Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 25 [ 622 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Winderen half pad

 
Profiel   

Iets hoger de kamer in trekken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 17:52 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Iets hoger de kamer in trekken?



Dat denk ik ook, of is het de spring versie dat hij wat schuin loopt aan de voorkant?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 17:55 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Iets hoger de kamer in trekken?


Ga ik morgen even doen en dan ook even netjes aansingelen enzo :o

Bielsje schreef
MyChoice schreef
Iets hoger de kamer in trekken?


Dat denk ik ook, of is het de spring versie dat hij wat schuin loopt aan de voorkant?


Ik ga even controleren wat er op het kaartje staat maar heb wel de dressuur variant besteld.

Maar twijfelde of hij groot genoeg is. Heb ook nog foto’s terug gevonden van de 18 inch die ik toen uitgeprobeerd heb. Maar die was ook al veel meer gevormd heb ik het idee. Heb daar ook nog wel foto’s van.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:11 



 
Profiel   

Hij ligt overal onder de kussens dus groot genoeg! Die van mij loopt alleen precies mee aan de voorkant van het zadel maar kan ook komen doordat ik de dunne versie heb...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:25 



 
Profiel   

Bielsje schreef
Hij ligt overal onder de kussens dus groot genoeg! Die van mij loopt alleen precies mee aan de voorkant van het zadel maar kan ook komen doordat ik de dunne versie heb...


Ja ik zal nog even goed kijken of dit wel de dressuur versie is die ik heb ontvangen.

Dank jullie wel voor jullie snelle reacties! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:38 



 
Profiel   

Kaatje, binnenin staat normaal de maat en versie :)
Ik zou hem inderdaad ook meer in de kamer trekken maar denk dat hij voor de rest wel ok ligt.

Dit is de 18 inch dressuur met een 17,5 inch zadel
[ img ]
[ img ]


En hier de 18inch spring met 17 inch springzadel
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:43 



 
Profiel   

Ik heb de pad net gepast maar ik snap hm niet zo goed. Heb de correction. Vind dat het zadel echt op de rug ligt en dat het beweegt aan alle kanten met de inlagen erin. Daarna wat dunnere inlage geprobeerd maar dan ligt hij nog heel erg op de rug. Kan iemand mij hier ff mee helpen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:34 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Ik heb de pad net gepast maar ik snap hm niet zo goed. Heb de correction. Vind dat het zadel echt op de rug ligt en dat het beweegt aan alle kanten met de inlagen erin. Daarna wat dunnere inlage geprobeerd maar dan ligt hij nog heel erg op de rug. Kan iemand mij hier ff mee helpen haha


Ik ken de inlagen niet maar is dat hetzelfde spul als in de pad zelf? Ik gooi het zadel erop en doe dan heel rustig aan, de gewone pad moet namelijk even wat opwarmen en vormen nu het kouder is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:42 



 
Profiel   

Bielsje schreef
Horseloverl schreef
Ik heb de pad net gepast maar ik snap hm niet zo goed. Heb de correction. Vind dat het zadel echt op de rug ligt en dat het beweegt aan alle kanten met de inlagen erin. Daarna wat dunnere inlage geprobeerd maar dan ligt hij nog heel erg op de rug. Kan iemand mij hier ff mee helpen haha


Ik ken de inlagen niet maar is dat hetzelfde spul als in de pad zelf? Ik gooi het zadel erop en doe dan heel rustig aan, de gewone pad moet namelijk even wat opwarmen en vormen nu het kouder is :')


Aah dat zou het kunnen zijn. Hij schoof echt heftig heen en weer op de rug. Inlagen zijn een soort vilt plakjes in verschillende diktes, geen idee hoe de normale is

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:46 



 
Profiel   

Ik heb ook de correction, maar hij ligt echt als een huis...
Wat bedoel je met op de rug liggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:11 



 
Profiel   

Farjen schreef
Ik heb ook de correction, maar hij ligt echt als een huis...
Wat bedoel je met op de rug liggen?


Er zo op liggen dat hij dus bij de minste geringste beweging van links naar rechts schuift. Nu had ik ook alle inlagen erin dus misschien is hij dan te dik

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:16 



 
Profiel   

Waarom heb je alle inlages erin? Dan corrigeert hij toch niet? :D
Ik heb enkel vooraan wat zitten, achteraan niets.
Maar het materiaal moet inderdaad opwarmen en wat vormen dus wellicht ligt het daar aan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:21 



 
Profiel   

Farjen schreef
Waarom heb je alle inlages erin? Dan corrigeert hij toch niet? :D
Ik heb enkel vooraan wat zitten, achteraan niets.
Maar het materiaal moet inderdaad opwarmen en wat vormen dus wellicht ligt het daar aan :j


Dit zegt weer hoe goed ik me in heb gelezen :') ik wist niet dat je hm zonder kon gebruiken hahaha. Morgen maar weer wat proberen. Ik heb correction gekozen dat als het nodig is dat ik hm aan kan passen. Voor nu niet nodig. Heb hm met Black Friday besteld en hij kostte minder dan de gewone normaal. Dus ik denk kan ik beter dat doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:26 



 
Profiel   

Is hij geleverd in zo'n houten kist? Bij mij waren alle vullingen apart verpakt. Maar hij kan perfect zonder inlages :D
Dat is bij ook de bedoeling als paardlief ooit besluit dat hij volgroeid is }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:34 



 
Profiel   

Farjen schreef
Is hij geleverd in zo'n houten kist? Bij mij waren alle vullingen apart verpakt. Maar hij kan perfect zonder inlages :D
Dat is bij ook de bedoeling als paardlief ooit besluit dat hij volgroeid is }>



Jaaa bij mij ook. Maar vandaar dat ik ervanuit ging dat er iig 1 in moest

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:36 



 
Profiel   

Zonder de vullingen is het de normale pad inderdaad :)

Ik heb de slim besteld met BF. Ligt als een huis. Valt vrij royaal wel maargoed dat is niet erg. Heb de 17 inch dressuur onder mijn 17 inch zadel met korte kussens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:46 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met de pad onder een wintec dressuur zadel?
Ik heb de isabelle werth en een engels volbloed in revalidatie met niet de meest geweldige rugspieren. Ik twijfel heel erg over de 10 of 18mm. Het zadel wordt iedere paar maanden bekeken en zo nodig aangepast maar het is natuurlijk een wintec.
Op alle foto's lijkt de 18mm wel heel erg dik en na het doorlezen zie ik veel mensen die de 18 voor een 10 willen ruilen. Zijn er mensen met een wintec die duidelijk voorkeur voor een dikte hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 21:33 



 
Profiel   

Ik heb de dunne onder m’n springzadel. Heb ook de dikke gehad. Je merkt qua effect geen verschil. Maar ik vind de dikke teveel invloed hebben op de ligging en het werd wat wiebeliger allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 06:53 



 
Profiel   

Ik heb nu een winderen correction 10mm te testen vanuit winderen zelf.
Heb er nu één keer mee gereden en voelde voor mij en mijn paard erg fijn.
Paard liep erg ontspannen en ik had het gevoel alsof ik op een zacht wolkje reed, haha. Reed hiervoor met een Kingsley pad.
Deze pad nog even door blijven testen, maar eerste ervaring is goed en denk dat deze blijft voor ons.

En zo blij om te horen dat de correction gebaseerd is op de normale versie. Nu kan ik rijden met een correction zonder inlages. Mocht er wel iets nodig zijn in de ligging van mijn zadel, dan kunnen we het zo aanpassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 11:48 



 
Profiel   

@car0linee, hoe lang mag jij hem testen?

Ik heb inmiddels wat contact met laequistyle om ook wat te gaan testen, zij geven aan dat ze ook enorm goede resultaten horen van de invictus-pad. Kennen jullie deze?

Ik ben dus ook wat zoekend naar een dergelijke onderleggen en licht enthousiast over deze van winderen :o Hoe snel merkten jullie verschil?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 14:20 



 
Profiel   

Hier ook heel tevreden over de winderen :)

Verschil merken ja wat is verschil? Het is niet zo je paard ineens de sterren van de hemel loopt ofzo. Tenminste bij mij niet. Want mijn zadel ligt gewoon goed. Had hiervoor een kingsley pad. Bij de winderen heb ik het idee hij wat minder snel aanspant met opstappen. Wil anders met koud weer nog wel eens ontploffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 15:07 



 
Profiel   

Ik mag de pad een week testen. Normaal gesproken hebben ze de correction niet als testpad. Maar in overleg mocht ik hem toch testen omdat ik anders heen en weer blijf sturen en zij mij meteen een nieuw product te testen wilden sturen.
Dus hele fijne service.

Het grote verschil bij mij was dat mijn merrie in draf heel tevreden aan het briesen was en lekker ontspannen liep. Normaal gesproken hebben we iets meer opwarmtijd nodig voor ze zo ontspannen is (blessure in rug gehad dus blijft gevoelig puntje).

En nog bijkomende voordeel, mijn Zadel blijft heel stabiel liggen. Mijn merrie is erg rond en met Kingsley pad voelde ik mijn zadel wel een beetje schuiven. En zadel lag nu heel mooi stabiel op haar rug. Verder geen opvallende dingen want ook mijn zadel ligt verder goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 15:22 



 
Profiel   

Helder, dank voor jullie uitleg :D
Ik weet niet zo goed wat ik verwacht van de pad, ik heb qua rijden weinig klachten. Behalve dat mijn zadel ietsjes stabieler zou mogen liggen. Wel onlangs weer aangepast maar is ook weer zo afhankelijk van hoe recht krijg ik mijn paard, maar ook dat mijn paard weleens per dag kan verschillen in rondheid, de ene dag is ze wat 'ronder' dan de andere (altijd ook al gehad trouwens :o ). Is ook redelijk rondgeribt :+
Op dit moment zijn we terug aan het opbouwen na een lichte blessure, zadelaanpassing en ander management. Hierin voel ik zowat elke dag wel verbetering. Ga even bedenken wat een mooi moment zou zijn om te testen, niet dat ik dat dan zou kunnen verwarren met de reguliere verbetering die ik nu voel 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 19:58 



 
Profiel   

Ik had bij het rijden ook niet echt klachten, maar ik merk toch wel verschil :j Hij loopt net wat fijner en meer verzameld..
Sowieso ga ik mijn comfort springversie verkopen, ik heb genoeg aan de correction.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 11:02 



 
Profiel   

Vandaag is hij met 15% korting bij LA equistyle
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 17:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 25 [ 622 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen