Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 13 [ 308 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met de Award zadels ?

 
Profiel   

Daphara schreef
Gin_93 schreef
Hier helaas ook slechte ervaringen met award... :(

Vertel :o?



Lang verhaal, in het kort: heb het zadel aan laten meten omdat er geen ander zadel op zou passen. Zadel is van zeer slechte kwaliteit leer.. niet in te vetten, vet bleef erop liggen. Zaten na 2 maanden al scheurtjes op plekken waar je niet zit. Ik zelf zat er scheef in en kreeg drukplekken op mn benen en kreeg last van rugpijn. Het zadel was amper opgevuld en bijgevuld waardoor die hele tijd maar bleef schuiven... wil je meer weten stuur maar pbtje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 21:02 



 
Profiel   

[ img ]
Ik vind het echt jammer om te lezen, dat mensen die geen ervaring hebben met deze zadels zo negatief reageren. Naar mijn mening kun je nooit via een foto zo je mening trekken, dit is immers maar een moment opname.
Award zadel is een kort model zadel, maar hier ben ik juist enorm blij mee. De huidige paarden worden namelijk steeds meer gefokt met een korte rug.
en geef toe, de amazone's krijgen steeds dikkere billen en langere benen.
Ik volg zelf een opleiding over de biomeganica van het paard, en weet hoe belangrijk het is dat het zadel niet over de 18e wervel komt te liggen.
Zoals ik bijvoorbeeld bij de foto van de schimmel hierboven dit wel zie gebeuren.

Ik rij zelf al meer dan een jaar op een award zadel, op al mijn paarden en trainingspaarden.
Ik heb nog nooit problemen met kelly gehad, ik vind haar juist heel kundig met veel biomeganisch inzicht.

ik merk echt dat mijn paarden erg fijn onder deze zadels lopen.

Zo ook mijn 7 jarige Lord Leatherdale ruin. Voorheen erg veel problemen met dit paard gehad (staakgedrag). toen lagen er hulsebos/anatomica/custom zadels op. sinds de award erop ligt is dit probleem weg.
ik wil niet zeggen dat deze andere zadels slecht zijn, maar waren wel verkeerd aangemeten.

Ook komen al mijn paarden enorm mooi bij in de bespiering als ze onder een award lopen, en hebben daar echt de kans in om te kunnen groeien. Daarbij moet je als eigenaar natuurlijk goed de groei en voeding in de gaten houden. zo kan ik altijd kelly mooi optijd bellen als ik verwacht dat de boom wat aangepast moet worden.

Ook ben ik enorm blij met het nieuwe model van award die ik nu een aantal weken heb. (zie foto)
Deze is met een minder diepe zit, dus een minder hoge lepel.
Ik denk dat dit model ook echt een uitkomst gaat zijn voor mensen die niet van een diepe zit houden.

ik wil even zeggen dat dit zadel op deze foto niet van dit paard zelf is, vandaar de Kingsley pad. Zijn nieuwe zadel komt a.s maandag, omdat ik zelf erg weg ben van deze nieuwe zitting.

mochten mensen intresse hebben, wil ik dan best rijfoto's maken.

Ohja, aangezien veel mensen daar om vragen, het zadel ligt onder andere op een paard die binnenkort subtop gaat starten. wat mij betreft niet belangrijk, maar jullie willen het graag weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 16:51 



 
Profiel   

Ook wil ik graag nog even melden dat o.a rij technische problemen en blessure's niet altijd van een zadel komen.

Laat je paard alsjeblieft vaak nakijken door een kundige chiropractor, en ga ervaring opdoen in de biomechanica van je paard, zodat je dit kan toepassen in je training.

Hou ook goed je voeding bij, en laat je paard niet enorm dik worden en dat weer afvallen (zie voorbeeld van het bonte paard in dit topic beschreven)

juiste hoef beslag, ook enorm belangrijk.

Al deze factoren spelen ook een grote rol naast het zadel, al zie ik vaak dat de schuld alleen maar op het zadel word afgeschoven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 17:02 



 
Profiel   

@lydiawess, kleine tip, mocht je wat willen gaan doen met je opleiding, en je maakt een website, zorg dan dat je dat onderwerp goed schrijft..
Staat wat serieuzer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 17:46 



 
Profiel   

Nielojram schreef
@lydiawess, kleine tip, mocht je wat willen gaan doen met je opleiding, en je maakt een website, zorg dan dat je dat onderwerp goed schrijft..
Staat wat serieuzer.



Doe niet zo dom, hier gaat het geeneens over.
Komt ook niet leuk aan voor mensen met dyslexie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 18:06 



 
Profiel   

Het was mij ook opgevallen. Als je zelf die opleiding volgt lijkt mij ook dat je weet hoe je biomechanisch schrijft. Desalniettemin fijn dat er iig ook positieve verhalen te vinden zijn over betreffende zadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 18:23 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Het was mij ook opgevallen. Als je zelf die opleiding volgt lijkt mij ook dat je weet hoe je biomechanisch schrijft. Desalniettemin fijn dat er iig ook positieve verhalen te vinden zijn over betreffende zadels.


Zal het straks aanpassen sorry voor mijn dyslexie ‍♀️

Dacht dat het om de zadels ging en dat het geen nederlands les is

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 18:26 



 
Profiel   

@Lydiawess, wat een neerbuigend geschreven bericht. Alsof iedereen die hier reageert nergens verstand van heeft. Terwijl je er zelf een foto bij zet van een Award die totaal niet op dat paard past. Ook al is het maar vóór even, dan leg je hem er nog niet op... Ik hoop voor ze dat ze met anderen modellen gaan komen want wat ze tot nu gefabriceerd hadden was alleen op het mooie gericht en niet op de ruiterzit of paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 18:28 



 
Profiel   

_Zsazsa_ schreef
@Lydiawess, wat een neerbuigend geschreven bericht. Alsof iedereen die hier reageert nergens verstand van heeft. Terwijl je er zelf een foto bij zet van een Award die totaal niet op dat paard past. Ook al is het maar vóór even, dan leg je hem er nog niet op... Ik hoop voor ze dat ze met anderen modellen gaan komen want wat ze tot nu gefabriceerd hadden was alleen op het mooie gericht en niet op de ruiterzit of paard.



Zadel past wel op het paard met een pad. Vandaar de pad. En ze heeft wel op ruiterzit paard gefabriceerd, hoe kom jij hierbij, zelf een award gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 18:31 



 
Profiel   

Hey lydiawess, fijn dat jou het zadel en de omgang met Kelly wel bevalt, ik hoop dat het zo blijft voor je, want ontevreden klanten worden op z’n zachts gezegd “minder fijn” , dat is wel gebleken in dit topic.

Ook leuk dat je na 3 jaar weer wat post op bokt, en dan specifiek in dit topic, Kelly mag maar zich gelukkig rekenen met die mensen die speciaal op bokt komen om haar en de zadels te verdedigen.

Ik ben benieuwd naar je rijfoto’s.

Kun jij uitleggen hoe dat zit met het keurmerk, want Kelly en haar website blijft er heel vaag over. Wat voor een keurmerk is het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 18:53 



 
Profiel   

@Lydiawess, helaas lesklantje die er mee aan kwam. Zowel ruiter als paard heel ongelukkig.
Jou zadel ligt voor te hoog dat zie je ook aan het feit dat de beugel wat naar achter ligt ipv recht naar beneden. Maargoed dat lijkt vanaf deze foto. Paard kan natuurlijk scheef staan. Daarnaast vraag ik me af wat dat lak onderaan het zweetblad gaat doen als je been er overheen gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 19:02 



 
Profiel   

Nee hoor, ligt hartstikke mooi.
En je kunt natuurlijk gewoon een optie zonder lak doen.

[ img ]


_Zsazsa_ schreef
@Lydiawess, helaas lesklantje die er mee aan kwam. Zowel ruiter als paard heel ongelukkig.
Jou zadel ligt voor te hoog dat zie je ook aan het feit dat de beugel wat naar achter ligt ipv recht naar beneden. Maargoed dat lijkt vanaf deze foto. Paard kan natuurlijk scheef staan. Daarnaast vraag ik me af wat dat lak onderaan het zweetblad gaat doen als je been er overheen gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 19:07 



 
Profiel   

lydiawess schreef
Doe niet zo dom, hier gaat het geeneens over.
Komt ook niet leuk aan voor mensen met dyslexie..


Ik doe niet dom.
Dat doe jij.

Als je echt dyslectisch bent is de ervaring dat je meer moeite hebt met de woorden in je reacties.
Het komt nu over als niet-zo-slim.

En dat kunnen we helemaal verkeerd hebben, maar jij wil ons ergens van overtuigen, dan moet je het wel goed doen. We zien alleen je reacties, en meer niet van je. Geen intonatie, geen gezicht.

Succes met je bedevaart voor dit merk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 19:18 



 
Profiel   

Ik deel alleen mijn ervaring met award en kelly, hoeven jullie niet zo naar te reageren.

Boos omdat ik wel goede ervaringen heb??

Nielojram schreef
lydiawess schreef
Doe niet zo dom, hier gaat het geeneens over.
Komt ook niet leuk aan voor mensen met dyslexie..


Ik doe niet dom.
Dat doe jij.

Als je echt dyslectisch bent is de ervaring dat je meer moeite hebt met de woorden in je reacties.
Het komt nu over als niet-zo-slim.

En dat kunnen we helemaal verkeerd hebben, maar jij wil ons ergens van overtuigen, dan moet je het wel goed doen. We zien alleen je reacties, en meer niet van je. Geen intonatie, geen gezicht.

Succes met je bedevaart voor dit merk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 19:36 



 
Profiel   

Ik wil niet vervelend zijn, maar op deze manier zet je het merk alleen maar in een slechter daglicht..

Er zijn in dit topic al zo vaak wat agressief ogende ‘positieve berichten’ voorbij gekomen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 21:11 



 
Profiel   

renee16 schreef
Ik wil niet vervelend zijn, maar op deze manier zet je het merk alleen maar in een slechter daglicht..

Er zijn in dit topic al zo vaak wat agressief ogende ‘positieve berichten’ voorbij gekomen..



Ik heb gewoon mijn positieve ervaring gedeeld hierover. Dat ik nare reacties naar mijn hoofd krijg gesmeten kan ik ook niks aan doen.

Erg jammer dat de paardenwereld zo is geworden en het tegenwoordig allemaal haat is..

Ik ben gewoon mega blij met kelly en de zadels. Maar dit mag ik waarschijnlijk niet zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 23:01 



 
Profiel   

Dat mag je prima zeggen. Maar het valt op dat de enige positieve reacties hier in het topic komen van nieuwe of lang niet gebruikte accounts...
Nooit reageren en dan ineens helemaal in de ban zijn van Kelly :))
De geloofwaardigheid was daar gelukkig al een hele poos af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 23:16 



 
Profiel   

Door de vele bling en lak die de kopers (die ik ken) kiezen lijken ze wel niet te zien hoe de zadels zijn. Heb er inmiddels meerdere gezien maar geen 1 waarvan de ruiter er in past of een paard wat er niet goed bij loopt zodra zadel op ligt maar de ruiter vol trots verteld hoeveel lak,kleur en/of bling er wel niet aan zit...

Keurmerk verhaal ook apart. Als je niks te verbergen hebt dan was dat keurmerk er 5 pagina's terug al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 02:04 



 
Profiel   

cp112 schreef
Dat mag je prima zeggen. Maar het valt op dat de enige positieve reacties hier in het topic komen van nieuwe of lang niet gebruikte accounts...
Nooit reageren en dan ineens helemaal in de ban zijn van Kelly :))
De geloofwaardigheid was daar gelukkig al een hele poos af.


Klopt, ik zit idd nooit op bokt.
Waarom? Omdat iedereen mekaar afzeikt en nooit iets goed kan doen in mekaars ogen, niemand wil van mekaar leren, je kunt niks zeggen, je mag geen mening delen, want dan brand de hel los.

Heb het altijd al een dom penny platform gevonden, iedereen kan reageren maar niks is feitelijk onderbouwd.

Als iedereen zijn mening wil geven, maar geen professionals zijn, waarom accepteren we mekaars mening en bevindingen niet gewoon?
Ipv boos worden, raar reageren tegen mensen waarvan hun mening niet met die van jou overeenkomt?

Vlgm was de allereerste vraag hier naar mensen met ervaring met een award, maar de meeste reacties zijn van mensen die hier geen ervaring mee hebben, ook zo krom. En juist die mensen reageren zo agressief naar mijn mening.

Ik heb soms het gevoel, dat mensen op bokt zitten juist om mekaar af te zeiken, lekker veilig achter je scherm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 06:39 



 
Profiel   

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je best aanvallend vind reageren lydiawess.
Er worden een paar kritische vragen en opmerkingen gesteld en dan wordt je boos naar degene.
Ze leggen je zelfs uit, waarom ze het vermoeden hebben nav van dit topic.
Dan is bokt de boosdoener en kunnen alleen maar afzeiken.

Dat jouw zadel wellicht wel goed ligt is super voor je paard. Maar andere reageren op wat hier in het hele topic iedere keer weer naar voren komt. Dat is niet als aanval op jouw, al voelt dit misschien wel zo. Maar juist naar Kelly dr werk en zadels.

Want niet hier alleen op bokt maar ook op fb kom je best veel negatieve verhalen erover tegen. En ja een zadelmaker is ook een mens die wellicht een zadel verkocht heeft die niet goed past. Niet goed te praten dat dit gebeurt. Maar dan wel over hoe het daarna opgelost wordt. En in de verhalen lees je veel overeenkomsten, en dat is dat het niet gebeurt. Klanten schieten er heel veel bij in, en dan niet alleen qua zadel, maar bij sommige ook bij de problemen met de rug van hun paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 07:11 



 
Profiel   

@lydiaweiss ook jij negeert de vraag omtrent het keurmerk. Weet je hier wat van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 08:22 



 
Profiel   

lydiawess schreef
[ [url=m/wP0s9W.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind het echt jammer om te lezen, dat mensen die geen ervaring hebben met deze zadels zo negatief reageren. Naar mijn mening kun je nooit via een foto zo je mening trekken, dit is immers maar een moment opname.
Award zadel is een kort model zadel, maar hier ben ik juist enorm blij mee. De huidige paarden worden namelijk steeds meer gefokt met een korte rug.
en geef toe, de amazone's krijgen steeds dikkere billen en langere benen.
Ik volg zelf een opleiding over de biomeganica van het paard, en weet hoe belangrijk het is dat het zadel niet over de 18e wervel komt te liggen.
Zoals ik bijvoorbeeld bij de foto van de schimmel hierboven dit wel zie gebeuren.

Ik rij zelf al meer dan een jaar op een award zadel, op al mijn paarden en trainingspaarden.
Ik heb nog nooit problemen met kelly gehad, ik vind haar juist heel kundig met veel biomeganisch inzicht.

ik merk echt dat mijn paarden erg fijn onder deze zadels lopen.

Zo ook mijn 7 jarige Lord Leatherdale ruin. Voorheen erg veel problemen met dit paard gehad (staakgedrag). toen lagen er hulsebos/anatomica/custom zadels op. sinds de award erop ligt is dit probleem weg.
ik wil niet zeggen dat deze andere zadels slecht zijn, maar waren wel verkeerd aangemeten.

Ook komen al mijn paarden enorm mooi bij in de bespiering als ze onder een award lopen, en hebben daar echt de kans in om te kunnen groeien. Daarbij moet je als eigenaar natuurlijk goed de groei en voeding in de gaten houden. zo kan ik altijd kelly mooi optijd bellen als ik verwacht dat de boom wat aangepast moet worden.

Ook ben ik enorm blij met het nieuwe model van award die ik nu een aantal weken heb. (zie foto)
Deze is met een minder diepe zit, dus een minder hoge lepel.
Ik denk dat dit model ook echt een uitkomst gaat zijn voor mensen die niet van een diepe zit houden.

ik wil even zeggen dat dit zadel op deze foto niet van dit paard zelf is, vandaar de Kingsley pad. Zijn nieuwe zadel komt a.s maandag, omdat ik zelf erg weg ben van deze nieuwe zitting.

mochten mensen intresse hebben, wil ik dan best rijfoto's maken.

Ohja, aangezien veel mensen daar om vragen, het zadel ligt onder andere op een paard die binnenkort subtop gaat starten. wat mij betreft niet belangrijk, maar jullie willen het graag weten.


Nu nog een Engels accent erbij en het lijkt op een tell-sell reclame, heb je er een gratis zadel voor gekregen?? De opzet van deze post is zoooo doorzichtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 08:45 



 
Profiel   

Ik ga hier niet meer op reageren.
Voor de mensen die wel serieus zijn en graag mijn ervaring met dit merk en kelly willen weten mogen mij en pb sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 08:54 



 
Profiel   

Weer geen reactie op de vraag van het keurmerk.. Heel apart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 08:54 



 
Profiel   

Mijn ervaring met het award zadel zijn helaas ook niet goed, desondanks is het netjes opgelost.

Maar ik vind de toon waarop mensen aangesproken worden in dit topic ook wel bijzonder irritant.

Ik ken lydiaweiss niet of voorgaande mensen die wel blij zijn met de zadels, maar vind het niet meer dan normaal om deze mensen in hun waarde te laten. Of deze mensen wel/niet vaak wat posten of net aangemeld zijn of niet, mag je lekker voor jezelf een conclusie aanhangen lijkt mij.

Voor elk merk zadels en/of zadelpasser vallen goede en slechte dingen over te vinden.

Dat keurmerk waar telkens over gevraagd wordt, vraag dat lekker aan kelly zelf ipv zadel eigenaren er telkens weer mee te bestoken. Hoe moeten zij dat nou weten tenzij het toevallig ter sprake is gekomen bij aanschaf.

Dit is de eerste en laatste post in dit topic, ik hoop dat mensen bereid zijn even in de spiegel te kijken wat betreft hun reacties.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 09:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 13 [ 308 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen