Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:48


Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:57

Rainer schreef:
Wie heeft voor mij de gouden tip? Ik zou eigenlijk precies dit hoofdstel, maar dan in NL te kopen.
https://www.premierequine.co.uk/product ... band-flash


Ligt beetje aan je budget. Schockemohle Equitus komt op de keelriem na heel dicht in de buurt. (€230 ofzo bij Horze) dus niet goedkoop maar wel hele mooi kwaliteit.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 11:02

Capriootje schreef:
Rainer schreef:
Wie heeft voor mij de gouden tip? Ik zou eigenlijk precies dit hoofdstel, maar dan in NL te kopen.
https://www.premierequine.co.uk/product ... band-flash


Ligt beetje aan je budget. Schockemohle Equitus komt op de keelriem na heel dicht in de buurt. (€230 ofzo bij Horze) dus niet goedkoop maar wel hele mooi kwaliteit.

Die heeft vaste bakstukken. Het liefst wel echt zonder keelriem, of de mogelijkheid deze er af te halen. En qua budget eigenlijk wel tot 150 euro max.

Josien_

Berichten: 9029
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 11:31

Heeft iemand een tip voor een wat meer budgetvriendelijk anatomisch hoofdstel voor een 3,5 jarige pony met maat cob?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:01

Rainer schreef:
Wie heeft voor mij de gouden tip? Ik zou eigenlijk precies dit hoofdstel, maar dan in NL te kopen.
https://www.premierequine.co.uk/product ... band-flash


Dit hoofdstel is zoooo fijn! Mooie kwaliteit ook. Zelf kon ik niks vergelijkbaars vinden. Ik weet niet wat je reden is om hem niet in de Uk te bestellen, maar ik zou zeggen, gewoon doen. Dit de moeite waard.

MarjanB

Berichten: 16499
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:14


ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:05


Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:04

Thanks voor alle reacties!! Ik ben kieskeurig hoor haha

@iriscope dat klinkt wel heel goed! Twijfel nu wel, maar vind het een beetje stom dat je 30 euro aan extra belasting moet betalen.

@marjan ik vind die dus echt een beetje lomp ogen..

@ZoeyDercks die vind ik wel mooi! Maar zie die alleen nog maar in het bruin… anders had ik het wel willen proberen.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:11

Hoi ik kom even binnenvallen met een vraag, aangezien ik eigenlijk helemaal geen ervaring heb met anatomische hoofdstellen...

Ik heb een nieuw paard, hoofdstel wat ze altijd gedragen heeft, erbij gekregen...

Maar met rijden trekt ze eigenlijk altijd haar bovenlip op, en ze opent haar mond, ook met een losse teugel, dit doet ze ook al jaren volgens de vorige eigenaresse, op alle fotos die ik ook gezien heb, loopt ze met open mond... Bit is een dubbelgebroken, wat een ongebroken bit word, bij druk, dit wil ik sowieso aan gaan passen, maar ik vroeg me af of een anatomisch hoofdstel misschien fijner zou zijn voor haar?

(Tandarts en dergelijke is al geweest)

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:12

Rainer schreef:
Thanks voor alle reacties!! Ik ben kieskeurig hoor haha

@iriscope dat klinkt wel heel goed! Twijfel nu wel, maar vind het een beetje stom dat je 30 euro aan extra belasting moet betalen.

@marjan ik vind die dus echt een beetje lomp ogen..

@ZoeyDercks die vind ik wel mooi! Maar zie die alleen nog maar in het bruin… anders had ik het wel willen proberen.


Ja ik dacht precies hetzelfde, heb alles zwart. Maar toch besteld :+
Denk dat het een leuk hoofdstel is voor mn jonkie.

Sky_As

Berichten: 4757
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:13

In dat geval is het misschien wel aan te raden om een complete Bridle fitter te laten komen.
Dan kun je van alles proberen zonder het eerst allemaal te moeten kopen.
Dan kun je verschillende bitten en hoofdstellen proberen.

Wiwabalia

Berichten: 4700
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:14

Heb je ook al een goede bitfitter laten kijken?

Mijn merrie liep ook altijd met open mond voorheen en tijdens een bitfit sessie bleek ze niet goed te gaan op een dubbelgebroken trens en blijkt dus dat ze heel erg gevoelig is op haar tong. Ze heeft nu een ander bit, lijkt op dubbelgebroken maar deze kan niet naar beneden op haar tong bewegen. Was even een investering maar ons probleem is opgelost.

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:35

spottedponie schreef:
Hoi ik kom even binnenvallen met een vraag, aangezien ik eigenlijk helemaal geen ervaring heb met anatomische hoofdstellen...

Ik heb een nieuw paard, hoofdstel wat ze altijd gedragen heeft, erbij gekregen...

Maar met rijden trekt ze eigenlijk altijd haar bovenlip op, en ze opent haar mond, ook met een losse teugel, dit doet ze ook al jaren volgens de vorige eigenaresse, op alle fotos die ik ook gezien heb, loopt ze met open mond... Bit is een dubbelgebroken, wat een ongebroken bit word, bij druk, dit wil ik sowieso aan gaan passen, maar ik vroeg me af of een anatomisch hoofdstel misschien fijner zou zijn voor haar?

(Tandarts en dergelijke is al geweest)


Ik zou ook eerder het zoeken in het bit zelf dan in het hoofdstel.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:37

Bedankt voor jullie antwoorden! bitfitter had ik inderdaad nog niet aan gedacht!

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:45

spottedponie schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden! bitfitter had ik inderdaad nog niet aan gedacht!


Lijkt me goede! "normaal gesproken" zal de bitfitter zowel het bit als het hoofdstel nakijken. dus dan heb je meteen 2 vliegen in 1 klap

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 16:19

oliebol man. Had ik de lingus 2 besteld in de aanbieding voor dat meisje. Komt vandaag de bestelling binnen. Alles behalve de lingus… staat op de pakbon: uitverkocht. Kakzooi. Nu heeft ze nog geen hoofdstel. Altijd jammer dat ze dat achteraf zeggen. Anders had ik de rest wel een andere keer kunnen bestellen. Het enige wat ik echt nodig had was een hoofdstel..

wendy1987

Berichten: 6941
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 16:34

Aah, daarom kon ik niet meer vinden op de webshop denk ik.. Wel balen zeg!

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:41

Rainer schreef:
Wie heeft voor mij de gouden tip? Ik zou eigenlijk precies dit hoofdstel, maar dan in NL te kopen.
https://www.premierequine.co.uk/product ... band-flash


Equibling Boston? Edit: vaste bakstukken.
Heb nu de QHP Eris die lijkt er het meeste op, is er ook zonder lak trouwens.

Phonix
Berichten: 1106
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 00:31


Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 03:01

Het type van de qhp eris heb ik al vaker langs zien komen maar is niet helemaal mijn smaak. Zoek toch meer modelletje dressuur haha.

Die longridge is inderdaad opzich wel aardig maar kost dan bijna net zoveel als die uit de UK en dan vind ik die toch mooier :) Ik hoop stiekem dat premier equine met een black friday actie gaat komen, dan ga ik denk ik toch die kopen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 09:35

Iemand noemde deze hoofdstellen in een shire groep en dacht misschien dat het hier wel interessant kon zijn. Vond het mooie hoofdstellen en kende het merk nog niet

https://masego.se/collections/bridles

ViveChopin07

Berichten: 80
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:10

Is er toevallig iemand die ervaring heeft met de fabric neusriemen van de frontriemenshop? Wil er misschien een cadeau doen maar vraag me af of de steentjes wel netjes blijven (zitten). Ze kosten genoeg namelijk :+

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:00

Volgens mij zijn dat niet echt 'steentjes', maar meet een soort uitgraveerd waardoor het lijkt op steentjes. Maar zit daar niet garantie op? Zou gewoon even mailen haha.

Damelza

Berichten: 4680
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:13

Hier eigenlijk heel erg tevreden met de Presteq, dat aanklikken is toch wel mooi makkelijk voor de luiere mens haha.

Nu hebben we ergens een frontriem besteld maar daar vielen al gelijk steentjes uit. Iemand die nog een fijn adresje weet?

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:34

Ja dat klik systeem vind ik ook zo fijn, zeker in de winter met koude handen, nooit zoeken naar het goede gaatje. Er is geen ander merk die dat concept gebruikt toch? Ik denk dat ik weet welke frontriem designer je bedoelt, had ik ook last van. Die steentjes worden aan 4 hoekjes vast geklemd en als er dan haar tussen blijft hangen trekt dat open. Ze heeft ook andere steentjes, dat blijft denk ik langer mooi omdat ze niet zo snel uitvallen maar hiermee kan je minder (leuke) designs maken. Bv deze
Spoiler:
https://www.moniquedesigns.nl/product/7472115/presteq-frontriem-model-dyanne