Winderen half pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MvdM_oud

Berichten: 47
Geregistreerd: 14-06-22

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 17:56

Hier die ervaring ook niet bij de dunne variant, wel vind ik de hoes snel stoffig oogsten.

Ik ben ook wel benieuwd naar een tweedehands prijs, want deze wordt niet meer gebruikt ivm overlijden paard.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 18:13

Farjen schreef:
Ymke, die ervaring heb ik niet :n

Ik ben wel benieuwd wat jullie als vraagprijs hebben als je de pad verkoopt.
Ik heb de comfort te koop die 10x gebruikt is, maar krijg alleen maar onzinbiedingen :roll:


Ik had mijn ZGAN comfort voor €180 op marktplaats. Heb ook veel onzinbiedingen gehad. Uiteindelijk wel iemand voor €180 inc verzenden. Had er zelf €230 voor betaald en zie ze nooit met korting? Heb inmiddels de slim ivm maatzadel.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 18:14

MvdM_art schreef:
Hier die ervaring ook niet bij de dunne variant, wel vind ik de hoes snel stoffig oogsten.

Ik ben ook wel benieuwd naar een tweedehands prijs, want deze wordt niet meer gebruikt ivm overlijden paard.


Ik had de hoes gewassen ivm verkoop, zag er weer uit als nieuw. Voor €180 inc verzenden verkocht.

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 18:14

Ze zijn wel eens met korting :j heb de mijne met 20% korting gekocht! Bij Madelin.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 18:18

Spenk schreef:
Ze zijn wel eens met korting :j heb de mijne met 20% korting gekocht! Bij Madelin.


Oohh toen ik ze 2x nodig had vond ik ze nergens |(

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 18:30

Ik had eerst ook 180 en nu 160 en nog steeds belachelijke boden van 100 euro incl :roll:
Dan blijft hij maar gewoon liggen hoor..

MvdM_oud

Berichten: 47
Geregistreerd: 14-06-22

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 18:36

Dat is inderdaad laag...
Qua wassen: doe je dat in de wasmachine, en op welke temperatuur dan? Ik weet niet precies hoeveel zo'n hoes kan hebben, en het is een duur experiment als het fout gaat.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:15

Farjen schreef:
Ik had eerst ook 180 en nu 160 en nog steeds belachelijke boden van 100 euro incl :roll:
Dan blijft hij maar gewoon liggen hoor..


Ja ik wilde ook gewoon die prijs hebben hoor en anders bleef ie maar liggen. Maar uiteindelijk kwam er dus wel iemand voor.

Ik heb de hoes op 30 graden gewassen net als m’n PS of Sweden dekjes enz.

MvdM_oud

Berichten: 47
Geregistreerd: 14-06-22

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:23

Op zich snap ik wel dat mensen hem voor 100 euro willen hebben... 8-)
Bedankt voor de was tip!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:42

Ik wil ook wel alles gratis hebben maar helaas :D
Jammer maar hij blijft gewoon liggen, ik heb namelijk de 10mm correctie ook nog..

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:59

Ik heb mijne tweedehands ZGAN gekocht voor 140.
Had er twee die voor die prijs weg ging, dus snap wel dat ze voor meer moeilijk verkoopbaar zijn.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:35

Ik heb wel eens van die pads gezien voor 170 euro en dan zijn ze gewoon niet schoon, zitten er stofjes en haren op. Tja, dan betaal ik dat ook niet meer hoor. Vergeet niet dat de pad gebruikt is, en daarmee is eigenlijk gewoon 50% van de nieuwwaarde weg als je pech hebt. Voor zulke bedragen verwacht ik dat ie er als nieuw uitziet.
Nu snap ik ook wel dat als de jouwe geheel nieuw oogt dat 100 euro weer weinig is. Maar je moet het van 2 kanten bekijken.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:46

Als ik rond de €210 nieuw kwijt ben ga ik niet €180 uitgeven voor een tweedehands met alle risico's van dien. Voor die €30 neem ik geen risico en koop ik nieuw.

Als ik iets verkoop vang ik er eigenlijk nooit meer dan 50% van de nieuwprijs voor tenzij het exclusief is of gelimiteerde oplage. Meestal maak ik een afweging, kan ik het ooit nog gebruiken dan hou ik het maar ligt het in de weg en ga ik het waarschijnlijk nooit meer gebruiken gaat het weg voor een redelijk bod.

Ik heb nu de dunne variant besteld, ik ben benieuwd!
Mijn paard vind een pad onder het zadel op een of andere manier toch fijner ook al heeft ze maatwerk.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 13:51

In Noord-Amerika zijn ze tweedehands bijna niet te verkrijgen, dus ik heb €200 moeten betalen voor een 10mm dressuur met een vieze hoes (wit/rose gold) :+

Gelukkig werd hij met wat oxiclean goed schoon. Later heb ik er een zwarte hoes bijgekocht zodat ik de witte hoes alleen op wedstrijd gebruik. Ik was hem nu iedere keer samen met de witte dekjes in koud water en hij houdt zich echt super.

Mijn correction pad heb ik nieuw gekocht, maar na bijna 2 jaar gebruik ziet hij er nog steeds als nieuw uit.

Het verbaast mij eigenlijk hoe goed de kwaliteit van de onderkant is. Ademt nog steeds super, schuift nooit en ondanks hoog gebruik nog steeds geen enkele beschadiging.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:51

Ik heb €230 betaald nieuw, heb ze toen nergens goedkoper gezien helaas. Hoes had ik gewassen, origineel plastic eromheen en in de houten box. Was werkelijk niet te zien dat deze gebruikt was ;) Vind €180 inc verzenden dan geen rare prijs. Ik wou dat ik hem zelf zo had kunnen overnemen destijds.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:51

_Snow_White schreef:
In Noord-Amerika zijn ze tweedehands bijna niet te verkrijgen, dus ik heb €200 moeten betalen voor een 10mm dressuur met een vieze hoes (wit/rose gold) :+

Gelukkig werd hij met wat oxiclean goed schoon. Later heb ik er een zwarte hoes bijgekocht zodat ik de witte hoes alleen op wedstrijd gebruik. Ik was hem nu iedere keer samen met de witte dekjes in koud water en hij houdt zich echt super.

Mijn correction pad heb ik nieuw gekocht, maar na bijna 2 jaar gebruik ziet hij er nog steeds als nieuw uit.

Het verbaast mij eigenlijk hoe goed de kwaliteit van de onderkant is. Ademt nog steeds super, schuift nooit en ondanks hoog gebruik nog steeds geen enkele beschadiging.


Kwaliteit is zeker goed! Ben echt blij met de pad :o

Bottles
Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:01

Hoi, ik zit me al een tijdje te verdiepen in allerlei pads. Ik zoek iets nieuws voor mijn oudere paard. Ik merk dat hij wat gevoelig wordt op zijn rug. De fysiotherapeut behandelt hem regelmatig en de zadelpasser komt ook zeer regelmatig. De zadelpasser heeft geadviseerd om met een bontje te gaan rijden voor wat demping. Het zadel is daarop aangepast. Toch lijkt hij nog steeds wat gevoelig te zijn. Zou een winderen pad dan geschikt zijn? En zou ik dan beter de 18mm kunnen doen? Het komt onder een 17,5 inch veelzijdigheidszadel te liggen met keilkussens. Dus denk wel de grootste maat dan toch?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:40

Ik ga mijn Winderenpad wel verkopen. Ik heb de dressuurvariant 17 inch. Ik geloof in november gekocht (heb de factuur uiteraard nog alleen het doosje niet meer). Zal morgen nog even foto's maken. Bij mij mag die voor 105 euro weg inclusief verzenden. Dan heb ik het geld eruit voor een pad die ik voor ogen heb en dat is voor mij voldoende. Voor interesse mag er een PB worden gedaan. Ik had hem onder een veelzijdheidszadel liggen!

Bottles
Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:14

Ik heb hem inmiddels al en er nu 2 keer mee gereden. Ik was een beetje sceptisch, maar ik ben helemaal overtuigd! Mijn paard geeft duidelijk aan het fijn te vinden. Hij beweegt lekker ruim en los. En wat zit het lekker! Had dat helemaal niet verwacht! Ik heb de 18 inch dressuur in 18 mm gekozen voor onder mijn 17,5 inch veelzijdigheidszadel. Een maat kleiner had ook nog gekund, maar het stoort me niet. Zit er bijna over te denken om ook een 10 mm voor mijn andere paard aan te schaffen. Merk wel dat ik met een krukje moet gaan opzadelen. Ik ben klein en mijn paard 1.80m. Kwam er toen ik erop zat achter dat het scheef lag, maar dat leek vanaf de grond niet.
Afbeelding

Fannynicole
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 20:55

Ik heb wel interesse in je Winderen pad HorseTimeXL

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:30

Mocht er iemand nog zijn dressuur winderen pad 10mm in 18 inch willen verkopen, dan heb ik wel interesse!
Heb de 18mm geprobeerd maar vind hem ondanks dat hij volgens mij echt wel hielp voor de rug, toch te dik en wordt het te nauw bij de schoft :\
Twijfel nu om hem gewoon nieuw te kopen of toch maar te wachten tot ik hem 2dehands ergens vind :+

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:29

Even een upje voor dit topic :o
Heb het hele topic doorgelezen & zag dat ze een nieuwe versie hebben: de correction in 10mm, heeft iemand hier daar toevallig al ervaring mee?
Mijn zadel wordt elk half jaar namelijk nagekeken maar mijn paard wisselt zo in bespiering dat een mogelijkheid om het zelf wat te corrigeren erg fijn zou zijn..

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:37

Die heb ik. De correction en standaard pad zijn in principe hetzelfde, alleen kun je dus bij de correction de inlages wisselen.

Ik ben er heel blij mee.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:25

Ja dat begrijp ik idd, maar twijfel vooral tussen de 18 & 10mm.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:43

Je kunt de 10 eventueel zelf 18 mm maken met de opvulstukken. Ik wilde ook de 10, en heb die ook en die bevalt me top. Lekker dun waar hij dun moet zijn, en met opvulstukken dus dikker te maken waar je wil. Enige nadeel tov bijv de prolite is dat de opvulstukken er niet mega makkelijk ingaan. Prolite wissel ik snel ff tijdens opzadelen. Voor de Winderen neem ik daarvoor meer tijd. Dus als ik tijdens zadelen zie dat ie eigenlijk anders moet, dan doe ik dat na het rijden pas.