Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:28

Mijn Rambo Micklem is eindelijk binnen en vind hem heel gaaf. Maar de neusriem lijkt erg laag te zitten? Wat vinden jullie? Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16449
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:47

Ik vind em niet mooi zitten, de neusriem lijkt te krap waardoor de bakstukken naar voren worden getrokken. Ook is de frontriem te klein.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 20:37

Ja precies wat ik ook had met mijn micklem. Het stuk over de neus is te kort waardoor de bakstukken nooit goed zouden liggen. Ik had al extra full dus kon niet groter gaan, weet niet of dat voor jou een optie is (en of dat zou helpen)

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 23:23

dit is gewoon full, maar twijfel of extra full dan niet weer te groot wordt.
de frontriem buigt nog niet lekker door maar is denk ik niet te klein. Ik zit alleen met die neusriem maar dacht dat dat was omdat die lager moest. Maar dan komt hij juist weer te ver op t neusbot te liggen dus daar was ik mee aan het pielen

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 00:07

Ik heb de Rambo Micklem ook gehad en toen zat de frontriem ook zo, bij mijn merrie veranderde dit niet (bleek dus wel te klein). Ondanks dat ik het concept van Rambo erg mooi vind, vind ik het leer hard en stug en na een lange tijd werd dit ook niet echt soepeler.

Had daar toch meer van verwacht, mijn merrie kreeg uiteindelijk een witte druk plek achter haar oren en ik heb hem weggedaan.

Vind zelf dat er qua leer (soepelheid) wel echt mooiere opties zijn, zeker voor zo’n soort budget (bijv. Kramer, Presteq of Hoöks; super zacht), maar misschien is dit persoonlijk.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 09:30

Eens met het leer en kwaliteit van de Micklem. Ik heb er jaren geleden één gehad en was toen nog een uniek iets qua anatomische hoofdstellen maar nu is er wel stuk meer keuze. Toch koop ik er straks weer 1 voor mijn jonkie omdat ik het om te beleren echt een heel handig/praktisch hoofdstel vind. Vooral de combinatie kaptoom en bit zodat je dit los van elkaar kunt gebruiken en later tegelijk. Wil mij wel nog even verdiepen in andere opties die dit ook hebben want daar ben ik nog niet zo in thuis.

Als hij eenmaal zadelmak is krijgt hij wel vrij snel een ander (fijner) hoofdstel en dan vooral qua leer en kwaliteit.

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 10:11

Capriootje schreef:
Eens met het leer en kwaliteit van de Micklem. Ik heb er jaren geleden één gehad en was toen nog een uniek iets qua anatomische hoofdstellen maar nu is er wel stuk meer keuze. Toch koop ik er straks weer 1 voor mijn jonkie omdat ik het om te beleren echt een heel handig/praktisch hoofdstel vind. Vooral de combinatie kaptoom en bit zodat je dit los van elkaar kunt gebruiken en later tegelijk. Wil mij wel nog even verdiepen in andere opties die dit ook hebben want daar ben ik nog niet zo in thuis.

Als hij eenmaal zadelmak is krijgt hij wel vrij snel een ander (fijner) hoofdstel en dan vooral qua leer en kwaliteit.


Hier kan ik mij ook wel in vinden. Voor een jong paard vind ik het fantastisch. Heb nog geen ander hoofdstel gezien dat zoveel mogelijkheden heeft.
Vind hem alleen niet zo fraai eruit zien maar op den duur wil ik er een ander hoofdstel bij kopen.

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 10:16

emmyniks schreef:
Elin_ schreef:
Sperriem ga ik proberen lager te doen, maar verder zit ie qua neushoogte goed? Ik kon ondanks de instructies het neusbot niet vinden :+

Verder is hij wat stug idd dus dat zit nog.niet super, maar als.ik.hem plat dus ontstaat er wel ruimte.


Ik heb zelf sinds een tijdje ook het presteq hoofdstel. Ik heb het nu 1 maand geloof ik en het begint nu langzaam echt te vormen naar het hoofd van mijn paard. Met de sperriem en neusriem heb ik ook even geprutst. Ik heb zelf gewoon een paar verschillende hoogtes uitgeprobeerd en die genomen waarbij m'n paard het fijnste liep. Kon het neusbot ook niet vinden


Ik ga hem ook houden. Rijden ging super en hij lijkt echt goed te zitten. *\o/*

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:32

Vandaag mijn kramer gepast. Maat full..
Toch maar nipt als ik het zo los doe als ik het wil hebben. Wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Het bakstuk en het neusriemstuk zijn normaal gewisseld maar ik vind dat ambetant.. dus ik zet ze “recht” zoals op bovenstaande fotos. Is dat ok? Dit lijkt me nl minder vervelend dan overkruiste riempjes.

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:37

Zo zit het niet goed. Je moet de riempjes wisselen zodat het niet over de bakstukken komt.

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 16:29

Maar nu komen ze net niet over de bakstukken dat is het net ze blijven mooi langseen liggen. Anders schuren de bakstukken over de neusriem riempjes…

xNK

Berichten: 3037
Geregistreerd: 28-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 16:31

Ik zou het bakstuk wisselen met de keelriem, maar ik vind het hoofdstel überhaupt niet fijn zitten. Het riempje van de neusriem ligt nu op het jukbeen, ik vind het ook te dicht op het oog en ik zou zelf meer ruimte willen onder de neusriem.

EmmyAJ

Berichten: 111
Geregistreerd: 10-12-20
Woonplaats: Margraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 16:45

Ik ga hem ook houden. Rijden ging super en hij lijkt echt goed te zitten. *\o/*[/quote]

Super om te horen

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 17:12

xNK schreef:
Ik zou het bakstuk wisselen met de keelriem, maar ik vind het hoofdstel überhaupt niet fijn zitten. Het riempje van de neusriem ligt nu op het jukbeen, ik vind het ook te dicht op het oog en ik zou zelf meer ruimte willen onder de neusriem.


Dicht op het oog los ik op met een ruimere frontriem. Bakstuk met keelriem?
En het neusriem laten zakken komt die naar mijn mening te ver naar onder wat ik dan weer veel erger vind dan dicht bij het jeukbeen want het ligt niet OP het jeukbeen of bedoel je gewoon dat de riem er loopt? Want dat los ik weer op met de frontriem, dan zakt het geheel naar achter van het oog en jeukbeen weg

garffpamela

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 18:34

Iemand interesse in de Hooks chester in full? Ooit gekocht voor mijn jonge paard maar verder dan passen nooit gebruikt. Ik gebruik alleen de micklem op hem.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:47

garffpamela schreef:
Iemand interesse in de Hooks chester in full? Ooit gekocht voor mijn jonge paard maar verder dan passen nooit gebruikt. Ik gebruik alleen de micklem op hem.


Heb je een foto?

garffpamela

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:43

Wiwabalia schreef:
garffpamela schreef:
Iemand interesse in de Hooks chester in full? Ooit gekocht voor mijn jonge paard maar verder dan passen nooit gebruikt. Ik gebruik alleen de micklem op hem.


Heb je een foto?


Niet de meest charmante, maar dit was tijdens het passen. Sindsdien hangt hij in de kast.


Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:29

Ik blijf het toch echt een prachtig hoofdstel vinden!

MarjanB

Berichten: 16449
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:29

Ja vind die mooier dan de micklem qua pasvorm en looks

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:08

Afbeelding

Wie weet welke hoofdstel dit is?
Kwam hem tegen op insta, het gaat hier om de frontriem, maar ik ben dus zeeeer geïnteresseerd in het hoofdstel!

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:10


pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 01:27

Dat is de anatomical vision space van kramer met een andere frontriem eraan zo te zien. Fijn hoofdstel is dat

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:58

pluisje88 schreef:
Dat is de anatomical vision space van kramer met een andere frontriem eraan zo te zien. Fijn hoofdstel is dat


Vindt hem echt heel mooi en ziet er fijn uit zag dat ze ook een variant hebben met sperriem eraan.
Alleen jammer dat hij er dus niet in in cognac is... want ik zoek dus precies zo'n hoofdstel, maar dan lichtbruin.....

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 11:24

Crista schreef:
pluisje88 schreef:
Dat is de anatomical vision space van kramer met een andere frontriem eraan zo te zien. Fijn hoofdstel is dat


Vindt hem echt heel mooi en ziet er fijn uit zag dat ze ook een variant hebben met sperriem eraan.
Alleen jammer dat hij er dus niet in in cognac is... want ik zoek dus precies zo'n hoofdstel, maar dan lichtbruin.....


De vision space heeft geen sperriem. Dat zal dan een ander model zijn geweest. Ik heb de vision space en dat is echt een mooi hoofdstel van mooi leer.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:53

pluisje88 schreef:
De vision space heeft geen sperriem. Dat zal dan een ander model zijn geweest. Ik heb de vision space en dat is echt een mooi hoofdstel van mooi leer.



Nieuw model, heet hezelfde alleen met de toevoeging "crystals" en dus een sperriem en een glitter frontriem :o :D

https://www.kramer.nl/NIEUW/Paard/Hoofd ... e-Crystals