Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:52

Top te zien dat mijn topic dat ik jaren geleden in 2009 heb opgestart inmiddels deel 2 heeft gekregen *\o/*
Ik heb overigens nog steeds mijn Micklem hoofdstel en gebruik hem nog steeds :j

Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:49

Wat zijn jullie ervaringen met de volgende hoofdstellen?

Qhp devi en Hööks Chester. Hoe vallen ze kwa maat? Mijn merrie heeft een kleine cob en smal bekkie.
Afbeelding

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:01

Ik heb de Chester maar full. Valt niet extreem groot. Mijn paarden hebben qua kopstuk en frontriem full nodig en vaak is neusriem met hun 55cm neusjes te ruim dan, maar bij deze zit het prima
Afbeelding

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:39

Toch weer terug naar de Chester darkadia? :)

Is er hier iemand met een Hooks Neston? De vorm van de neusriem + losse sperriem lijkt me voor die van mij erg fijn, maar ik twijfel een beetje over die combi plat en rondgenaaid leer.
Afbeelding

Heb al wat zitten zoeken maar kom eigenlijk niks tegen met 'gewoon' platte riempjes en wel die vorm neusriem.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 02:59

Vanillia, ik heb een gelijkaardig hoofdstel. Ik had eerst platte bakstukken maar ik moest nieuwe en de rondgenaaide waren met korting :+
Maar ik vind het wel mooi

Hier met platte:

Afbeelding


Rondgenaaid:
Afbeelding

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 08:27

Mooi hoofdstel! Da’s zeker een hele dure? :=

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 08:34

Hij is van PS of sweden, niet goedkoop helaas.. Ik ben wel tevreden van mijn hooks hoofdstel (gebruik ik om te longeren) maar qua kwaliteit is het een groot verschil

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 08:38

Ps is inderdaad niet vergelijkbaar met hooks. Ps is enorm zacht en heel sterk leer. Blijft ook na jaren intensief gebruik mooi.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:06

Ja kwaliteitsverschil snap ik helemaal, maar ik vind het wel heel veel geld terwijl ik eigenlijk een prima hoofdstel heb.
Hij gaat op mijn 'misschien ooit als ie in de aanbieding is'-lijstje :P

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:21

Ik vind rond met plat wel mooi :)

Afbeelding

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:28

Ik heb mijn Hooks Chester nu bijna een jaar en moet zeggen hij bevalt me nog zo goed! Mijn haflinger loopt er super onder en hij voelt nog net zo zacht aan. Heb hem nog maar twee keer ingevet (ik ben zo slecht in het onderhouden) maar hij is nog net zo mooi!
Dus het valt mij niet tegen <3

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:48

Vanillia schreef:
Toch weer terug naar de Chester darkadia? :)
.


De schimmel heeft nog steeds de Chester. Mijn bruine ruin de Horsegear Styx. Die reageerde niet fijn op de Chester (eigenlijk alles waar er riempje voor het bit zit tot nu toe geen match bij hem. De Styx of gewoon simpel hoofdstel met hoge neusriem gaan het beste.

En beiden wissel ik ook af met bitloos.

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:17

Vanillia schreef:
Toch weer terug naar de Chester darkadia? :)

Is er hier iemand met een Hooks Neston? De vorm van de neusriem + losse sperriem lijkt me voor die van mij erg fijn, maar ik twijfel een beetje over die combi plat en rondgenaaid leer.
[ Afbeelding ]

Heb al wat zitten zoeken maar kom eigenlijk niks tegen met 'gewoon' platte riempjes en wel die vorm neusriem.


Sinds kort hebben wij dit model ook in het assortiment, maar dan met plat leer :)


Afbeelding

https://www.equibling.nl/product/lequi- ... t-normaal/

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:21

Ooh wat een mooi hoofdstel <3 Ik zie dat de neusriem klein valt, voor welke neusomtrek is die geschikt? Dan ga ik even meten dit weekend.

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:31

Vanillia schreef:
Ooh wat een mooi hoofdstel <3 Ik zie dat de neusriem klein valt, voor welke neusomtrek is die geschikt? Dan ga ik even meten dit weekend.


Ik heb nog niet helemaal in kaart welke neusomtrek er precies bij welke maat passen omdat hij ietsje kleiner uit viel dan verwacht. De maten ga ik proberen in kaart te brengen door te passen bij diverse paarden omdat los de binnenomtrek meten niet helemaal de juiste maat geeft.
Als je zelf de neusomtrek op meet en even een berichtje stuurt (mail is vaak sneller) dan kan ik je verder informeren welke ik verwacht dat het beste zal passen :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:46

Ooh Lauke die vind ik ook wel mooi!
Vandaag zou de verzenddatum zijn van mijn Schockemöhle Delta maar ik heb nog niks gehoord. Als ik hem zoek op de website van hypostore staat de levertermijn nu op meer dan 1 week...

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:14

Ughhh ik heb hypostore gemaild om te vragen of ik dus morgen thuis moet zijn om de postbode op te wachten, krijg alleen zo'n automatische mail terug met 'nieuwe verzenddatum: 19 maart (!!!!) '
Ik heb besteld op 27 november...

Iemand nog andere opties toevallig? Dat hoofdstel had toen meer dan 70 euro korting, ik had anders echt geen hoofdstel van 240 euro gekocht en heb dus ook niet zo'n zin om het dan maar ergens anders te bestellen. Maar 19 maart vind ik wel absurd lang wachten :(

Als ik me niet vergis had iemand hier het hoofdstel van premier equine besteld, hoe valt die mee?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:13

Farjen schreef:
Vanillia, ik heb een gelijkaardig hoofdstel. Ik had eerst platte bakstukken maar ik moest nieuwe en de rondgenaaide waren met korting :+
Maar ik vind het wel mooi

Hier met platte:

[ [url=m/LLayGm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Rondgenaaid:
[ [url=m/0uHPWV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik weet niet waarom en of het uitmaakt maar ik zou de neiging hebben om riempjes van bit en bak stuk te wisselen. Zou dat wat uitmaken?

Revali

Berichten: 1196
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:05

Ik ben erg tevreden over de Busse Feeling. Vooral bij mijn 'hoofdschudder' werkt het goed met gespleten kopstuk.
Het leer had iets mooier gemogen van

Afbeelding

Afbeelding

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:25

Hoe is de kwaliteit van het leer van de PS of Sweden hoofdstellen? Ik hoorde van iemand die ze een tijdje verkocht dat ze veel gaan rekken, dus dat de kwaliteit van het leer eigenlijk niet je-van-het is in verhouding met de prijs. Wat is jullie ervaring?

En is er een hoodstel wat sterkt lijkt op de Fairfax, maar iets leuker is in prijs? :+ wil graag wel iets met een lagere neusriem, of die een beetje werkt zoals een hoofdstel met lage neusriem, maar de Fairfax is me wat te duur.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:06

Mijne was niet zo duur, heb denk ik wel foto's en de naam staan tussen mijn berichten hier :) Afbeelding

xNK

Berichten: 3037
Geregistreerd: 28-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:16

Urbiezira schreef:
Hoe is de kwaliteit van het leer van de PS of Sweden hoofdstellen? Ik hoorde van iemand die ze een tijdje verkocht dat ze veel gaan rekken, dus dat de kwaliteit van het leer eigenlijk niet je-van-het is in verhouding met de prijs. Wat is jullie ervaring?

Ik heb alleen bakstukken en teugels van PS. Ze worden sinds april gebruikt en ik ben echt enorm tevreden. Het is heel fijn en zacht leer en ik heb (nog) geen last van uitrekken.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:21

Ik heb mijn pioneer hoofdstel nu zo’n 10 maanden. Wordt niet erg intensief gebruikt, maar heb nog geen sporen van uitrekking. Leer is en blijft megazacht, ben er heel erg blij mee!
Had hem voor €150 nieuw gekocht, dus voor die prijs was hij het al helemaal dubbel en dwars waard :D

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:10

Urbiezira schreef:
Hoe is de kwaliteit van het leer van de PS of Sweden hoofdstellen? Ik hoorde van iemand die ze een tijdje verkocht dat ze veel gaan rekken, dus dat de kwaliteit van het leer eigenlijk niet je-van-het is in verhouding met de prijs. Wat is jullie ervaring?


Hier ook al bijna 2 jaar een Ps of sweden denk ik. Is geen millimeter uitgerekt bij mij zit nog zoals gekocht/aangemeten. Vind het goede kwaliteit hoofdstellen.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:16

Urbiezira schreef:
Hoe is de kwaliteit van het leer van de PS of Sweden hoofdstellen? Ik hoorde van iemand die ze een tijdje verkocht dat ze veel gaan rekken, dus dat de kwaliteit van het leer eigenlijk niet je-van-het is in verhouding met de prijs. Wat is jullie ervaring?

En is er een hoodstel wat sterkt lijkt op de Fairfax, maar iets leuker is in prijs? :+ wil graag wel iets met een lagere neusriem, of die een beetje werkt zoals een hoofdstel met lage neusriem, maar de Fairfax is me wat te duur.

Super kwaliteit! Rekt helemaal niet. Ik heb mijn hoofdstel al 3 jaar. Hij is zelfs eens op avontuur geweest slepend tussen de voorbenen in galop... En niks gerekt of stuk.