Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSCWx
Berichten: 7057
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:32

Ik wil nog even terug komen op de frontriemen van Monique design... Ik heb er nu 2 die ik afwisselend gebruik sinds een maand of 4, maar degene die ik het meest gebruik is al bijna rijp voor de prullenbak. Ongeveer 1/5e van de steentjes zijn er al uit (mijn pony blijft er continu in hangen met zijn voorpluk) en het zilverwerk is aan het roesten. Omdat er toen zo'n interesse in was wilde ik toch nog even mijn ervaring van nu delen.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:46

Ik heb ze altijd van WW hippique en die blijven wel erg lang goed.

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:53

xSCWx schreef:
Ik wil nog even terug komen op de frontriemen van Monique design... Ik heb er nu 2 die ik afwisselend gebruik sinds een maand of 4, maar degene die ik het meest gebruik is al bijna rijp voor de prullenbak. Ongeveer 1/5e van de steentjes zijn er al uit (mijn pony blijft er continu in hangen met zijn voorpluk) en het zilverwerk is aan het roesten. Omdat er toen zo'n interesse in was wilde ik toch nog even mijn ervaring van nu delen.

Jammer :(
Ik zoek juist iets voor mijn presteq

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:34

AlwaysH schreef:
Haf_Woezel schreef:
[ [url=m/cX7y5n.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welke maat heeft jouw haf?
Vind hier juist veel ruimte achter de oren.


Dit is maat full.. hele moeilijke maat. Ik heb de frontriem weggelaten zo kan die beter naar achter schuiven (frontriem vind ik overbodig) mooie dingen gaan toch niet want zn voorpluk blijft er dan steeds achter hangen. Neusriem past prima, sperriem vind ik maar juist. Maar dat is mss ook omdat ik deze ook altijd vrij los laat. Hier op het laatste gaatje

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:02

Bedankt!
Ik denk dat een Micklem onze beste gok is, maar dan heb ik iig iets in mijn achterhoofd.

Lukasje
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 03:22

xSCWx schreef:
Ik wil nog even terug komen op de frontriemen van Monique design... Ik heb er nu 2 die ik afwisselend gebruik sinds een maand of 4, maar degene die ik het meest gebruik is al bijna rijp voor de prullenbak. Ongeveer 1/5e van de steentjes zijn er al uit (mijn pony blijft er continu in hangen met zijn voorpluk) en het zilverwerk is aan het roesten. Omdat er toen zo'n interesse in was wilde ik toch nog even mijn ervaring van nu delen.


Wat zonde! Ik heb er 3 vandaan en tot nu toe houden ze. Wel springt er bij ene de drukknop soms los

xSCWx
Berichten: 7057
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 06:10

Oh wat fijn Lukasje, misschien werkt het gewoon niet in combinatie met mijn pony… De druk knoop gaat bij mij inderdaad ook continu uit zichzelf open.

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:32

Kan iemand mij helpen? Wil graag de rossner anatomico bestellen voor mn Fries. Hoe valt hij? Twijfel enorm tussen cob en full. Is klein paard met een aardig fijn hoofdje

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 14:49

Horseloverl schreef:
Kan iemand mij helpen? Wil graag de rossner anatomico bestellen voor mn Fries. Hoe valt hij? Twijfel enorm tussen cob en full. Is klein paard met een aardig fijn hoofdje


Ik heb deze ook, echt een super mooi hoofdstel en hij lijkt precies op mijn Schockemöhle Alpha. Ook mooi zacht leer en hij zit minstens even goed als de Schockemöhle. Ik gebruik de Rossner voor buitenritten etc en de Schockemöhle voor in de bak.
Mijn PRE heeft ook fijn hoofdje en van halsters maat cob. Van Schockemöhle hoofdstellen heeft hij maat full en de Rossner had ik eerst in een maat cob besteld, maar die vond ik toch ook wat krap. Ik heb hem omgewisseld voor de full en die zit super! <3

Afbeelding

Afbeelding


Hier zit het hoofdstel nog niet goed, maar het was enkel om even snel te kijken of deze maat wel goed was.

Afbeelding

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:48

Figo88 schreef:
Horseloverl schreef:
Kan iemand mij helpen? Wil graag de rossner anatomico bestellen voor mn Fries. Hoe valt hij? Twijfel enorm tussen cob en full. Is klein paard met een aardig fijn hoofdje


Ik heb deze ook, echt een super mooi hoofdstel en hij lijkt precies op mijn Schockemöhle Alpha. Ook mooi zacht leer en hij zit minstens even goed als de Schockemöhle. Ik gebruik de Rossner voor buitenritten etc en de Schockemöhle voor in de bak.
Mijn PRE heeft ook fijn hoofdje en van halsters maat cob. Van Schockemöhle hoofdstellen heeft hij maat full en de Rossner had ik eerst in een maat cob besteld, maar die vond ik toch ook wat krap. Ik heb hem omgewisseld voor de full en die zit super! <3

[ [url=m/ahd8X8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LeSXQw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier zit het hoofdstel nog niet goed, maar het was enkel om even snel te kijken of deze maat wel goed was.

[ [url=m/KjciBg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jaa daarom wil ik hem ook haha. Heb er 1 voor mn andere paard maar Fries is gewoon voor de lol dus vandaar dat een goedkopere optie fijn is. Denk als ik jouw paard zie dat die van mij goed weg komt met cob. Thanks voor de foto’s!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:32

Ik heb de laatste reacties een beetje gelezen en veel gezocht op Micklem Multi. Maar volgens mij is er geen look-a-like met dezelfde kaptoom functie toch?
Vind het lastig .. Quarter heeft Cob maar die is overal uitverkocht en ik lees dat je een maat groter moet pakken? Bij paardendrogist is hij flink afgeprijsd.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:33

Multi hoef je niet perse groter te pakken. Die valt in mijn beleving al ruim.

Mijn D pony past zowel cob als full van de multi. Competition past ze niet in cob.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:36

Saaams schreef:
Multi hoef je niet perse groter te pakken. Die valt in mijn beleving al ruim.

Mijn D pony past zowel cob als full van de multi. Competition past ze niet in cob.


Thanks voor je snelle reactie. Kaptoom van Kramer had ze 'Cob' en daar was de kinriem net aan. Neusriem moest wel op z'n strakst. Kaptoom gaat helaas na 3x gebruik al lubberen en schuiven dus die gaat retour. Wil voor het longeren een degelijk hoofdstel maar met kaptoom functie zou ideaal zijn.

Maar Cob is dus van de Micklem Multi momenteel nergens te vinden, corona dingetje gok ik.

Edit: Een Cob gevonden en ook nog leuk afgeprijsd. Dus in principe zou ik een Cob moeten kunnen aandurven?

Kaak: 58,5cm
Neusomtrek: 64,5cm
Kopstuk: 92,9cm
Afgenomen van toen de kaptoom om was.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:34

Saaams schreef:
Multi hoef je niet perse groter te pakken. Die valt in mijn beleving al ruim.

Mijn D pony past zowel cob als full van de multi. Competition past ze niet in cob.


De multi was bij mij ook echt wel degelijk te klein hoor. Gewone full kreeg ik de kaakriem niet dicht. Vond hem net zo klein vallen als de normale micklem

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:23

Er is vast niemand die de full of cob (beide multi) bij de hand heeft? :')

Spenk
Berichten: 21767
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:25

Bij mij viel de multi en competition exact hetzelfde. Zat ook op hetzelfde gaatje vast. Ik had een full terwijl paard normaal cob draagt.

christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:00

Elin_ schreef:
xSCWx schreef:
Ik wil nog even terug komen op de frontriemen van Monique design... Ik heb er nu 2 die ik afwisselend gebruik sinds een maand of 4, maar degene die ik het meest gebruik is al bijna rijp voor de prullenbak. Ongeveer 1/5e van de steentjes zijn er al uit (mijn pony blijft er continu in hangen met zijn voorpluk) en het zilverwerk is aan het roesten. Omdat er toen zo'n interesse in was wilde ik toch nog even mijn ervaring van nu delen.

Jammer :(
Ik zoek juist iets voor mijn presteq


Ik maak frontriemen naar wens, voor de presteq (die ik zelf heb) maak ik op de originele presteq fontriemen steentjes. De lege frontriemen van Presteq zijn los te bestellen.

Afbeelding

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:33

By Bo Design maakt ook hele mooie frontriemen!

Galoppig

Berichten: 197
Geregistreerd: 24-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 23:52

pluisje88 schreef:
Saaams schreef:
Multi hoef je niet perse groter te pakken. Die valt in mijn beleving al ruim.

Mijn D pony past zowel cob als full van de multi. Competition past ze niet in cob.


De multi was bij mij ook echt wel degelijk te klein hoor. Gewone full kreeg ik de kaakriem niet dicht. Vond hem net zo klein vallen als de normale micklem


Ik heb ook de multi voor mijn paard (162 stokmt), maat full. Hij past hem op het enalaatste gaatje, maar zou net zo goed een x full kunnen passen. Frontriem was hem wel veel te krap.

SemSa
Berichten: 56
Geregistreerd: 30-12-18

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 23:34


xSCWx
Berichten: 7057
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 00:07

Nou voor die prijs mogen ze toch wel kwaliteit leveren. Wel een oplossing voor paarden die super gevoelig zijn achter de oren denk ik. Interessant.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 08:06

SemSa schreef:
Heeft er iemand ook ervaring met de neck patches van Equimero?
Of de producten hiervan? Vooral benieuwd naar de ervaringen van de neck patches
Ze verkopen een western variant maar twijfel wat aan de kwaliteit..ziet er wat goedkoop uit..maar misschien vergis ik mij hoor!
https://www.equimero.de/shop/equitrense-western/
https://www.equimero.de/shop/neck-patches/


Ik niet, maar ik rijd wel western en heb een one ear. Als ik naar t hoofdstel kijk zie ik nou niet direct iets anders, op die neck patch na dan.

Ik heb de Micklem Multi besteld. In eerste instantie de Cob maar de kaak bleek een flink verschil met mijn genoemde maat te hebben, dus toch maar de full geprobeerd. Die zou beter moeten uitkomen ook qua neusomvang. Fijne service van De RuiterSportHoeve.
Als PostNL meewerkt dan krijg ik hem vandaag binnen en kan hem dan mooi morgen passen.

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:09

Wij gaan de full multi van een stalgenootje proberen aankomende week!

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:39

Ik heb laatst bij Hoöks een traditionee hoofdstel besteld voor de wedstrijden. Heel leuk, en handig achter de hand maar ze loopt toch prettiger op een hoofdstel die het julbeen echt vrij laat.

Nu twijfel ik om naast mijn Schöckemohle OF deze van Hoöks aan te schaffen, of onderstaande van Kramer.


Afbeelding


Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:53

Ik heb de lingus 1 en de gewone anatomical vision space. Beide fijne hoofdstellen maar duidelijk verschillend op verschillende vlakken. Dus van te voren even goed kijken wat je zoekt. Erg breed kopstuk, vastere ligging of lichter en luchtiger.