Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 25 [ 622 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Winderen half pad

 
Profiel   

Er zijn inderdaad 3 maten, dit staat op de site van Winderen:

16" = geschikt voor zadels van 15,5" tot 16"
17" = geschikt voor zadels van 16,5" tot 17"
18" = geschikt voor zadels van 17,5" tot 18,5"

Hoewel de 17" gezien de afmetingen ook vaak onder een zadel van 17,5" zal passen, maar dat is ook een beetje afhankelijk van de kussens van het zadel natuurlijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 21:25 



 
Profiel   

Hier zowel onder de Sella dressuur 18 inch, wintec springzadel 17,5 inch en Frank Baines 17,5 inch past de 17 inch dressuur perfect. [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 21:44 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd wat ik dan binnen ga krijgen haha, heb een 18" zadel met extra lange kussens, dus ben benieuwd. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 23:46 



 
Profiel   

Heeft iemand allebei de maten?

Er lijkt mij relatief veel verschil tussen te zitten.
Dit is de 18" onder een 18" Equipe springzadel en we hebben aan de voor+achterkant veel ruimte over.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 00:16 



 
Profiel   

Ik heb de 17 inch pad onder een 17 inch Equipe springzadel. Past super mooi. Het is de correctie pad met op dit moment dunne vulling voor ivm iets afvallen van paard. Heb de pad ook via m’n zadelmaker gekocht.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 09:50 



 
Profiel   

Mijn eerder reactie werd verwijderd dus even iets aangepast :o

Mijn pad steekt wat uit aan de voorkant,wel jammer want het oogt net ff minder netjes.
En dat had ik toch niet verwacht met mijn zadel.

Ik heb de 17/18 inch en een 18 inch zadel.

Meer mensen die dat hebben ervaren?

Zal binnenkort eens een foto maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 18:02 



 
Profiel   

Ik heb met veel interesse de berichten in dit topic gelezen.

Zouden jullie svp ook op onderstaande vraag willen reageren - als je er ervaring mee hebt.

Ondanks diverse aanpassingen van mijn zadelmaker en singelstoten vooraan het zadel blijft het te ver naar voren schuiven waardoor het tegen de schouders van mijn nog jonge paard komt. Hij geeft duidelijk aan dat hij dat niet prettig vindt.

Hebben jullie toevallig ook ervaring of dit pad van Winderen helpt bij het beter achter de schouder houden van je zadel?
Of wanneer het toch verschuift - minder vervelend is voor je paard?

Ik ben inmiddels behoorlijk gefrustreerd over dat het maar niet lijkt te lukken om het zadel op de goede plaats (ten minste 2 vingers achter de schouderbladen) te laten liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:28 



 
Profiel   

Geen ervaring, maar andere insteek, wat voor singel heb je?
[HAR] Toch maar een andere singel??
Duidelijk topic daar over. Misschien heb je daar ook wat aan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:34 



 
Profiel   

De pad is wel mooi stroef dus wel beetje anti slip. Mijne heeft ook mesh onderkant maar is de correctie pad dus weet niet of ze dit allemaal hebben. Of het echt genoeg is om een zadel op z’n plek te houden durf ik niet te zeggen. Een andere vorm singel kan ook zeker helpen zoals hierboven vermeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:51 



 
Profiel   

Heb je er wel eens andere zadels op gehad?

Ik heb dit ook gehad bij die van mij. Of de boom bleek te smal of het type model/boom pastte gewoon niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 10:40 



 
Profiel   

Gisteren mijn pad binnen gekregen, 18", maar goed ook want hij past precies. :)

Voor het eerste mee gereden gisteren en paardje leek wel iets makkelijker te willen lopen, ik test nog even een weekje door. :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:18 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Geen ervaring, maar andere insteek, wat voor singel heb je?
[HAR] Toch maar een andere singel??
Duidelijk topic daar over. Misschien heb je daar ook wat aan :j


Wil inderdaad nog een banaan / maan singel proberen.
Een C-singel helpt niet, helaas.

Dank voor het meedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:45 



 
Profiel   

Saaams schreef
Heb je er wel eens andere zadels op gehad?

Ik heb dit ook gehad bij die van mij. Of de boom bleek te smal of het type model/boom pastte gewoon niet.


Nog niet - maar overweeg dat nu wel.
Had gehoopt dat hij met dit zadel zich voldoende kon ontwikkelen - hij is nl nog jong - en daarna een op maat gemaakt zadel voor hem kopen. Maar ik ben bang dat het hem nu te veel in de weg zit om zich goed te kunnen ontwikkelen.

Zadelmaker geeft overigens niet aan dat de boom niet geschikt zou kunnen zijn.
Zij denkt vooral dat hij nog wat smal in de schouders is waardoor het zadel schuift....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:48 



 
Profiel   

Je hebt dan een crescent singel nodig. Bij mijn paard schuift mijn zadel met alle pads naar voren, behalve de winderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:54 



 
Profiel   

mlanghou schreef
Saaams schreef
Heb je er wel eens andere zadels op gehad?

Ik heb dit ook gehad bij die van mij. Of de boom bleek te smal of het type model/boom pastte gewoon niet.


Nog niet - maar overweeg dat nu wel.
Had gehoopt dat hij met dit zadel zich voldoende kon ontwikkelen - hij is nl nog jong - en daarna een op maat gemaakt zadel voor hem kopen. Maar ik ben bang dat het hem nu te veel in de weg zit om zich goed te kunnen ontwikkelen.

Zadelmaker geeft overigens niet aan dat de boom niet geschikt zou kunnen zijn.
Zij denkt vooral dat hij nog wat smal in de schouders is waardoor het zadel schuift....


Ik had dat bij een vorig paard ook. Altijd maar een naar voren schuivend zadel, singelstoten laten verplaatsen, stroeve dekjes, singels in alle soorten en maten maar wat ik ook deed ik zat aan het einde van de rit voor mijn gevoel boven op de schoft (en stapte vaak al halverwege een training een keer af om het zadel weer terug te leggen)
Wat mij toen heeft geholpen was een KN Symphonie aanschaffen. Die liggen echt op heel erg veel modellen paarden goed en stabiel en kunnen ook vrijwel altijd passend gemaakt worden, ook als je paard meer in zijn spieren komt te zitten. Heb het zadel inmiddels al ruim 15 jaar en rij er nog steeds mee op mijn huidige paard. En die ik met dit zadel ook van groene plank naar ronde spierbal gereden. En je koopt ze tegenwoordig 2e hands al voor dezelfde prijs als de windren pad ongeveer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 14:43 



 
Profiel   

Vraagje:

Die 10 / 18 mm is voor compressie door druk van belasting door zadel en ruiter.
Kunnen jullie aangeven hoe veel deze winderen pads worden ingedrukt?
En dan bedoel ik niet door 1 vinger - want dat is een puntbelasting die je niet van het zadel zou hebben - maar door een groter vlak.

Ik ben heel benieuwd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:41 



 
Profiel   

Zijn er inmiddels misschien al ervaringen van mensen die de pad wat langer gebruiken?
Ik kom er toch weer bij uit, zou dan zelf wel voor de dunne versie gaan omdat ik de dikke hier op de foto’s erg dik vind.
Is er een verschil tussen de dressuurversie en de gewone dunnen versie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 06:39 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds zeer tevreden. Heb de dunne dressuur versie, die loopt gelijk aan je dressuurzadel. Ik zou voor mijn paard en voor mezelf niet anders meer willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 07:13 



 
Profiel   

Heb mn zadel met de half jaarlijks sessie zo aan laten meten dat ik altijd de pad er goed onder kan want wil echt niet meer zonder! Het dempt zo fijn. En volgens mij is paard er net zo blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 08:32 



 
Profiel   

En welke maat hebben jullie? Heb graag wat pad over, zodat het zadel niet precies op de rand ligt….

Hebben jullie de pad eerst nog getest voor aanschaf? Waar hebben jullie dat gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 11:40 



 
Profiel   

Ik heb de slim 18" onder mijn 17.5 zadels. Ik heb de 10 mm spring variant maar heb die ook onder mn dressuur zadel.
Heb getest via la equistyle

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 16:08 



 
Profiel   

Ik heb de maat 17 inch spring onder een 17 inch equipe zadel. Ergens in het topic staan wel foto’s als je op geplaatst door mij klikt. Past netjes.

Testen via la equistyle inderdaad. Ik heb de aanpasbare pad uiteindelijk gekocht via m’n zadelmaker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 16:36 



 
Profiel   

Maandag ga ik naar mijn zadelmaker en zal dan eens overleggen of het wat voor ons kan zijn. De pads zien er bij jullie mooi uit, vallen zo te zien mooi ruim onder het zadel…..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:22 



 
Profiel   

Ik heb nu de comfort pad om te proberen. Ik twijfel echter omdat ik hem best dik vind bij de voorkant van het zadel. Wat is jullie ervaring en het verschil met de slim versie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 16:52 



 
Profiel   

Ik heb de dikke variant geprobeerd maar vond het helemaal niks. Hij schoof en vond het geen fijn gevoel. Ik heb de dunne versie en die is heel erg fijn. Wel zadelmaker mijn zadel laten aanpassen met pad eronder. Die was er ook zeer over te spreken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 22:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 25 [ 622 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen