Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 169 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 ... 284  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

Brittblue schreef
Zo ziet het er van de zijkant uit met neusriem hoger.

[ [url=m/FXmX4X.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier zit die het mooist! Mooie hoge neusriem die het jukbeen nog vrij houdt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 16:58 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Brittblue schreef
Zo ziet het er van de zijkant uit met neusriem hoger.

[ [url=m/FXmX4X.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier zit die het mooist! Mooie hoge neusriem die het jukbeen nog vrij houdt.


Maar de vorm is niet bedoeld als hoge neusriem en daarvoor ook niet passend…

Idealiter mag het bakstuk zelfs nog een gaatje zakken gezien de hoek in het bakstuk. Maar denk dat je je bit dan niet meer hoog genoeg krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:14 



 
Profiel   

Ik vind hem zo wel mooi liggen. Bij dit hoofdstel zit het bit vast aan de neusriem, dus ik zou er zeker voor zorgen dat je neusriem niet op het zwevend neusbeen komt te liggen. Dan verspreid je de druk van je teugels namelijk via de neusriem tot op dat zwevend neusbeen. Ik zeg niet dat je met veel druk rijdt of zoiets, maar als ze eens een keer wegspringen wil je niet perongeluk hard inkomen op zo'n fragiel stukje been.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:37 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Daphneeeej schreef

Hier zit die het mooist! Mooie hoge neusriem die het jukbeen nog vrij houdt.


Maar de vorm is niet bedoeld als hoge neusriem en daarvoor ook niet passend…

Idealiter mag het bakstuk zelfs nog een gaatje zakken gezien de hoek in het bakstuk. Maar denk dat je je bit dan niet meer hoog genoeg krijgt.

Toch word het hoofstel omschreven als een (hoge)engelse neusriem zonder sperriem. Dus lijkt mij dan toch echt bedoeld als een hoge neusriem.
Verkoop foto’s zit die ook hoog zoals je een neusriem graag ziet boven zwevende neusbot.

https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... -hoofdstel

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:39 



 
Profiel   

Ik dacht ook echt dat de neusriem hoog moest, staat ook zo op de foto bij Kramer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:46 



 
Profiel   

Op de eerste foto van kramer ligt hij mooi 1.5/2 vingers onder het jukbeen. Bij de andere foto met het paard. Ligt ie er flauw onder/tegen. Dat vind ik echt te hoog.

Ik zou hem 2 vingers van het jukbeen afhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:47 



 
Profiel   

Over foto's van bedrijven met anatomische hoofdstellen, als ik een euro zou krijgen voor elke foto waarbij een hoofdstel niet goed past/is afgesteld had ik een héle boel mooie passende hoofdstellen kunnen kopen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:50 



 
Profiel   

Brittblue schreef
Zo ziet het er van de zijkant uit met neusriem hoger.

[ [url=m/FXmX4X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou hem denk ik 1 gaatje lager doen. Zodat net het bit niet tegen de neusriem komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:56 



 
Profiel   

Hoi hoi, ik ben op zoek naar een anatomisch hoofdstel voor mijn meisje maar ik zie door het bomen het bos niet meer. Kan nogal onzeker zijn of ik wel een goede keuze maak voor mijn meisje. Wat vinden jullie nou een fijn hoofdstel en waarom?
Lieve groetjes Angèl

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 18:21 



 
Profiel   

Ik ben fan van de PS of Sweden High Jump super fijne kwaliteit en hij loopt er geweldig op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 18:35 



 
Profiel   

Goh, dat is zo persoonlijk … ik heb net een Presteq gekocht. Ik vind die naast mooi ook erg praktisch qua gebruik en de prijs viel me ook mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 21:24 



 
Profiel   

Persoonlijk absoluut ja. Maar ook afhankelijk van wat je graag wilt qua kwaliteit en wat je budget is.

Schockemohle en PS of sweden vind ik heel mooi voor een wat ruimer budget. De goedkopere zie ik ook door de bomen het bos niet meer en heb ik geen ervaring met het leer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 21:29 



 
Profiel   

Presteq is net nieuw en zo gevormd dat 12 punten drukvrij liggen en zou dat als enige hebben alleen de frontriem die moet je apart kopen. Werkt met drukknopen. Je zet alle riempjes vast met haakjes aan de zijkant dus je hoeft niet daarbij aan het aantal gaatjes te denken. Daarnaast kan je dit hoofdstel ook bitloos gebruiken. Goed geprijsd ook.

Daarnaast schockemöhle wat prijziger, normale frontriem, kan niet bitloos wel een hele mooie kwaliteit van leer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 20:27 



 
Profiel   

Prestec bitloos? Dat is nieuw voor mij..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 20:52 



 
Profiel   

Hi hi,

Weet niet of het hier al in is besproken, maar wat is de reden dat je met de andere Rambo Micklems, buiten de Multi Bridle, niet bitloos kan gebruiken? Is dat vanwege de onderdelen? Want dan zou je die eventueel los kunnen aanschaffen toch :o
Ik vind die Multi Bridle interessant maar vind het ringetje verwijderen voor de wedstrijden echt zo niet mooi. Dus dacht als ik het kopstuk wel heb van Multi Bridle dan kan ik een andere aanschaffen die mooier is voor het bitloos gedeelte

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 21:17 



 
Profiel   

fw_horselife schreef
Hi hi,

Weet niet of het hier al in is besproken, maar wat is de reden dat je met de andere Rambo Micklems, buiten de Multi Bridle, niet bitloos kan gebruiken? Is dat vanwege de onderdelen? Want dan zou je die eventueel los kunnen aanschaffen toch :o
Ik vind die Multi Bridle interessant maar vind het ringetje verwijderen voor de wedstrijden echt zo niet mooi. Dus dacht als ik het kopstuk wel heb van Multi Bridle dan kan ik een andere aanschaffen die mooier is voor het bitloos gedeelte


De Multi is van ander steviger leer dan de andere Micklems. Hierdoor zijn de andere niet geschikt voor bitloos en wordt dat afgeraden. Groter risico op scheuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 21:20 



 
Profiel   

darkadia schreef
fw_horselife schreef
Hi hi,

Weet niet of het hier al in is besproken, maar wat is de reden dat je met de andere Rambo Micklems, buiten de Multi Bridle, niet bitloos kan gebruiken? Is dat vanwege de onderdelen? Want dan zou je die eventueel los kunnen aanschaffen toch :o
Ik vind die Multi Bridle interessant maar vind het ringetje verwijderen voor de wedstrijden echt zo niet mooi. Dus dacht als ik het kopstuk wel heb van Multi Bridle dan kan ik een andere aanschaffen die mooier is voor het bitloos gedeelte


De Multi is van ander steviger leer dan de andere Micklems. Hierdoor zijn de andere niet geschikt voor bitloos en wordt dat afgeraden. Groter risico op scheuren.


Bedankt voor je snelle reactie en wat zonde dat dat de reden is, daar valt winst te behalen voor Rambo Micklem hoofdstellen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 21:23 



 
Profiel   

fw_horselife schreef
Hi hi,

Weet niet of het hier al in is besproken, maar wat is de reden dat je met de andere Rambo Micklems, buiten de Multi Bridle, niet bitloos kan gebruiken? Is dat vanwege de onderdelen? Want dan zou je die eventueel los kunnen aanschaffen toch :o
Ik vind die Multi Bridle interessant maar vind het ringetje verwijderen voor de wedstrijden echt zo niet mooi. Dus dacht als ik het kopstuk wel heb van Multi Bridle dan kan ik een andere aanschaffen die mooier is voor het bitloos gedeelte


Het ringetje is inmiddels toegestaan op wedstrijd. Onze dochter rijd er ook mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 21:23 



 
Profiel   

XRuby_SymmyX schreef
Presteq is net nieuw en zo gevormd dat 12 punten drukvrij liggen en zou dat als enige hebben alleen de frontriem die moet je apart kopen. Werkt met drukknopen. Je zet alle riempjes vast met haakjes aan de zijkant dus je hoeft niet daarbij aan het aantal gaatjes te denken. Daarnaast kan je dit hoofdstel ook bitloos gebruiken. Goed geprijsd ook.

Daarnaast schockemöhle wat prijziger, normale frontriem, kan niet bitloos wel een hele mooie kwaliteit van leer.


Presteq wordt geleverd mèt frontriem, zij het een standaard. Wil je met bling, kan je die ev ook apart bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 21:25 



 
Profiel   

romyvs schreef
fw_horselife schreef
Hi hi,

Weet niet of het hier al in is besproken, maar wat is de reden dat je met de andere Rambo Micklems, buiten de Multi Bridle, niet bitloos kan gebruiken? Is dat vanwege de onderdelen? Want dan zou je die eventueel los kunnen aanschaffen toch :o
Ik vind die Multi Bridle interessant maar vind het ringetje verwijderen voor de wedstrijden echt zo niet mooi. Dus dacht als ik het kopstuk wel heb van Multi Bridle dan kan ik een andere aanschaffen die mooier is voor het bitloos gedeelte


Het ringetje is inmiddels toegestaan op wedstrijd. Onze dochter rijd er ook mee.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 21:26 



 
Profiel   

Dank jullie wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 22:28 



 
Profiel   

Hebben er mensen ervaring met de NIET Equitos varianten van anatomische hoofdstellen van schockemohle? dus de select serie/ en die wat eindigen op - ford.
ik kan er hier heel weinig over vinden
ik ben met name benieuwd over hoe de maat valt en of de oren wel voldoende tot onder zijn uitgesneden.

Heeft er ook iemand ervaring met de passier atlas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 11:52 



 
Profiel   

siskeh schreef
Prestec bitloos? Dat is nieuw voor mij..


Je ziet dat de bakstuk met een clipje aan het hoofdstel vast zit wat makkelijk er af te halen is
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 14:40 



 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een anatomische hoofdstel met gouden contouren. Heb zelf al de Human en horse kaptoom maar zoek nu echt een hoofdstel.

Ik vind de schokmole erg mooi met de S-line maar daarvan is het zilver.

QHP heeft dacht ik wel met goud maar die heeft weer wit stiksel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 14:47 



 
Profiel   

XRuby_SymmyX schreef
siskeh schreef
Prestec bitloos? Dat is nieuw voor mij..


Je ziet dat de bakstuk met een clipje aan het hoofdstel vast zit wat makkelijk er af te halen is
[ [url=m/hF6lS6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die kan niet bitloos hoor veel te fragiel ringetjes kunnen dan breken net als bij de rambo micklem competition.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 14:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 169 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 ... 284  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen