Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 150 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Graziozo zadels

 
Profiel   

Ik heb er ook 2 nu een jaartje denk ik. Erg fijne zadels minder rugklachten voor mijzelf. Dus tot nu toe erg tevreden
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-20 21:43 



 
Profiel   

Ik weet dat het al een wat ouder topic is, maar ik wil toch ook even laten weten dat ik ook een Graziozo zadel heb! En ik ben echt zo enorm blij dat ik de overstap heb gemaakt naar Graziozo. Mijn paard is met het Graziozo zadel zoveel beter gaan lopen en ik ben na een eerste periode van wennen ook veel beter gaan zitten. Dus als iemand nog info wil mag je altijd contact met mij opnemen. Bedankt Jose voor alle top service!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 20:10 



 
Profiel   

Fijn om al jullie positieve reacties te lezen. Ik heb inmiddels de pasafspraak staan over 2 weken en ik ben heel benieuwd. Ik hoop dat ze ons verder kunnen helpen!
Zal hier updaten, mochten er dan nog mensen zoeken op dit merk dan staan alle ervaringen mooi bij elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 08:58 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd naar hoe de pasafspraak gegaan is en wat je gekozen hebt? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 12:33 



 
Profiel   

De pasafspraak is heel goed verlopen. Jose neemt echt alle tijd om je paard aan alle kanten op te meten en te bekijken. Ze checkt ook of er bijv. gevoelige plekken zijn. In ons geval aan 1 kant van de rug, dus op haar advies ook 2 fysioafspraken gepland voor mijn pony.
Ik heb meerdere zadels gepast, maar eigenlijk was het 1e zadel al direct raak. Jose wil echter dat je echt goed kunt vergelijken, dus toch nog 2 andere opties geprobeerd.
Het zit echt onvergelijkbaar met m'n huidige zadel. Ik voelde me veel meer ondersteund bij mijn stuitje (wat een pijnplek van mij is) en het gevoel daardoor meer te kunnen ontspannen in mijn lijf.
Ook hebben we wat gespeeld met de ophanging van de beugels, zodat ik makkelijk mijn bekken kan kantelen.
Onder je bovenbenen kan naar wens extra vulling worden toegevoegd (of weggelaten), dat hebben we ook nog getest. Ik vond die extra ondersteuning weer heel fijn.

Voor mijn fjord en mij zijn we uitgekomen op het Domenico zadel. Hij is besteld, maar dus nog niet binnen. Ik kan echt niet wachten om er mee te gaan rijden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 15:33 



 
Profiel   

Wat fijn!! Heel veel plezier alvast er van!

Ik heb ook de Domenico. 1 sinds vorig jaar november, nog steeds helemaal tevreden mee. Ook geen rugklachten meer met rijden en ik kan er fijn recht in zitten zonder dat het gedwongen voelt.
Had het zadel voor 2 paarden maar mijn paarden ontwikkelen zich toch anders waardoor ik voor 1 paard toch niet ontkwam aan een pad o.d. te gebruiken. Dit paard is echter een princes op de erwt waardoor dat voor haar net niet werk.
Komende week komt Jose zodoende een 2e zadel afleveren. Auw bankrekening :+ .
(Overigens niet aangesmeerd door Jose! Ze heeft naar goedkopere opties gekeken, mij een leenzadel verkopen voor gereduceerde prijs e.d. maar icm met wat mijn paard nodig heeft en ik een verkort zweetblad nodig heb vanwege mijn lengte en korte benen en ik anders alsnog een compromis ging sluiten kwamen we hier toch op uit. Maar alle ruimte vanuit Jose!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 22:43 



 
Profiel   

Inmiddels heeft het zadel ook mijn interesse gewekt. Ben alleen bang dat het wat te gesloten zit en ik weet niet of dat fijn is bij mijn jonge paarden.

Eens kijken of ik een passessie aan kan vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 18:23 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Inmiddels heeft het zadel ook mijn interesse gewekt. Ben alleen bang dat het wat te gesloten zit en ik weet niet of dat fijn is bij mijn jonge paarden.

Eens kijken of ik een passessie aan kan vragen.


Daar was ik ook bang voor maar dat viel mij dus echt zo mee (mijn euroriding zat meer gesloten).
Gister ook een buitenrit van 2 uur overleefd, een geen pijn aan de bips :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 09:28 



 
Profiel   

Dat dacht ik inderdaad eerst ook maar ik kan me er heel vrij in bewegen terwijl ik toch steun heb :).
Ook fijn dat je met de beugelhaken nog e.e.a. kan bepalen. Je knie/been verder naar achteren laten komen of juist niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 10:18 



 
Profiel   

Even een schopje hier.....zijn er al meer ervaringen met dit merk?

Ik ben zelf op zoek naar een ander zadel voor mijn merrie alleen heeft zij nogal een lastige rug dus het wordt een lastige zoektocht.

Na de website te hebben gelezen klinkt dit zadel wel heel interessant maar ben wel heel benieuwd naar wat meer ervaringen nog :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 14:26 



 
Profiel   

Ik krijg aankomende zaterdag eindelijk m'n zadel, dus dan kan ik er wat meer zinnigs over zeggen. Je kunt natuurlijk altijd een pasafspraak maken om te kijken of het bevalt.
Ik zie nu trouwens dat jij 't bent, dus dan kun je het gewoon vragen, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 10:01 



 
Profiel   

Nymeria schreef
Ik krijg aankomende zaterdag eindelijk m'n zadel, dus dan kan ik er wat meer zinnigs over zeggen. Je kunt natuurlijk altijd een pasafspraak maken om te kijken of het bevalt.
Ik zie nu trouwens dat jij 't bent, dus dan kun je het gewoon vragen, haha.



Ha ha, ik was ook even de link kwijt, maar ik hoor het van je als je hem hebt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 10:19 



 
Profiel   

Bij ons is inmiddels ook een Graziozo in bestelling en ben er nu al enorm blij mee <3 Nu alleen nog even geduld hebben.

José heeft eerst uitgebreid ons paard bekeken, daarna zowel paard als ons helemaal opgemeten en gekeken hoe het paard (en wij :+) liepen. Daarna was het eerste zadel gelijk raak. Wat een wereld van verschil met andere zadels! Na een paar passen in het zadel was ik al super enthousiast. Zo veel meer een natuurlijke balans vanuit de steun van het zadel, zonder echt "vast" te zitten. Ik was bang dat het wellicht wat lastiger zou zijn om voor beide (mijn moeder rijdt ook op dit paard) een geschikt zadel te vinden, maar we waren beide gelijk super enthousiast. Paard liep ook gelijk heel fijn en ontspannen terwijl hij best gevoelig is met wisselingen van zadels, dus dat was natuurlijk ook gelijk een goed teken! José heeft verder alle tijd voor je en legt alles super duidelijk uit, dus dat is ook heel fijn.

Graziozo sprak ons van tevoren al erg aan, doordat er zowel naar het paard als de ruiter wordt gekeken en de beste keuze voor beide afzonderlijk kan worden gerealiseerd. Ook de aanpasbaarheid van de boom en de gedachte achter het ontwerp van de zadels sprak ons erg aan.

Na een periode van zadelproblemen ben ik dan ook super blij met deze (nu al!) positieve ervaring met Graziozo. Nu met smart afwachten totdat het zadel komt *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 12:25 



 
Profiel   

Klinkt goed, Tamara! Wachten duurt lang weet ik uit ervaring.

Ik rijd nu inmiddels een weekje rond met het nieuwe zadel en ben nog steeds enthousiast. Ik zit echt veel beter en stiller, kan nu ook de uitgestrekte draf netjes uitzitten. Paard liep zondag echt als een zonnetje, echt veel losser door zijn lijf. Ik schrijf dat voor nu wel toe aan het zadel, gezien er geen andere veranderingen zijn en we al maanden tegen dezelfde beperkingen aanliepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 12:36 



 
Profiel   

Ik heb voor zaterdag een pas afspraak staan.
Ik ben echt heel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 09:15 



 
Profiel   

Ik heb vorige week woensdag een passessie gehad! Ik ben echt super enthousiast :o

De werkwijze spreekt me enorm aan en dan met name dat er niet alleen naar je paard gekeken wordt.

Ik zoek een zadel voor mijn GGK New Foresthengst (GGK bij het NNFPS :D ). Ik ben er inmiddels wel achter dat het voor een (klein) volwassene met pony niet heel simpel is om een passend zadel te vinden. Veel zadels zijn te lang voor de pony en ik pas niet meer in een 16 of 16,5.

Het paszadel was voor mijn pony aan de lange kant, desondanks liep hij als een trein met dit zadel. En oh oh wat zat ik lekker in dat zadel. Meteen de goede balans en ik hoefde totaal geen moeite te doen om zo te blijven zitten. Mijn pony is niet alleen breed bij de schoft maar ook breed op de rug, maar wel kort. Dus hij krijgt korte kussens onder een 17 inch voor mij.

Met mijn huidige zadel gaat hij na verloop van tijd regelmatig knarsen, het viel mij op dat hij dit nu dus totaal niet deed. Zelfs niet na lange tijd rijden, ik heb bewust flink wat gevraagd van hem en het hem echt wel even moeilijk gemaakt .... maar nee hoor niet knarsen :) Hij bleef heerlijk marcheren en voelde ontzettend fijn aan in alle 3 de gangen +:)+

De keuze is gevallen op de Graziozo Domenico :o

De volgende dag viel het rijden met mijn eigen zadel wel tegen :D en hij ging weer wat knarsen ... nu hoop ik maar dat we niet heel erg lang moeten wachten :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 15:53 



 
Profiel   

Ik ervaar echt precies hetzelfde. Ik heb mijn Domenico nu een paar weken en ik merk zo veel verschil, bij mezelf en bij mijn pony. Had hier ook hetzelfde probleem, een kleine fjord met een korte rug, maar zelf een 17 inch nodig voor de bil partij. Ik ben echt heel blij met m'n zadel. 9 april wordt ie weer gecheckt, dat vind ik ook fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 17:55 



 
Profiel   

Ik heb volgende week ook een pasafspraak staan (met meerdere stalgenoten)! Heel benieuwd :) Ik heb al de ruiteranalyse op de flexchair gehad een tijdje geleden.
Daaruit bleek dat ik zelf een probleem in mijn heup heb, die ik nu onder begeleiding van manuele therapie en dry needling probeer op te lossen zodat ik er zo min mogelijk hinder van ervaar.
Maar ja, mijn huidige zadel (Custom) is inmiddels zo beïnvloed door mijn scheve houding, waardoor het mij nu niet lukt om hier recht in te gaan zitten, zonder telkens weer in het oude patroon terug te vallen. Een nieuw zadel is voor mij dan ook wel een must voor een nieuwe start! ;)

Ik wil daarom hier vragen hoe lang ongeveer de levertijd is van het zadel, en of er ook een optie is voor een leenzadel? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 11:08 



 
Profiel   

Wat goed dat je daar zo achter gekomen bent! Maar onhandig dat je er nu niet echt iets mee kan.

Ik heb een leenzadel gehad bij mijn 1e bestelling. Hier 30 sept besteld en 22 november geleverd. Zadels waren toen vertraagt door de douane. Maar kan goed dat de levertijd nu langer is ivm corona.
2e keer 8 sept besteld (2020) en 29 okt geleverd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 12:14 



 
Profiel   

Ik heb langer gewacht vanwege Corona inderdaad. 23 september aangemeten, begin oktober besteld en 20 februari geleverd.
Nu was het plannen van de aflevering een week vertraagd, omdat er toen sneeuw lag en ik niet kon rijden, maar al met al was het leveren sowieso langer dan normaal gesproken. Ik had geen leenzadel, maar zadel wat ik had voldeed ook nog prima voor paard (hoewel ik nu dus toch ook bij paard een groot verschil merk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 12:23 



 
Profiel   

Ook ik ben in blije verwachting van een Graziozo zadel.
7 maart besteld dus nog even geduld maar ik kijk er zo naar uit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 17:24 



 
Profiel   

Ik had zaterdag de passessie, en heb een Domenico besteld! :D
Ik kon er zo mee wegrijden, geen ongemak/pijn in de heupen in het begin, ik zat mooi rechtop! Mijn paard liep er ook erg fijn onder. Ik zat nu wel met mijn benen wat verder naar achteren dan ik gewend was, daardoor moesten paard en ik wel even wennen aan het geven van de juiste hulpen. :P

José heeft me ook rijtechnisch met wat puntjes geholpen, dus we hebben nog flink gezweet ook. :') Maar, ik had achteraf nergens last van! Waar ik normaal na een fanatieke training altijd wel een zere onderrug heb gedurende de rest van de dag.

Dusss ik kan niet wachten :D ik heb gekozen voor een zwart zadel, met zwarte naden, en de achterkant 1,5cm lager. Ik mag 2 insertz uitzoeken, eentje weet ik al, de ander nog niet. Hoe zien jullie achterkantjes eruit? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 13:25 



 
Profiel   

Ik volg even mee! Lijkt me een interessant zadel! Ik heb zelf chronische rug- en bekkenklachten. Dit zadelmerk klinkt veelbelovend (maar helaas ook duur).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 13:43 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Ik volg even mee! Lijkt me een interessant zadel! Ik heb zelf chronische rug- en bekkenklachten. Dit zadelmerk klinkt veelbelovend (maar helaas ook duur).


Gewoon een keer proberen! Is vrijblijvend. En Jose is heel meedenkend. Wie weet kan je zelfs wel iets afspreken over een probeerzadel om te zien of het zadel echt voor jou problemen geschikt is.

Leuk te horen dat er meer zadels besteld zijn!
Hier ook de Domencio. En InsertZ met stukuje bedrijfslogo en ik geloof de Anzio.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 16:56 



 
Profiel   

Oh, dat is vet, Pattypaard! Was zeker wel aan de prijs?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 17:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 150 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen