Beenbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 19:36

Ik zag leuke beenbeschermers van eskadron voor mij mijn setje https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10093
Maar waar zijn die dingen eigenlijk voor :') en wanneer gebruik je ze?
Dus wanneer en waarvoor gebruiken jullie zulksoort beenberschermers?
(Ik heb nog maar net mijn eigen 1e paardje dus ben nog niet helemaal thuis in dit soort dingen O:) )

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:46

Dit soort beenbeschermers gebruik ik niet. Enkel harde en deze gebruik ik bij springen en op wandelingen :D

Cookie_Dough
Berichten: 9
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:43

Ik gebruik deze beschermers voor dressuur. Zelf spring ik er niet mee, dan gebruik ik harde beschermers.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:45

Dit soort beschermers doen niet zo veel. Ja, toch wel, de pezen te warm maken.
Als je iets doet om de benen van je paard te beschermen, doe dan harde beschermers. Die kunnen wat opvangen. Dit is meer voor de leuk.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:45

Hoihoi, ik gebruik persoonlijk ook nooit zulke bescherming, zeker niet met immitatiewol. Dat wordt toch vaak te warm voor mijn voorkeur.

Voor het lichte werk gebruik ik wel eens 'brushing boots' (beetje zo'n zelfde model als die in jouw OP, maar zonder bont) en verder gebruik ik ook altijd bescherming met harde schaal. Ik ben persoonlijk erg fan van de beschermers van lemieux.

In dit topic kun je heel veel lezen over allerlei soorten peesbescherming, ervaringen van anderen, en kun je al je vragen stellen :)

[HAR] De ultieme peesbeschermers?

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:46


Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 20:21

Renee_S schreef:
Hoihoi, ik gebruik persoonlijk ook nooit zulke bescherming, zeker niet met immitatiewol. Dat wordt toch vaak te warm voor mijn voorkeur.

Voor het lichte werk gebruik ik wel eens 'brushing boots' (beetje zo'n zelfde model als die in jouw OP, maar zonder bont) en verder gebruik ik ook altijd bescherming met harde schaal. Ik ben persoonlijk erg fan van de beschermers van lemieux.

In dit topic kun je heel veel lezen over allerlei soorten peesbescherming, ervaringen van anderen, en kun je al je vragen stellen :)

[HAR] De ultieme peesbeschermers?



Ah top bedankt voor het topic!

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:35

Deze raad ik standaard af. Hartstikke mooi en leuk hoor, maar ze maken de benen loeiheet.
Alsof je gaat hardlopen met gevoerde laarzen denk ik dan maar.
Ik heb hooguit neopreen beschermers bij springen om.