Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Figo88

Berichten: 2645
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 07:32

Dankjewel voor jullie reacties! :) Ik zal even kijken of ik nog goed uitkom met de sperriem als ik de neusriem een gaatje hoger doe.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:24

Kunnen jullie mij helpen? Ik ben op zoek naar een hoofdstel dat zo min mogelijk druk geeft achter de oren en op de nek/atlas. Heb nu een anatomisch kopstuk van Bridle2Fit, maar vind deze nog wel vrij drukkend. Zoek een hoofdstel zonder sperriem.
Tips?

prugelpiet

Berichten: 12575
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:57

Marigo schreef:
Kunnen jullie mij helpen? Ik ben op zoek naar een hoofdstel dat zo min mogelijk druk geeft achter de oren en op de nek/atlas. Heb nu een anatomisch kopstuk van Bridle2Fit, maar vind deze nog wel vrij drukkend. Zoek een hoofdstel zonder sperriem.
Tips?


Dy’on heeft een hoofdstel die een stuk verder achterop de nek ligt. Volgensmij heet die de Difference?

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:20

En anders miss een dergelijk kopstuk die paarden het freestyle hoofdstel
Of met een soort gesplitst kopstuk als Busse Feeling of deze van kramer? Die laatste is niet volledig gesplitst, maar wel zacht op het stukje wervelkolom. https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... stel-Glory

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:13

Ik heb dit topic nog even doorgespit maar twijfel nut och tussen de schokemohle alpha of de waldhausen s line. Maar vind het toch lastig, wel leer is fijner? Of is daar niet veel verschil in?

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:34

Mijn anatomical vision space komt misschien binnenkort te koop. Mocht er iemand zijn die interesse heeft. Het is een zwarte, maat full.

boemel

Berichten: 8445
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:16

HorseTimeXL schreef:
Ik heb dit topic nog even doorgespit maar twijfel nut och tussen de schokemohle alpha of de waldhausen s line. Maar vind het toch lastig, wel leer is fijner? Of is daar niet veel verschil in?


Ik vond er niet veel verschil in. Ben voor de Waldhausen gegaan. Paste mijn paard veel beter.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:46

boemel schreef:
HorseTimeXL schreef:
Ik heb dit topic nog even doorgespit maar twijfel nut och tussen de schokemohle alpha of de waldhausen s line. Maar vind het toch lastig, wel leer is fijner? Of is daar niet veel verschil in?


Ik vond er niet veel verschil in. Ben voor de Waldhausen gegaan. Paste mijn paard veel beter.


Heb nu de waldhausen besteld met korting. Ben erg benieuwd. Als het leer idd niet veel scheelt, dan wil ik die eerst proberen. Heb nu de Busse Feeling waarvan ik het kopstuk echt ontzettend fijn vind.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:53

Marigo schreef:
Kunnen jullie mij helpen? Ik ben op zoek naar een hoofdstel dat zo min mogelijk druk geeft achter de oren en op de nek/atlas. Heb nu een anatomisch kopstuk van Bridle2Fit, maar vind deze nog wel vrij drukkend. Zoek een hoofdstel zonder sperriem.
Tips?

Finesse? Zijn wel prijzig, maar het kopstuk zou echt zo min mogelijk druk moeten geven.

Jorna123
Berichten: 5
Geregistreerd: 29-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:09

Heeft iemand ervaring met het hoofdstel van Claridge House type Mora?
Hoe is de leerkwaliteit en hoe valt het hoofdstel? Mijn paard zit tussen een cob en een full in.

Hij heeft een aflopende neus (spaans paard), waardoor veel anatomische hoofdstellen niet lekker liggen. Hij lijkt het beste te lopen op mijn kaptoom met hoge neusriem. Helaas mag ik hier geen wedstrijden mee rijden, dus opzoek naar een anatomisch gevormd hoofdstel met hoge neusriem

Ik ben ook benieuwd naar Felix Bühler Gently Anatomical Innovation. Ik ben alleen bang dat het kopstuk hiervan te breed is.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:08

Waarom kijk je naar een gently ipv bijv anatomical vision space? De gently vind ik best wel veel riempjes hebben. Hij neemt zo best veel ruimte in op het hoofd. Maar dat is mijn voorkeur.

Als ie goed loopt op je Kaptoom waarom kijk je dan niet naar iets wat dezelfde vorm heeft? Dus in dit geval gewoon een hoge neusriem? Never vhange a winning team..

XRuby_SymmyX

Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:06

Vandaag contact gemaakt met de knhs.

Mijn pony heeft zomereczeem en ik werk vanuit binnenuit met een natuurlijk suplement, doe er lotion op en daarnaast een eczeem deken om maar toch heeft hij precies op zijn hoofd een kale plek.

https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield

Dit lijkt mij een heel vriendelijk hoofdstel maar je mag er nog niet mee wedstrijden rijden. Ik heb het dus bij de knhs aangedragen of ze dit hoofdstel willen opnemen.


Hieronder mijn pony zijn hoofd en hij geeft wel aan er last van te hebben.
Afbeelding


Met dat hoofdstel kan ik hem daar dus ontlasten.
Laatst bijgewerkt door XRuby_SymmyX op 05-08-21 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:09

Waarom zou je met dat hoofdstel niet mogen starten? Zijn meerdere soortgelijke hoofdstellen waar zover ik weet gewoon mee gestart wordt hoor.
Ik startte ook gewoon met mijn Hooks Chester zonder problemen.

prugelpiet

Berichten: 12575
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:33

Schuurt je halster daar niet gewoon? Of dat dat extra jeukt? Of je kap die irriteert/kriebelt? Ik ken, en heb veel eczeem paardjes gekend maar echt geen 1 had zo plaatselijk een plek. Dan schuren ze verder ook wel. Mijn paard krijgt wel zo’n plek als die teveel met z’n halster om staat.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:34

darkadia schreef:
Waarom zou je met dat hoofdstel niet mogen starten? Zijn meerdere soortgelijke hoofdstellen waar zover ik weet gewoon mee gestart wordt hoor.
Ik startte ook gewoon met mijn Hooks Chester zonder problemen.


Geen idee maar ik vroeg het aan de knhs en de knhs zei dat dit hoofdstel nog niet toegelaten is.

Vind het wel apart want je zou eerder zeggen dat de chester niet mag vanwege dat die geen keelriem heeft. Ik neem liever het zekere van het onzekere want ze werken nu met toezichthouders en je wilt niet eruit gepikt worden omdat ze vinden dat je tuig niet klopt volgens hun. Dan heb ik liever de toezegging.
Laatst bijgewerkt door XRuby_SymmyX op 05-08-21 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

XRuby_SymmyX

Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:39

prugelpiet schreef:
Schuurt je halster daar niet gewoon? Of dat dat extra jeukt? Of je kap die irriteert/kriebelt? Ik ken, en heb veel eczeem paardjes gekend maar echt geen 1 had zo plaatselijk een plek. Dan schuren ze verder ook wel. Mijn paard krijgt wel zo’n plek als die teveel met z’n halster om staat.



Dan is het eerder een plek door de eczeem deken die daar afsluit. Hij staat 24/7 op een paddock paradise uiteraard zonder halster. Vliegenkap een hele fijne van le mieux heeft hij wel nog op als het niet regent.

Afbeelding

Hij heeft ook happen uit zijn manen. Met korstjes.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:37

Ze krijgen het nog druk met al die hoofdstellen van Hooks. Ze gaan de Lingus ook bespreken :j

XRuby_SymmyX

Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 17:18

PeerAppel schreef:
Ze krijgen het nog druk met al die hoofdstellen van Hooks. Ze gaan de Lingus ook bespreken :j


Waha is Hooks een net opkomend merk?

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:24

XRuby_SymmyX schreef:
PeerAppel schreef:
Ze krijgen het nog druk met al die hoofdstellen van Hooks. Ze gaan de Lingus ook bespreken :j


Waha is Hooks een net opkomend merk?


Nee maar vrij vooruitstrevend qua modellen..

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:56

Vandaag Waldhausen S line opgehaald. Erg fijn leer moet ik zeggen! Ben heel benieuwd hoe die het gaat vinden. Veel zachter onderlegd leer dan mijn busse feeling hoofdstel.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:49

HorseTimeXL schreef:
Vandaag Waldhausen S line opgehaald. Erg fijn leer moet ik zeggen! Ben heel benieuwd hoe die het gaat vinden. Veel zachter onderlegd leer dan mijn busse feeling hoofdstel.


Die is erg mooi! :)

Ik heb zojuist een schockemohle Equitus beta besteld, ik ben heel erg benieuwd wat mijn merrie hiervan gaat vinden, ik heb nog nooit met vaste bakstukken gereden. Ik laat de eerste keer met rijden gewoon het kaartje er nog aan denk ik. :+

boemel

Berichten: 8445
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:15

Ha ha dat deed ik ook met de Schockemöhle.
Gelukkig maar, want ik heb m retour gedaan. Zat bij mijn paard niet mooi

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:31

boemel schreef:
Ha ha dat deed ik ook met de Schockemöhle.
Gelukkig maar, want ik heb m retour gedaan. Zat bij mijn paard niet mooi


Haha. Ik vind het echt een prachtig hoofdstel dus ik hoop dat hij mooi zit en ook belangrijk dat ze er fijn mee loopt.

Waar ben jij uiteindelijk voor gegaan?

Ik had vanmiddag de Horsegear Quasar gepast bij haar maar ik vond hem veel te aanwezig, te grof bij mijn paard en ik had geen idee hoe ik hem passend moest krijgen. Wel heel mooi leer. Die heb ik weer teruggebracht.

Afbeelding

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:05

Als de Equitus Beta goed past is het echt een heel fijn hoofdstel. Ik vind alleen de neusriemp echt te kort, ik doe echt 2 vingers boven elkaar tussen neusriem en neus, en bij de meeste van mijn paarden pastte het hoofdstel dan niet meer. Hij staat wel onwijs sjiek op elk paard moet ik zeggen!
Hier op een paard dat ik beleer op het moment;

Afbeelding

ik heb de sperriem eraf gesloopt, vind dat zulke ondingen...

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:21