeeld wordt. mijn merrie loopt er nog niet heel geweldig op.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 08:27

Dank! Het is inderdaad een Horse gear hoofdstel, de Quasar.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:58

mingming schreef:
Ik ben de zoveelste hier, maar ik heb nu zoveel zitten lezen over anatomische hoofdstellen dat ik het echt niet meer weet. Ik zoek een hoofdstel, verder geen eisen qua looks, als hij maar fijn is voor mijn paard. Budget is wel onder de 140 euro.

Ik heb er bij Epplejeck een paar gezien, iemand ervaringen?

Deze kon ik niks over vinden in het topic:

https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... 17601.html

Andere opties zijn QHP Sedna of Rambo Micklem.

En dan had ik nog deze op het oog bij kifrahorse, maar hier kon ik niks over vinden:

https://www.kifrahorse.nl/Anatomisch-Ho ... ck-Crystal

https://www.kifrahorse.nl/Anatomic-Comfort-Hoofdstel


Geen ervaringen met deze hoofdstellen. Mijn advies zou wel zijn, als je voor een rambo micklem wil gaan, en dan de competition versie, koop dan deze: https://www.kifrahorse.nl/Easytrek-Comfort-Bridle
Ik heb een echte rambo micklem gehad en deze uiteindelijk weggedaan door de belabberde leerkwaliteit en deze gekocht. Ben er super blij mee, mooie pasvorm, fijn leer en heel veel fijner voor je portemonnee.

Ik dan wel de frontriem eraf gehaald, want die is net zo lelijk als de micklem frontiem.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:00

Hoe valt die qua maat?
Leuk prijsje om te proberen

Edit: helaas, zwart is er niet meer.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:05

Ik heb ondertussen via Hooks 1 besteld, maar als die niet past dan ga ik die hierboven wel proberen!

Sabine81
Berichten: 133
Geregistreerd: 28-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:44

Afbeelding

Blij met mijn black friday koop! De Schockemohle Beta met lakneusriem.

De Equibling Boston mag weg voor een zacht prijsje.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:00

Erg mooi Sabine81! Dat zie je toch verschil in pasvorm en kwaliteit tov equibling. Hier helaas hetzelfde dat de neusriem niet mooi genoeg vormde, daarbij reageerde paardlief niet fijn op het geïntegreerde bakstuk.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:20

De equibling is toch ook heel anders? Die heeft een kaakriem, deze een keelriem en een neusriem.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:32

Ik zou de lingus best eens willen proberen op mijn merrie. Mocht iemand hem ooit weg willen doen in maat full dan hoor ik dat graag.

Overigens nog steeds tevreden over mijn micklem replica. Paard loopt er fijn op. Maar af en toe iets proberen kan geen kwaad lijkt me :D

Sabine81
Berichten: 133
Geregistreerd: 28-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:38

Yvank_ schreef:
De equibling is toch ook heel anders? Die heeft een kaakriem, deze een keelriem en een neusriem.


De vorm van de neusriem is gelijk. Deze heeft inderdaad een kaakriem, en dat miste ik bij de Equibling. Paard liep daarbij vaak te klooien met tong.

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:44

J0anieke schreef:
Fredt schreef:
Hoi, enige tijd geleden stond in dit topic een zwarte versie van de Chester maar dan met zilver beslag. Was van een ander merk, maar verder exact hetzelfde. Weet iemand over welke ik het heb? Kan het zelf niet zo snel meer terugvinden.

Als je &if=1 achter de link van het topic zet krijg je enkel alle berichten die een foto hebben, misschien kun je het dan makkelijker vinden.


@Joliieeenn: de Chester staat je paard echt heel mooi! :oo


Thanks voor de tip! Wist niet dat je dat achter de link kon zetten, erg handig!
Dankje! Ik vond alleen de gouden gespen iets minder, dus ik heb er nu een nieuwe zilveren frontriem aan gehangen en dan valt het ook minder op dat de gespen goudkleurig zijn :) heb zo geen foto, maar kan ik binnenkort wel even maken!

Christiaan96
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:26

Thanks voor de tip! Wist niet dat je dat achter de link kon zetten, erg handig!
Dankje! Ik vond alleen de gouden gespen iets minder, dus ik heb er nu een nieuwe zilveren frontriem aan gehangen en dan valt het ook minder op dat de gespen goudkleurig zijn :) heb zo geen foto, maar kan ik binnenkort wel even maken![/quote]


Hier hetzelfde gedaan. Ik vond dat goud toch net een beetje over de top en te protserig. Zilver doet het een stuk beter!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 07:59

@Jooliieen en @Christiaan96 toch grappig dat verschil in perceptie: op mijn haflinger merrie vind ik het goud van de chester juist véél subtieler dan zilver met transparante 'bling' frontriem. Kleurt natuurlijk helemaal mee met haar vacht :)

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:41

Goud vind ik ook mooier. Maar je vindt nooit een juiste losse teugel, de gesp is nooit gelijk. Dus je moet erg zuinig zijn op het setje en bij de micklem is er dus helaas niets passends als je de micklemteugel niet wilt. Ik heb er maar zilveren gespen aan.
Maar verder, goud staat meestal mooier. Al ligt het wel wat aan het paard.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:44

Skippy01 schreef:
@Jooliieen en @Christiaan96 toch grappig dat verschil in perceptie: op mijn haflinger merrie vind ik het goud van de chester juist véél subtieler dan zilver met transparante 'bling' frontriem. Kleurt natuurlijk helemaal mee met haar vacht :)


Dat vind ik bij mijn valk ook! Ik twijfelde eerst een beetje over dat goud, maar vind het zeker niet verkeerd staan!

Ze loopt er ook nog steeds fijn op.
Afbeelding

Heb er wel gewoon teugels bij met zilveren gesp maar ach, niemand die het opvalt hoor haha

J0anieke

Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:37

Of teugels met blinde sluiting nemen, als je t echt minder wilt laten opvallen. :D
Mijn jh cassino hoofdstel is heel donkerbruin (wel met zilveren gespen) en m'n teugels zijn zwart... Vind het ergens wel jammer maar t valt niet heel erg op en vind m'n teugels veel te fijn om andere voor te gaan zoeken... M'n zadel is ook zwart met bruin, dus opzich kan t wel.. :')

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:19

Sabine81 schreef:
Yvank_ schreef:
De equibling is toch ook heel anders? Die heeft een kaakriem, deze een keelriem en een neusriem.


De vorm van de neusriem is gelijk. Deze heeft inderdaad een kaakriem, en dat miste ik bij de Equibling. Paard liep daarbij vaak te klooien met tong.


De EquiBling heeft juist wel een kaakriem, maar geen aansnoerneusriem. De kiezen liggen dus helemaal vrij :)
Wat ik vaak mis zie gaan is dat mensen de sperriem te strak doen, waardoor de neusriem naar beneden trekt. Daardoor vertekent de pasvorm, want dit is niet nodig, maar trekt het hoofdstel wel uit zijn verband.
Op de juiste manier opbergen is wel belangrijk om de neusriem goed te laten vormen. Daarom wordt er altijd ook een instructie formuliertje meegeleverd :)

Afbeelding

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:39

Kan je die niet gewoon aan een haak hangen dan??

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:59

Anoniem schreef:
Kan je die niet gewoon aan een haak hangen dan??


Het gaat om de vorming van de neusriem. De neusriem dien je op te bergen met de sperriem er omheen gewikkeld zodat de vorm behouden blijft. Het is logisch als dit niet gebeurd dat de neusriem steeds wijder zal worden omdat het niet in de vorm gehouden kan worden anders.
Dit staat allemaal vermeld op het flyertje wat er bij geleverd wordt :)

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:03

Kan iemand kijken of dit goed zit? Ik ben er zelf altijd al slecht in, en wist het nu echt niet. Ik denk dat het bit sowieso wat lager mag, maar hoe zit de rest?? En hoe strak doe je de keelriem-achtige riem? Ik heb nog nooit een anatomisch hoofdstel gehad.

Het is de Imber Fairfield van Hooks.

Paard is niet altijd zo fotogeniek haha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 08:13

Ik vind hem in het algemeen erg mooi vallen! Je zou eens kunnen kijken of hij zonder frontriem ook nog wat verder naar achteren valt.
Bit hoger zou kunnen, maar dat is ook nogal paard afhankelijk wat ze prettig vinden.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:55

Ja ik vind hem ook erg mooi, ook fijn soepel leer!

Ik vond inderdaad dat het kopstuk erg dicht op zijn oren ligt, alleen zit de frontriem echt heel los dus heb ik niet het idee dat die hem nou naar voren trekt. Ik zal het vandaag even zonder proberen.