Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 170 van de 285 [ 7110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 285  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

De verkoper toen ik in de winkel was zei wel dat het bitloos kon net als de rambo. Dat dit de modernere versie van de rambo is zeg maar


Laatst bijgewerkt door XRuby_SymmyX op 15-06-21 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 16:00 



 
Profiel   

Ik zou er niet mee in het bos willen zitten in galop als die ineens krak zegt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 16:01 



 
Profiel   

Daar zou ik ook echt niet bitloos mee durven rijden! Staat ook nergens beschreven dat het bij de PresTeq kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 17:21 



 
Profiel   

XRuby_SymmyX schreef
siskeh schreef
Prestec bitloos? Dat is nieuw voor mij..


Je ziet dat de bakstuk met een clipje aan het hoofdstel vast zit wat makkelijk er af te halen is
[ [url=m/hF6lS6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Niet aan elk ringetje kun je maar bitloos rijden hoor. Het is er niet voor gemaakt dus is bij lange na niet sterk genoeg. De kans is groot dat het hoofdstel breekt op het moment dat er druk op komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 18:20 



 
Profiel   

De verkoper van boer dier en ruiter zei dat tegen mij maar goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:41 



 
Profiel   

Nou dan heeft die verkoper er bar weinig verstand van en begeeft ie zich ook nog eens op heel erg glad ijs..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 08:26 



 
Profiel   

Hoi allen,
Ik had een vraagje over de Presteq. Ben toch aan het overwegen om deze aan te schaffen, dit als eind station zeg maar :’), alleen nu vroeg ik mij af hoe die bakstukken zitten. Zitten die nog wel los genoeg of zitten die echt kort vast op het hoofdstel net als bij de Micklem? Want die van de Micklem vond hij echt verschrikkelijk door die bakstukken. Direct toen ik hem in had trok hij al het gezicht :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:58 



 
Profiel   

Hier zojuist de kieffer Viola in de bruin mogen ontvangen.

Erg fijn kwalitatief hoofdstel met een erg mooie pasvorm.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 18:04 



 
Profiel   

Heel erg mooi Sterrenpony! Ik heb al jaren een Kieffer (geen anatomische) en die is nog steeds mooi.
Je frontriem is ook wauwie! Heb je daar toevallig een close up van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:52 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Heel erg mooi Sterrenpony! Ik heb al jaren een Kieffer (geen anatomische) en die is nog steeds mooi.
Je frontriem is ook wauwie! Heb je daar toevallig een close up van?


Dit is de dichtstbijzijnde “close up” die ik op het moment heb ervan.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 13:25 



 
Profiel   

Dankje !

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:48 



 
Profiel   

Iemand ervaring met dit hoofdstel? En eventueel een foto op een paard?
https://www.agradi.nl/br-hoofdstel-lewe ... zilver.htm

Ik heb vandaag gek gedaan en ben bitloos gaan rijden op dr kaptoom en ze liep zo fijn! Dus denk ff paar dagen zo proberen en dan wat goeds kopen. Maar ja vind er veel niet mooi.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 16:42 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Iemand ervaring met dit hoofdstel? En eventueel een foto op een paard?
https://www.agradi.nl/br-hoofdstel-lewe ... zilver.htm

Ik heb vandaag gek gedaan en ben bitloos gaan rijden op dr kaptoom en ze liep zo fijn! Dus denk ff paar dagen zo proberen en dan wat goeds kopen. Maar ja vind er veel niet mooi.

[ [url=m/w0X7WJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb alleen met BR de ervaring dat ik ze regelmatig wat lastig qua pasvorm vind en dat het leer rekt.

Een tip voor veel keuze
Art of riding
Becidor

Beide met goede service.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 18:47 



 
Profiel   

boemel schreef
MarjanB schreef
Iemand ervaring met dit hoofdstel? En eventueel een foto op een paard?
https://www.agradi.nl/br-hoofdstel-lewe ... zilver.htm

Ik heb vandaag gek gedaan en ben bitloos gaan rijden op dr kaptoom en ze liep zo fijn! Dus denk ff paar dagen zo proberen en dan wat goeds kopen. Maar ja vind er veel niet mooi.

[ [url=m/w0X7WJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb alleen met BR de ervaring dat ik ze regelmatig wat lastig qua pasvorm vind en dat het leer rekt.

Een tip voor veel keuze
Art of riding
Becidor

Beide met goede service.


Heb nu ook een br als trens dus vandaar. Bedankt voor de tips!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:13 



 
Profiel   

Hallo!
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.. Ik zoek een trenshoofdstel (zwart met zilver) met zowel een anatomische neusriem als kopstuk. Ik twijfel Allen heel erg tussen deze 2 'soorten' (zie foto's) wie kan mij uitleggen wat het verschil is en waarom je beter voor de ene vorm of de andere vorm kan kiezen?

En weet iemand toevalig nog zo'n hoofdstel voor max 150 euro? Rambo ben ik bekend mee.

Alvast bedankt!



[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:11 



 
Profiel   

ik heb die onderste, valt wel klein.
deze heeft een keelriem en daarom kun je er wedstrijden meerijden, misschien mag dat nu ook met de bovenstr. daarnaast is het vooral smaak denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:35 



 
Profiel   

Ik heb ook een anatomisch hoofdstel van Kramer, soortgelijke uitvoering als de eerste (net iets andere neusriem). Blijft mooi zacht van kwaliteit en mag je ook gewoon wedstrijden mee starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:23 



 
Profiel   

Hoi hoi, ik kom even dit topic binnenvallen. Zit mijn micklem nu goed? Of moet de neusriem hoger? [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 00:03 



 
Profiel   

Oehlala schreef
ik heb die onderste, valt wel klein.
deze heeft een keelriem en daarom kun je er wedstrijden meerijden, misschien mag dat nu ook met de bovenstr. daarnaast is het vooral smaak denk ik.


Ik heb ook de onderste, valt idd net ff 1-2 gaatjes kleiner maar leer is prima, zeker voor de prijs en paard loopt er fijn mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:30 



 
Profiel   

Jeika schreef
Hoi hoi, ik kom even dit topic binnenvallen. Zit mijn micklem nu goed? Of moet de neusriem hoger? [ [url=m/TKTSQ7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tp25EQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zit echt veel te laag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:05 



 
Profiel   

Ik vind de pasvorm ook niet ideaal voor het hoofd van je pony, Jeika. Als je de neusriem hoger hangt kom je zo te zien in de knoei met je bit. Ik zou eens kijken naar een vergelijkbaar hoofdstel met losse bakstukken, die zijn wat makkelijker op maat te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:20 



 
Profiel   

Dat dacht ik al. #) zou een maat kleiner het probleem oplossen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 11:09 



 
Profiel   

@Jeika: zeker niet een maat kleiner, dit hoofdstel valt op veel paarden gewoon niet mooi helaas.
Je bakstukken zijn namelijk te kort als je hem hoger doet, als je het hoofdstel hoger doet komt het hoofdstel ook te dicht op de jukbeenderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 11:28 



 
Profiel   

OfToTheWoods schreef
Hallo!
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.. Ik zoek een trenshoofdstel (zwart met zilver) met zowel een anatomische neusriem als kopstuk. Ik twijfel Allen heel erg tussen deze 2 'soorten' (zie foto's) wie kan mij uitleggen wat het verschil is en waarom je beter voor de ene vorm of de andere vorm kan kiezen?

En weet iemand toevalig nog zo'n hoofdstel voor max 150 euro? Rambo ben ik bekend mee.

Alvast bedankt!



[ [url=m/zQKuDZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Si7n8b.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb de bovenste en had laatst de lund ook nog gekocht. En mijn paard vond hem duidelijk niet fijn de lund. De lund is met aansnoerriem dat zie je dus niet goed op de foto. En hierdoor kan hij zijn kaak niet loslaten. Weer met de bovenste verder gereden en hij liep weer fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 11:37 



 
Profiel   

Wat denken jullie? Neusriem zo houden of een gaatje hoger? Op de verkoop foto’s van de kieffer Viola zit de neusriem ook op de hoogte hoe ik hem nu zelf ook het afgesteld.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 12:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 170 van de 285 [ 7110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 285  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen