Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 190 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 284  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

Ik vind hem zelf wel normaal vallen, mijn paard heeft gewoon een behoorlijke neus. Ook mijn Harry's Horse Anatomic maat Full heb ik op het laatste stukje leer net een gaatje bij kunnen prikken waardoor hij los genoeg zit, anders wordt ze ongeveer aangesnoerd :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:23 



 
Profiel   

[ img ]

Cob op mijn Haflinger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:40 



 
Profiel   

Hi! Ik heb voor mijn paard het Rambo micklem hoofdstel aangeschaft. En ik vroeg me af of het hoofdstel goed zit.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Frontriem is wel te klein zie ik! Al passen er wel 2 vingers tussen.
[ img ]

Graag hoor ik of het hoofdstel goed zit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:43 



 
Profiel   

Als je normaal ook full heb zou ik van lingus ook full nemen

Elmo wat is de reden van de neusriem over de bitringen heen? Ik ben niet zo goed met de rambo afstellen dus daar durf ik geen oordeel op te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:42 



 
Profiel   

HindaFree schreef
Elmo wat is de reden van de neusriem over de bitringen heen? Ik ben niet zo goed met de rambo afstellen dus daar durf ik geen oordeel op te geven.


Geen reden! Normaal doe ik de bitringen er overheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 16:38 



 
Profiel   

ElmoVelo schreef
Hi! Ik heb voor mijn paard het Rambo micklem hoofdstel aangeschaft. En ik vroeg me af of het hoofdstel goed zit.

[ [url=m/jJ4q4m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xhCDGQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RD349a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Frontriem is wel te klein zie ik! Al passen er wel 2 vingers tussen.
[ [url=m/2JOFGF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Graag hoor ik of het hoofdstel goed zit!


Ik heb het idee dat hij nu een beetje dicht tegen de oren aan zit, maar dat zou verholpen kunnen zijn met een andere frontriem misschien. Verder zit hij netjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:29 



 
Profiel   

Hoi! Ik heb een nieuw hoofdstel, de rossner anatomico, maar ik twijfel beetje over de hoogte van de neusriem.

Zo had ik hem eerst maar vond ik het bit niet lekker liggen.
[ img ]

Hier heb ik de neusriem hoger en het bitje lager.
[ img ]

[ img ]

Maar ik vind hem van voor zo hoog nu de neusriem :Y)

[ img ]

Dus wat vinden jullie?
Het leer is trouwens super soepel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:18 



 
Profiel   

Ik zou denk ik net als de eerste foto doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:33 



 
Profiel   

Voor degene die de PS of Sweden pioneer hebben, ik heb hem zojuist in maat full ontvangen. Echter heb ik de neusriem al op het hoogste gaatje en zit de sluiting van de sperriem bijna in haar mond. Ik heb contact gehad met de winkel en die gaven aan dat het bit dan nog een stukje om hoog moet en zij denken dat een maat cob te klein zal zijn. De neusriem zit echter al wel op het hoogste gaatje, dan zou ik nog gaatjes bij moeten maken. Ik dacht dat ik in dit topic ook van mensen gelezen had waarbij de sluiting van de sperriem dichtbij de mond lag. Hoe hebben jullie dit probleem opgelost? Ik vind het verder namelijk wel een super mooi hoofdstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 11:08 



 
Profiel   

De neusriem van de Pioneer valt in mijn optiek heel ruim. Ik heb op mijn vorige paard (stokmaat 1.61) met een echte cobmaat een full hoofstel met ponyneusriem gehad, omdat zelfs de cobmaat nog te groot was.
Nu gebruik ik dit zelfde hoofdstel op mijn Gelderse merrie van 1.68 met een hoofd dat tussen cob en full in valt ook met deze pony neusriem. Voor het mooie valt de neusriem misschien iets te klein en had ik een cob moeten hebben, maar ik vind het zonde om weg te gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 11:17 



 
Profiel   

_Lucifertje schreef
De neusriem van de Pioneer valt in mijn optiek heel ruim. Ik heb op mijn vorige paard (stokmaat 1.61) met een echte cobmaat een full hoofstel met ponyneusriem gehad, omdat zelfs de cobmaat nog te groot was.
Nu gebruik ik dit zelfde hoofdstel op mijn Gelderse merrie van 1.68 met een hoofd dat tussen cob en full in valt ook met deze pony neusriem. Voor het mooie valt de neusriem misschien iets te klein en had ik een cob moeten hebben, maar ik vind het zonde om weg te gooien.


Ja dus toch.. Ik ga hem morgen nog een keer passen op advies van de winkel en mocht het op die manier toch niet lukken dan hoop ik dat ik enkel de neusriem dan terug mag sturen voor een maat kleiner. Of zou ik dan een gehele maat cob moeten bestellen..? Weten jullie toevallig winkels die het hoofdstel verkopen waar je kan kiezen voor verschillende maten per onderdeel van het ps of sweden hoofdstel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 12:09 



 
Profiel   

Hier mijn paarden (lusitano’s van 1.60) die altijd met alles tussen full en cob in zitten de pioneer in verschillende msten samen gesteld Normaal hebben ze maat full neusriem maar van de pioneer was de Cob bet mooist ook ivm lengte.
Heb een Full kopstuk, cob bakustukken, cob neusriem en full frontriem. Past helemaal perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 12:09 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Hier mijn paarden (lusitano’s van 1.60) die altijd met alles tussen full en cob in zitten de pioneer in verschillende msten samen gesteld Normaal hebben ze maat full neusriem maar van de pioneer was de Cob bet mooist ook ivm lengte.
Heb een Full kopstuk, cob bakustukken, cob neusriem en full frontriem. Past helemaal perfect.


Mag ik vragen waar jij jouw hoofdstel hebt samen gesteld? Ik ben bang dat ik ook een aparte maat nodig zal hebben voor bepaalde onderdelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 12:58 



 
Profiel   

Dabiscui schreef
Daphneeeej schreef
Hier mijn paarden (lusitano’s van 1.60) die altijd met alles tussen full en cob in zitten de pioneer in verschillende msten samen gesteld Normaal hebben ze maat full neusriem maar van de pioneer was de Cob bet mooist ook ivm lengte.
Heb een Full kopstuk, cob bakustukken, cob neusriem en full frontriem. Past helemaal perfect.


Mag ik vragen waar jij jouw hoofdstel hebt samen gesteld? Ik ben bang dat ik ook een aparte maat nodig zal hebben voor bepaalde onderdelen.


Ik heb hem toen ooit bij de Country mill in Nijkerk gekocht. Die bestelde hem toen voor mij speciaal op de maten die ik nodig had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 13:29 



 
Profiel   

Mijn ene paard had de PS high jump in full, maar nooit mooi passend gekregen. Mijn andere paard heeft kopstuk in cob, neusriem paladin full :') Toch apart die maten. Ik heb alles apart gekocht bij ruitergoed

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 14:00 



 
Profiel   

De neusriem van de pioneer valt echt ontzetten groot! Die heb ik ook in een cob. Van de high jump en andere modellen ben ik wel een full nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 14:46 



 
Profiel   

ik ben nog steeds niet uit wat voor hoofdstel ik wil voor mijn paarden. Ja bruin en maat cob.

had nu een goedkoop hoofdstel bruin van 20€ gescoord ben ben ik ook niet helemaal tevreden over is eigenlijk net wat te groot.

ik bewaar hem wel voor mijn jonge haf die past hem denk ik net, omdat zijn hoofd 1 gaatje langer is dan mijn oudere haf.

het liefst wil ik 1 hoofdstel voor beide,aangezien ik genoeg andere soorten hoofdstellen hebt, ZO heb ik een kaptoom hoofdstel van human horse dus kan altijd wel rijden, alleen wil ik graag een goed passend hoofdstel bij zonder ringetje op de neus. En dan heb ik nog 2 zwarte hoofdstellen.

ik vind de schokmole erg mooi, maar ook erg duur. En dan weet ik nog niet hoe mn oudere haf er onder loopt. mijn zwarte hoofdstel is een bridle 2 fit.

ik ben ook nog niet uit of ik wel of geen sperriem wil. Niet de mond dicht te snoeren maar een sperriem zorgt wel voor stabielere bit ligging.

ik had een mooie hoofdstel alleen was deze echt te strak waardoor er te veel druk op 1 punt kwam op het neusbot. Dus weet niet of ik weer dat type wilt. Kwa vorm top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 08:32 



 
Profiel   

Is de Ps of Sweden Pioneer niets voor je? Ik heb de mijne (cob) met korting gekocht voor €150. Ik ben er nog steeds erg tevreden over en de sperriem kan je natuurlijk zo vast en zo los doen als je zelf wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 08:40 



 
Profiel   

Weet iemand toevallig of deze op wedstrijd mag? ik begreep iets dat ze perse een keelriem moet hebben?

https://www.dekroo.nl/products/qhp-hoofdstel-eris-1

anders ga ik voor deze
https://www.dekroo.nl/products/harry-s- ... -release-2

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 10:49 



 
Profiel   

Dit model mag zonder keelriem

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 10:50 



 
Profiel   

Ik heb nu hoofdstel Horsegear Quasar gekocht. Eens zien hoe die zit bij m’n Haflingers. Al heb ik de neiging om de riempjes van bit en keel riem om te swichen. Morgen eens passen.

Ik hoop alleen dat die past. Las dat hoofdstel klein viel. Maar full is vaak echt te groot voor m’n Haflingers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 15:09 



 
Profiel   

Wou het hier toch eens proberen. Ik heb een jonge merrie met een hele gevoelige neus. Zodra er ook maar iets der neus aanraakt flipt ze als het ware helemaal. Dus ook op neusriemen die laag haar neus aanraken. Maar aangezien ze ook een pittige tante is word zonder helaas geen optie.

Medisch is alles gecheckt en is ze helemaal gezond dus dat is niet het probleem. Ze heeft een bit aangemeten gekregen dus ook dat is niet het probleem.

Wat wij hebben geprobeerd maar niet ging; engelse neusriem met sperriem, lage neusriem, dubbele neusriem. Hier reageert ze super heftig op en is dus een no go.

Wat we hebben geprobeerd en een soort van ging: rambo micklem en een engelse hoge neusriem zonder sperriem. Op de rambo begint ze na een tijdje ook te etteren. En de hoge neusriem opent ze de mond heel erg en probeert der tong over het bit te gooien.

Iemand van jullie een idee wat wij nog zouden kunnen proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:05 



 
Profiel   

Geen neusriem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:11 



 
Profiel   

Mag ik vragen waarom je voor een pittig paard een neusriem nodig hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:29 



 
Profiel   

Als een paard zo extreem reageert op een (niet strakke) neusriem zou ik er toch eens even een dierenarts naar laten kijken, persoonlijk.
Hier een paard dat liever geen neusdruk heeft. Een neusriem gaat wel, maar ze loopt beduidend beter zonder riem om de neus (pitloos gaat an sich ook wel, maar dan begint ze vaak met haar hoofd te schudden uit ongenoegen).

ik heb gewoon geen neusriem, heb trouwens wel een kinriem (heb nu een westernhoofdstel, ben een dressuurruiter). Ik heb me een hele poos in anatomische neusriemen verdiept, maar eigenlijk doet ze het zonder gewoon beter.
Mijn paard is een arabier, ze is in mijn ogen braaf, maar kan best wel druk worden afhankelijk van de omstandigheden. (hoe langer ik haar heb, hoe minder vaak dat gebeurt, haha). Ze is soms ook best schrikkerig.
Maar heet of niet; je hebt toch geen neusriem nodig om je paard te kunnen rijden? Ik merk geen verschil tussen met-zonder neusriem in termen van controle, behalve dan dat mijn paard meer ontspannen loopt zonder.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 190 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 284  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen