Winderen half pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:41

Ah, super! _/-\o_
Ik heb gisteravond de hele shop afgezocht, maar kon deze pagina nergens meer vinden. Een paar weken geleden zag je de for rent zadelpads gewoon in de webshop erbij staan bij de verkoop pads maar nu waren ze daar weg. En zie nu de probeer-link heeeeeelemaal onderaan de homepage. 8-)

Farjen

Berichten: 7990
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:40

meiske1577 schreef:
Ik volg even. De prijs van deze pad is hetgeen mij echt tegenhoudt.

Ik reed altijd met gewoon mattes bontje, dat maakte al veel verschil ten aanzien van zonder bontje.
Ik heb nu een Kentucky shock absorb pad, ligt er nu een maand of vier onder. Ik dacht eerst dat het niet zoveel verschil maakte, maar na een week of twee weer eens met gewone bontje gereden en WoW, dan merk je echt verschil. Paard loopt veel makkelijker over de rug en dat is alleen maar beter geworden de afgelopen vier maanden. Laatst nog eens met gewoon bontje geprobeerd, maar na tien minuten afgestapt en weer gewisseld. Paard geeft duidelijk zijn voorkeur aan :+

Ik twijfelde ook tussen de spring en dressuurvariant. Ik heb gekozen voor de dressuur variant met een bontrandje, en dat is maar goed ook, de springvariant had nooit onder mijn dressuurzadel gepast.
De pad blijft verder mooi qua dikte, je ziet niet dat er na gebruik bijvoorbeeld plekken in de pad ontstaan waar de vulling dunner wordt.

Al met al heel tevreden dus.


Maar de springvariant is bij deze langer dan de dressuur...

Anoniem

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:05

De ruglengte is bij springen en dressuur vrijwel hetzelfde als ik naar hun tekeningen kijk, alleen heeft de springvariant zo'n naar voren gesneden flap waardoor de totale lengte groter wordt. Ik denk dat het aan de vorm van je zadel ligt welke beter past. Ik heb zelf een veelzijdigheid en die hangt er dus precies tussenin. ;)

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:49

xyzutu2 schreef:
Ah, super! _/-\o_
Ik heb gisteravond de hele shop afgezocht, maar kon deze pagina nergens meer vinden. Een paar weken geleden zag je de for rent zadelpads gewoon in de webshop erbij staan bij de verkoop pads maar nu waren ze daar weg. En zie nu de probeer-link heeeeeelemaal onderaan de homepage. 8-)


Mocht je hem testen horen we hier natuurlijk graag je bevindingen :-)

Farjen

Berichten: 7990
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:18

Iemand die ondertussen de pad heeft gekocht/getest? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:38

Ik zet even een stipje, ik was ook benieuwd maar rijd zelf nog niet met zadel dus hoef het nu nog niet uit te proberen

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:48

Ben ik ook heel nieuwsgierig naar... mijn bontje is wel toe aan vervanging en ben ook heel benieuwd of dit misschien een beter alternatief zou zijn.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:49

Ik ga er een bestellen en zal, zodra ik hem een poosje in gebruik heb, hier mijn ervaring delen.
Heb meerdere paarden dus ben heel benieuwd of ik bij allemaal een duidelijk verschil ga merken.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:02

Ik ben zelf geneigd om voor de wet van Murphy gaan: als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook. Is dit gewoon een ijzersterke reclamestunt met bijzondere benamingen om mensen te overtuigen vooral de vakanties van de bedenkers te sponsoren? En waarom zoveel geld vragen als je het beste voor hebt met de paardenwereld? Ik ben heel benieuwd naar de mening van degene(n) die het gaat proberen of misschien al geprobeerd heeft.

Farjen

Berichten: 7990
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:10

Ik was op een evenement en bij het rondsnuisteren in de shops, kwam ik de Winderen pad tegen. Het was de eerste keer dat ik hem live zag :+ Uitgebreid betast en vergeleken met de andere pads die er hingen. De pad voelt zacht aan en intrekbaar maar toch voel je ook iets stevigs zitten. Ik vind toch dat er een verschil zat in de Winderen en in de 4 andere merken die er hingen..
Op het einde van de avond toch de pad gekocht :') Ondertussen ook al 3 keer mee gereden, maar ik ben mijn paard net aan het opbouwen van een blessure dus ik kan er momenteel nog niet zoveel over zeggen.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:46

Zijn er al meer ervaringen met deze pad? Ik vind hem erg interessant maar wel erg duur. Maar als het doet wat ze zeggen dat het doet vin dik het wel waard.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:53

Erg duur. Als dat spul zo super is, waarom zit dat dan niet in de kussens van een zadel? Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen.

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:19

Zijn er inmiddels meer ervaringen? :)

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:52

Als iemand hier een 18" heeft die ik eens zou mogen testen (ook tegen borg uiteraard) hou ik me warm aanbevolen :)

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 12:33

Dioxide schreef:
Als iemand hier een 18" heeft die ik eens zou mogen testen (ook tegen borg uiteraard) hou ik me warm aanbevolen :)


Via de website kun je testers huren

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:48

Nog niemand uitgeprobeerd???

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:15

kwebbelengel schreef:
Nog niemand uitgeprobeerd???


Ik heb hem uiteindelijk niet besteld. Heb nu een nieuw zadel laten aanmeten.
Daarnaast zijn beide merries drachtig dus misschien dat ik er volgend jaar alsnog 1 bestel als ik de jongste weer op ga pakken

Farjen

Berichten: 7990
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:24

Ik heb hem maar heb een nieuw dressuurzadel dus daar gebruik ik niets onder.
Onder mijn springzadel merk ik weinig met de pad maar dat zadel past niet meer dus dat is geen goeie referentie..

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:35

Odetje92 schreef:
Kan één van jullie dat niet-Newton materiaal uitleggen aan een leek zoals ik? Want ik kan weinig wijs worden uit de theorie

Zag dat deze vraag nog niet beantwoord was.
Niet-newtoniaans materiaal is materiaal dat 'harder' wordt als er meer kracht op komt (zoals die pudding waar je overheen kan rennen als je maar hard genoeg gaat).

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:00

nessinator schreef:
[
Zag dat deze vraag nog niet beantwoord was.
Niet-newtoniaans materiaal is materiaal dat 'harder' wordt als er meer kracht op komt (zoals die pudding waar je overheen kan rennen als je maar hard genoeg gaat).


Maizena.

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 01:33

Zijn er al meer mensen die hun ervaring kunnen delen?

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:28

Niemand?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 08:39

Ik denk dat een aantal dingen een rol spelen:
-prijs, het is gewoon een enorm dure pad. Even kopen om te proberen doe je meestal niet.
-1 week testen is erg kort, ik merkte bij mijn nieuwe zadel pas na 2.5 maand enig verschil
-Garantie: ze geven maar 1 jaar en dat mag helemaal niet, dat moet 2 jaar zijn. Kennelijk is het materiaal niet zo duurzaam en hard het uit ofzo, anders kun je rustig 2 jaar schrijven of helemaal niets. Dit is voor mij het grootste struikelblok, direct een hele korte garantie en vaak dus ook levensduur vermelden. Anders hoef je het namelijk niet te melden.

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 08:49

Ik heb hem gehad :)

Ik wilde hem alleen laten aanmeten icm mijn zadel door de zadelmaker. Ik heb hem alleen nooit gebruikt, volgens mijn zadelmaker is het materiaal te zacht en te traag. Volgens haar zou iedere beweging die het paard maakt worden vervolgd door de beweging in de pad. Beetje lastig uitleggen..

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:16

Ik zie net op Facebook deze tekst;

Lees wat Vanessa vindt van onze zadelonderleggers en probeer ze uit!

Nooit zonder mijn Winderen zadelonderlegger! Ik gebruik deze zadelonderlegger al meer dan een maand en heb tot dan al mijn paarden bereden met een gewone lamsvachtonderlegger. Deze zijn prima en ik heb altijd gedacht dat ze goed waren voor de rug van mijn paarden. Maar toen probeerde ik de Comfort zadelonderlegger en en mijn paarden begonnen zich anders te bewegen, ze waren losser in de training en hadden minder tijd nodig dan voorheen om los te komen in de dressuur. In eerste instantie dacht ik dat ze misschien een goede dag hadden en de volgende dag gebruikte ik de lamsvachtonderlegger weer. Mijn oudere paard is meestal erg los en ontspannen, deze keer was hij vrij stijf en kon ik hem niet goed werken.
Het was absoluut onaangenaam. De volgende dag heb ik de zadelonderlegger weer verwisseld en hij liep weer geweldig. Sindsdien rijd ik al mijn paarden alleen nog maar met de Winderen Comfort zadelonderlegger. En een goede vriendin van mij, die een paar weken geleden haar zadelonderlegger bestelde, vertelde me hetzelfde, ze heeft minder tijd nodig om haar paarden los te rijden en soepel te maken en ze lijken het zelfs te waarderen dat ze met de Winderen zadelonderlegger wordt bereden.


Dat beloofd nogal wat vind ik...