Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IwanLuver
Berichten: 1882
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:58

Mag je met die Presteq knhs dressuur wedstrijden starten?

Lukasje
Berichten: 11303
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:01

IwanLuver schreef:
Mag je met die Presteq knhs dressuur wedstrijden starten?


Je kan er een losse keelriem bijkopen die makkelijk te bevestigen is. Met keelriem zie ik geen reden waarom niet.

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:25

IwanLuver schreef:
Mag je met die Presteq knhs dressuur wedstrijden starten?

Hij staat letterlijk in de geupdate gids van de KNHS :Y)

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:02

Lukasje schreef:
IwanLuver schreef:
Mag je met die Presteq knhs dressuur wedstrijden starten?


Je kan er een losse keelriem bijkopen die makkelijk te bevestigen is. Met keelriem zie ik geen reden waarom niet.



Zonder keelriem mag ook gewoon, aangezien hij al 2 andere bevestigingen heeft.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:20

Zonder keelriem mag je gewoon starten toch? Ik vind het altijd onhandig als je gewoon een kaakriem hebt, hij zit alleen maar in de weg. Hoe minder riempjes hoe beter.
Ik heb zojuist bij de EJ de Horsegear Lunair gekocht met 25% korting. Lage neusriem en met kaakriem, een van de enige die ik kon vinden in maat cob zonder keelriem. Hopelijk past ie op mijn beiden paarden! Morgen passen. Iemand nog ervaringen met dit hoofdstel?

OfToTheWoods
Berichten: 155
Geregistreerd: 05-08-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:21

Maar een Rambo micklem mag toch ook op wedstrijd en dat is toch zo'n zelfde soort hoofdstel? Met maar 2 riempjes en geen keelriem?

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:34

Klopt! Denk dus ook dat het gewoon mag hoor, zou niet weten waarom niet.

Die horsegear Lunair was echt een mega flop. Wat een afschuwelijke pasvorm :+ Lage neusriem zit veel te los en kaakriem kan niet dicht. Bij beiden paarden niet (een tussen cob en full in, andere echt een cob).
Als ik m keistrak deed ging ie bij mn appaloosa wel dicht maar hij werd er niet vrolijk van. Die gaat dus terug :Y)
Hopelijk kan ik er iets voor terugkrijgen wat wel past maar denk dat ik bij de EJ verder niet veel kan vinden. Ga toch ergens anders zoeken denk ik.

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:46

Afbeelding

Afbeelding
Hoe vinden jullie deze zitten? De aansnoer neus riem komt over de bit ringen heen…

Fudge

Berichten: 1022
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:10

Onderste riempje zit bij het bit inderdaad niet zo mooi, maar neusriem laten zakken is ook niet echt een optie..

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:14

Zou het er heel gek uitzien als ik de aansnoer neus riem er gewoon af haal? Verder zit hij echt als gegoten (en ik vind het voor mezelf heel fijn dat het een klipje heeft ipv riempjes, met winterhanden kan ik die riempjes niet altijd goed vast maken)

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:15

Ik zou het wel proberen om je neusriem een gaatje te laten zakken, in mijn opzicht kan dat best. Verder vind ik hem wel mooi zitten hoor, alleen jammer inderdaad van de neusriem..

Ik heb de horsegear lunair omgeruild voor de harry’s horse anatomic. Hopelijk past deze wel! Leer voelt wel mega fijn aan, beter dan de lunair en kreeg ook nog geld terug
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door YentlShots op 03-07-21 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:16

xSCWx schreef:
Zou het er heel gek uitzien als ik de aansnoer neus riem er gewoon af haal? Verder zit hij echt als gegoten (en ik vind het voor mezelf heel fijn dat het een klipje heeft ipv riempjes, met winterhanden kan ik die riempjes niet altijd goed vast maken)

Lijkt me niet eens zo’n gek idee hoor. Functie van het hoofdstel word dan wel anders denk ik (schuift misschien meer?)
Ben benieuwd naar een foto

prugelpiet

Berichten: 12575
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:07

xSCWx schreef:
[ [url=m/ZPhaAH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YxzVXK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe vinden jullie deze zitten? De aansnoer neus riem komt over de bit ringen heen…


Het riempje die bij het bit langsgaat lijk je ook wel een beetje vreemd vast te hebben gemaakt. En waar zie jij een aansnoer neusriem? :=

MarjanB

Berichten: 16493
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:16

xSCWx schreef:
[ [url=m/ZPhaAH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YxzVXK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe vinden jullie deze zitten? De aansnoer neus riem komt over de bit ringen heen…


Ik zou een ander bit er in hangen, deze lijkt wat klein. Of bit een gaatje omhoog? Kan het lastig zien zo.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:37

Heb de harry’s horse anatomic bij beiden paarden gepast , wat een verschil met de lunair zeg. Als iemand een hoofdstel zoekt die op meerdere paarden moet kunnen passen raad ik deze zeker aan ! Ik heb een paard met een heel breed kopstuk maar geen lang hoofd dus zit tussen full en cob in, en eentje met een heel small hoofd die op het kleinste gaatje van de cob moet vaak.
Beiden past ie naar mijn idee perfect! Heel blij mee
Afbeelding
Afbeelding

OfToTheWoods
Berichten: 155
Geregistreerd: 05-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:58

YentlShots schreef:
Heb de harry’s horse anatomic bij beiden paarden gepast , wat een verschil met de lunair zeg. Als iemand een hoofdstel zoekt die op meerdere paarden moet kunnen passen raad ik deze zeker aan ! Ik heb een paard met een heel breed kopstuk maar geen lang hoofd dus zit tussen full en cob in, en eentje met een heel small hoofd die op het kleinste gaatje van de cob moet vaak.
Beiden past ie naar mijn idee perfect! Heel blij mee
[ [url=m/Jynyb7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7Ta3rK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe vind je hem achter de oren zitten? Heb ook getwijfeld over dit hoofdstel maar vroeg me af of die wel genoeg vrije ruimte achter de oren heeft..

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:58

@prugelpiet haha ik wist de goede benaming niet meer, ik moest het serieus nu opzoeken :') sperriem bedoel ik dus. Pfff en dat zit dan al 22 jaar in de paarden _O-
Maar waarom vind je dat de sperriem vreemd is vastgemaakt? Hij kan maar op 1 manier vast… Er zitten trouwens nog wel bit riempjes aan de ringetjes dus misschien vertekent dat ook

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:48

OfToTheWoods schreef:
YentlShots schreef:
Heb de harry’s horse anatomic bij beiden paarden gepast , wat een verschil met de lunair zeg. Als iemand een hoofdstel zoekt die op meerdere paarden moet kunnen passen raad ik deze zeker aan ! Ik heb een paard met een heel breed kopstuk maar geen lang hoofd dus zit tussen full en cob in, en eentje met een heel small hoofd die op het kleinste gaatje van de cob moet vaak.
Beiden past ie naar mijn idee perfect! Heel blij mee
[ [url=m/Jynyb7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7Ta3rK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe vind je hem achter de oren zitten? Heb ook getwijfeld over dit hoofdstel maar vroeg me af of die wel genoeg vrije ruimte achter de oren heeft..

Ik twijfel daar nog wel over. Kan zijn dat ik daar na gebruik op terug kom. Het hoofdstel is van origine voor mijn merrie (de donkere) en die heeft een vrij breed kopstuk maar geen gevoelige huid. Vond het niet knellen maar ook niet ruim achter de oren. Voor de witte , die is wel gevoelig op de huid en vooral achter de oren, is het fijn dat ie ook past. Maar ik moet nog zien of het voor hem gaat werken. Hij heeft een smal hoofd dus wat meer ruimte over achter zn oren, zit eigenlijk prima, maar moet nog zien of hij de drukverdeling ook fijn vind.

Verder vind ik de druk wel goed verdeeld over het kopstuk, het is netjes gevormd, breed en dik maar knelt dus niet, en het leer is heel zacht. Het was voor mij dit of de rambo micklem en dan vond ik deze toch fijner gevormd en zachter achter de oren. Bij de horsegear lunair die ik eerst had knelde ie wel aanzienlijk bij beiden paarden achter de oren

prugelpiet

Berichten: 12575
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 23:07

xSCWx schreef:
@prugelpiet haha ik wist de goede benaming niet meer, ik moest het serieus nu opzoeken :') sperriem bedoel ik dus. Pfff en dat zit dan al 22 jaar in de paarden _O-
Maar waarom vind je dat de sperriem vreemd is vastgemaakt? Hij kan maar op 1 manier vast… Er zitten trouwens nog wel bit riempjes aan de ringetjes dus misschien vertekent dat ook


:')

Misschien dat die riempjes dan vertekenen inderdaad! Ik zie het riempje wel vast zitten maar er zit nog meer zegmaar :+

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 08:50

YentlShots schreef:
Heb de harry’s horse anatomic bij beiden paarden gepast , wat een verschil met de lunair zeg. Als iemand een hoofdstel zoekt die op meerdere paarden moet kunnen passen raad ik deze zeker aan ! Ik heb een paard met een heel breed kopstuk maar geen lang hoofd dus zit tussen full en cob in, en eentje met een heel small hoofd die op het kleinste gaatje van de cob moet vaak.
Beiden past ie naar mijn idee perfect! Heel blij mee
[ [url=m/Jynyb7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7Ta3rK.jpg]Afbeelding[/url] ]



Is deze ook in bruin? Als ik hem opzoek Harry horse anatomic lijkt de neusriem anders.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:32

plutolover schreef:
YentlShots schreef:
Heb de harry’s horse anatomic bij beiden paarden gepast , wat een verschil met de lunair zeg. Als iemand een hoofdstel zoekt die op meerdere paarden moet kunnen passen raad ik deze zeker aan ! Ik heb een paard met een heel breed kopstuk maar geen lang hoofd dus zit tussen full en cob in, en eentje met een heel small hoofd die op het kleinste gaatje van de cob moet vaak.
Beiden past ie naar mijn idee perfect! Heel blij mee
[ [url=m/Jynyb7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7Ta3rK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee niet in het bruin, het is de anatomic crystal , foutje van mij! Hij is er nog in rosegold ook maar deze heeft dus diamantjes op de frontriem en de gewone anatomic niet

Is deze ook in bruin? Als ik hem opzoek Harry horse anatomic lijkt de neusriem anders.

OfToTheWoods
Berichten: 155
Geregistreerd: 05-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:16

Afbeelding

Afbeelding
Wat vinden jullie? Past dit hoofdstel?
Ik heb ook geen idee waar die ringetjes op de wangen precies horen te zitten.. maar zoals hij nu zit, zit die riem heel strak. Nou kan ik er een gaatje bijprikken maar dan wil ik wel zeker weten dat hij goed past natuurlijk..
Als ik hem laat zakken komt hij op de neus te laag te zitten dus dat is geen optie..
Ook heb ik het idee dat de sperriem te dicht tegen het bit aan ligt, klopt dat?

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:18

Sowieso moet ie onder je bakstuk door en niet eroverheen. Maar ik kreeg dat hoofdstel ook niet passend op mijn paard :Y)

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:21

De neusriem is echt te hoog, maar als je hem lager doet zal hij denk ik niet mooi passen. En idd neusriem onder de bakstukken haha. Misschien een maat kleiner?

OfToTheWoods
Berichten: 155
Geregistreerd: 05-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:46

Janntjuh schreef:
De neusriem is echt te hoog, maar als je hem lager doet zal hij denk ik niet mooi passen. En idd neusriem onder de bakstukken haha. Misschien een maat kleiner?


Oeps, ik was al in twijfel of ie er over of onder moest :+

Hmm ja dacht al dat hij nu te hoog zat.. Ik had hem bij de neus eerst 1 lager omdat ik hem ook gek vondt staan, maar dan past het al helemaal van geen kant meer :n
Dit is een maat cob en de riem over de wang gaat al amper dicht, dus ben bang dat het een retourtje wordt.

Iemand tips voor een anatomisch hoofdstel wat makelijk past? Dit is al de zoveelste die niet passend te krijgen is..