Graziozo zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 15:17

Brunette1 schreef:
Hoi hoi..

Ik ben ook van plan een afspraak te maken de zadels lijken me ontzettend fijn en de service klinkt ook wel goed , jammer van de levertijdrn maar dat is helaas onmacht in deze tijden denk ik.

Ik ben wel een beetje nieuwschierig hoe het met de betaling gaat
Betaal je een deel aan en dan de rest met levering van het zadel of hoe zit dat?

Groetjes


Hoi! Zadel is top en service ook. Levertijd lijkt nu weer beter te zijn! Maar er zijn bij veel leveranciers nu problemen met grondstoffen en werknemers..
Tav de betaling: je betaalt de helft aan en de rest met de levering

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:44

_Lucifertje schreef:
eva92 schreef:
Nee helemaal geen apparte dingen.. maar ik kan denk ik nog wel 5 a 6 weken wachten minimaal. Ik denk ook dat ik hem ga annuleren. Het duurt mij echt te lang

Kan dat zomaar dan? Ik heb al de helft aanbetaald, kun je dan nu nog annuleren en krijg je dan je goed terug?

Waarom zou je annuleren? Je hebt het zadel toch met bepaalde redenen gekozen? :) Je kunt er straks weer jaren mee! Denk niet dat je bij een ander bedrijf met deze kwaliteit binnen een maand je zadel hebt, zeker niet nu.

Ik heb in overleg wat minder dan de helft aanbetaald, pas na je aanbetaling is je order definitief. Bij aflevering heb ik het resterende bedrag betaald.

Wij rijden nu zo'n 4 maanden met het zadel. Met name in stap en galop kan ik super fijn zitten. Voor mijn gevoel heel diep, zonder daarin geforceerd te worden :) (in tegenstelling tot mijn Custom...) In de draf had ik in het begin wat moeite met mijn balans vinden, maar toen José bij de controle het een en ander heeft aangepast werd dat al een stuk beter! ;) Mijn paard loopt voor mijn gevoel ook veel beter, maar dat komt denk ik ook omdat ik na de vele therapie/behandelingen nu een stuk rechter ben in mijn lijf en nu mijn paard beter kan ondersteunen. Ik heb heus nog weleens pijn in mijn heupen, maar ik merk gewoon dat ik nu vanzelf in een houding zit waarin ik veel mooier zit en veel praktischer kan rijden/aanvoelen.

Ik heb inmiddels ook de nieuwe solo beugelriemen ontvangen :) En ben heel benieuwd naar de nieuwe Insertz die geloof ik bij de volgende levering gaan komen :D Ik mag er nog eentje uitkiezen en wil die met de roze glitters die erbij zat liever omruilen voor een wat subtielere versie :P

Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 20:53

Vandaag een pasconsult gehad en wow wat ben ik blij verrast. Paard laat altijd heel duidelijk merken wat hij wel en niet fijn vindt en heb inmiddels een stuk of 7 verschillende zadelmerken erop gehad waarvan alleen mijn huidige zadel geen verzet gaf. Nu geen stap verkeerd gezet, heel ontspannen en ikzelf kon ook heerlijk zitten terwijl ik eigenlijk altijd pijn in mijn rug heb. En daarnaast laat mijn paard me al een tijdje niet makkelijk opstappen en nu was ook dat geen enkel probleem, zelf na 3x op en afstappen. *\o/*

DS1982
Berichten: 18
Geregistreerd: 27-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:11

Ik ben benieuwd naar recente ervaringen. Het concept spreekt me aan.
Ik hoor positieve verhalen, maar ook verhalen over scheve zadels.
Wie kan me wat meer vertellen?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:45

Het zijn vooral recente ervaringen in dit topic toch?
Mijn zadel is nu ongeveer een jaar oud, nog steeds super blij mee.`
Hoeveel verhalen over scheve zadels heb je gehoord trouwens? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Lees in het andere topic maar 1 reactie van iemand?

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 18:04

Ik heb inmiddels 3 mensen om mij heen met een nieuw graziozo zadel dat hartstikke scheef bleek te zijn. Wat ik heb begrepen komt het sinds de wisseling van de fabriek. (laatste half jaar) Ik twijfelde al vanwege de wachttijd, maar nu weet ik al helemaal niet of ik ervoor moet gaan.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:43

Ik ben wel benieuwd waar ze nu produceren! Weet iemand dat? Ze vertelden mij een paar jaar geleden dat de zadels uit India kwamen. Dat is, denk ik, wachten op problemen.

jveltman
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-03-13

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:02

Ik volg deze topic en helaas zijn er in het verleden een aantal zadels geweest met een kleine a-symmetrie. Dit heb ik met de klanten opgelost en er is onafhankelijk onderzoek gedaan naar de a-symmetrie. Deze rapporten zijn beschikbaar. Desalniettemin doe ik er alles aan om een top product te leveren. Door de Corona en uitval van de vaste zadelmakers is dit ontstaan. De situatie is erg spijtig en dit had nooit gemogen gebeuren. Ik ben dan ook om die reden gestopt bij mijn fabrikant en heb een nieuwe gevonden waarmee dit probleem is opgelost. Ik neem dit erg serieus. Dit had nooit mogen gebeuren maar ik neem als Graziozo mijn verantwoordelijkheid en dit zal tot het verleden behoren. Als er mensen vragen hebben mogen ze me altijd een PB sturen of bellen. Ook liggen de levertijden weer rond de 10/11 weken. Met vriendelijke groet, José Veltman

mosasaurus
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:42

Jose is vorige week bij mijn paard en mij geweest op aanraden van een stalgenoot om ons een zadel aan te meten. Ze nam uitgebreid de tijd en er werd secuur gekeken naar het paard, naar mij en naar ons als combinatie. Het zadel wat we vervolgens hebben geprobeerd zat als gegoten en mijn paard Aquiles, een 5 jarige PRE, was er ook erg over te spreken. Het is lastig om een goed passend zadel voor hem te vinden omdat ie nogal kort en breedgeschouderd is maar daar had José een oplossing voor. Hij kon meteen een stuk meer ontspannen lopen. Ik was echt heel erg te spreken over het consult (en het was erg gezellig) en kijk erg uit naar de komst van mijn eigen Graziozo zadel.

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:37

Ik heb José afgelopen week langs gehad. En ik was erg blij met het consult. Het zadel wat ik testte was nog niet helemaal op onze maat (ik wil kortere zweetbladen en paard heeft andere kussens nodig) maar wauw wat een verschil al. Ik had ook geen pijn na het rijden. Ze gaf me zelfs een korte les van 20 minuten.

Nu sta ik op het punt een zadel te bestellen, maar ben toch benieuwd naar of de meningen hier nog steeds overwegend positief zijn nu jullie je zadel al een tijdje hebben?

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:58

Mijn zadel is nu ruim negen maanden oud en ik ben nog steeds erg tevreden. Ik had altijd last van een spier in mijn been bij vorige zadels en nu helemaal niet meer.
Zadel zit als een huis.

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 19:17

Ik ben nog steeds super tevreden. Niet alleen over het zadel maar ook over de service en klantgerichtheid.
Ik heb mijn zadel nu ongeveer een jaar. Maar wegens omsta heel weinig gebruik van kunnen vanwege blessureleed bij mijn merrie waarvoor het zadel was aangemeten. De merrie hebben we daarna ook moeten laten inslapen.
Gelukkig was José heel meedenkend en hebben we het zadel passend kunnen maken op mijn andere paard.

Het zadel zelf zit echt als een huis zonder dwingend te zijn. Al met al ben ik super tevreden!

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:06

Wat een positief topic!
Ik heb een paard met een erg lastige rug, dus de mogelijkheden spreken me erg aan. Wel ben ik echt een recreatieruiter, die graag buiten rijdt. Ik zoek dus geen zadel met grote wrongen en voor mezelf wel veel bewegingsvrijheid. Zijn deze zadels daar ook voor geschikt?

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:13

Ik rij regelmatig buiten met een Graziozo zadel en zit na 2 uur nog steeds lekker zacht aan mijn bips :P
Vind zelf dat ik wel steun heb van het zadel maar niet opgesloten zit. Als een van de paarden besluit om wat bokkesprongen te gaan maken heb ik dan ook genoeg ruimte om daar in te bewegen gelukkig.

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:28

Pattypaard schreef:
Ik rij regelmatig buiten met een Graziozo zadel en zit na 2 uur nog steeds lekker zacht aan mijn bips :P
Vind zelf dat ik wel steun heb van het zadel maar niet opgesloten zit. Als een van de paarden besluit om wat bokkesprongen te gaan maken heb ik dan ook genoeg ruimte om daar in te bewegen gelukkig.


Ah dank je wel voor je ervaring. Klinkt goed!
Ik doe in het bos graag m'n beugels een gaatje korter, heb nu een zadel met bijna geen kniewrong, dus dat kan prima, maar zat laatst op een zadel met zo'n flinke wrong op je bovenbeen waardoor je geen ruimte hebt daarvoor, dus vandaar dat ik niet zoek naar een heel dwingend zadel.

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 15:44

manzano schreef:
Pattypaard schreef:
Ik rij regelmatig buiten met een Graziozo zadel en zit na 2 uur nog steeds lekker zacht aan mijn bips :P
Vind zelf dat ik wel steun heb van het zadel maar niet opgesloten zit. Als een van de paarden besluit om wat bokkesprongen te gaan maken heb ik dan ook genoeg ruimte om daar in te bewegen gelukkig.


Ah dank je wel voor je ervaring. Klinkt goed!
Ik doe in het bos graag m'n beugels een gaatje korter, heb nu een zadel met bijna geen kniewrong, dus dat kan prima, maar zat laatst op een zadel met zo'n flinke wrong op je bovenbeen waardoor je geen ruimte hebt daarvoor, dus vandaar dat ik niet zoek naar een heel dwingend zadel.



Ik heb een zadel laten maken zónder wrong omdat ik dus wel gek word van wrongen en ik graag bepaal wanneer ik mijn beugels korter doe. Dat kan echt niet met die blokken. Ik was de eerste die dat wilde en dus ook zo gemaakt:) ik ben er super tevreden mee

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:55

Ik heb het zadel inmiddels ook besteld! Ik ga er met name recreatief mee rijden. Bosritjes. Is het enige zadel waar ik echt goed in zat en zonder pijn vanaf kwam. Paardlief liep er ook fijn mee weg. En die combinatie was voor ons een hele zoektocht.

Hoplala_50
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 09:45

Al eerder in dit topic las ik over scheefzakken. Helaas is deze review van na dat ik mijn Graziozo zadel bestelde. Mijn ervaring is ook scheefzakken. Ik heb het terug gegeven en mijn geld terug gehad. Nu superblij met een Amerigo zadel. Wat een verschil qua afwerking.

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 10:03

He wat vervelend om te horen Hoplala. Was jouw zadel van voor of nadat ze van leverancier is gewisseld? Aan dat scheefzakken was niets te doen?

Hoplala_50
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-02-23

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 11:07

Marigo, dat is geprobeerd maar niet gelukt

Balou_k

Berichten: 14060
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:35

Zijn er nog recente ervaringen?

Phileine83
Berichten: 225
Geregistreerd: 03-05-03

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:53

Ja hoor, ik heb anderhalf jaar geleden een Graziozo zadel aangeschaft. Ik ben er zeer tevreden over.

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:09

Yes ik heb die van mij een half jaar. Erg blij mee.

scrabbel

Berichten: 946
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:32

Na het lezen van dit topic enthousiast geworden. Echter zie ik alleen maar dressuur zadels

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 00:04

Mijn zadel komt over 1.5 week, ik kan niet wachten. Ik ben erg benieuwd. Ik heb nu een Wintec Hart dressuur erop liggen met onlangs de witte (X-wijde) boom erin maar m'n instructrice moppert nog steeds op het zadel, ze is niet blij met hoe het zadel ligt. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het straks met m'n nieuwe zadel zal gaan.
Ik word dan in ieder geval niet meer voorover gedwongen en kan als het goed is ook makkelijker doorzitten, dit was bij het proefrijden in ieder geval wel het geval.

Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte.