Trust Inno Sense Flexi Soft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:45

Het gedeelte op de tong is juist helemaal niet dik, maar het hangt ook van het gehemelte af of er een tongboog in past. Met een laag gehemelte kan een mond nog zo groot zijn, maar dan gaat die boog nooit passen, terwijl bij een klein, smal mondje met een hoog gehemelte juist wel voldoende plaats is voor een tongboog.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:06

Ik heb dit bit, ik was er enorm fan van. Had hem via een bitfitter, paard liep er super op en ik was er heel erg tevreden over. Inmiddels moet ik het bit altijd inpakken met bitbandage, omdat mijn paard nog wel eens kauwt op het bit en daardoor zijn er kleine stukjes uit waardoor er super scherpe stukjes aan het bit zitten. Ik heb hem nu 1,5 jaar en ik denk dat dat probleem na een half jaar al ontstaan is, dus dat vind ik toch best slecht voor zo'n duur bit. Ik overweeg ook om toch maar weer een metalen bit te zoeken, want het bit is al super dik en de bitbandage maakt t nog dikker

J0anieke

Berichten: 4874
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:53

J0anieke schreef:
ajesca123 schreef:


Helaas is die wel net zo dik waardoor de tongboog in haar gehemelte drukt juist doordat ze weinig ruimte heeft ben ik bang.
Ik heb ook de trust sweet iron gekocht met tongboog.
Helaas is dat helemaal niks bij haar ,ze wilde haar mond niet eens dicht doen.
Momenteel loopt ze ok op een sprenger max control. Die is redelijk dun en doordat hij bij de druk minder beweeglijk is dan gewoon dubbelgebroken is dit een van de weinige bitten waar ze niet binnen 2 seconden haar tong overheen heeft liggen.
Je hoeft bij haar maar een hoofdstel om te doen en het eerste dat ze doet is friemelen en haar tong eroverheen duwen.
Nadeel bij haar is dat ze een hele korte mondspleet heeft waardoor het bit al snel heel laag hangt.
Als je hem hoger hangt trek je een enorme glimlach op haar mondhoeken :(:)
Daarbij ook nog een dikke tong dus er is gewoon weinig plek.
Stang en trens zal er in ieder geval nooit in passen :')

Hier ben ik dus ook bang voor. Mijn merrie gooit ook haar tong over het/mijn flexi soft bit, maar enkel als ik haar longeer met dubbele lijnen, met rijden etc niet, dus ik denk dat dat komt door haar balans probleem icm te veel druk op de tong.
Ik ga de medium denk ik voor een week proberen. Heb intussen verschillende metalen bitjes geprobeerd, maar op de flexi soft loopt ze echt veel beter.. Fingers crossed dat de medium met tongboog wel voldoende ruimte geeft voor haar tong.

Nog even terugkomend op het testen (voor de geïnteresseerden):
Het medium bit met tongboog is best groot. Mijn merrie kreeg niet eens haar mond gesloten, dus die heb ik na 1x passen weer terug gebracht. Baal ervan, ze liep zo goed met de flexi soft. De zoektocht gaat dus weer verder...

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:20

J0anieke schreef:
J0anieke schreef:

Hier ben ik dus ook bang voor. Mijn merrie gooit ook haar tong over het/mijn flexi soft bit, maar enkel als ik haar longeer met dubbele lijnen, met rijden etc niet, dus ik denk dat dat komt door haar balans probleem icm te veel druk op de tong.
Ik ga de medium denk ik voor een week proberen. Heb intussen verschillende metalen bitjes geprobeerd, maar op de flexi soft loopt ze echt veel beter.. Fingers crossed dat de medium met tongboog wel voldoende ruimte geeft voor haar tong.

Nog even terugkomend op het testen (voor de geïnteresseerden):
Het medium bit met tongboog is best groot. Mijn merrie kreeg niet eens haar mond gesloten, dus die heb ik na 1x passen weer terug gebracht. Baal ervan, ze liep zo goed met de flexi soft. De zoektocht gaat dus weer verder...


Probeer eens een dubbel gebroken Magic bit! Ik ben van de Innosense flexi soft stang, overgestapt op de medium met tongboog, maar dat was het ook niet voor ons, dus overgestapt op een dubbelgebroken Magic bit en dat was echt zo’n goede keuze!

LauraEH

Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:23

Even een schopje omhoog :o

Ik heb dit bit kunnen lenen van iemand om te testen en bij bevalt wel, alleen hij is eigenlijk te groot. Weet iemand of dit bit ook in de maat 10,5 of 11,5 verkrijgbaar is?

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:37

Houd er rekening mee dat een gemiddeld paard slechts 14 tot 16 mm ruimte heeft tussen de lagen.

Deze bitten zijn 20 mm en voor de meeste paarden dus veel te dik.

LauraEH

Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:45

Lobke1998 schreef:
Houd er rekening mee dat een gemiddeld paard slechts 14 tot 16 mm ruimte heeft tussen de lagen.

Deze bitten zijn 20 mm en voor de meeste paarden dus veel te dik.


Qua dikte gaat het wel, maar het is de lengte. Hij steekt aan beide kanten gewoon te ver uit de mond.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:46

Lobke1998 schreef:
Houd er rekening mee dat een gemiddeld paard slechts 14 tot 16 mm ruimte heeft tussen de lagen.

Deze bitten zijn 20 mm en voor de meeste paarden dus veel te dik.


Bestaat dat? Een "gemiddeld paard"?

Ik denk trouwens dat het een heel verschil is of je er 20 mm dik metaal in een paardenmond legt of 20 mm flexibel kunststof dat veert en meegeeft.

J0anieke

Berichten: 4874
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:13

Hij is ook alleen maar 20 mm dik in de mondhoeken, in het midden is die veel smaller. Mijn merrie liep er super op, maar kreeg er een paarse tong van. Waarschijnlijk teveel druk op de tong vanwege het stang principe...
Heb mijne nu al een tijd te koop staan, maar lijkt erop dat niemand een tweedehands kunststof bitje durft te kopen... :')

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:30

Zijn er hier ook ervaringen in het verschil tussen deze en de sprenger duo? Die is een stuk dunner namelijk en ben benieuwd of mensen verschil merken met rijden, heb zelf de duo omdat ik de dikte van de trust niet aandurfde...

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:02

LauraEH schreef:
Even een schopje omhoog :o

Ik heb dit bit kunnen lenen van iemand om te testen en bij bevalt wel, alleen hij is eigenlijk te groot. Weet iemand of dit bit ook in de maat 10,5 of 11,5 verkrijgbaar is?


Helaas niet

StalMelyn

Berichten: 2043
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:09

Maddy_Paola schreef:
Zijn er hier ook ervaringen in het verschil tussen deze en de sprenger duo? Die is een stuk dunner namelijk en ben benieuwd of mensen verschil merken met rijden, heb zelf de duo omdat ik de dikte van de trust niet aandurfde...


Hoe dik is de sprenger dan? Ik zie ook overal 16mm of hebben ze ook andere maten?
Voor die van mij met echt een klein mondje heb ik nu een dubbel gebroken 12mm erin. Maar volgens mij vind hij dat dubbel gebroken helemaal niets. Ik kan alleen geen 12 of 14mm stang vinden.

StalMelyn

Berichten: 2043
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:17

Heb ook wat over winderen gel bitten gelezen maar ook 18mm

J0anieke

Berichten: 4874
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:57

Kun je geen myler uitproberen?

StalMelyn

Berichten: 2043
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:20

Ik zit net te kijken naar de Harry Horse Busstang Gebogen 12mm, sweet iron. Misschien is dat wat.