Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fudge

Berichten: 1022
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:08

Zo houden

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:11

Ik zeg ook zo houden! Zit netjes :j

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:12

Sterrenpony schreef:
Wat denken jullie? Neusriem zo houden of een gaatje hoger? Op de verkoop foto’s van de kieffer Viola zit de neusriem ook op de hoogte hoe ik hem nu zelf ook het afgesteld.


Ik zou hem doneren aan mij :+ :+ :+ Nee grapje, ik vind het écht een mooi hoofdstel!
Zo houden zou ik zeggen, hoger komt ie wsl iets in de knoop met de jukbeenderen

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:20

Ik zou hem zo houden en vind het ook echt een super mooi hoofdstel <3

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:49

Zit prima! Staat prachtig bij je haf!

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:52

Zou hem ook zo houden Sterrenpony: denk dat anders je sperriem ook niet mooi meer valt en tegen je bit gaat duwen. Kleur staat ook gaaf!

De Micklen vind ik idd ook niet mooi bij de pony passen, sowieso zijn dergelijke neusriem en vaak minder fijn/makkelijk passend te krijgen in combi met een kneveltrens.

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:02

Dank jullie wel voor de antwoorden dan hou ik de neusriem zo zoals die nu “afgesteld” staat.

Ik ben ook erg blij met het hoofdstel <3

Fijne aan dit hoofdstel is ook dat je de sperriem er zo van af kan halen zonder dat je daar iets van gaat zien

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:35

Afbeelding
Afbeelding
Past het zo beter? Zou hij te gebruiken zijn zonder bit, of met een ander bit met langere bitriempjes?

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:57

Nu drukt hij tegen de jukbeenderen aan, dus past hij ook niet, en mét bit ga je in dit geval nooit mee de "sperriem" onder het bit doorkrijgen.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:01

Oke, erg jammer. Hoort dit hoofdstel niet tegen/strak langs de jukbeenderen te gaan? Ik heb nu de website van Micklem erbij gepakt namelijk en daar zag ik wel dat het jukbeen vrij ingesloten zat om het zo maar te zeggen. Vat dit trouwens alsjeblieft niet op als ik die koppig is en het hoofdstel perse wil laten passen, ik wil gewoon graag bijleren. :o als het niet past, dan past het niet natuurlijk.

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:43

Jeika schreef:
Oke, erg jammer. Hoort dit hoofdstel niet tegen/strak langs de jukbeenderen te gaan? Ik heb nu de website van Micklem erbij gepakt namelijk en daar zag ik wel dat het jukbeen vrij ingesloten zat om het zo maar te zeggen. Vat dit trouwens alsjeblieft niet op als ik die koppig is en het hoofdstel perse wil laten passen, ik wil gewoon graag bijleren. :o als het niet past, dan past het niet natuurlijk.


Voor jou paard is het schuine deel wat van bakstuk naar neusriem loopt gewoon ook te lang. De micklem lijkt niet netjes te passen bij de verhouding van jou paard zijn hoofd.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 22:42

Je hebt gelijk. Jammer maar helaas. Nou bij deze dan, mocht iemand op zoek zijn naar een multibridle maat cob, stuur me maar een pb. :)

Iemand nog advies voor een ander anatomisch hoofdstel die wat geschikter is voor een pony zoals die van mij?

TurboDi

Berichten: 1105
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:18

Hoi hoi! Ben opzoek naar een hoofdstel. Wat is nou het grootste verschil tussen een hoofdstel met korte bakstukken zoals de micklem en de lange bakstukken zoals normaal? Heb een 3 jarige haflinger , nu er meer verbinding is vind ik m wat onrustig in t hoofd worden. Heb nu een eenvoudig epplejeck Engels hoofdstel en wil eigenlijk wel naar iets anatomisch toe zoals een micklem omdat ik er veel goede verhalen over hoor. Vind dat platte leer van de Rambo micklem alleen zo verschrikkelijk. En de deluxe heeft weer zo’n stom naaiwerk op de neusriem

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:50

Is de Waldhausen S Line niks voor jou? Ik vind de Micklem ook niet mooi maar ben hier heel blij mee! Zit hier net wat laag. Ik zweer bij vaste bakstukken, een veel betere aanleuning en meer stabiliteit en lossigheid.

Afbeelding

TurboDi

Berichten: 1105
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:54

Ketly schreef:
Is de Waldhausen S Line niks voor jou? Ik vind de Micklem ook niet mooi maar ben hier heel blij mee! Zit hier net wat laag. Ik zweer bij vaste bakstukken, een veel betere aanleuning en meer stabiliteit en lossigheid.

[ [url=m/JKNZvf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel gaaf hoofdstel maar nergens in het bruin te vinden |(

TurboDi

Berichten: 1105
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:36

Het leed dat een haflinger hoofd heet…. Was naar de epplejeck geweest en kwam de styx tegen. Super gaaf alles wat ik zocht. Meegenomen in maat cob want heb nu een gewone epplejeck full en daar zit alles op het strakst. Maar nu, past dit? Voor m’n idee is de neusriem te kort maar weet dit niet zeker

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als ik m een gat hoger doe krijg je het volgende:

Afbeelding

Pony was chagrijnig want stond gezellig te eten buiten

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:58

Volgens mij zit dit vrij netjes, zou er zelf alleen een grotere frontriem aan doen. Wel de foto’s met een gaatje lager.
Enige wat ik zie is dat het gespje van de “sperriem” tegen je bit aan komt.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:06

ik vind hem niet "netjes" neusriem is te smal waardoor jukbeen niet vrij blijft, verbaast me niets, ik heb namelijk een vergelijkbare van fairfield, daarvan heeft mijn pony(normaal maat Cob).

Met maat Full heb je kans dat de neusriem beter zit, maar is ook kans dat hij te lang is. Al zou je dan eventueel korter kunnen maken, gaat beter dan langer maken. Niet beste foto, maar hier zie je mijn grote merrie met een maat Full, eerlijk dit is een kén net met de neusriem, bij mn pony zat hij veel beter.
Afbeelding

TurboDi

Berichten: 1105
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:53

siskeh schreef:
ik vind hem niet "netjes" neusriem is te smal waardoor jukbeen niet vrij blijft, verbaast me niets, ik heb namelijk een vergelijkbare van fairfield, daarvan heeft mijn pony(normaal maat Cob).

Met maat Full heb je kans dat de neusriem beter zit, maar is ook kans dat hij te lang is. Al zou je dan eventueel korter kunnen maken, gaat beter dan langer maken. Niet beste foto, maar hier zie je mijn grote merrie met een maat Full, eerlijk dit is een kén net met de neusriem, bij mn pony zat hij veel beter.
[ [url=m/YS3yTP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Alles wat jij opsomt waren ook mijn gedachtes.. vooral omdat bit nu al op t hoogste moet.
Ga maar gewoon de micklem bestellen denk ik. Maarja welke maat dan hè

Iemand ervaring met Agradi en retouren? Anders bestel ik daar de cob en full en stuur ik er 1 terug. Zag dat ze aardig leuk geprijsd waren daar

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:57

TurboDi schreef:
siskeh schreef:
ik vind hem niet "netjes" neusriem is te smal waardoor jukbeen niet vrij blijft, verbaast me niets, ik heb namelijk een vergelijkbare van fairfield, daarvan heeft mijn pony(normaal maat Cob).

Met maat Full heb je kans dat de neusriem beter zit, maar is ook kans dat hij te lang is. Al zou je dan eventueel korter kunnen maken, gaat beter dan langer maken. Niet beste foto, maar hier zie je mijn grote merrie met een maat Full, eerlijk dit is een kén net met de neusriem, bij mn pony zat hij veel beter.
[ [url=m/YS3yTP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Alles wat jij opsomt waren ook mijn gedachtes.. vooral omdat bit nu al op t hoogste moet.
Ga maar gewoon de micklem bestellen denk ik. Maarja welke maat dan hè

Iemand ervaring met Agradi en retouren? Anders bestel ik daar de cob en full en stuur ik er 1 terug. Zag dat ze aardig leuk geprijsd waren daar

Agradi is een prima winkel daarvoor. Hier paarden die met alles tussen de Cob en full zitten (cob lengte maar omvang full) De micklem Multi past perfect in maar full. cob zou te klein zijn mbt de omvang van de neus en kaak ed.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:08

Ik heb een mycklem multi en mijn paard met een normale full is de multi maat full echt net aan. Ik vind ze klein vallen.

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:13

Agradi is prima wanneer je wat wil retourneren!

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:02

Waarschijnlijk als je de frontriem groter hebt, trekt die het hoofdstel minder naar voren waardoor het jukbeen vrijer komt te liggen. Het proberen waard. Zie dit ook vaak bij micklems, te korte frontriem.

Enige wat ik op jouw foto’s niet goed kan zien is het kopstuk.

Service bij agradi is prima.

Je zou nog kunnen kijken bij Equibling, de boston neusriem valt erg groot. Zij verkopen ook losse kopstukken voor dit soort neusriemen waardoor je cob en full kunt combineren.

TurboDi

Berichten: 1105
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:12

meiske1577 schreef:
Waarschijnlijk als je de frontriem groter hebt, trekt die het hoofdstel minder naar voren waardoor het jukbeen vrijer komt te liggen. Het proberen waard. Zie dit ook vaak bij micklems, te korte frontriem.

Enige wat ik op jouw foto’s niet goed kan zien is het kopstuk.

Service bij agradi is prima.

Je zou nog kunnen kijken bij Equibling, de boston neusriem valt erg groot. Zij verkopen ook losse kopstukken voor dit soort neusriemen waardoor je cob en full kunt combineren.


Op de foto slecht te zien maar het enige wat paste was de frontriem :') heb m terug gebracht en nu een micklem besteld gister, zowel cob als full. Alleen jammer dat agradi zegt volgende dag in huis en ze nu nog steeds m’n bestelling aan het verzamelen ziin sinds vanochtend 6 uur :') zal wel morgen worden dus

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:54