Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 13 [ 308 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met de Award zadels ?

 
Profiel   

Zijn er inmiddels nieuwe ervaringen? Ik zie online geen nieuwe ervaringen, maar ik zie wel een pas 4 maanden gebruikt zadel te koop staan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 09:46 



 
Profiel   

Ik kom ze ook vaker jong gebruikt tegen, wat dat zegt over de zadels durf ik niet goed te zeggen maar het viel me wel op. Ik zag eerst nog regelmatig iets voorbij komen op facebook over de zadels, zowel positief als minder positief. Echter zag ik veel reviews ineens verdwijnen nadat ze geplaatst waren (verwijderd?) dus ik vind het moeilijk in te schatten. Ik ken iemand die een award geprobeerd heeft voor een jaar geleden maar zij kon er totaal niet in zitten, heel veel meer ervaringen ken ik verder niet uit mijn persoonlijke omgeving helaas. Ik zag laatst toen ik opzoek was naar een nieuw springzadel voor mijn jonkie een award voorbij komen maar omdat ik er momenteel weinig recents over kan vinden heb ik het aan me voorbij laten gaan gezien de eerdere vooral negatieve reviews die onder andere hier te lezen zijn. Ben heel benieuwd of er meer recentere ervaringen zijn en of er wellicht iets veranderd is in de kwaliteit ondertussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:23 



 
Profiel   

germie schreef
Zijn er inmiddels nieuwe ervaringen? Ik zie online geen nieuwe ervaringen, maar ik zie wel een pas 4 maanden gebruikt zadel te koop staan.

Ik heb vorige maand ook het Award zadel van een vriendin verkocht omdat ze er op lange termijn niet blij mee was. Over Kelly doe ik verder geen uitspraken. Het is nu (eindelijk) stil van haar kant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:33 



 
Profiel   

germie schreef
Zijn er inmiddels nieuwe ervaringen? Ik zie online geen nieuwe ervaringen, maar ik zie wel een pas 4 maanden gebruikt zadel te koop staan.


Ik zie er ook steeds meer verschijnen, dus ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 22:07 



 
Profiel   

Ze verschijnen met regelmaat 2ehands op facebook etc en overal zijn de reacties eronder hetzelfde... Niet positief zeg maar := zegt wel genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 23:45 



 
Profiel   

Ik heb een award zadel gehad, eens en nooit meer . Het lijkt mooier dan het is.
Heb nu een ander zadel en een blijer paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 09:55 



 
Profiel   

boytjeh schreef
Ik heb een award zadel gehad, eens en nooit meer . Het lijkt mooier dan het is.
Heb nu een ander zadel en een blijer paard.


Mag ik vragen wat er bij jou dan niet "fijn" was? Mag ook in pb hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 11:23 



 
Profiel   

Mijn ervaring met Award is ook niet bepaald goed te noemen. Met name de kennis van diegene die het kwam aanmeten. Ik ben uiteindelijk afgehaakt, want bij doorvragen werden er veel vage antwoorden gegeven. Ik heb in mijn leven met paarden heel war zadelmakers meegemaakt, deze kwam op mij niet over als zijnde kundig in haar vak, maar vooral kundig in de mooie verhaaltjes. Jammer van de voorrijkosten, maar uiteindelijk beter voor onze paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:46 



 
Profiel   

Hier helaas ook geen goede ervaring...

Voor mijn eerste paard ging ik ons eerste zadel kopen. Ik heb award saddle/merkzadel.nl toen der tijd laten komen tijdens mijn zoektocht naar een geschikt zadel. Ze gaf aan dat het award zadel echt prachtig paste en het ideaal zou zijn voor mijn kruising trekpaard, dus heb ik een award zadel op maat laten maken.
Je gaat uit van de expertise van de zadelmaker, die heeft er immers voor geleerd.

3 maanden na aankoop kwam ze op controle,  alles goed en wel. Toch had ik elke keer tijdens het rijden dat het zadel naar 1 kant schoof. Vreemd? Omdat mijn gezondheid niet zo goed was, hebben we weinig kilometers in het zadel gemaakt (achteraf was dit een geluk bij een ongeluk!!!). Na een tijdje begon het me toch echt niet lekker te zitten, zo'n duur opmaat gemaakt zadel zou niet mogen schuiven toch? Opnieuw een afspraak gemaakt met haar. Wederom was alles goed met het zadel, het schuiven kwam door mijn houding en doordat mijn paard scheef was. Ik schrok me kapot! Ik heb een antislip matje gekregen voor dit "probleem " en dat was dat.

Op iedere foto waarbij je ons van de achterkant ziet, zit het zadel mega scheef. Ik voelde me ontzettend schuldig dat ik dat veroorzaakte met mijn slechte houding... hij struikelde ook vaak en staakte soms, door mij dacht ik. Zelfs met het antislipmatje bleef het zadel naar links zakken.

Ik besloot dat het tijd was voor lessen toen mijn gezondheid weer beter ging, mijn instructrice gaf meteen aan dat het type zadel niet past op de rug van mijn paard. Ik heb daarom 2 onafhankelijke zadelmakers laten komen voor de "jaarlijkse controle ". Beide zadelmakers zeiden hetzelfde,  dit type zadel is niet geschikt voor mijn paard. Sterker nog, de oorzaak van het schuiven kwam doordat de kussens scheef onder het zadel zaten en de boom was scheef waardoor we niet anders konden dan naar links schuiven :( !! Het zadel is dus scheef geleverd.

Ik heb award saddle hier over benaderd, zij was er van overtuigd dat mijn paard en ik het zadel scheef hebben getrokken. En dat het zadel mogelijk niet meer goed paste doordat ik mijn paard had verhuisd, want eerder paste het perfect? Bijzonder te noemen dat een scheef zadel ooit goed kan hebben gelegen, maargoed.. Ben er maanden mee bezig geweest, heel gedoe en juridische strijd. Na 8 maanden strijden eindelijk het zadel aan haar "terug verkocht" en zo een klein deel van mijn geld terug gehad....

Ik heb meer dan 2900 voor het zadel betaald en bijna 300 euro aan consulten waarbij er niet is opgemerkt dat het zadel scheef was en niet paste...
Ik ben behoorlijk wat geld verloren door deze miskoop en voel me mega schuldig naar mijn paard. Wel een stuk wijzer inmiddels.... Hele dure les.

Ik wou dat dit topic al bestond toen ik mijn zadel ging kopen, dan was ons veel ellende bespaard gebleven.

Na maanden zonder zadel te hebben gezeten hebben we sinds kort een ander zadel, een heel ander model welke zit als een huis en niet schuift. Mijn paard is niet 1x meer gestruikeld en wordt enthousiast van rijden ipv stil staan na een paar minuten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-22 15:23 



 
Profiel   

O my! Ik volg dit topic al een lange tijd in stilte, maar dit verhaal spant echt de kroon! Wat een onkunde…gelukkig heb je nu een zadel die wel past

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-22 07:42 



 
Profiel   

Ik heb een zelfde probleem gehad met een K&M zadel, zadel bleef scheef trekken. Uiteindelijk een ander zadel ter leen gekregen en zadel is opgestuurd naar GB, toen het terug kwam weer opnieuw aangemeten, maar na enkele keren rijden begon de ellende weer. Van de zadelmaker zonder probleem een nieuw zadel gekregen (van Fairfax, een duurder merk) waarbij de nieuwprijs van het K&M zadel er volledig afgehaald werden, ondanks dat het K&M zadel al bijna 2 jaar oud was. Dat is service zoals het hoort. Ook heb ik nooit hoeven te betalen voor de controles met betrekking tot het scheef trekken. Zadel was overigens niet scheef, maar zadelmaker (en ik) vonden het gewoon niet mogen dat die scheef trok op mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-22 11:58 



 
Profiel   

Pittig verhaal met gelukkig een betere afloop voor je paardje!
Helaas is het vaste prik dat het niet aan de kundigheid van Award ligt maar aan jou of het paard :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 16:37 



 
Profiel   

nog een hele slechte ervaring met “Award”. in mei 2022 kocht ik een zadel en die zou perfect op mijn paard liggen. nou top toch! te mooi om waar te zijn. de dag erna gereden en hij trok helemaal naar links. ik foto’s doorsturen en ze zou me een gratis consult geven. ik heb d’r meerdere malen geappt of ze wou komen en kreeg de hele tijd vage antwoord of zelfs geen antwoord. 6 maanden later zitten we nu (17 nov ) en ze wilt in begin 2023 langs komen…echt super slecht en mijn paard heeft drukplekken op z’n rug en doet z’n oren naar achtere als ik het zadel op hem leg. lekker dan en nu zit ik met een zadel van €2900 en een paard met een pijnlijke rug! echt top! zou het zeker afraden

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 23:48 



 
Profiel   

Kwa zadel vervelend, maar dat je paard nu drukplekken heeft en zijn oren naar achteren doet is toch je eigen schuld lijkt mij. Je rijdt toch niet verder als een zadel niet past/naar links helt.. daar moet je geen pas meer mee willen zetten. Terwijl het klinkt alsof jullie dat zadel gebruikt hebben. Dat vind ik dan wel een beetje zielig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 23:51 



 
Profiel   

niet helemaal waar. toen ik had aangegeven dat die schoof moest ik d’r een pad onderleggen en dat hielp maar zo fixs je niet het hele probleem. ik stopte met het zadel te gebruiken ( al snel wegens blessure ) kreeg hij allemaal kwaaltjes ( deken single aantrekken en boos kijken en trappen) later pas viel het kwartje dat het zadel niet zou passen. toen en nu nogsteeds m’n oude zadel erop gelegd en nu is dr niks aan de hand maar die drukplekken zijn goed aanwezig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-22 17:14 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Enkele berichten verwijderd. Naast dat het speculaties waren, ook nog eens offtopic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-22 17:21 



 
Profiel   

Kan het kloppen dat Award inmiddels niet meer bestaat? Ook van de "zadelpasser" is niks recents meer te vinden. Of is ze onder een andere naam verder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 09:50 



 
Profiel   

Lies09 schreef
Kan het kloppen dat Award inmiddels niet meer bestaat? Ook van de "zadelpasser" is niks recents meer te vinden. Of is ze onder een andere naam verder?

En merkzadel lijkt ook niet meer te bestaan, dat was volgens mij hetzelfde bedrijf.

Betekent wel dat je dus nu als bezitter van een Award zadel nergens meer naartoe kunt voor garantie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 11:02 



 
Profiel   

Ik zie dat haar instagram nog wel steeds bestaat. Niet meer actief overigens. Ze heeft haar locatie in Lelystad verkocht vorig jaar april 2022.. en ik zie wel op haar facebook pagina 'Award stables fok/stalling/instructie' dat ze ergens zit met haar paarden. Die overigens geen Award zadels dragen. Ik weet het ook niet als ik het allemaal zo zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 11:16 



 
Profiel   

Precies. Doei garantie :? Maar wel beter dat ze het eindelijk opgegeven heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 12:11 



 
Profiel   

Lies09 schreef
Precies. Doei garantie :? Maar wel beter dat ze het eindelijk opgegeven heeft!

Het waren gerebrande zadels, dus je moet weten wie de fabrikant is om eventueel nog iets te kunnen verhalen? Dan weet je ook of je eigenlijk wel een echt kwaliteitszadel hebt.
Fryso laat bijvoorbeeld in Engeland bij echt goede zadelmakers zadels maken. Maar ja, of je dan wel fabrieksgarantie krijgt? Dat weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 07:53 



 
Profiel   

Bij fryso krijg je merk garantie en ik denk dat áls fryso omvalt (dat denk ik niet gezien zij erg populair zijn én wel fatsoenlijke kennis hebben) je wel bij een fabriek terecht kunt.

Aan de andere kant, stel je koopt een samsung tv, en samsung valt om, je tv gaat daarna stuk binnen de 12 maanden wettelijke garantie, ik denk niet dat je dan terecht kunt bij de fabriek waar de tv gemaakt is....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 09:36 



 
Profiel   

Krijg voor het eerst sinds lange tijd weer reclame op fb. Ben benieuwd of de kwaliteit nu beter is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-23 21:18 



 
Profiel   

Barbabientje schreef
Krijg voor het eerst sinds lange tijd weer reclame op fb. Ben benieuwd of de kwaliteit nu beter is :+


Ik zie vandaag voorbij komen dat de award zadels weer via merkzadel worden aangeboden op Facebook.. ik ben benieuwd, ik zie alleen te vaak zo goed als nieuwe zadels tweedehands voorbij komen, ik heb geen ervaring met het merk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-24 16:23 



 
Profiel   

Zit dezelfde eigenaresse op toch? Merkzadel en Award
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-24 16:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 13 [ 308 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen