Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 11:28

Hoe bedenken ze dat? :+ We maken een anatomisch hoofdstel, maar wel met stiksels en geen gladde padding op het paardenhoofd. Want gaat om de hype en hoe het eruit ziet, niet echt of het fijn is voor het paard...

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 17:15

Dat is sowieso een beetje het issue wat ik heb met veel merken.

Ik vind anatomisch of niet niet zo interessant. Een goed gemaakt hoofdstel, waarbij de maker ook bedacht heeft dat het op een paardenhoofd moet kan best traditioneel zijn :)

LiannePuthzy

Berichten: 7004
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:51

Avalanche schreef:
Dat is sowieso een beetje het issue wat ik heb met veel merken.

Ik vind anatomisch of niet niet zo interessant. Een goed gemaakt hoofdstel, waarbij de maker ook bedacht heeft dat het op een paardenhoofd moet kan best traditioneel zijn :)


Helemaal mee eens. De 2 anatomische hoofdstellen (divoza en die van horze) zaten allebei waardeloos, zelfs mijn huidige rechttoe rechtaan schockemöhle Colombo zat beter als deze 2.
Ik denk dat ik dus daarom ook maar ga kiezen voor een hoofdstel van ditzelfde merk met een gevormd kopstuk ipv recht

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 07:19

Ik heb dat uiteindelijk ook gedaan met mijn Antares. Prachtig gevormd kopstuk, en verder een traditioneel ontwerp, maar ik vind het wel heel mooi gemaakt, met gespen die het hoofd niet raken :) Paard vindt het ook een prima hoofdstel :)

xLeticia
Berichten: 84
Geregistreerd: 05-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 15:44

Ik zit met dezelfde kopstuk issue. Wil eigenlijk een los kopstuk kopen waarmee de atlas ontlast wordt dmv kussens en een uitsparing net als bij een zadel. Hoofdstellen die dit hebben vind ik de frontriem en/of neusriem niet mooi van, of hebben veel ringetjes/knipjes wat ik ook niet bij mijn look in de dressuurring vind passen. Dus ik ga geen +€100 uitgeven aan een hoofdstel alleen voor een kopstuk. Ik ben dus op zoek naar een los kopstuk dat iets weg heeft hiervan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




Nu kwam ik dit tegen. Niet heel mooi maar doet misschien wel zn functie..?

Afbeelding

Ik vind het bedrag alleen te duur, daarvoor kan ik net zo goed een geheel hoofdstel kopen en het kopstuk er af halen. Maar bedacht dat het idee misschien ook gewoon te behalen is met 2 zachte en goed afgewerkte kinketting beschermers op deze manier onder het kopstuk te plaatsen.

Iemand die meeleest en toevallig twee kinkettingbeschermers heeft om dit te testen??

Britt1

Berichten: 2585
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:59

Willen jullie met me meekijken naar dit hoofdstel? Het is net nieuw dus moet nog meer vormen, maar vinden jullie het kopstuk goed liggen? Ik vind het supermooi en wilde graag van de sperriem af, maar toch met anatomische vorm. Ik vraag me alleen af of ik evt een grotere frontriem eraan moet zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Britt1 op 26-12-23 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:21

Mooi hoofdstel zeg! Welk merk?

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:32

Heel mooi hoofdstel maar ik zal de frontriem een maatje groter doen :)

Britt1

Berichten: 2585
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:32

Saaams schreef:
Mooi hoofdstel zeg! Welk merk?

Als je het aan mij vraagt :+ , het is van Felix Buhler!

Britt1

Berichten: 2585
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:33

Avalanche schreef:
Heel mooi hoofdstel maar ik zal de frontriem een maatje groter doen :)

Ja denk ik ook! Lijkt het kopstuk wat naar voren te trekken en ik wil daar meer ruimte. Even op zoek naar een mooie minimalistische frontriem dan maar :D

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:38

Britt1 schreef:
Saaams schreef:
Mooi hoofdstel zeg! Welk merk?

Als je het aan mij vraagt :+ , het is van Felix Buhler!


Haha ja aan jou sorry!
Staat goed zeg!

Britt1

Berichten: 2585
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 18:01

Saaams schreef:
Haha ja aan jou sorry!
Staat goed zeg!

Ja, heel blij mee, behoorlijk zacht leer en wat mij betreft mooie pasvorm, behalve dan het kopstuk wat iets te ver naar voren wordt getrokken door de frontriem. Ik heb nog een frontriem aan ander hoofdstel en bedacht me dat die als het goed is ruimer is, dus morgen meteen even checken!

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 18:21

Anatomical vision space <3 hij blijft mooi en past op serieus heel veel hoofden heel mooi. Ben er al jaren heel blij mee

Britt1

Berichten: 2585
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 18:35

pluisje88 schreef:
Anatomical vision space <3 hij blijft mooi en past op serieus heel veel hoofden heel mooi. Ben er al jaren heel blij mee

Klopt, dat is 'm! Na een hele zoektocht kwam ik hier op uit. Heb jij een foto van hoe het op jouw paard zit?

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 19:11

Britt1 schreef:
Avalanche schreef:
Heel mooi hoofdstel maar ik zal de frontriem een maatje groter doen :)

Ja denk ik ook! Lijkt het kopstuk wat naar voren te trekken en ik wil daar meer ruimte. Even op zoek naar een mooie minimalistische frontriem dan maar :D

Equibling. Mooi materiaal en super zacht :)

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 19:12

}> Quote gesloopt..

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 19:15

Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

Inmiddels heb ik wel een maatje groter. Dit is cob maar ze heeft nu een full om. Hier moest alles op het laatste gaatje maar ergens in het midden past alles toch mooier.

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 23:04

Afbeelding

Ik heb m ook. Gebruik m nu als springhoofdstel nog wel eens met pelham bitje in de cross..
Ik miste de sperriem dus nu variant met sperriem ook erbij ( ook ander merk maar bijna hetzelfde)

Britt1

Berichten: 2585
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 23:22

wendy1987 schreef:
[ [url=m/xrXOGq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb m ook. Gebruik m nu als springhoofdstel nog wel eens met pelham bitje in de cross..
Ik miste de sperriem dus nu variant met sperriem ook erbij ( ook ander merk maar bijna hetzelfde)

Mooi! Waarom miste je de sperriem?

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 23:57

Ze loopt het fijnst op een lage neusriem, ze vind de stabiliteit fijner.
Dus of een lage neusriem, of sperriem aan model hierboven voor tijdens springen.
Zonder sperriem alleen als ze echt heet is tijdens crossen.
Maar dressuur is dus eigenlijk altijd lage neusriem hier. Daar kom ik altijd weer op terug, en heb best veel verschillende hoofdstellen liggen.
De aquilla? is ook fijn, maar die ligt al weer even in de kast.

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:35

Ik ben hier door de combinatie van strakke kinriem en aanwezigheid van sperriem gegaan voor de Fairfield Chester. Fijn hoofdstel!

Vinden jullie hem zo goed zitten?

Afbeelding

Edit: wil hem nog wel proberen met een grotere frontriem overigens, wellicht dat hij dan nog iets meer ruimte geeft achter de oren

LiannePuthzy

Berichten: 7004
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:15

Ik vind hem nu te dicht op de oren, ik ben benieuwd hoe hij zit met een grotere/andere frontriem

Liseef

Berichten: 522
Geregistreerd: 21-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:05

DenieesB: Inderdaad te kleine frontriem, trekt het kopstuk naar voren. Verder ziet hij er netjes uit.

Voor de mensen met een Schockemöhle Equitus hoofdstel: is bij jullie het bakstuk redelijk makkelijk te verstellen?
Ik heb een Equitus Delta besteld, deze zit vol productiefouten. De stiksels zijn echt enorm slecht, los en scheef op veel punten. Padding zit er scheef op genaaid etc. Ik stuur hem dus sowieso terug. Echter zijn de bakstukken ook ècht niet los te krijgen... -O- Nu vraag ik me af of dit komt doordat dit specifieke hoofdstel sowieso slecht in elkaar zit, of dat het een probleem is van de Equitus.

Wiwabalia

Berichten: 4704
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:04

Je bedoelt de brede bakstukken? Het vergde bij mij wel even pielen maar door hem zegmaar “strakker” te willen trekken komt ie los van dat metalen punt waarop hij vast zit en kan je hem losmaken. Lekker duidelijke uitleg zo, kan morgen eventueel een foto maken.. :+

Als je een slecht afgewerkte variant heb snap ik dat je hem terugstuurt, dat mag voor dat geld absoluut niet!

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:11

Liseef schreef:
DenieesB: Inderdaad te kleine frontriem, trekt het kopstuk naar voren. Verder ziet hij er netjes uit.

Voor de mensen met een Schockemöhle Equitus hoofdstel: is bij jullie het bakstuk redelijk makkelijk te verstellen?
Ik heb een Equitus Delta besteld, deze zit vol productiefouten. De stiksels zijn echt enorm slecht, los en scheef op veel punten. Padding zit er scheef op genaaid etc. Ik stuur hem dus sowieso terug. Echter zijn de bakstukken ook ècht niet los te krijgen... -O- Nu vraag ik me af of dit komt doordat dit specifieke hoofdstel sowieso slecht in elkaar zit, of dat het een probleem is van de Equitus.

Raar! Ik heb ook de delta en totaal geen problemen mee