Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 25 [ 622 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Winderen half pad

 
Profiel   

Vandaag de 10mm binnen gekregen om te testen.
Ben benieuwd. Enige nadeel, ik rijd nu met een 18’’ leenzadel en krijg straks een 17,5’’ eigen zadel in oktober.
Hopelijk is deze zelfs voor het 18’’ aan de maart, dan kan ik als hij goed bevalt naar een maatje kleiner.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 14:22 



 
Profiel   

Ik heb er vandaag mee gereden. Paard liep erg fijn. Morgen nog eens testen en begin volgende week nog eens.

Weet enkel niet of ik een maat kleiner moet gaan bestellen straks voor mijn 17’5’m zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 19:21 



 
Profiel   

Hoe vallen ze van maat ? Ik heb 16 inch zadel en meet 47 cm lengte zadel. Op maattabel staat bij dressuurpad 54cm bij 16 inch . Zou ik beter de ponyversie (15 inch) bestellen of beter iets te groot ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 10:08 



 
Profiel   

Zijn er ook mensen die met een sjabrak met verhoogde voorkant en de Winderen pad rijden?

Ik vraag me altijd af of dat elkaar niet in de weg zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 16:51 



 
Profiel   

Is er iemand nog op zoek naar een correctie winderen pad? Mijne is door overlijden paard helaas overbodig geworden. Moet hem nog even op marktplaats zetten maar dacht wie weet is hier iemand die er baat bij heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 17:25 



 
Profiel   

Bielsje schreef
Zijn er ook mensen die met een sjabrak met verhoogde voorkant en de Winderen pad rijden?

Ik vraag me altijd af of dat elkaar niet in de weg zit?



Bedoel je zoals ps of sweden?
Want met mn spring winderen is dat met mn dressuur zadel wel even goed opletten hoe ik het neerleg zodat niet beiden onder het zadel liggen maar als ik dekje goed naar voren trek en pad op de juiste plek dan gaat dat naar mijn idee wel.
Met springzadel gaat dat sowieso wel goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 00:32 



 
Profiel   

Bielsje schreef
Zijn er ook mensen die met een sjabrak met verhoogde voorkant en de Winderen pad rijden?

Ik vraag me altijd af of dat elkaar niet in de weg zit?



Ja, ik heb PS dekjes en rij met de Winderenpad. Gaat prima, zit elkaar niet in de weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 07:28 



 
Profiel   

Hebben jullie ervaring met 1 pad voor zowel dressuur als springzadel? Zo ja welke? Vind het een super interessant concept alleen vind ik ze te duur om voor 3 zadels een pad aan te schaffen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 08:02 



 
Profiel   

Ik heb de spring versie onder mijn dressuur en springzadel liggen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 08:14 



 
Profiel   

Ik heb de dressuurversie ook onder mijn springzadel liggen.
Ik heb voor de dressuurversie gekozen omdat ik met dat zadel het meeste rijdt.
Ik heb voor de 18inch gekozen. Onder het dressuurzadel is het voor het mooie iets te ruim maar daardoor past het ook wel perfect onder mijn springzadel.
Dus 1 pad voor meerdere zadels gaat zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 08:40 



 
Profiel   

zodiacje schreef
Bielsje schreef
Zijn er ook mensen die met een sjabrak met verhoogde voorkant en de Winderen pad rijden?

Ik vraag me altijd af of dat elkaar niet in de weg zit?



Bedoel je zoals ps of sweden?
Want met mn spring winderen is dat met mn dressuur zadel wel even goed opletten hoe ik het neerleg zodat niet beiden onder het zadel liggen maar als ik dekje goed naar voren trek en pad op de juiste plek dan gaat dat naar mijn idee wel.
Met springzadel gaat dat sowieso wel goed


Die bedoelde ik inderdaad! Fijn dat dat gewoon kan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 09:28 



 
Profiel   

Ik gebruik de pad ook gewoon met de PS dekjes.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 10:10 



 
Profiel   

Ik rij nu ruim 1 j met de dikke dressuur pad. Ik heb hem aangeschaft ter bescherming van de rug om schokken op te vangen. Omdat ik niet anders gewend ben merk ik geen verschil als ik de pad niet gebruik. Wel ben ik zeer te spreken over de rugspieren die in een erg goed conditie blijven kwa tonus. Nooit niet pijnlijk of verklevingen. Ik ben met mijn jonge paardje met een blanco blad begonnen zonder problemen. En ik voel wel eens andere ruggen en dan denk ik toch steeds oei dat moet beperkingen geven. Dus zeer tevreden over.

Wat betreft de drukbelasting. Ik heb hier ook nog een originele indra gelpad liggen. En ik heb beide op de grond gelegd en met blote voeten op gesprongen om de demping te testen. Bij de gelpad voelde ik bij de drukpunten de harde vloer. Bij de winderen pad nergens. Dus met deze ervaringen ben ik zeer tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 10:57 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

De dressuur onder een springzadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 14:45 



 
Profiel   

Neigt wel meer naar vzh dat zadel. Onder mijn cwd zou het er toch anders uit komen te zien, die is veel ronder naar voren gemaakt. Heb wel echt de spring versie nodig daarvoor. Steekt ietsje uit onder mn dressuur zadel maar stoort mij niet.
Met PS dekje is een dressuur winderen pad wel makkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 19:12 



 
Profiel   

Omdat ik vandaag foto's heb gemaakt van mn nieuwe dekje en er hier wel eens vragen over zijn;
Hier de spring variant onder een dressuur zadel en op een dekje met verdikking.
Dit is de slim 17.5-18.5 inch onder een 17.5 inch zadel.

(Onder mn 17.5 inch springzadel steekt ie minder uit, bij interesse kan ik een foto maken)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:11 



 
Profiel   

Aangezien ik nog een nieuw dekje had ook
Als voorbeeld dezelfde pad onder mn springzadel. De ronde voorkant past precies onder mn zadel
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 19:25 



 
Profiel   

Even dit topic omhoog schoppen :D
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe?

Aangezien mijn jonkie maar blijft groeien, komt er af en toe een moment dat mijn zadel niet mooi past. Een maand later is het dan weer beter, ... Dus gebruik ik nu even een prolite pad van een stalgenoot. Ik wil er zelf ook 1 aanschaffen, maar bedacht dan dat winderen ook zo 1 heeft.
Hoe bevalt die? Begrijp ik het goed dat wanneer je hem zonder inlages gebruikt, je de gewone slim-variant hebt van 9mm?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 08:30 



 
Profiel   

Ik heb een Winderen pad 18 mm maar wil hem graag ruilen tegen de 10 mm. Is er toevallig iemand die wil ruilen? Die van mij is slechts een paar keer gebruikt. Het is de dressuur variant 18 inch

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 21:04 



 
Profiel   

Farjen schreef
Even dit topic omhoog schoppen :D
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe?

Aangezien mijn jonkie maar blijft groeien, komt er af en toe een moment dat mijn zadel niet mooi past. Een maand later is het dan weer beter, ... Dus gebruik ik nu even een prolite pad van een stalgenoot. Ik wil er zelf ook 1 aanschaffen, maar bedacht dan dat winderen ook zo 1 heeft.
Hoe bevalt die? Begrijp ik het goed dat wanneer je hem zonder inlages gebruikt, je de gewone slim-variant hebt van 9mm?


Ik heb de inlage pad gehad voor mijn paard, verkocht ivm overlijden maar hij beviel wel heel goed! Zonder inlages is het inderdaad de normale slim pad en er zitten veel meer mogelijkheden bij tov de prolite. De inlages zijn dunner en kan je evt ook combineren. De prolite heb ik standaard liggen voor paarden die hier tijdelijk staan en is ook fijn maar die inlages zijn maar 2 maten en al vrij dik. Voor mij was de winderen echt fijn omdat hij alle mogelijkheden heeft :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 08:18 



 
Profiel   

Inmiddels heb ik hem besteld Hij is natuurlijk dubbel zo duur dan de prolite, maar ik kan hem wel blijven gebruiken zonder inlages natuurlijk. Is toch anders dan zo'n prolite die anders ongebruikt blijft liggen erna


Laatst bijgewerkt door Farjen op 09-11-21 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 08:25 



 
Profiel   

Ja het alles in één vind ik wel heel handig. Je kan hem altijd gebruiken en dat scheelt voor je paard ook dat hij niet continue wat anders op zijn rug heeft vind ik. Hoop dat je er veel plezier van gaat hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 08:30 



 
Profiel   

Bedankt :o
Ik heb al de gewone 18mm, maar die past niet onder mijn dressuurzadel die op maat gemaakt is. Dus die is voor tijdens het springen, daar gebeuren al sneller iets lompe handelingen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 09:52 



 
Profiel   

De levering heeft wat langer geduurd maar ik heb gisteren eindelijk met de pad kunnen rijden. Hoewel ik de dikke pad al heb voor mijn springzadel, merkte ik gisteren toch erg veel verschil in de dresuurles. Het was 1 van onze beste trainingen, misschien is het gewoon toeval maar ik ben tevreden :D Tot nu toe blij dat ik de winderen ipv de prolite heb gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 06:01 



 
Profiel   

Even weer een schopje in het topic. Maar is er iemand die even met me mee wil kijken qua maat van m’n winderen pad?

Ik had 1 gehad om uit te proberen en nu uiteindelijk toch 1 besteld, maar een maat kleiner.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Had m’n zadel er even los op liggen, krijg enig moment m’n nieuwe zadel en wil hem dan laten aanpassen met de pad eronder. Omdat ik er zelf enorm veel verschil mee merkte met m’n pony en bij mezelf.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 17:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 25 [ 622 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen