Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 202 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 ... 284  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

Ik zou graag ook een anatomisch hoofdstel kopen, heb momenteel een met een lage neusriem maar zit voor mijn gevoel toch te veel tegen haar jukbeen aan. Nu ben ik enorm aan het twijfelen tussen de anky comfort fit dropped en de ps of Sweden Pioneer? Wat is jullie mening? de anky vind ik zeer mooi, maar heb geen idee hoe de kwaliteit daarvan is, iemand ervaring?
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:42 



 
Profiel   

Kwaliteit van ps is veel beter :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:54 



 
Profiel   

Anky zou ik niet snel aanschaffen, leer was niet van heel beste kwaliteit. Van br was dan beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:24 



 
Profiel   

Als jullie zouden twijfelen tussen:

Schockemohle Equitus Delta
[ img ]

Of de Kramer Vision Space
[ img ]

Voor welke zou je dan gaan en waarom?
Ik zoek een anatomisch hoofdstel zonder sperriem. Kopstuk zeer belangrijk ivm gevoelige atlas.
Waar ik zelf voor over twijfel: is de Schockemohle het prijsverschil waard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 22:21 



 
Profiel   

Ik ben erg happy met de Schockemohle maar ik vind dat het bakstuk onwijs lastig te verstellen is. Als je gaat voor meerdere paarden en je moet je hoofdstel vaak aanpassen zou ik die afraden. Anders raad ik hem je keihard aan. Super fijn leer, mooie kwaliteit, echt een fijn hoofdstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 08:43 



 
Profiel   

Dag!

Ook hier iemand die eens is gaan kijken naar een anatomisch hoofdstel en heel blij is dat hier een topic over is. Ik lees veel verschillende verhalen, maar weinig negatieve verhalen over Shockemöhle hoofdstellen. Ik ken het van "gewone" hoofdstellen en weet dat het heel fijn leer is, maar ik heb toch wel even dat ik mega twijfel. Ik vind €250/ 300 toch wel erg veel geld en heb geen idee hoe mijn paard reageert op een anatomisch hoofdstel. Ben even benieuwd hoe jullie zoektocht ooit is begonnen? Of hebben jullie ooit gewoon de gok genomen?
Ik zie ook hoofdstellen van Rossner, Harrys horse waar bij staat "goede kwaliteit- prijs verhouding" maar ja, wat wil dat zeggen als je het vergelijkt met een hoofdstel van bijvoorbeeld shockemohle...
Ga nog maar even verder lezen (net 5 paginas gehad), maar iemand die tips heeft om met deze zoektocht te beginnen? :') Zag ook bij Kramer een stuk goedkopere hoofdstellen. Is dit dan iets om bijv eerst te proberen?
Merk Prestec ook voor bij zien komen, maar ook al verschillende meningen :')

Op dit moment rijd ik met een lage neusriem. Paard uit altijd alles aan de voorkant (spanning etc), dus toen dacht ik wie weet kan een fijn hoofdstel voor haar hier al wat bij helpen. Ze loopt niet slecht op mijn huidige hoofdstel, maar wie weet kan het beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:37 



 
Profiel   

ik heb van de week een bridle2fit hoofdstel laten aanmeten :D

ik had er al 1 in het zwart en die bevalt nog steeds. nu 1 in bruin laten aanmeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 08:57 



 
Profiel   

Hai, zijn hier mensen met een Presteq hoofdstel die een beetje gevoel hebben bij de maatvoering. Ik zag dat ik het ook kon opmeten op de website, maar dacht ervaringen is altijd fijn. Ik heb een Welsh e-pony met een rank/chique hoofdje wel een iets bredere kaak. Ik heb van een BR, Harrys Horse, Dyon maat Cob maar wel allemaal vaak op de kortste gaatjes. Bij dit type hoofdstel vind ik het lastig inschatten of die 'normaal' valt kwa maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:49 



 
Profiel   

Sunniva schreef
Hai, zijn hier mensen met een Presteq hoofdstel die een beetje gevoel hebben bij de maatvoering. Ik zag dat ik het ook kon opmeten op de website, maar dacht ervaringen is altijd fijn. Ik heb een Welsh e-pony met een rank/chique hoofdje wel een iets bredere kaak. Ik heb van een BR, Harrys Horse, Dyon maat Cob maar wel allemaal vaak op de kortste gaatjes. Bij dit type hoofdstel vind ik het lastig inschatten of die 'normaal' valt kwa maat.

Een gewone cob moet passen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:58 



 
Profiel   

Hoewel de verleiding groot was, vond ik de prijs van een Schockemohle iets te pittig nu. Ik wacht geduldig af op een fijne actie met hopelijk 20-25% korting. Die komt vast wel een keer.
Voor nu heb ik de gok genomen en de Horze Luton besteld.
Heb de full genomen. Als deze binnen is laat ik hier ook wel even ene review achter.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:28 



 
Profiel   

Willen jullie eens met me meekijken? Dit is de Kieffer Amy

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:24 



 
Profiel   

Ik vind hem niet erg anatomisch vallen op deze manier, bijna net zoals een traditionee hoofdatel en dat is geloof ik niet de bedoeling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:27 



 
Profiel   

Hoe bedoel je? Wat zou je graag anders willen zien?
Ik heb al behoorlijk wat hoofdstellen gepast en dit is de eerste waar ik best blij van word


Wiwabalia schreef
Ik vind hem niet erg anatomisch vallen op deze manier, bijna net zoals een traditionee hoofdatel en dat is geloof ik niet de bedoeling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 17:56 



 
Profiel   

Ik vind de sperriem bij het bit niet helemaal lekker zitten denk ik. De sperriem lijkt het bit wat omhoog te willen duwen. Maar ik vind het van deze foto’s lastig zeggen of ik het bit nog een gaatje hoger zou doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 21:28 



 
Profiel   

Momenteel heb ik een Stübben freedom hoofdstel, maat full in het zwart.

Toch zou ik, nu achteraf gezien, liever de cognac versie hebben.

Is hier heeeeel toevallig iemand die de cognac versie heeft en liever zwart zou willen? Zodat we kunnen ruilen....?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 21:30 



 
Profiel   

Sunniva schreef
Hai, zijn hier mensen met een Presteq hoofdstel die een beetje gevoel hebben bij de maatvoering. Ik zag dat ik het ook kon opmeten op de website, maar dacht ervaringen is altijd fijn. Ik heb een Welsh e-pony met een rank/chique hoofdje wel een iets bredere kaak. Ik heb van een BR, Harrys Horse, Dyon maat Cob maar wel allemaal vaak op de kortste gaatjes. Bij dit type hoofdstel vind ik het lastig inschatten of die 'normaal' valt kwa maat.


Ik heb een Presteq maat full, alle gespen op zijn kortst.
Met andere hoofdstellen heeft mijn paard ook full, dan heb ik gaatjes over.
De Presteq valt dus wat aan de grote kant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:30 



 
Profiel   

Myca schreef
Sunniva schreef
Hai, zijn hier mensen met een Presteq hoofdstel die een beetje gevoel hebben bij de maatvoering. Ik zag dat ik het ook kon opmeten op de website, maar dacht ervaringen is altijd fijn. Ik heb een Welsh e-pony met een rank/chique hoofdje wel een iets bredere kaak. Ik heb van een BR, Harrys Horse, Dyon maat Cob maar wel allemaal vaak op de kortste gaatjes. Bij dit type hoofdstel vind ik het lastig inschatten of die 'normaal' valt kwa maat.


Ik heb een Presteq maat full, alle gespen op zijn kortst.
Met andere hoofdstellen heeft mijn paard ook full, dan heb ik gaatjes over.
De Presteq valt dus wat aan de grote kant.


Oke bedankt. Dan zou wellicht een pony nog wel passen.

Ik zag nu ook de Torsy trens hoofdstellen. Die lijken mij ook wel interessant.
Twijfel nog een beetje daartussen en de Presteq.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:11 



 
Profiel   

Marigo schreef
Als jullie zouden twijfelen tussen:

Schockemohle Equitus Delta
[ [url=m/dZfD6h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of de Kramer Vision Space
[ [url=m/oW8X9U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor welke zou je dan gaan en waarom?
Ik zoek een anatomisch hoofdstel zonder sperriem. Kopstuk zeer belangrijk ivm gevoelige atlas.
Waar ik zelf voor over twijfel: is de Schockemohle het prijsverschil waard?

Ik heb die schockemohle en alleen omdat die van kramer niet in extra full kwam. Maar ik ben er super blij mee, dat leer is zo fijn en hij past perfect. En hij is echt mooi

Heb toen gewacht tot Black Friday en bij hypostore besteld met 35%

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:36 



 
Profiel   

Ik kom even dit topic binnen vallen, misschien kunnen jullie me helpen!

Ik heb op dit moment een oude Micklem voor mijn paard (heb haar sinds 1,5 maand). Nu begint ze achter haar oren toch een beetje schuurplekken te krijgen. Merk dat daar ook niet echt ruimte zit, ook niet met een andere frontriem. Ik denk dat dit komt door het rechte kopstuk van de Micklem. Verder loopt ze er gewoon goed op, merk dat ze de stabiliteit die het bit heeft bij de Micklem fijn vindt (in tegenstelling tot hoge neusriem bijvoorbeeld, daarmee heb ik haar ook gereden). Nu zoek ik eigenlijk dus een hoofdstel met de werking (qua neusriem-type) van de Micklem, maar dan wel met een teruggesneden kostuk. Het liefst nog een beetje betaalbaar. Wat zouden jullie aanraden om te proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:43 



 
Profiel   

Whupp schreef
Ik kom even dit topic binnen vallen, misschien kunnen jullie me helpen!

Ik heb op dit moment een oude Micklem voor mijn paard (heb haar sinds 1,5 maand). Nu begint ze achter haar oren toch een beetje schuurplekken te krijgen. Merk dat daar ook niet echt ruimte zit, ook niet met een andere frontriem. Ik denk dat dit komt door het rechte kopstuk van de Micklem. Verder loopt ze er gewoon goed op, merk dat ze de stabiliteit die het bit heeft bij de Micklem fijn vindt (in tegenstelling tot hoge neusriem bijvoorbeeld, daarmee heb ik haar ook gereden). Nu zoek ik eigenlijk dus een hoofdstel met de werking (qua neusriem-type) van de Micklem, maar dan wel met een teruggesneden kostuk. Het liefst nog een beetje betaalbaar. Wat zouden jullie aanraden om te proberen?



Wellicht de Waldhausen sensation s-line of van kramer de eye freedom heet die geloof ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:51 



 
Profiel   

Hoihoi. Ik ben een stille meelezer maar kom nu even om advies vragen!

Ik heb een nieuw hoofdstel. Zit eigenlijk heel erg mooi. Alleen de gespen van de neusriem en het bakstuk vallen over elkaar. Wat vinden jullie daarvan?

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:17 



 
Profiel   

Kan je die riemen niet omdraaien? Dus bit aan de onderste riem en neusriem aan de bovenste? Denk als je de teugels dan aanneemt, dat het wel prima gaat. Zit je kopstuk wel mooi om het oor, prikt hij onderaan niet tegen het oor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:47 



 
Profiel   

Sunniva schreef
Ik heb een Presteq maat full, alle gespen op zijn kortst.
Met andere hoofdstellen heeft mijn paard ook full, dan heb ik gaatjes over.
De Presteq valt dus wat aan de grote kant.


Oke bedankt. Dan zou wellicht een pony nog wel passen.

Ik zag nu ook de Torsy trens hoofdstellen. Die lijken mij ook wel interessant.
Twijfel nog een beetje daartussen en de Presteq.[/quote]

Ik heb beide, de kwaliteit van de presteq is vele malen beter dan de torsy

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:02 



 
Profiel   

Stille meelezer meld zich..

Ik heb vandaag een presteq hoofdstel besteld, na t lezen dat ie ruimer uitvalt heb ik een cob besteld.
Heb nu een full hoofdstel, op t een na laatste gaatje
Als t goed is komt ie morge binnen, ben benieuwd of ie past

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 23:35 



 
Profiel   

janna schreef
Kan je die riemen niet omdraaien? Dus bit aan de onderste riem en neusriem aan de bovenste? Denk als je de teugels dan aanneemt, dat het wel prima gaat. Zit je kopstuk wel mooi om het oor, prikt hij onderaan niet tegen het oor?

Hij zit verder heel erg mooi. Ik denk dat als ik de gespen omdraai het nogsteeds over elkaar zit. Maar zal het eens proberen. Dank je
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 202 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 ... 284  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen