Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liseef

Berichten: 522
Geregistreerd: 21-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:27

Dank jullie wel voor de reacties! Ja, ik bedoel inderdaad de metalen knop van de brede bakstukken. Ik heb aan beide kanten geprobeerd hem los te krijgen, maar het lijkt erop dat de gaten echt veel te klein zijn voor de knop om doorheen te gaan. De methode van het strakker trekken werkt normaal goed inderdaad, maar werkt nu ook echt niet. Zowel man als ik krijgen het niet voor elkaar en normaal zijn we beide best handig met dit soort dingen. Ik denk dat het dan echt de zoveelste productiefout is van dit individuele hoofdstel. Kan gebeuren natuurlijk. Hij was dusdanig in bubbeltjesplastic verpakt dat ze dit in het magazijn in de winkel ook niet gezien kunnen hebben. :+ Maar ik heb echt nog nooit zo'n beroerd nieuw hoofdstel gezien, het is bijna lachwekkend.

Het leer is wel superzacht en de reviews op dit hoofdstel zijn erg goed, dus ik hoop dat het bij een ander gewoon "even pielen" is, maar wel fatsoenlijk te doen. Fijn dat jullie er geen problemen mee hebben! Dan ga ik hem gewoon proberen te ruilen i.p.v. op zoek naar een ander hoofdstel.

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:39

Dat hoort niet inderdaad.
Ik heb nog n zgan Delta in Cob te verkopen :) . Voor n schappelijke prijs

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:40

Gewoon contact opnemen met de winkel. Hoort gewoon onder garantie te vallen.

Liseef

Berichten: 522
Geregistreerd: 21-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:51

Dank voor het aanbod Getup, maar ik weet vrij zeker dat ik een full nodig heb.

MyWishMax: Ik ga dit hoofdstel ook zeker gewoon retourneren, ik wilde alleen weten of anderen ook slechte ervaringen hebben met het verstellen van de bakstukken. ;) Gelukkig niet, dus ga ik waarschijnlijk ruilen i.p.v. enkel retourneren.

DreamGuide

Berichten: 2017
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:41

Moet zeggen dat ik die knop er ook totaal niet doorheen kreeg. Uiteindelijk met een mesje het gaatje wat groter gemaakt. :')

Crosskip

Berichten: 1101
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:07

Hopelijk kunnen jullie mij een richting op helpen. Ben op zoek naar een anatomisch hoofdstel, alleen paard heeft een korte mondspleet en smal hoofd, maar wel lang. Dus micklem zit bijvoorbeeld niet prettig. Ook al eens een hoofdstel bij Kramer besteld, maar pasvorm drama en leerkwaliteit... geen idee of dit onder leer viel.. :? Zit nu te kijken naar de Kavalkade Ivy en de hooks Neston Fairfield, maar ik vrees dat dat met haar korte mondspleet niet gaat lukken. Hebben jullie wellicht nog opties/ervaringen?

lies

Berichten: 9644
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:39

Je zou de Presteq kunnen proberen. Die bevalt mijn paard wel goed, maar weet niet of die laag genoeg komt voor de mond van je paard.

Weet niet welke van Kramer je had, maar heb er ook eentje, die prima is qua kwaliteit. Er zit geen sperriem aan, misschien werkt dat beter voor je paard?
Heb deze https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... ..F...S%3e

En deze heb ik ook gehad, maar kreeg ik niet helemaal passend, dus terug gestuurd. Deze heeft vaste bakstukken https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... -hoofdstel

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:47

De Felix buhler hoofdstellen die ik heb gezien hebben prima leer. Ik heb al jaren een anatomical vision space. Als die niet mooi genoeg is dan week ik niet of je Hooks moet proberen. Hoewel ik al jaren meerdere hoofdstellen van hooks in gebruik heb en daar heel tevreden over ben, is het niet van dat mooie kwaliteitsvolle leer als de dure merken. Alhoewel, ik heb een micklem van twee honderd euro liggen en wat een bagger is dat qua leer. Die ligt nog nieuw op zolder want mijn paard wil hem niet om. Dan heb ik veel liever mijn hooksje van 60..

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:34

Ik was al poosje fan van de harrys horse release.

Ooit eens in full tweedehands gekocht maar veel te groot. Nu dacht ik.. die wil ik toch hebben.

Bij agradi een cob besteld. (d pony)

Nou gevalletje

Nice try. :+


Afbeelding


Naast dat hij met geen enkele mogelijkheid dicht zou kunnen. Zat de neusriem op t bovenste gaatje en dat zat tegen het botje aan daar. Niet erg comfortabel. Al met al gewoon echt niet passend te bouwen.
Ik had de frontriem al wel aangepast naar full. Want dacht laat ik slim zijn, die is altijd te kort.

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:50

Oei :')

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:12

Rare maat dan, als een cob niet op n d pony past :')

prugelpiet

Berichten: 12592
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 23:39

Die valt klein ja. Ik moet qua neusriem altijd een full hebben en de rest mag wel een cob, maar bij de release moest ik ook gaatjes bij prikken bij de full.

Ik vond het wel een fijn hoofdstel, is het geen optie om zelf wat samen te stellen? Of heb je de full ondertussen verkocht?

xxxmh

Berichten: 3517
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 13:19

Ik heb een rambo micklem gekregen van stalgenootje en vroeg me af hoe die moet zitten, ik ga hem vanmiddag passen. Ik kan nergens een gebruiksaanwijzing vinden hoe bijvoorbeeld de neusriem moet zitten. Hoe hoog etc.

Vinnie123
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-05-22

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:31

Heeft iemand toevallig nog een zwart Presteq hoofdstel te koop in maat full?

xxxmh

Berichten: 3517
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:12

Zit deze goed zo?
Afbeelding

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:33

Lijkt mooi te zitten, misschien alleen wat strak achter de oren maar dat kan denk ik ook vertekenen door de lange vacht daar.

Ik zou je bitriempjes wel nog door het andere lusje halen zodat ze “plat” liggen. :)

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:05

Wat strak achter de oren en ook echt tegen de punt van het jukbeen aan ipv er ruim omheen Wat de bedoeling is van zulke neusriem bevestigingen. Dus nee, ik vind het niet goed zitten zo.

xxxmh

Berichten: 3517
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:17

Bij de oren is indd haar, veel haar haha.. zat wel mooi onder het jukbeen toen ik hem ging omdoen. Kan ook zijn misschien dat ik de keel riem en neusriem nog 1 gaatje strakker moet doen want zat vrij los. Misschien was die daardoor verschoven. Het is denk een full. Ze liep wel fijner als met een normaal hoofdstel. Als ze fijn blijft lopen wil ik die zonder ringetjes kopen. Toch wat mooier. Al vindt ik het een lelijk hoofdstel. Ze was constanter in de verbinding en gooide niet of amper meer met haar hoofd omhoog (oud ding van een zeer oog). Is er trouwens erg verschil tussen die nieuwe en de oude micklem competition?

prugelpiet

Berichten: 12592
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:20

Ik vind hem niet zo verkeerd zitten. Wellicht dat als je de frontriem een maatje groter probeert, hij achter de oren al wat ruimer wil.

xxxmh

Berichten: 3517
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:39

prugelpiet schreef:
Ik vind hem niet zo verkeerd zitten. Wellicht dat als je de frontriem een maatje groter probeert, hij achter de oren al wat ruimer wil.


Komt indd nog een andere frontriem. Heb het hoofdstel gekregen en wil m'n eigen erop.

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:14


Jonnekee
Berichten: 756
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 09:45

Oké heeeele grote leek hier :+ maar ik wil voor mijn paard ook een keer een anatomische hoofdstel proberen maar waar te beginnen, paard loopt in principe prima met zijn Bridle2Fit hoofdstel maar hij is wel lastig in de aanleuning hij zou meer in verbinding mogen blijven, en hij heeft z’n leven al een Tongprobleem maar door mijn nieuwe bit nog minimaal.

Mooi chique koppie met brede kaken

Aan jullie de vraag waar te beginnen en werkt het echt…

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 09:52

Heb je van bridle2fit niet de anatomische dan?
Je kan ook daar andere neusriem of ander kopstuk proberen. Maar je hebt dan al een anatomisch hoofdstel, toch?

Jonnekee
Berichten: 756
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:33

MyWishMax schreef:
Heb je van bridle2fit niet de anatomische dan?
Je kan ook daar andere neusriem of ander kopstuk proberen. Maar je hebt dan al een anatomisch hoofdstel, toch?


Mijn hele hoofdstel is samen gesteld door mijn paardentandarts/bitfitter dus anatomische maar als ik hier aan het lezen ben denk ik zou het nog beter kunnen of worden die neusriemen steeds gekker van vorm :Y)

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:42

Ja, ze krijgen steeds apartere haha

B2f heeft tegenwoordig ook zo'n andere vorm. :+
Maar zoals je hier al kunt zien zijn die vaak in theorie wel anatomisch, maar als ze dan op het paard tegen het jukbeen aan zitten gaat het hele idee en effect weg. Dan is een niet anatomische zelfs nog beter. :+ Je wilt het jukbeen vrij hebben en zeker niet er precies tegenaan of op liggen. Dat is nu precies waarom die vormen bedacht zijn, om er ruim omheen te gaan. Maar dat doen ze dus regelmatig niet omdat de pasvorm niet klopt voor dat paard.

Ik zou gewoon eens kijken of een ander kopstuk of neusriem effect heeft. Bij degene waar ik alles gekocht heb mocht ik ook proefrijden.