Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:23

keeyzie schreef:
dieseltje09 schreef:
Er is een nieuw hoofdstel van nika voor een heel leuk prijsje :j (€52,95)

[ [url=m/xdVW4c.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... stock.html


Die ziet er heel goed uit! Voordeel vind ik dat de bakstukken aan het bit vastzitten.
Helaas blijf ik toch steeds hangen op een lage neusriem omdat mijn paard de druk achter het bit niet prettig vind. Zou je bij dit hoofdstel dit riempje kunnen verwijderen? Of zou het hoofdstel dan enorm gaan schuiven?


Dan lijkt het inderdaad meer op de lingus 2 of equibling Boston. Die hebben daar namelijk geen riempje zitten.

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:28

Ik ben nog steeds opzoek naar een mooi donkerbruin anatomisch Hoofdstel. Helaas heeft mijn paard blijkbaar een breed hoofd waardoor een riempje bij de kaak niet past.

Iemand nog enig idee? We rijden nu met een lage neusriem, maar ik vind dat de riempjes te dicht langs het oog zitten

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:29

Sanne96 schreef:
Ik ben nog steeds opzoek naar een mooi donkerbruin anatomisch Hoofdstel. Helaas heeft mijn paard blijkbaar een breed hoofd waardoor een riempje bij de kaak niet past.

Iemand nog enig idee? We rijden nu met een lage neusriem, maar ik vind dat de riempjes te dicht langs het oog zitten


Misschien investeren in een PS of sweden pioneer op maat? Je kan verschillende maten in 1 hoofdstel hebben. Heb hier onderdelen in maat cob en delen in full zodat het zou passen op mijn paarden. Door de vormgeving blijven de bakstukjen altijd weg bij het oog.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:54

Sanne96 schreef:
Ik ben nog steeds opzoek naar een mooi donkerbruin anatomisch Hoofdstel. Helaas heeft mijn paard blijkbaar een breed hoofd waardoor een riempje bij de kaak niet past.

Iemand nog enig idee? We rijden nu met een lage neusriem, maar ik vind dat de riempjes te dicht langs het oog zitten


Heb je Chester van Fairfield(Hooks geprobeerd?) Ik weet niet welke maat je paard heeft, eventueel kan je wanneer het hoofdstel qua breedte(dus de kaak) wel past, maar te lang is het in laten korten

Getty_Maan

Berichten: 2594
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:58

Afbeelding
Zo 1 toevallig?

Fijn hoofdstel, merrie heeft best een groot hoofd en de haflinger die nu het hoofdstel om heeft, heeft een brede kaak en past dit hoofdstel ook

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:29

Sanne96 schreef:
Ik ben nog steeds opzoek naar een mooi donkerbruin anatomisch Hoofdstel. Helaas heeft mijn paard blijkbaar een breed hoofd waardoor een riempje bij de kaak niet past.

Iemand nog enig idee? We rijden nu met een lage neusriem, maar ik vind dat de riempjes te dicht langs het oog zitten

Heb even in je berichten terug gekeken. Heb je de neusriem niet te hoog? Ik heb een soortgelijk hoofdstel en als ik daar de neusriem 1 gat lager van doe heb ik bij de kaak én de sperriem er 3 (!!) gaatjes bij.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:08

gett schreef:
[ [url=m/UIraEO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo 1 toevallig?

Fijn hoofdstel, merrie heeft best een groot hoofd en de haflinger die nu het hoofdstel om heeft, heeft een brede kaak en past dit hoofdstel ook


Is dit het hoofdstel van Epplejack?
Eigenlijk moet je de bakstukken even van plek wisselen, dat valt hij mooier, dus bit aan de voorste riempjes, en neusriem aan de achterste.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 01:22

Welke merken hebben nog meer een anatomisch hoofdstel in extra Full?

Ik heb al een Micklem voor mijn 6 jarige Shire, maar mijn bijna 3 jarige moet volgend jaar ook opgepakt worden, dus wil ook eens kijken naar een ander merk. Tot nog toe niets tegen gekomen in extra full, anders dan de micklem.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:25

Sanne96 schreef:
Ik ben nog steeds opzoek naar een mooi donkerbruin anatomisch Hoofdstel. Helaas heeft mijn paard blijkbaar een breed hoofd waardoor een riempje bij de kaak niet past.

Iemand nog enig idee? We rijden nu met een lage neusriem, maar ik vind dat de riempjes te dicht langs het oog zitten


Mijn haflinger loopt prima op haar Hooks Fairfield Chester. En madame heeft een breed voorhoofd en een flinke kaakpartij. Én een flinke voorpluk die onder t kopstuk moet. En dat past eigenlijk echt heel netjes.

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:20


siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:00

Daphara schreef:
Welke merken hebben nog meer een anatomisch hoofdstel in extra Full?

Ik heb al een Micklem voor mijn 6 jarige Shire, maar mijn bijna 3 jarige moet volgend jaar ook opgepakt worden, dus wil ook eens kijken naar een ander merk. Tot nog toe niets tegen gekomen in extra full, anders dan de micklem.


https://www.kavalkade.de/trense-ivy.html
Volgens mij is WE Extra full, maar dat zou je even na moeten kijken!

Skreiandor
Berichten: 677
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:54

Ik heb gisteren de Micklem Competition maat paard gekocht voor mijn knapperd. Vandaag voor het eerst een buitenritje ermee gemaakt. Hoe vinden jullie hem zo zitten?
Afbeelding
Afbeelding

Getty_Maan

Berichten: 2594
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:52

Zoals ik het zie, zit het hoofdstel mooi!

En die van mij, zit volgens mij nu ook goed :)
Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:27

Skreiandor schreef:
Ik heb gisteren de Micklem Competition maat paard gekocht voor mijn knapperd. Vandaag voor het eerst een buitenritje ermee gemaakt. Hoe vinden jullie hem zo zitten?
[ [url=m/U5cFnl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nnvGFB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je de jukbeenderen wel vrij liggen? Lijkt op de eerste foto wel zo te zijn, maar op de tweede niet?


gett schreef:
Zoals ik het zie, zit het hoofdstel mooi!

En die van mij, zit volgens mij nu ook goed :)
[ [url=m/z0imhH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik zover je kan beoordelen van een foto wel netjes liggen.

Skreiandor
Berichten: 677
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:38

J0anieke schreef:
Skreiandor schreef:
Ik heb gisteren de Micklem Competition maat paard gekocht voor mijn knapperd. Vandaag voor het eerst een buitenritje ermee gemaakt. Hoe vinden jullie hem zo zitten?
[ [url=m/U5cFnl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nnvGFB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je de jukbeenderen wel vrij liggen? Lijkt op de eerste foto wel zo te zijn, maar op de tweede niet?

Ik weet niet hoe je dat bedoelt of wat ik dan zou moeten veranderen eraan

renatexx

Berichten: 19
Geregistreerd: 17-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:45

Hoihoi, vandaag heb ik de micklem multi bridle aangeschaft. Hoe vinden jullie hem zo zitten? Voor zo ver te beoordelen is van een foto.. Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:35

renatexx schreef:
Hoihoi, vandaag heb ik de micklem multi bridle aangeschaft. Hoe vinden jullie hem zo zitten? Voor zo ver te beoordelen is van een foto.. [ [url=m/wskWzK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lijkt redelijk goed, voor zover ik het kan zien.

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:04

De meeste anatomische kopstukken (BR Bolton?) hebben denk ik een extra riempje eraan zitten om de neusriem er aan te bevestigen he?

Ik wil een bitloze neusriem kopen die je aan een normaal hoofdstel kan bevestigen(aan het bakstuk) maar dan blijf ik dus zitten met die rijmpjes waar normaal een neusriem aan hoort te zitten.

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:21

Laura_ schreef:
De meeste anatomische kopstukken (BR Bolton?) hebben denk ik een extra riempje eraan zitten om de neusriem er aan te bevestigen he?

Ik wil een bitloze neusriem kopen die je aan een normaal hoofdstel kan bevestigen(aan het bakstuk) maar dan blijf ik dus zitten met die rijmpjes waar normaal een neusriem aan hoort te zitten.


ps of sweden heeft kopstukken met maar een enkel bakstuk.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:36

Heeft iemand een idee voor een anatomisch hoofdstel met lage neusriem? Ik heb de premiera Novara geprobeerd maar die zit echt niet mooi bij mijn merrie.

JameyDL

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:23

Mayflower_ schreef:
Heeft iemand een idee voor een anatomisch hoofdstel met lage neusriem? Ik heb de premiera Novara geprobeerd maar die zit echt niet mooi bij mijn merrie.


Ik heb de Ps of sweden Pioneer, Br heeft er een versie van, Anky heeft er een versie van, Horsegear heeft er een versie van En hooks heeft er een versie van.

Kawaliteit wint de Ps of Sweden met mijlen alleen er zit ook een prijskaartje aan

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:04

Ik heb ook de PS of Sweden Pioneer, mijn pony loopt er erg goed op :j

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:33

Ik heb heel lang mijn pony zonder neusriem gereden,
Omdat ik dacht dat t vriendelijker voor m was ( kan nogal met zijn tong bezig gaan).
Laatste paar keer wel met neusriem gereden en meer stabiliteit.

Nu wil ik dus toch een anatomisch hoofdstel erbij halen, met ook een “ sper riem”.
Micklem ligt niet helemaal ok.
Wíl
Chester, lingus of een van de epplejeck hoofdstellen alleen van die laatste weet ik niet hoe de leer kwaliteit is? Moet wel fijn zacht leer zijn namelijk..

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:25

Epplejeck (met name horsegear) vind ik net karton qua kwaliteit.

Als je echt zacht, comfort wil. Is de qhp sedna een idee? Die is echt heel zacht. Mijn pony liep er erg fijn op.

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:26

Ok helder. Heb nu al jaren een gewoon hoofdstel van passier en ik houd toch wel van zacht en goed leer, haha.