Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:06

Ja ik moet wel echt een full, de bruine zit nu op t ene laatste gaatje. Maar hij loopt er zo onwijs fijn op na zoveel te hebben geprobeerd.
Op Marktplaats staat 1 maat full, maar diegene zegt het hoofdstel bij Hypostore te hebben gekocht... :\

Dus hoop stiekem toch nog op een reactie via hier haha.

Wiwabalia

Berichten: 4704
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:38

Daannvd92 schreef:
Ja ik moet wel echt een full, de bruine zit nu op t ene laatste gaatje. Maar hij loopt er zo onwijs fijn op na zoveel te hebben geprobeerd.
Op Marktplaats staat 1 maat full, maar diegene zegt het hoofdstel bij Hypostore te hebben gekocht... :

Dus hoop stiekem toch nog op een reactie via hier haha.


Je kan altijd vragen naar een aankoopbewijs ivm garantie..

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:45

Wiwabalia schreef:
Daannvd92 schreef:
Ja ik moet wel echt een full, de bruine zit nu op t ene laatste gaatje. Maar hij loopt er zo onwijs fijn op na zoveel te hebben geprobeerd.
Op Marktplaats staat 1 maat full, maar diegene zegt het hoofdstel bij Hypostore te hebben gekocht... :

Dus hoop stiekem toch nog op een reactie via hier haha.


Je kan altijd vragen naar een aankoopbewijs ivm garantie..


Oh ja goeie tip, thanks!

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:47

Ik heb er 2 waarvan er 1 weg mag. Een bruine en een zwarte full. Heb er blinde bakstukken bij gekocht in VB (zwart) en WB (bruin), ik moet nog even passen om te kijken welke ik zelf wil houden.

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:54

LindyTH schreef:
Ik heb er 2 waarvan er 1 weg mag. Een bruine en een zwarte full. Heb er blinde bakstukken bij gekocht in VB (zwart) en WB (bruin), ik moet nog even passen om te kijken welke ik zelf wil houden.



Ah top, mocht je wel iets willen verkopen wil je het mij dan laten weten? :o

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 15:48

FleurSandro schreef:
Valt de Harry's horse release op maat?

Ik heb momenteel de Aquila deluxe van Horsegear in maat full. Fijn hoofdstel en mijn pony accepteerd niks anders meer :') maar ben langzaam opzoek naar een iets meer "klassiek" hoofdstel voor de dressuur, maar wel vergelijkbaar qua hoofdstel.
[ [url=m/pExnmQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UEIH0p.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Andere vergelijkbare hoofdstellen mogen ook genoemd worden, erg lastig om te zoeken omdat het geen bepaalde naam heeft)


QHP Eris al eens bekeken?
Die vind ik zelf heel sjiek, heb hem als opvolgers van mijn oude QHP die had hetzelfde model als jouw hoofdstel. Paard loopt op deze net zo fijn :j (misschien zelfs iets fijner)


Afbeelding

Wiwabalia

Berichten: 4704
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 15:50

Wauw, die ziet er tof uit, heeft een beetje iets weg van de Nirak van PS maar veel leuker geprijsd.

Die gaat hier op de wensenlijst.

MarjanB

Berichten: 16567
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 16:01

Al bij hooks gekeken?

Donnatella

Berichten: 436
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 17:59

Ik heb toch maar de Equitus Beta gekocht (met 25% korting bij EJ). Het was even zoeken om hem goed af te stellen, maar hij past goed. Vandaag voor het eerst mee gereden en ik merk wel dat het hoofstel iets anders inwerkt. Hij reageert iets anders en moet nog even zoeken, maar ik ben er momenteel zeker positief over.

FleurSandro

Berichten: 1810
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 19:16

keeyzie schreef:
FleurSandro schreef:
Valt de Harry's horse release op maat?

Ik heb momenteel de Aquila deluxe van Horsegear in maat full. Fijn hoofdstel en mijn pony accepteerd niks anders meer :') maar ben langzaam opzoek naar een iets meer "klassiek" hoofdstel voor de dressuur, maar wel vergelijkbaar qua hoofdstel.
[ [url=m/pExnmQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UEIH0p.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Andere vergelijkbare hoofdstellen mogen ook genoemd worden, erg lastig om te zoeken omdat het geen bepaalde naam heeft)


QHP Eris al eens bekeken?
Die vind ik zelf heel sjiek, heb hem als opvolgers van mijn oude QHP die had hetzelfde model als jouw hoofdstel. Paard loopt op deze net zo fijn :j (misschien zelfs iets fijner)


[ [url=m/jtxm9Y.png]Afbeelding[/url] ]


Oh ik zet die ook even op mijn lijstje erbij! Die is ook heel mooi idd

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 06:39

keeyzie schreef:
FleurSandro schreef:
Valt de Harry's horse release op maat?

Ik heb momenteel de Aquila deluxe van Horsegear in maat full. Fijn hoofdstel en mijn pony accepteerd niks anders meer :') maar ben langzaam opzoek naar een iets meer "klassiek" hoofdstel voor de dressuur, maar wel vergelijkbaar qua hoofdstel.
[ [url=m/pExnmQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UEIH0p.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Andere vergelijkbare hoofdstellen mogen ook genoemd worden, erg lastig om te zoeken omdat het geen bepaalde naam heeft)


QHP Eris al eens bekeken?
Die vind ik zelf heel sjiek, heb hem als opvolgers van mijn oude QHP die had hetzelfde model als jouw hoofdstel. Paard loopt op deze net zo fijn :j (misschien zelfs iets fijner)


[ [url=m/jtxm9Y.png]Afbeelding[/url] ]

Oh wauw, die is echt heel gaaf!

evilginger

Berichten: 212
Geregistreerd: 18-12-22

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 23:09

Weet iemand hoe de cob van de Rambo Micklem competition juist valt? Ik had hier al langer mijn oog op laten vallen, maar door snel te moeten beslissen ivm met aankoop van een nieuw paard heb ik de horsegear Nexus gekocht, ook in maat cob.
Aankoop van het paard is helaas niet kunnen doorgaan door verschillende zaken, dus nu ligt het hoofdstel hier gewoon. De Nexus lijkt mij voor een heel breed scala aan hoofden te passen voor paarden die rond de grootte van een e-pony zitten, wat wij dan ook zoeken, maar ik ben nu benieuwd of de Rambo Micklem ook zo aanpasbaar is als de Nexus?
Normaal zou ik wachten met het hoofdstel te kopen, maar door inruildagen en de komst van de rambo micklem 2 zou ik hem toch al graag bestellen, met het risico dat het niet zal passen natuurlijk.

Stal_Fiore

Berichten: 9368
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 23:20

Mijn haffie draagt een grote cob van de nieuwe Micklem 2. Valt denk ik wel goed op maat.

Foto’s staat hier iets boven.

MyWishMax

Berichten: 25474
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 06:27

Ik zou toch wachten, want niet elke e pony draagt ook maat cob en zelfs als de maat overeen zou komen kan het best zijn dat de pasvorm niet correct is voor het paard of dat ze het niet prettig vinden.

nnicolex

Berichten: 1240
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:58

Mijn E pony draagt ook de grote cob van de micklem 2. De cob small was echt veel te klein. Paard heeft normaal maat cob halster ook etc.

evilginger

Berichten: 212
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:37

MyWishMax schreef:
Ik zou toch wachten, want niet elke e pony draagt ook maat cob en zelfs als de maat overeen zou komen kan het best zijn dat de pasvorm niet correct is voor het paard of dat ze het niet prettig vinden.


Nee klopt, maar nu heb ik ook een ander anatomisch hoofdstel liggen waarbij ik de gok ook zou moeten nemen

MyWishMax

Berichten: 25474
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:05

Maar je kan toch een hoofdstel kopen als je een paard hebt? Dan heb je ook nog de tijd om te retourneren als het niet past. Het is niet alleen de maat, want ze kunnen ook full hebben of zo afwijkend dat je eigenlijk full en cob moet mengen, maar ook pasvorm, nog los van voorkeur van paarden.

Wat is het voordeel van nu al een hoofdstel kopen? Dan heb je er straks 2 liggen die niet terug kunnen?

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:06

Ja dat schiet toch niet op? Ik heb e ponys gehad met hoofdstel maat pony maar ook met full. Dat weet je niet.

evilginger

Berichten: 212
Geregistreerd: 18-12-22

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:09

Ik zou het huidige hoofdstel dan ruilen tegen de micklem. Maar ik denk dat ik inderdaad gewoon ga wachten en hopen dat de micklem 1 tegen dat we een nieuw maatje hebben gevonden nog steeds verkrijgbaar is, want de micklem 2 vind ik gigantisch duur

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:22

De micklem komt ook vaak genoeg gebruikt langs. Vergeet niet dat de micklem 1 destijds ook rond de 200 kostte.. ik zou wachten als ik jou was

MyWishMax

Berichten: 25474
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:57

evilginger schreef:
Ik zou het huidige hoofdstel dan ruilen tegen de micklem. Maar ik denk dat ik inderdaad gewoon ga wachten en hopen dat de micklem 1 tegen dat we een nieuw maatje hebben gevonden nog steeds verkrijgbaar is, want de micklem 2 vind ik gigantisch duur


Pin je ook niet vast op 1 merk/type hoofdstel he? Het moet bij het paard passen en dke moet het fijn vinden en niet ieder paard vindt het een fijne of is die passend op te krijgen. Sommige willen met niks anders lopen als de micklem, anderen willen juist daar niet mee lopen en voor weer anderen zou het een optie zijn, maar is die door de pasvorm niet meer anatomisch en gaat het zijn doel voorbij.

En het is geen ramp als je nog geen hoofdstel hebt als paard er al wel is. Kan je juist rustig gaan passen en als je wel wilt rijden zijn er misschien wel stalgenootjes waar je tijdelijk iets van kan lenen. Als je geluk hebt kan je dan ook meteen uitproberen wat voor bit fijn is of hoe paard reageert op iets.

evilginger

Berichten: 212
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:07

MyWishMax schreef:
evilginger schreef:
Ik zou het huidige hoofdstel dan ruilen tegen de micklem. Maar ik denk dat ik inderdaad gewoon ga wachten en hopen dat de micklem 1 tegen dat we een nieuw maatje hebben gevonden nog steeds verkrijgbaar is, want de micklem 2 vind ik gigantisch duur


Pin je ook niet vast op 1 merk/type hoofdstel he? Het moet bij het paard passen en dke moet het fijn vinden en niet ieder paard vindt het een fijne of is die passend op te krijgen. Sommige willen met niks anders lopen als de micklem, anderen willen juist daar niet mee lopen en voor weer anderen zou het een optie zijn, maar is die door de pasvorm niet meer anatomisch en gaat het zijn doel voorbij.

En het is geen ramp als je nog geen hoofdstel hebt als paard er al wel is. Kan je juist rustig gaan passen en als je wel wilt rijden zijn er misschien wel stalgenootjes waar je tijdelijk iets van kan lenen. Als je geluk hebt kan je dan ook meteen uitproberen wat voor bit fijn is of hoe paard reageert op iets.


Ja klopt! Heb al heel wat andere hoofdstellen bekeken ook, maar over het algemeen gaat mijn voorkeur uit naar een anatomisch hoofdstel. Bit kijk ik sowieso na bij de vorige eigenaar en of ik het idee had dat het paard hier fijn op liep of niet

MyWishMax

Berichten: 25474
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:11

Maar in anatomisch heb je tig verschillende soorten. Dat bedoel ik juist. Ik hoef geen micklem te gebruiken of iets wat daarop lijkt, dat vindt paard echt niet prettig, maar ik heb al wel jaren anatomische hoofdstellen. Alleen andere types

Maar als jij een anatomisch hoofdstel koopt dat qua maat wel past bij paard, maar qua pasvorm niet is het ook niet meer anatomisch voor dat paard, omdat je dan juist op bijvoorbeeld de zenuwen ligt die je probeert te vermijden. Of te laag op de neus uitkomt, te dicht bij de oren en noem maar op.

evilginger

Berichten: 212
Geregistreerd: 18-12-22

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:15

Ja kan ik zeker mee volgen! Sowieso is het denk ik trial & error op dat vlak

Louise_vd5r

Berichten: 215
Geregistreerd: 10-12-16
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:03

Iemand hier toevallig op zoek naar een mooie frontriem voor het Presteq hoofdstel? Hij is nooit gebruikt, zwart en maat full. Ik ga toch maar een extra full bestelen dus verkoop deze.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding