Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 14:50

Dwyne schreef:
pluisje88 schreef:
Als het hoofdstel verder bevalt kun je ook kijken naar een onderlegger eronder. Heb ik bij bijna al mijn hoofdstellen behalve de anatomical vison space.

Helaas der hoofd is nog wat gegroeid de afgelopen jaren en een onderleggger gaat niet passen helaas. En ik heb liever ook iets wat direct goed zit dan het te gaan compenseren met andere dingen toevoegen.

MCJV dank voor de foto's! Het leer van de Schockemohle vond ik wel heel mooi zacht en soepel en het kopstuk spreekt me echt aan. Ga denk ik dan toch deze maar bestellen een dezer dagen.


Graag gedaan! Ik ben er echt onwijs blij mee. Nog een fotootje van ons met de Schockemohle Equitus beta :D

Afbeelding

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:26

Verstellen van de bitriempjes is idd ook een gepriegel, maar dat doe je maar 1x.
Verder ben ik ook erg blij met dat hoofdstel hoor. Hij zit mooi en staat mooi en het paard loopt er fijn op.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 19:44

Ik heb het Kramer hoofdstel binnen. Wat een fijn en zacht leer. Ben erg benieuwd naar hoe die gaat vallen!


Afbeelding

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:53

Goede tips allemaal van dat stiksel, zal er eens op letten. Ooit alleen met een sperriemlusje van een schockemohle hoofstel zoiets gehad maar die heb ik er toen gewoon afgeknipt, had ik toch niet nodig voor dat paard toen. Heb uiteindelijk de Equitus Alpha besteld voor een mooie prijs met korting. Bling frontriemen genoeg dus dat mis ik niet.

Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:56

HorseTimeXL schreef:
Ik heb het Kramer hoofdstel binnen. Wat een fijn en zacht leer. Ben erg benieuwd naar hoe die gaat vallen!


[ [url=m/qMtvJ3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zou je een eigen foto willen maken? En dan vooral hoe het kopstuk valt, ik neig er ook naar om dit hoofdstel te bestellen :)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:39

Fabienne_Z schreef:
HorseTimeXL schreef:
Ik heb het Kramer hoofdstel binnen. Wat een fijn en zacht leer. Ben erg benieuwd naar hoe die gaat vallen!


[ [url=m/qMtvJ3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zou je een eigen foto willen maken? En dan vooral hoe het kopstuk valt, ik neig er ook naar om dit hoofdstel te bestellen :)


Ja is goed. Ga dadelijk naar stal dan zal ik een foto maken!

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:56

Ik had na lang wikken en wegen de anatomische sidepull gekocht bij hooks. Voorheen had ik een goedkope en niet anatomische maar die vind ik te dicht bij het ook zitten. Het hoofdstel past heel mooi, helaas wou ze er niet op lopen. Te veel druk op de neus denk ik. Toen kwam
Mijn oog op het Scawbrig systeem. Leek me meteen wel wat, maar om weer een duur hoofdstel te kopen alleen voor het uitproberen zag ik niet zo zitten. Daarbij zou ik weer met hetzelfde probleem zitten als met het gewone hoofdstel, bakstukken te dicht bij de ogen. Ze zijn best aan de prijs en helaas niet erg anatomisch.

Tot ik me bedacht om het Scawbrig systeem aan m’n sidepull te bouwen.
Het resultaat mag er zijn vind ik zelf en paard liep er fijn op. *\o/*
Afbeelding

Oretha

Berichten: 3446
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:17

Pally schreef:
Kan iemand mij vertellen of dit past en goed zit?
[ [url=m/c1HpTW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dk2bgq.jpg]Afbeelding[/url] ]



Welk hoofdstel is dit ?

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:26

HorseTimeXL schreef:
Ik heb het Kramer hoofdstel binnen. Wat een fijn en zacht leer. Ben erg benieuwd naar hoe die gaat vallen!


[ [url=m/qMtvJ3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welke is dit? Ik kijk er waarschijnlijk overheen op de website..

darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:23

pluisje88 schreef:
Ik had na lang wikken en wegen de anatomische sidepull gekocht bij hooks. Voorheen had ik een goedkope en niet anatomische maar die vind ik te dicht bij het ook zitten. Het hoofdstel past heel mooi, helaas wou ze er niet op lopen. Te veel druk op de neus denk ik. Toen kwam
Mijn oog op het Scawbrig systeem. Leek me meteen wel wat, maar om weer een duur hoofdstel te kopen alleen voor het uitproberen zag ik niet zo zitten. Daarbij zou ik weer met hetzelfde probleem zitten als met het gewone hoofdstel, bakstukken te dicht bij de ogen. Ze zijn best aan de prijs en helaas niet erg anatomisch.

Tot ik me bedacht om het Scawbrig systeem aan m’n sidepull te bouwen.
Het resultaat mag er zijn vind ik zelf en paard liep er fijn op. *\o/*
[ [url=m/1VrJL4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie oplossing. Ik heb een scawbridge van Waldhausen en paardlief loopt hier ook super op. Heb hem nu 3 jaar, en leer wordt wel wat slechter nu.

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:25

Volgens mij heeft kieffer ook een nieuw model.


Afbeelding

Juniores
Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:01

Heee dat ziet er interessant uit, al vind ik de neusriem niet echt heel mooi. Ik ga eens op zoek naar meer info!

Edit: gevonden, helaas ook weer een aansnoerneusriem.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:52

Zonder die grove neusriem had ik hem wel mooi gevonden, maar het is zo aanwezig.

Juniores
Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-20

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 09:49

Ja klopt, ik vind de neusriem ook echt niet mooi.

Wiwabalia

Berichten: 4703
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:06

Handig topic! Ik meld mij bij deze ook.
Wij rijden nu zelf met de Schockemöhle Beta, nog steeds erg blij met dat hoofdstel al had de keelriem niet persé gehoeven van mij.

Ik wil eigenlijk een soortgelijk hoofdstel erbij voor op wedstrijd en kwam op Marktplaats deze tegen van Equibling:
Afbeelding

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind 299,- voor een hoofdstel voor “erbij” een beetje to much..

Kramer had ook intressante opties zag ik. Vond hun Anatomical Vision Spacé ziet er voor ons ook interessant uit maar ik weet niet of je daar mee mag starten? En geen sperriem, al is dat misschien juist prettiger voor het paard? Al zit bij ons wel alles los, er word niks aangetrokken.

Ik wil geen extra bakstukken meer en is een keelriem ook niet nodig.

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:33

ik heb die @Wiwabalia maar vind de kwaliteit van het leer tegenvallen.
Destijds was hij iets goedkoper, maar had er meer van verwacht.
Ondertussen het hoofdstel wel 1,5 jaar in gebruik en nog steeds zeer tevreden.

Wiwabalia

Berichten: 4703
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:45

keeyzie schreef:
ik heb die @Wiwabalia maar vind de kwaliteit van het leer tegenvallen.
Destijds was hij iets goedkoper, maar had er meer van verwacht.
Ondertussen het hoofdstel wel 1,5 jaar in gebruik en nog steeds zeer tevreden.


Waarmee kan ik de kwaliteit leer vergelijken? De nieuwe hoofdstellen van Equibling schijnen soepeler te zijn maar zit geen model tussen wat mij aanspreekt.

Ik zoek eigenlijk een soortgelijke als de Beta, alleen dan zonder keelriem. Ooit heb ik kort de Rambo Micklem gehad maar dat leer was erg hard en stug. Mijn paard geeft de voorkeur aan zacht(er).

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:49

Wiwabalia schreef:
Kramer had ook intressante opties zag ik. Vond hun Anatomical Vision Spacé ziet er voor ons ook interessant uit maar ik weet niet of je daar mee mag starten? En geen sperriem, al is dat misschien juist prettiger voor het paard? Al zit bij ons wel alles los, er word niks aangetrokken.

Ik wil geen extra bakstukken meer en is een keelriem ook niet nodig.


Ik heb deze en vind hem superfijn. Ik heb aan mijn instructrice gevraagd die ook jurylid is of je ermee mag starten en volgens haar mag dat gewoon.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:04

_tarja_ schreef:
Pally schreef:
Kan iemand mij vertellen of dit past en goed zit?
[ [url=m/c1HpTW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dk2bgq.jpg]Afbeelding[/url] ]



Welk hoofdstel is dit ?


De Horsegear Aquila Deluxe

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:56

Wiwabalia schreef:
Handig topic! Ik meld mij bij deze ook.
Wij rijden nu zelf met de Schockemöhle Beta, nog steeds erg blij met dat hoofdstel al had de keelriem niet persé gehoeven van mij.

Ik wil eigenlijk een soortgelijk hoofdstel erbij voor op wedstrijd en kwam op Marktplaats deze tegen van Equibling:
[ [url=m/wAnIki.png]Afbeelding[/url] ]

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind 299,- voor een hoofdstel voor “erbij” een beetje to much..

Kramer had ook intressante opties zag ik. Vond hun Anatomical Vision Spacé ziet er voor ons ook interessant uit maar ik weet niet of je daar mee mag starten? En geen sperriem, al is dat misschien juist prettiger voor het paard? Al zit bij ons wel alles los, er word niks aangetrokken.

Ik wil geen extra bakstukken meer en is een keelriem ook niet nodig.


En de Presteq? Is toegestaan, erg fijn leer en ik vind de prijs/kwaliteit ongelooflijk gunstig.

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:10

Lukasje schreef:
En de Presteq? Is toegestaan, erg fijn leer en ik vind de prijs/kwaliteit ongelooflijk gunstig.


Nou ongelofelijk gunstig vind ik nou ook wel weer meevallen. Dat ding gaat richting de 200,-
Er zijn echt wel mooie hoofdstellen te vinden die goedkoper zijn dan dat..

Wiwabalia

Berichten: 4703
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:25

Lukasje schreef:
En de Presteq? Is toegestaan, erg fijn leer en ik vind de prijs/kwaliteit ongelooflijk gunstig.


Die vind ik voor nu te duur, vind die van Equibling toch wel de max. Rij in een “druk” seizoen eens per 2 weken een keer wedstrijd en voor de rest hangt het hoofdstel grotendeels in de kast mooi te zijn.

De Schockemöle is voor dagelijks gebruik, maar dat zie je toch wel terug. Mijn paard kan erg schuimen en er zit na 2 jaar toch wat krassen op de neusriem (eigen schuld, ben verder tevreden over se kwaliteit).

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:43

Kijk anders bij hooks of bij nika? Misschien zit daar iets tussen wat je aanstaat? Heb van beide 1 of meerdere hoofdstellen en zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:12

pluisje88 schreef:
Lukasje schreef:
En de Presteq? Is toegestaan, erg fijn leer en ik vind de prijs/kwaliteit ongelooflijk gunstig.


Nou ongelofelijk gunstig vind ik nou ook wel weer meevallen. Dat ding gaat richting de 200,-
Er zijn echt wel mooie hoofdstellen te vinden die goedkoper zijn dan dat..


Ik heb mijn 2 Presteqs 135€ betaald. Ik vind dat een erg gunstige prijs voor de kwaliteit die je krijgt en de functionaiteit van het hoofdstel. Verder vind ik het persoonlijk prachtig maar dat is persoonlijke smaak :) .

Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:32

Citaat:
Ja is goed. Ga dadelijk naar stal dan zal ik een foto maken!


Top dankjewel alvast!