Goed schokdempend westernzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Goed schokdempend westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 23:47

Hoi hoi!

Inmiddels mis ik het western rijden weer een beetje, en wil ik de boeg weer eens omgooien!

Momenteel heb ik een op maat gemaakt zadel voor mijn paard.

Ik ben me aan het oriënteren naar een goed schokdempend westernzadel. Zowel voor mijn paard als mezelf.

Er is zo veel keus, en ben dus wel benieuwd naar wat jullie aanraden en ervaringen zijn.

Ik heb zelf wat aan mijn rug, en ik kan daardoor niet altijd meer goed bepaalde "schokken" opvangen. En daarnaast moet het natuurlijk ook goed bij mijn paard passen.

Is er iemand die aanraders/ervaringen heeft?

Alvast bedankt!

pillow
Berichten: 7804
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Goed schokdempend westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 00:08

bestaan er überhaupt schokdempende zadels?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Goed schokdempend westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 00:18

Met een dikke pad (en daar rekeningnummer houdend als je het zadel past) en een bontje op het zadel zou je een eind kunnen komen. Maar echt schokdempende zadels.... dat ken ik niet.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Goed schokdempend westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 00:26

Een Equiflex misschien?
Bontje doet ook een hoop inderdaad, lekker een schaap onder je bips.

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Goed schokdempend westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 01:41

Deuber&Partner heeft een aantal westernzadels met kussens er onder, maar zelf was ik niet tevreden over de pasvorm...

AFrancesco
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-03-19

Re: Goed schokdempend westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 03:57

zoek er ook 1

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Goed schokdempend westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 08:08

Voor mij hielp vooral de pasvorm voor mijn benen en mijn bips. Leg channel werd het volgens mij genoemd. Dat voel je ook als je met je hand van de pocket in het zadel naar beneden gaat. Alsof er een gootje in zit waar je benen precies in passen. Tevens helpt de pocket placing. Niet de dicht op de cantle dat die je omwipt en niet te dicht en te plat bij de gullet dat die in je heupen klapt. Daardoor zit ik een stuk stabieler. Dat gecombineerd met een bontje geeft mij weer rij plezier.

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 14:41

speedfiets_2 schreef:
Voor mij hielp vooral de pasvorm voor mijn benen en mijn bips. Leg channel werd het volgens mij genoemd. Dat voel je ook als je met je hand van de pocket in het zadel naar beneden gaat. Alsof er een gootje in zit waar je benen precies in passen. Tevens helpt de pocket placing. Niet de dicht op de cantle dat die je omwipt en niet te dicht en te plat bij de gullet dat die in je heupen klapt. Daardoor zit ik een stuk stabieler. Dat gecombineerd met een bontje geeft mij weer rij plezier.


Dat ga ik eens opzoeken, dankjewel!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Goed schokdempend westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:08

Schokdempende technologie bestaat wel, maar ik weet niet of merken zoals BUA ook van plan zijn om westernzadels te maken. Misschien kunnen dat soort kussens ook onder een western zadel gemaakt worden door een handige zadelmaker?