Trust Inno Sense Flexi Soft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:30

Mijne heeft ook een klein mondje, loopt er super op :)

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:53

Anoniem schreef:
Zijn er ook paarden met een klein mondje ( niet veel ruimte) die toch fijn lopen met dit bit?
WAnt het is aardig dik?


Ik zou in jou geval dan extra de tong checken tijdens het rijden. Het paard wat ik reed liep er ook niet verkeerd op maar had dus wel een paarse tong :)

Anoniem

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:11

Oei dat is wel bizar ja

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:06

Hoe is dit bit met paarden die knabbelen/“bijten” op hun bit?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:39

__denise schreef:
Hoe is dit bit met paarden die knabbelen/“bijten” op hun bit?


Doet de mijne ook en nog geen “schade” gezien aan het bit.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:20

Ik kom even binnen vallen in dit topic. Ik wil graag weten of jullie dit bit met of zonder tongboog gebruiken?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:24

maria1990 schreef:
Ik kom even binnen vallen in dit topic. Ik wil graag weten of jullie dit bit met of zonder tongboog gebruiken?


De Flexi soft (zoals in de titel) is zonder tongboog en de zachtste van de 3 typen hardheid in de Trust Inno Sense serie.

De Trust Inno Sens bitten zijn bij DocHorse verkrijgbaar in 3 verschillende mondstukken.

Het flexi soft mondstuk is een recht mondstuk welke zeer flexibel en buigzaam. Dit bit is geschikt voor paarden welke moeite hebben contact met de hand te maken en dit uiten door achter de teugel te kreupen. Dit bit is zeer vriendelijk en geschikt voor jonge paarden. Niet geschikt voor sterke paarden.

Het medium mondstuk met tongboog is licht buigzaam. Dit bit is geschikt voor paarden welke een dikke of gevoelige tong hebben. Door de tongboog wordt de druk midden op de tong verminderd. Het bit heeft een vriendelijke inwerking door het licht buigzame mondstuk.

Het harde mondstuk met tongboog is niet buigzaam. Dit bit is geschikt voor paarden met een gevoelige tong Door de tongboog wordt de druk midden op de tong verminderd. Het bit heeft een directere inwerking maar is tevens geschikt voor paarden met een gevoelige mond door het kunststof materiaal.

De mondstukken zijn gemaakt van de kunststof TPU en hierdoor flexibel. Bitten met een flexibel mondstuk kunnen voor alle paarden gebruikt worden maar zijn in het bijzonder geschikt voor jonge paarden en paarden met een gevoelige mond. Het gebruikte kunststof is FDA approved, wat wil zeggen dat het materiaal niet giftig is en geen weekmakers bevat. De bitten zijn bovendien heel solide door de toepassing van een flexibele kern van roestvrij staal.

De TRUST Flexi Bits zijn verkrijgbaar met verschillende kaakstukken zoals loose ring, eggbut, baby pelham en vele andere soorten. De bitten zijn herkenbaar aan het TRUST logo aan beide zijden van het mondstuk. Bovendien worden alle TRUST bitten gemaakt bij een eigen productie in Oisterwijk, wat de bitten een handgemaakt Nederlands product maakt.

Alle bitten uit het Flexi Soft assortiment zijn 20 mm dik.


Bron: https://www.dochorse.nl/merken/trust-in ... itten.html

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:30

Bedankt voor de uitleg :)

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:47

Ik ben nog aan het wachten op de ponyuitvoering. Ik heb een tijd terug contact gehad met Trust en ze gaven aan dat er een dunnere variant komt maar alleen in ponymaat tot 11,5 . Gelukkig heb ik een paard met een smal mondje dus dat zou moeten passen. Bij mijn paard vind ik hem ook te dik. Ze loopt er eigenlijk heel goed op maar de ruimte in haar mond is erg beperkt dus iets dunner zou beter zijn.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:25

Kreeg net bericht dat de trust ponylijn nu beschikbaar is. Helaas zit de flexi soft er nog niet tussen maar dat verzoek ligt bij de ontwikkelaars en ze verwachten deze in de toekomst wel te kunnen leveren

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:47

ajesca123 schreef:
Ik ben nog aan het wachten op de ponyuitvoering. Ik heb een tijd terug contact gehad met Trust en ze gaven aan dat er een dunnere variant komt maar alleen in ponymaat tot 11,5 . Gelukkig heb ik een paard met een smal mondje dus dat zou moeten passen. Bij mijn paard vind ik hem ook te dik. Ze loopt er eigenlijk heel goed op maar de ruimte in haar mond is erg beperkt dus iets dunner zou beter zijn.


Ik had die vraag ook gesteld via de mail, maar ik kreeg het antwoord dat ze niet dunner en kleiner gemaakt zouden worden.
Heb een draver met een smal mondje maat 11,5

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:55

Odetje92 schreef:
ajesca123 schreef:
Ik ben nog aan het wachten op de ponyuitvoering. Ik heb een tijd terug contact gehad met Trust en ze gaven aan dat er een dunnere variant komt maar alleen in ponymaat tot 11,5 . Gelukkig heb ik een paard met een smal mondje dus dat zou moeten passen. Bij mijn paard vind ik hem ook te dik. Ze loopt er eigenlijk heel goed op maar de ruimte in haar mond is erg beperkt dus iets dunner zou beter zijn.


Ik had die vraag ook gesteld via de mail, maar ik kreeg het antwoord dat ze niet dunner en kleiner gemaakt zouden worden.
Heb een draver met een smal mondje maat 11,5


Zoals ik aangaf in mijn laatste bericht is er nu dus een ponylijn beschikbaar en ligt de flexi soft nog bij de onwikkelaars.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:25

Heeft iemand enig idee of deze bitten bestemd zijn tegen doorknagen? Ik begrijp dat op ten duur gebruikerssporen erop komen. Hoe vallen de maten?

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:20

maria1990 schreef:
Heeft iemand enig idee of deze bitten bestemd zijn tegen doorknagen? Ik begrijp dat op ten duur gebruikerssporen erop komen. Hoe vallen de maten?


Ik heb de Inno Sense Medium met tongboog nu zo'n twee jaar. Er zitten inderdaad wat kleine deukjes in en hij is een beetje geel geworden (alleen middenop) maar verder is hij nog top. Een van de twee paarden waar hij in heeft gehangen kon aardig knagen, daar komt de meeste slijtage van. Maar ze is er in twee jaar nooit doorheen gekomen. :) Ze kunnen er trouwens sowieso ook nooit echt helemaal doorheen, want er zit een ijzeren kern in.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:53

Ik heb een paard die niet goed kan tegen druk in de mond. Ik heb zelf een rustige hand dus daar ligt het niet aan. Sommige mensen beweren dat hun paard met dit bit een paarse tong krijgt? Ik hou zelf niet van dit soort grappen, dus ik wil zeker weten van tevoren dat dit niet klopt?

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:55

Ik heb er ook eentje tweedehands aangeschaft voor mijn sterk knauwende paard. Merk eigenlijk weinig verschil met de Trust kneveltrens (in positieve noch negatieve zin).

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:18

maria1990 schreef:
Ik heb een paard die niet goed kan tegen druk in de mond. Ik heb zelf een rustige hand dus daar ligt het niet aan. Sommige mensen beweren dat hun paard met dit bit een paarse tong krijgt? Ik hou zelf niet van dit soort grappen, dus ik wil zeker weten van tevoren dat dit niet klopt?

Weet jij hoe het met de rijkunst van deze mensen gesteld is? Een ongebroken bit zonder tongboog ligt natuurlijk voornamelijk op de tong, dus als je hier veel druk op uitoefent kan de tong wel paars aanlopen. Dat is echter wel echt een stuk belabberde rijkunst en niet geheel toe te schrijven aan het bit. Hoe dit bit daar voor zou moeten zorgen in combinatie met een vriendelijke hand zou ik niet weten, maar ik heb er ook niet genoeg ervaring mee om mijn hand ervoor in het vuur te steken.

Ik heb zelf de medium harde met tongboog omdat dat paard druk op de tong niet prettig vindt en sowieso een erg gevoelige mond heeft.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:53

Mocht er iemand nog een flexi soft hebben mag die aangeboden worden ben op zoek naar een 12,5

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:03

Nies_ schreef:
maria1990 schreef:
Ik heb een paard die niet goed kan tegen druk in de mond. Ik heb zelf een rustige hand dus daar ligt het niet aan. Sommige mensen beweren dat hun paard met dit bit een paarse tong krijgt? Ik hou zelf niet van dit soort grappen, dus ik wil zeker weten van tevoren dat dit niet klopt?

Weet jij hoe het met de rijkunst van deze mensen gesteld is? Een ongebroken bit zonder tongboog ligt natuurlijk voornamelijk op de tong, dus als je hier veel druk op uitoefent kan de tong wel paars aanlopen. Dat is echter wel echt een stuk belabberde rijkunst en niet geheel toe te schrijven aan het bit. Hoe dit bit daar voor zou moeten zorgen in combinatie met een vriendelijke hand zou ik niet weten, maar ik heb er ook niet genoeg ervaring mee om mijn hand ervoor in het vuur te steken.

Ik heb zelf de medium harde met tongboog omdat dat paard druk op de tong niet prettig vindt en sowieso een erg gevoelige mond heeft.


Bij die van mij verkleurde inderdaad de tong. En dat komt echt niet door mij want dat gebeurde al zodra ze nog stond te wachten op de poetsplaats.
Met losse neusriem.
Laat er maar honderdduizend theorien op los, er zijn altijd uitzonderingen en vind het erg simpel om het maar op de ruiter af te schuiven.
Die van mij heeft gewoon een erg dikke tong en een kleine mond.
Kan echt alleen iets duns in wil het niet op haar tong drukken. Nadeel is dat ze dat niet accepteerd en aan wil nemen en met de flexisoft loopt ze heel fijn in de aanleuning.
Daarom had ik gehoopt dat er een dunnere variant zou komen maar helaas schiet dat dus niet op.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:02

Ik heb precies dezelfde ervaring met dit bit ajesca123. Ligt inderdaad niet altijd aan de ruiter, als het bit al niet past krijg je ook met een zachte hand klachten.

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:49

Ik heb ook het idee dat mijn paard niet genoeg ruimte heeft bij de tong bij gebruik van de soft. Ook als ze een tijdje stil staat (zonder eerst gewerkt te hebben, dus totaal geen druk geweest) met het bit in, spert ze na een tijdje de mond.
Ajesca, jij hebt dus niet de medium getest als ik jou reactie zo lees?
Als iemand hier de medium is gaan gebruiken met goed resultaat hoor ik het graag! Mijn merrie loopt verder super goed op de soft, dus ik baal een beetje dat ze problemen met de tong lijkt te hebben..

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:02

J0anieke schreef:
Ik heb ook het idee dat mijn paard niet genoeg ruimte heeft bij de tong bij gebruik van de soft. Ook als ze een tijdje stil staat (zonder eerst gewerkt te hebben, dus totaal geen druk geweest) met het bit in, spert ze na een tijdje de mond.
Ajesca, jij hebt dus niet de medium getest als ik jou reactie zo lees?
Als iemand hier de medium is gaan gebruiken met goed resultaat hoor ik het graag! Mijn merrie loopt verder super goed op de soft, dus ik baal een beetje dat ze problemen met de tong lijkt te hebben..


Weet niet welke jij met de medium bedoeld? Zijn volgens mij even dik. Alleen verschil in hardheid toch?

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:05

De medium is inderdaad iets harder, maar heeft ook een tongboog.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:16

J0anieke schreef:
De medium is inderdaad iets harder, maar heeft ook een tongboog.


Helaas is die wel net zo dik waardoor de tongboog in haar gehemelte drukt juist doordat ze weinig ruimte heeft ben ik bang.
Ik heb ook de trust sweet iron gekocht met tongboog.
Helaas is dat helemaal niks bij haar ,ze wilde haar mond niet eens dicht doen.
Momenteel loopt ze ok op een sprenger max control. Die is redelijk dun en doordat hij bij de druk minder beweeglijk is dan gewoon dubbelgebroken is dit een van de weinige bitten waar ze niet binnen 2 seconden haar tong overheen heeft liggen.
Je hoeft bij haar maar een hoofdstel om te doen en het eerste dat ze doet is friemelen en haar tong eroverheen duwen.
Nadeel bij haar is dat ze een hele korte mondspleet heeft waardoor het bit al snel heel laag hangt.
Als je hem hoger hangt trek je een enorme glimlach op haar mondhoeken :(:)
Daarbij ook nog een dikke tong dus er is gewoon weinig plek.
Stang en trens zal er in ieder geval nooit in passen :')

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:37

ajesca123 schreef:
J0anieke schreef:
De medium is inderdaad iets harder, maar heeft ook een tongboog.


Helaas is die wel net zo dik waardoor de tongboog in haar gehemelte drukt juist doordat ze weinig ruimte heeft ben ik bang.
Ik heb ook de trust sweet iron gekocht met tongboog.
Helaas is dat helemaal niks bij haar ,ze wilde haar mond niet eens dicht doen.
Momenteel loopt ze ok op een sprenger max control. Die is redelijk dun en doordat hij bij de druk minder beweeglijk is dan gewoon dubbelgebroken is dit een van de weinige bitten waar ze niet binnen 2 seconden haar tong overheen heeft liggen.
Je hoeft bij haar maar een hoofdstel om te doen en het eerste dat ze doet is friemelen en haar tong eroverheen duwen.
Nadeel bij haar is dat ze een hele korte mondspleet heeft waardoor het bit al snel heel laag hangt.
Als je hem hoger hangt trek je een enorme glimlach op haar mondhoeken :(:)
Daarbij ook nog een dikke tong dus er is gewoon weinig plek.
Stang en trens zal er in ieder geval nooit in passen :')

Hier ben ik dus ook bang voor. Mijn merrie gooit ook haar tong over het/mijn flexi soft bit, maar enkel als ik haar longeer met dubbele lijnen, met rijden etc niet, dus ik denk dat dat komt door haar balans probleem icm te veel druk op de tong.
Ik ga de medium denk ik voor een week proberen. Heb intussen verschillende metalen bitjes geprobeerd, maar op de flexi soft loopt ze echt veel beter.. Fingers crossed dat de medium met tongboog wel voldoende ruimte geeft voor haar tong.