Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:33

Weet iemand of de maten van de Rambo Micklem verandert zijn?

Ik had tot 3 jaar terug de eerste versie in standard horse. Heb net een nieuwe gekocht in maat full en die krijg ik totaal niet passend. Heb nu een extra full besteld, maar vraag me af of die wel gaat passen.

Bij standard horse had ik het op een na hoogste gaatje, bij deze moet hij wel 2 gaten langer om onder het jukbeen uit te komen, maar schuift hij te ver over het neusbot :(

Iemand een idee?

Bowo
Berichten: 2822
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:15

Slmt9 schreef:
Weet iemand of de maten van de Rambo Micklem verandert zijn?

Ik had tot 3 jaar terug de eerste versie in standard horse. Heb net een nieuwe gekocht in maat full en die krijg ik totaal niet passend. Heb nu een extra full besteld, maar vraag me af of die wel gaat passen.

Bij standard horse had ik het op een na hoogste gaatje, bij deze moet hij wel 2 gaten langer om onder het jukbeen uit te komen, maar schuift hij te ver over het neusbot :(

Iemand een idee?

Toevallig heb ik laatst het een en ander nagemeten bij de Micklem. Een Micklem multibridle Xfull uit 2018 denk ik tegenover competition Xfull 2022. Er zit in ieder geval een verschil tussen de multi-bridle 2018 en competition 2022. De competition had een kortere neusriem (1,5-2cm verschil tussen de ringen waar de kinriem aan vast zit). De kaak-en kinriempjes met de gaatjes waren ongeveer een halve centimer langer, de gaatjes heb ik niet vergeleken.
Ik heb geen multibridle 2022 gemeten.

Dus ja, er zitten zeker verschillen tussen of wel modellen of jaartallen, maar helaas zijn daar geen duidelijke dingen over te vinden.

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:19

Vandaar :(
Ik heb de extra full vandaag nog gepast, maar vind hem niet meer mooi zitten. Ook zag het leer er slecht uit. Witte vlekken en op sommige plekken afgebladderd.
Ik hou het maar bij mn biothane alles in een :)

Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:33

Kan iemand me advies geven over de maatvoering van de PresTeq? Mijn merrie heeft kort cob-hoofdje maar wel een redelijk dikke neus. Zijn de neusriemen een beetje ruim?

IwanLuver
Berichten: 1882
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:24

Kwestie van passen denk ik. Ik weet niet hoe dan de neusriem zit. Mijn paard heeft een smalle neus en daar zit ie mooi bij.

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 23:34

Maartje_M schreef:
Kan iemand me advies geven over de maatvoering van de PresTeq? Mijn merrie heeft kort cob-hoofdje maar wel een redelijk dikke neus. Zijn de neusriemen een beetje ruim?


Zou qua lengte wel moeten passen denk ik. Maar vond het sowieso een raar hoofdstel qua vorm en heb hem terug gestuurd.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 08:13

Maartje_M schreef:
Kan iemand me advies geven over de maatvoering van de PresTeq? Mijn merrie heeft kort cob-hoofdje maar wel een redelijk dikke neus. Zijn de neusriemen een beetje ruim?

Ik vind de neusriem behoorlijk ruim bij Presteq.
Het hoofdstel valt in zijn geheel best groot uit.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:27

Myca schreef:
Maartje_M schreef:
Kan iemand me advies geven over de maatvoering van de PresTeq? Mijn merrie heeft kort cob-hoofdje maar wel een redelijk dikke neus. Zijn de neusriemen een beetje ruim?

Ik vind de neusriem behoorlijk ruim bij Presteq.
Het hoofdstel valt in zijn geheel best groot uit.

Ik vind het hoofdstel juist klein uit vallen. Heb een XF moeten bestellen waar hij bij mijn vorige hoofdstel een reguliere maat had. En ook XF zit niet heel ruim.

Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:28

Wat fijn dat iedereen zo eensgezind is :D
Uiteraard is bestellen en passen de beste manier om er achter te komen, maar ik dacht als iedereen nu zegt dat de neusriem heel kort is, kan ik me de moeite besparen

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:11

Haha sorry :))

pantarhei

Berichten: 9066
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:32

Ik vond het ook een rare pasvorm, deels te groot en frontriser weer te klein, ook terug gestuurd

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:49

pantarhei schreef:
Ik vond het ook een rare pasvorm, deels te groot en frontriser weer te klein, ook terug gestuurd

Ja dat! Je kan ook alle delen los bestellen en dan zelf samenstellen, maar dat heb ik niet gedaan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:51

Slmt9 schreef:
Vandaar :(
Ik heb de extra full vandaag nog gepast, maar vind hem niet meer mooi zitten. Ook zag het leer er slecht uit. Witte vlekken en op sommige plekken afgebladderd.
Ik hou het maar bij mn biothane alles in een :)

Ik had dit ook, mijn eerste xfull was super fijn, paste perfect en heel soepel.
Paar jaar later een zwarte gekocht, stijf, te klein en gewoon niet prettig meer.

IwanLuver
Berichten: 1882
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 10:09

Misschien kunnen jullie mij helpen, ik ben opzoek naar een kaptoom met een anatomisch kopstuk, waarbij de atlas vrij ligt. Moet ook een bit aan bevestigd kunnen worden

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 11:07

IwanLuver schreef:
Misschien kunnen jullie mij helpen, ik ben opzoek naar een kaptoom met een anatomisch kopstuk, waarbij de atlas vrij ligt. Moet ook een bit aan bevestigd kunnen worden


Wellicht de kaptoom van Waldhausen? Moet wel zeggen dat hij niet bij elk paard even mooi en stabiel ligt. Deze heeft het kopstuk zacht onderlegd en enkel een dun stukje stevig leer op de plek van de atlas op de manenkam

Afbeelding

Afbeelding

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 16:06

Oh dat komt mooi uit. Ik wilde die kaptoom net bestellen, maar twijfelde nog over de kleur.
Klopt het dat hij klein valt?

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 18:21

manzano schreef:
Oh dat komt mooi uit. Ik wilde die kaptoom net bestellen, maar twijfelde nog over de kleur.
Klopt het dat hij klein valt?


Hij valt niet super ruim nee. Mijn paarden hebben een hoofdje tussen cob en full in en dit is de full. Als je ergens terug zoekt tussen mijn Posts vind je ook nog wel de foto met de cob. Die was echt te klein…

IwanLuver
Berichten: 1882
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:58

darkadia schreef:
IwanLuver schreef:
Misschien kunnen jullie mij helpen, ik ben opzoek naar een kaptoom met een anatomisch kopstuk, waarbij de atlas vrij ligt. Moet ook een bit aan bevestigd kunnen worden


Wellicht de kaptoom van Waldhausen? Moet wel zeggen dat hij niet bij elk paard even mooi en stabiel ligt. Deze heeft het kopstuk zacht onderlegd en enkel een dun stukje stevig leer op de plek van de atlas op de manenkam

[ [url=m/u3e9mW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jtTOPK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt voor je reactie! Deze had ik al op het oog, maar ik kon uit de beschrijving niet goed opmaken hoe het bij de atlas zat. Dit wordt um *D

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:37

Tnx! Ik heb hem besteld!

NadiaM

Berichten: 1113
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:33

Maris__ schreef:
Mocht er interesse in zijn of iemand op zoek zijn :D
Ik heb een super fijn anatomisch hoofdstel te koop van frontriemenshop
Lak neusriem en super mooie gave frontriem!
Maat Full, echt in nieuwstaat maar toch wat te ruim op het hoofdje van mijn pony-look paardje
Zgan, excl bit, incl teugels

[ [url=m/ZcfSjC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p8i4lJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4Zii0T.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn oog is gevallen op het hoofdstel Schockemohle Malibu, dus mocht iemand die te koop hebben in maat Cob, let me know :D


Ik ben benieuwd wat je van de kwaliteit van dit hoofdstel vind?
Heb hem gezien bij een vriendin, maar vond niet heel soepel eigenlijk.

Vind hem er zo wel super uitzien!
Maar helaas zoek ik voor mijn jonge paard ook een Cob maat.

Die Malibu is ook wel erg mooi!

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:54

Niet helemaal anatomisch, maar tot nu toe het best passende hoofdstel voor mijn pony :')

Een tijd terug heb ik hier een oproepje gedaan voor een hoofdstel. Uiteindelijk heb ik de hoop opgegeven en een HB Showtime gekocht met een gewone gecombineerde neusriem. Nu is ze hier inmiddels uitgegroeid en kon ik weer opzoek..

Iemand hier gaf me toen de tip om te combineren met Schockemohle, nu vond ik die gewoon echt te duur voor een jong paard. Maar eergisteren toch maar besteld want werkelijk niets past fatsoenlijk. Hoop nu ook echt dat haar hoofd uitgegroeid is :')

Eerst had ze neusriem maat pony, kopstuk maat cob. En dan nog maar net hoe het uitviel, ik had nu alles maat cob besteld want neusriem pony past gewoon niet meer.

Ik had een losse neusriem en een compleet hoofdstel. De lakneusriem is de Stanton Select en het hoofdstel de Concord, daar hoort de matte neusriem bij. Kopstuk is echt super mooi zacht en uitgesneden, net als de neusriem, moet toe geven dat dit de prijs toch wel waard is.


Ben echt super blij hoe dit past! *\o/*
Echt ongelukkige foto’s want paard kan gewoon echt niet stilstaan op moment _O-

Afbeelding
Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:43

Ik zoek voor een project paardje een hoofdstel. Heb helaas een zeer beperkt budget beschikbaar. Iemand nog iets van hooks of vergelijkbaar liggen (lingus oid) wat voor weinig weg mag? Maat cob zoek ik.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:28

Hooks heeft op een aantal hoofdstellen 50% korting! Oa op de Lingus 2 en Frondeur.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:06

Dank Drico voor de Tip! De Frondeur vind ik erg gaaf! En ook heel wat geschikte kleding die voor 50% korting is...

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:42

Ja, ik wou eigenlijk ook graag de Frondeur bestellen! Maar heb al zoveel hoofdstellen, en dat voor één paard :')