Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 13:43

Meestal moet je juist naar een grotere frontriem kijken dan. Die houdt het kopstuk tegen om naar achteren te gaan.

En zijn sowieso redelijk vaak wat klein bij merken :+

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:30

zoedeloe schreef:
Ik lees al eventjes mee in dit topic maar kom er zelf niet helemaal uit. Mijn paard heeft een wat breder voorhoofd/stuk achter de oren. Nu vind ik het lastig om een passend kopstuk te vinden.

Op dit moment heb ik een kopstuk van Br en een van Euroriding. Zie foto's hieronder. Naar mijn idee zitten ze te dicht aan de onderkant van het oor.

[ [url=m/idGBh2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LRHwSG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Weten jullie een kopstuk wat groter valt achter de oren en ook enigzins betaalbaar is?


Die zitten idd krap

Ik heb een hvpolo hoofdstel wat mooi ruimte geeft ( te koop overigens)
Omdat het te groot is
Maar standaart kopstukken zitten vaak krap
Soms helpt langere frontriem

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 15:20

Ik denk dat je dit inderdaad oplost met een maat grotere frontriem. Ik wissel bijna standaard bij mijn hoofdstellen de frontriem naar een maat groter.

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 16:25

Zinzi_jewel schreef:
zoedeloe schreef:
Ik lees al eventjes mee in dit topic maar kom er zelf niet helemaal uit. Mijn paard heeft een wat breder voorhoofd/stuk achter de oren. Nu vind ik het lastig om een passend kopstuk te vinden.

Op dit moment heb ik een kopstuk van Br en een van Euroriding. Zie foto's hieronder. Naar mijn idee zitten ze te dicht aan de onderkant van het oor.

[ [url=m/idGBh2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LRHwSG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Weten jullie een kopstuk wat groter valt achter de oren en ook enigzins betaalbaar is?


Die zitten idd krap

Ik heb een hvpolo hoofdstel wat mooi ruimte geeft ( te koop overigens)
Omdat het te groot is
Maar standaart kopstukken zitten vaak krap
Soms helpt langere frontriem


Hoe lang is het kopstuk van de HV polo?

Ik zag dat de Rambo Micklem in Xfull bestaat, wellicht is dat een optie? Geen idee of die vorm heel anders gaat passen.

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 16:27

MyWishMax schreef:
Meestal moet je juist naar een grotere frontriem kijken dan. Die houdt het kopstuk tegen om naar achteren te gaan.

En zijn sowieso redelijk vaak wat klein bij merken :+


Bij een van de hoofdstellen heb ik al wel een frontriem die ruim valt (met de steentjes).

Zou een nog grotere frontriem het verschil maken bij het kopstuk? Heb het idee dat de uitsparing te kort is.

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 17:49

Zoedeloe dat valt ruim
Is een full hoofstel met anatomisch gevormd kopstuk
En wave frontriem met steentjes
Heb hem op MP staan
Hv polo legacy
Krijg de foto niet geupload via gsm naar hier

xxxmh

Berichten: 3500
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 21:52

Ik wil de rambo micklem 2 aanschaffen en nu twijfel ik over de maat. Haflinger van 152 met volgens mij een best groot en breed hoofd. Normale hoofdstellen is een full. Heb ook de multi bridle en dat is een full maar twijfel of de cob/full beter zit.


Afbeelding
Die ik nu heb in full.


Afbeelding
Maattabel


Afbeelding
Hoofd

Wiwabalia

Berichten: 4700
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:30

Wat ik weleens wil doen bij twijfelen, gewoon beide maten bestellen met afterpay/klarna > passen en de “verkeerde” maat terugsturen.

Je hebt nog wel veel gaatjes over bij deze full.

Hoe is de leerkwaliteit van de Micklem 2? Is die echt beter? Zou het een mooie optie vinden voor mijn jonkie met zadelmak maken en het begin.

xxxmh

Berichten: 3500
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:45

Wiwabalia schreef:
Wat ik weleens wil doen bij twijfelen, gewoon beide maten bestellen met afterpay/klarna > passen en de “verkeerde” maat terugsturen.

Je hebt nog wel veel gaatjes over bij deze full.

Hoe is de leerkwaliteit van de Micklem 2? Is die echt beter? Zou het een mooie optie vinden voor mijn jonkie met zadelmak maken en het begin.


Thanks, vraag me ook af wat het verschil verder is tussen de oude en nieuwe. Maar ergens vind ik de nieuwe net iets mooier ogen (vind het een lelijk hoofdstel Hahah).
Alleen de keelriem zit op gaatje 2 of 3. Denkk dat ik ze allebei maar bestel.

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:56

Mijn paard met een slank hoofd heeft halster en alles altijd cob. De micklem 2 was de cob/full echt te klein daar moet ik echt de full van hebben. En die past net.

Wiwabalia

Berichten: 4700
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 00:35

Als de leerkwaliteit hetzelfde is, dan gaat het voor mij over. In de winkel heb ik enkel nog de oude zien hangen dus voelen ging helaas niet.

Mijn Micklem toen was vreselijk hard en stug, en heb ik toen weggedaan.

darkadia

Berichten: 5250
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 07:40

zoedeloe schreef:
Ik lees al eventjes mee in dit topic maar kom er zelf niet helemaal uit. Mijn paard heeft een wat breder voorhoofd/stuk achter de oren. Nu vind ik het lastig om een passend kopstuk te vinden.

Op dit moment heb ik een kopstuk van Br en een van Euroriding. Zie foto's hieronder. Naar mijn idee zitten ze te dicht aan de onderkant van het oor.

[ [url=m/idGBh2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LRHwSG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Weten jullie een kopstuk wat groter valt achter de oren en ook enigzins betaalbaar is?


Heb je het al eens met een grotere frontriem geprobeerd? Het lijkt op de foto’s alsof die het kopstuk inderdaad wat tegen de basis van de oren aan trekt.

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 08:22

Wiwabalia schreef:
Als de leerkwaliteit hetzelfde is, dan gaat het voor mij over. In de winkel heb ik enkel nog de oude zien hangen dus voelen ging helaas niet.

Mijn Micklem toen was vreselijk hard en stug, en heb ik toen weggedaan.

Ps of sweden heeft nu ook een micklem. Die zal wel boterzacht zijn.

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:09

xxxmh schreef:
Ik wil de rambo micklem 2 aanschaffen en nu twijfel ik over de maat. Haflinger van 152 met volgens mij een best groot en breed hoofd. Normale hoofdstellen is een full. Heb ook de multi bridle en dat is een full maar twijfel of de cob/full beter zit.


[ [url=m/hZEVPY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die ik nu heb in full.


[ [url=m/druqPJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maattabel


[ [url=m/RqyVG5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoofd


Ik denk dat je niet met een maat kleiner wegkomt. Deze neusriem zit al dicht op jukbeen en bij maat kleiner wordt ook het neusgedeelte van de neusriem kleiner en komt het nog verder naar voren te liggen. Misschien dat je andere delen wel weg zou komen met maat kleiner, ook al twijfel ik eraan na andere post over maar, maar dus niet met alles en dan is hoofdstel niet geschikt en niet anatomisch meer.

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:24

Wil zo graag een foto toevoegen van de HV Polo die ik heb.
Lijkt veel op Rambo Micklem alleen mooier en luxer, maat full maar te groot voor mijn paardje .
Deze heeft nu een stubben anatomische gekregen van me

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:28

Foto's toevoegen is heel simpel? Op voeg foto's toe klikken, bestand kiezen aanklikken, foto opzoeken en aanklikken en daarna op upload drukken. Daarna alleen aanklikken daaronder waar je de kleine versies ziet.

Je mag alleen niet eigen spullen te koop aanbieden in topics

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:37

M'n gsm gaat naar one drive en maakt t vanaf daar moeilijk .
Oke sorry zal niets aanbieden meer

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:40

Maakt mij niet uit hoor! Van mij mag je, alleen van de moda officieel niet :=

Ik kan kiezen waar ik foto's van wil pakken als ik op bestanden kiezen klik? Automatisch staat het op iets anders, maar ik kan als ik naar rechts schollen gewoon mijn galerij aanklikken ipv idd one drive enzovoorts

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:41

De Micklem 2 is van mooi zacht en soepel leer. De riempjes zijn ook meer anatomisch gevormd waardoor die mooier liggen dan bij de eerste versie.

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:54

Dat is nog steeds alleen het geval wanneer het past bij het paard. Als bijvoorbeeld de bovenkant van de neusriem te kort is is het hele nut weg, want zo dicht tegen of op het jukbeen zit je precies op de plek die je wilt ontwijken. Of de hoek van neusriem naar bakstuk fout. Beide dingen zie je regelmatig, maar dan heeft het anatomische hoofdstel geen nut en is het juist slechter.

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 12:30

MyWishMax schreef:
Dat is nog steeds alleen het geval wanneer het past bij het paard. Als bijvoorbeeld de bovenkant van de neusriem te kort is is het hele nut weg, want zo dicht tegen of op het jukbeen zit je precies op de plek die je wilt ontwijken. Of de hoek van neusriem naar bakstuk fout. Beide dingen zie je regelmatig, maar dan heeft het anatomische hoofdstel geen nut en is het juist slechter.

En toch kiest ook het paard. Mijn micklem zit beetje op randje bij jukbeen. Kan net maar voor mooie zou die er nog iets verder van afmogen.

Maar ik heb heel wat hoofdstellen geprobeerd en mijn paard vind deze het einde.

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:50

MyWishMax schreef:
Dat is nog steeds alleen het geval wanneer het past bij het paard. Als bijvoorbeeld de bovenkant van de neusriem te kort is is het hele nut weg, want zo dicht tegen of op het jukbeen zit je precies op de plek die je wilt ontwijken. Of de hoek van neusriem naar bakstuk fout. Beide dingen zie je regelmatig, maar dan heeft het anatomische hoofdstel geen nut en is het juist slechter.


Ik antwoordde enkel op de vraag over hoe het leer is van de Micklem 2 tov van de oude versie. Een hoofdstel hoort uiteraard gewoon te passen.

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:50

lies schreef:
Apart, maar wel mooi! Ben benieuwd naar jouw foto's als je hem hebt.
Moet je er lang op wachten?


Volgens mij is ie vandaag al bezorgd :-) zal foto’s plaatsen als ik hem ga passen bij m’n paard.

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 18:14

Afbeelding
Geen idee wat er is mis gegaan. ‘Brown’ is nog omcirkeld, maar het hoofdstel is bruin. Beetje teleurgesteld nu. Was erg benieuwd naar de kleur. Nu dus maar gemaild en wachten op de bruine.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:33

Oh wat flauw.. Balen, moet je weer langer wachten.