Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bielsje

Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:50

Geïntegreerd door het kopstuk riempje dat je met dat andere kopstuk niet hebt natuurlijk. Je zult alleen de gespen van neusriem en bakstukken op erg verschillende hoogtes krijgen, als je geen OCD hebt dan maakt dat niet heel veel uit natuurlijk :Y)

LindaInez
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-06-15
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:55

darkadia schreef:
LindaInez schreef:
Ik denk eraan om de micklem multi aan te schaffen, vanwege de vele mogelijkheden. Ik heb mijn paard, nu 6 , nog nooit met bit gereden, maar ze wil nu wel proberen om door mijn bitloos hoofdstel heen te lopen en dat vind ik op buitenrit niet fijn. Helemaal niet in de bui van, ik ben jong en ik wil wat, joepie lente.


Wat voor bitloos hoofdstel gebruik je buiten? Ik rijd buiten ook idd soms met bitje, maar die paarden waren al wel bekend ermee. Dus zou dit dan wel eerst langzaam introduceren in een veilige omgeving. Sommige paarden worden juist heftiger met bit.

S hackemore

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 17:50

Gisteren even met m'n normale hoofdstel gereden en was meteen een stuk minder fijn. Vandaag weer met de micklem gereden en was veel fijner. Nu maar de micklem 2 competition besteld want vind met die ringetjes niet mooi.
Wat voor frontriem hebben jullie erom want al m'n frontriemen die zakken naar beneden en vindt zonder steentjes zo saai.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 12:08

@xxxmh Ik heb bij de schoenmaker de lus van een gewone frontriem een beetje strakker laten stikken, dan zakt hij niet meer af bij de Micklem.

Lokii

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:21

Hooi! Ik ben opzoek naar een hoofdstel (liefst bruin) die anatomisch is gevormd achter de oren. Maar waar wel de neusriem af kan worden gehaald. Iemand tips?

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:39

Lokii schreef:
Hooi! Ik ben opzoek naar een hoofdstel (liefst bruin) die anatomisch is gevormd achter de oren. Maar waar wel de neusriem af kan worden gehaald. Iemand tips?

Ps of sweden Helsinki is er eentje zonder neusriem in het algemeen. Zoek je naar een hoofdstel waarvan je de neusriem eraf kan halen of gewoon eentje zonder?

Lokii

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:24

Waidida schreef:
Ps of sweden Helsinki is er eentje zonder neusriem in het algemeen. Zoek je naar een hoofdstel waarvan je de neusriem eraf kan halen of gewoon eentje zonder?


Eentje zonder, maar omdat die meestal enorm aan de prijs zijn vind ik eentje waarvan je de neusriem kan verwijderen ook helemaal prima! :D. Ik zal eens kijken naar die de PS of sweden!

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 17:19

Lokii schreef:
Waidida schreef:
Ps of sweden Helsinki is er eentje zonder neusriem in het algemeen. Zoek je naar een hoofdstel waarvan je de neusriem eraf kan halen of gewoon eentje zonder?


Eentje zonder, maar omdat die meestal enorm aan de prijs zijn vind ik eentje waarvan je de neusriem kan verwijderen ook helemaal prima! :D. Ik zal eens kijken naar die de PS of sweden!

In dat geval kan je ook eens bij equibling kijken, zij verkoopt lossen onderdelen, wie weet kan je er dan ook eentje kiezen zonder neusriem
Edit:
Kramer heeft ook vaak hoofdstellen aan een leuk prijsje en dan kan je ook enkel een kopstuk en bakstukken kiezen, alleen niet heel handig als je paard een giga hoofd heeft :+ equibling is iets duurder maar ik vind ze prachtkwaliteit, ik ga niet meer terug!

Igniss

Berichten: 992
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:54

Lokii schreef:
Waidida schreef:
Ps of sweden Helsinki is er eentje zonder neusriem in het algemeen. Zoek je naar een hoofdstel waarvan je de neusriem eraf kan halen of gewoon eentje zonder?


Eentje zonder, maar omdat die meestal enorm aan de prijs zijn vind ik eentje waarvan je de neusriem kan verwijderen ook helemaal prima! :D. Ik zal eens kijken naar die de PS of sweden!


Ik heb zelf de helsinki. En ben er heel tevreden over. (Heb wel gewacht tot die in de aanbieding was. :Y) )


Afbeelding

Afbeelding

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:18

Vandaag nog even een snelle foto gemaakt van paardlief met het Masego Lily hoofdstel. Het bit zat hier nog niet helemaal goed, en trok daardoor iets in de linker mondhoek. Verder reageert hij er fijn op, hoewel de neusriem wellicht ook nog wel een gaatje lager zou kunnen om het jukbeen meer vrij te leggen. Hij is er een die ook snel reageert als hij het te laag vindt. Vandaar toch deze hoogte gekozen.


Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:39

Igniss: hij is heel mooi!

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:40

Vindt neusriem toch wel hoog zitten hoor
Gaatje lagen zou imo beter zijn .

Lokii

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:26

@Waidida Bedankt voor de tip! Ik zal daar ook zeker even rondneuzen :D

@Igniss Bedankt voor de reactie Ja die is echt wel heel erg mooi maar wat duur ;( . Idd maar even wachten tot de korting.

Ik heb nu de rambo micklem multibridle (Die helaas dus niet zonder neusriem kan) maar ik zou daar wel graag een mooie frontriem voor willen kopen. Weet iemand toevallig waar je die kan krijgen?

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:34

Ik heb de dy'on binnen en gisteren even snel gepast. Valt mij niet tegen hoe hij aan mijn huidige hoofdstel past. Moet hem even invetten en de passantjes goed doen maar paard liep er gisteren in ieder geval fijner mee als met een normale gecombineerde :j Wat stabieler en vooral rustiger in de aanleuning. Dus we gaan het voorlopig even testen.

Afbeelding

Igniss

Berichten: 992
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:01

Lokii schreef:
@Waidida Bedankt voor de tip! Ik zal daar ook zeker even rondneuzen :D

@Igniss Bedankt voor de reactie Ja die is echt wel heel erg mooi maar wat duur ;( . Idd maar even wachten tot de korting.

Ik heb nu de rambo micklem multibridle (Die helaas dus niet zonder neusriem kan) maar ik zou daar wel graag een mooie frontriem voor willen kopen. Weet iemand toevallig waar je die kan krijgen?


Hij is inderdaad aan de prijs voor de hoeveelheid leer die je krijgt :')

Leuke frontriemen kan je eigenlijk overal wel krijgen. Ik maak ze persoonlijk gewoon zelf nu.
Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:03

Die neusriem moet wel hoger hoor := hangt wel érg laag......

Wel mooie frontriem :)

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:53

Lokii schreef:
@Waidida Bedankt voor de tip! Ik zal daar ook zeker even rondneuzen :D

@Igniss Bedankt voor de reactie Ja die is echt wel heel erg mooi maar wat duur ;( . Idd maar even wachten tot de korting.

Ik heb nu de rambo micklem multibridle (Die helaas dus niet zonder neusriem kan) maar ik zou daar wel graag een mooie frontriem voor willen kopen. Weet iemand toevallig waar je die kan krijgen?


Jaa vraag ik mij ook af. Heb diverse frontriemen maar al die frontriemen zijn de lusjes te groot. Erg jammer want had een frontriem laatst gekocht voor bij m'n wedstrijdjasje maar lusje veel te groot.

Igniss

Berichten: 992
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:34

Avalanche schreef:
Die neusriem moet wel hoger hoor := hangt wel érg laag......

Wel mooie frontriem :)


Ja het zat allemaal nog niet zoals ik wou :') maar wou snel naar buiten voor een goede foto in het daglicht. Nu hangt alles wat beter.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 22:18

Igniss schreef:
Avalanche schreef:
Die neusriem moet wel hoger hoor := hangt wel érg laag......

Wel mooie frontriem :)


Ja het zat allemaal nog niet zoals ik wou :') maar wou snel naar buiten voor een goede foto in het daglicht. Nu hangt alles wat beter.

Ah zodoende :') ik vond het al zo gek. Maar het is een mooi hoofdstel, en met een bling frontriem vind ik hem zoveel mooier :j

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 21:51

Ik twijfel even over de positie van me neusriem. Zo houden of een gaatje lager?


Afbeelding

manzano

Berichten: 23943
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:21

Sterrenpony schreef:
Ik twijfel even over de positie van me neusriem. Zo houden of een gaatje lager?


[ [url=m/cRzVYY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi hoofdstel! Welke is dat? Frontriem lijkt presteq, maar die hebben niet dit model toch?

Neusriem lijkt me prima zo.
Laatst bijgewerkt door manzano op 12-03-24 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:22

Zou m zo houden

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:24

Hoofdstel is van ps of sweden

manzano

Berichten: 23943
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:26

Sterrenpony schreef:
Hoofdstel is van ps of sweden

Tnx!!

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:01

Zo houden, prachtig hoofdstel.