Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8260
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:14

Hoe vinden jullie deze Fairfield Chesters zitten?

De vos draagt maat COB (altijd), de appaloosa ene keer cob andere keer full maar ik had hem eerst de cob gepast en die was duidelijk te klein dus nu full:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

P.s. de ruin kijkt heel zielig maar dat komt omdat hij van mij stil moest staan voor de foto, heeeel zwaar voor een puber :')

MarjanB

Berichten: 16484
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:45

Bij je vos zit ie mooi bij de appie niet zo, kan je de bakstuk wisselen aan het kopstuk met de neusriem?

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:45

Bij de vos zit die mooi. Al heb ik het idee dat je neusriem aan de ene kant hoger dit dan aan de andere kant. Rechts zit die duidelijk tegen het jukbeen, waar je links nog mooi wat ruimte over hebt. Of hij zit scheef. Kan ook :D

Bij de appie zit die niet zo mooi. Ik zou ook eens kijken wat de oplossing van MarjanB doet. De riempjes omwisselen.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:25


pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:33


Phonix
Berichten: 1102
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:26

Misschien heb jullie tips.

Mijn 4-jarige is vrij onrustig in de aanleuning, ze wordt op dit moment gereden met een lage neusriem en d trens.

Omdat haar mond best klein is en ze rommelt graag met het bit wil ik een hoofdstel die meer “rust” geeft.

Ik heb voor mijne vorige paard een schockemohle beta gehad wat ik heel blij me was, maar omdat ik het eerst wilt uitproberen zoek ik een goedkopere hoofdstel voor nu. Welke zou jullie kiezen?

Wiwabalia

Berichten: 4698
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:02

Phonix schreef:
Misschien heb jullie tips.

Mijn 4-jarige is vrij onrustig in de aanleuning, ze wordt op dit moment gereden met een lage neusriem en d trens.

Omdat haar mond best klein is en ze rommelt graag met het bit wil ik een hoofdstel die meer “rust” geeft.

Ik heb voor mijne vorige paard een schockemohle beta gehad wat ik heel blij me was, maar omdat ik het eerst wilt uitproberen zoek ik een goedkopere hoofdstel voor nu. Welke zou jullie kiezen?


Ik zou dan een soortgelijk hoofdstel bij Hoöks kopen (veel voordeliger) en als het bevalt een duurdere aanschaffen.

Bowo
Berichten: 2822
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:31

Phonix schreef:
Misschien heb jullie tips.

Mijn 4-jarige is vrij onrustig in de aanleuning, ze wordt op dit moment gereden met een lage neusriem en d trens.

Omdat haar mond best klein is en ze rommelt graag met het bit wil ik een hoofdstel die meer “rust” geeft.

Ik heb voor mijne vorige paard een schockemohle beta gehad wat ik heel blij me was, maar omdat ik het eerst wilt uitproberen zoek ik een goedkopere hoofdstel voor nu. Welke zou jullie kiezen?

Heb je al wel aan ander bit geprobeerd? Dat geeft meestal meer verschil dan een hoofdstel. Van die ongebroken plastic bitten zijn vaak fijn voor paarden die onrustig is de mond zijn

Phonix
Berichten: 1102
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:58

Ik zal er naar kijken. Ik heb allen de d trend en een enkel gebroken probeert. Maar ik merk wel dat als ik de kaptoom met bit pakt, dat ze dan rustiger in haar mond is. Dat is de enkelgebroken. Misschien tijd om te switchen

Wiwabalia

Berichten: 4698
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:23

Wellicht is een bit pas-consult dan een idee? Ben je vaak wel rond de 100eu of meer kwijt maar ik ben daardoor op een bit uitgekomen die ik zelf niet kende of niet snel zou uitproberen maar mijn paard bleek hier toch veel beter op te gaan dan de standaard trens.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:21

Wat voor bit zit er aan je kaptoom? Vaak combi van vaste bakstukken en bit waarmee meer rust komt. Hier ook een gevoelige ruin; dubbel gebroken sowieso no go, enkelgebroken van trust vond hij vreselijk, de kunststof bitjes ook.
Myler, enkegebroken appel watertrensje (minder direct dan bustrens qua hulpen) of ongebroken trensjes was hij fijn op. Wij zijn inmiddels over op bitloos trouwens haha. Ook alle hoofdstellen met riempje voor het bit langs vond hij niks.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:09

Lienek schreef:
MarjanB schreef:


Haha thanks!

Alles wat ik tot nu toe vind heeft zo’n lelijke ring aan de zijkant. Dat vind ik dus 3x niks dus mijn zoektocht gaat door !


Ik heb hem gevonden via Westeind. :)

Eindelijk!
Kan niet wachten tot het hoofdstel binnen is, en dan moet ik nog een maand wachten tot ik hem in mijn koffer kan doen en mee naar huis kan nemen haha.

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:06

Tadaa de Neston van Hooks.
Afbeelding

Wiwabalia

Berichten: 4698
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:09

Die is mooi! Nieuw? Komt mij niet bekend voor.

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:02

Geen idee eigenlijk..
Wel super zacht :D

Frouke2912
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:40

Hallo, ik had een vraag. Ik zit te denken om de rambo micklem multi bridle te kopen. Maar nu kan ik nergens de afmetingen van de verschillende maten vinden. Ik ben opzoek naar de afmetingen van de maten cob en full.

Raineri
Berichten: 6245
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:48

Frouke2912 schreef:
Hallo, ik had een vraag. Ik zit te denken om de rambo micklem multi bridle te kopen. Maar nu kan ik nergens de afmetingen van de verschillende maten vinden. Ik ben opzoek naar de afmetingen van de maten cob en full.


Heb een cob voor een klein paard met full frontriem. Waar wil je exact de afmeting van hebben?
Die van mij wil ik overigens verkopen gezien hij zwart is en ik bruin wil :Y)

Frouke2912
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:08

Danique_G schreef:
Frouke2912 schreef:
Hallo, ik had een vraag. Ik zit te denken om de rambo micklem multi bridle te kopen. Maar nu kan ik nergens de afmetingen van de verschillende maten vinden. Ik ben opzoek naar de afmetingen van de maten cob en full.


Heb een cob voor een klein paard met full frontriem. Waar wil je exact de afmeting van hebben?
Die van mij wil ik overigens verkopen gezien hij zwart is en ik bruin wil :Y)


Ik wil het liefst de afmetingen vanaf kopstuk tot bit. Ik wil hem gaan gebruiken voor mijn tinker, maar ik vind de maat erg lastig.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:16

R_emkee schreef:
Tadaa de Neston van Hooks.
[ [url=m/nQpjMH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is die met dat open kopstuk toch? Die had ik ook gezien en staat vanwege dat kopstuk toch wel op mijn verlanglijstje

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:06

R_emkee schreef:
Tadaa de Neston van Hooks.
[ [url=m/nQpjMH.jpg]Afbeelding[/url] ]


<3 Die is mooi zeg. Hebben ze hem ook zonder sperriem?

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:15

pluisje88 schreef:
R_emkee schreef:
Tadaa de Neston van Hooks.
[ [url=m/nQpjMH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is die met dat open kopstuk toch? Die had ik ook gezien en staat vanwege dat kopstuk toch wel op mijn verlanglijstje


Dat was de reden dat ik hem toen besteld had, maar het is gewoon een dicht kopstuk :’)

Viel mij echt tegen, leer rekte echt mega snel uit, verder wel fijn ding maar snapte de prijs wel icm het hoofdstel. Beetje zo zo vond ik hem.

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:41

pluisje88 schreef:
R_emkee schreef:
Tadaa de Neston van Hooks.
[ [url=m/nQpjMH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is die met dat open kopstuk toch? Die had ik ook gezien en staat vanwege dat kopstuk toch wel op mijn verlanglijstje


Neeej helaas niet...
daarom had ik eigenlijk ook de spikton besteld maar die was alleen in cob maar lijkt wel een pony maat dus die moet terug helaas

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:43

tjakka123 schreef:
pluisje88 schreef:

Tadaa de Neston van Hooks.
[ [url=m/nQpjMH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is die met dat open kopstuk toch? Die had ik ook gezien en staat vanwege dat kopstuk toch wel op mijn verlanglijstje


Dat was de reden dat ik hem toen besteld had, maar het is gewoon een dicht kopstuk :’)

Viel mij echt tegen, leer rekte echt mega snel uit, verder wel fijn ding maar snapte de prijs wel icm het hoofdstel. Beetje zo zo vond ik hem.[/quote]

Klopt zo voelt die idd ook wel aan moet ik zeggen... Maar zolang die mooi zit dan prima hoofdstel

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 06:48

Moet zeggen ze loopt er echt super op het hoofdstel :D

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 07:56

Hoi! Ik kom hier even binnen vallen, ik heb voor een van mijn paarden een mega fijn hoofdstel maar gisteren een ongelukje gehad waarbij het kopstuk is gebroken. Ik kan niet echt iets soortgelijks vinden. Wellicht dat jullie wat weten?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding