Winderen half pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:21

Mocht er iemand nog opzoek zijn naar een winderen corrector pad Slim 17 inch dan mag je mij pb doen.
Die van mij gaat in de verkoop omdat ik hem niet gebruik.

linsje27
Berichten: 104
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 20:22

ajesca123 schreef:
Mocht er iemand nog opzoek zijn naar een winderen corrector pad Slim 17 inch dan mag je mij pb doen.
Die van mij gaat in de verkoop omdat ik hem niet gebruik.


PB!

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 21:25

Merken jullie nu zelf ook een positief effect op jullie eigen rug/nek?

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 10:08

wizewo schreef:
Merken jullie nu zelf ook een positief effect op jullie eigen rug/nek?

Ik merkte vooral verschil tijdens galop omdat mijn merrie haar rug niet altijd even goed gebruikt, of wanneer er bv wat spanning is. Mer verder merk je vooral verschil als je hem even niet gebruikt. Binnenkort ga ik mijn 17 inch wel in de verkoop doen omdat er een nieuw zadel komt, en deze heeft barok kussens dus kan deze pad er niet onder.

Voor geinteresseerden: ik heb de dikke versie in charcoal met een gouden randje aan. Gekocht met black friday dus nog niet erg oud en aangeizen ik niet vaak kan rijden is hij ook nog niet vaak gebruikt.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:37

Ik kwam geen nieuw topic tegen, dus reageer hier.

Zijn er mensen met rugklachten (rugklachten van mens, niet het paard :+ ) die echt verschil merken met rijden?

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:51

mavantos schreef:
Ik kwam geen nieuw topic tegen, dus reageer hier.

Zijn er mensen met rugklachten (rugklachten van mens, niet het paard :+ ) die echt verschil merken met rijden?

Jep hiero! Ik merkte vooral toen ik een keer wou galopperen zonder de pad (de dikke) wat een verschil het maakt. Mijn paard is echt nog aan het leren om haar rug goed te gebruiken in galop en kan af en toe midden galop beslissen dat ik iets fout doe en haar rug wegdrukken. Ik heb lichte scoliose in mijn rug maar merkte vooral dat de klappen een stuk harder waren, alsof ik op een blok beton gebotst werd. In mijn nek merkte ik het nog een stuk erger.

Nu krijgt merrielief binnenkort een nieuw zadel met barok kussens dus zal ik de pad niet meer kunnen gebruiken. Daarom was het voor mij enorm belangrijk om een zadel met veel demping te hebben.

Aangezien ik hem daarna niet meer kan gebruiken verkoop ik mijn 18mm dressuurvariant

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:29

Dan kan ik je ook de dekjes van Equitex aanraden, die zijn er in alle varianten, ook voor barokke zadels en boomloze zadels etc. Ik heb ook de Winderen, en merk bij de dunne variant al verschil.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:24

Ik heb vandaag even de pad gevoeld van een stalgenootje. De dunne variant. Ik denk dat die van mij de dikke wel kan hebben. Zij gaf ook aan dat het comfortabel is voor haarzelf.

Bedankt voor jullie reacties.

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:38

Ik ben aan het kijken voor een winderen correctie pad, de dunne versie. Maar vroeg me af, zijn die inlages verwisselen makkelijk?
Voor mijn dressuurzadel heb ik puur alleen een padje nodig zonder correctie, bontje is te dik en mijn paard loopt fijner met een schokdemper ertussen. Echter voor mijn springzadel heb ik eentje nodig die ik van voor iets kan ophogen, ik zou dus wel regelmatig de inlages erin en eruit moeten halen..
Zonder de inlages zit er dan ook gewoon normale demping in zoals de normale winderen pads? Ik vind het een behoorlijke uitgave voor een padje :o

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:14

Ja, het wisselen is heel makkelijk. Zonder de inlages is het inderdaad hetzelfde verder qua demping als de gewone versies :j

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 12:46

Het is niet zo simpel als bij die andere pad met inlages, maar het is ook niet niet te doen. Ik gebruik hem ook voor meerdere paarden en het wekt nog geen irritaties op.

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 14:20

Dat klinkt goed! Dan ga ik toch de uitgave maar doen denk ik :)

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 08:11

Hou er wel rekening mee dat de dressuur en springvariant best wel anders zijn uitgesneden vooraan.
Mijn springpad steekt uit bij mijn dressuurzadel en ik vond dat niet mooi.
Mijn correctiepad zijn inlages zijn niet mega moeilijk om te wisselen maar zelf zou ik niet dagelijks ermee willen klooien :o

Dit is de springversie onder een dressuurzadel
Afbeelding

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:26

Ik schop het topic weer even omhoog

Misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik overweeg de 18mm comfort pad te kopen.
Ben op dit moment een draaideur patiënt in het ziekenhuis, lig elke 8 weken wel een week in het ziekenhuis, en daardoor is de training van mijn paarden niet optimaal en logischerwijs de bespiering ook niet optimaal (ze zien er prima uit hoor, maar het mag wel iets beter nog)
Daarnaast heb ik extra kilo's mee te sjouwen door de berg pillen die ik elke dag slik.

En ik zit daarom niet elke dag op mn paarden, en wil er álles aan doen om ze goed te houden. (Ik hoef verder geen discussie over het wel of niet rijden met een maatje meer)
Dus die pad leek mij een mooie ondersteuning, elke ondersteuning grijp ik met beide handen aan.

Alleen als ik de 18mm neem, onder een goed passend zadel is het dan niet te dik? Past mn zadel dan nog wel? Is de demping beter of het zelfde als de 10mm pad?

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:40

Ik heb de 10mm, maar heb ook de 18 gehad en weer verkocht, omdat ik het idee had dat het niet goed onder mijn zadel paste. Het was wel erg veel pad, zeg maar. Daarbij was het een 18 inch pad en dus veel te lang onder m'n zadel. Heb ergens wel foto's van beide opties ter vergelijk. Zal even zoeken en ze je per pb sturen.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 00:02

Ze zeggen dat de demping hetzelfde is want het gedeelte dat zorgt voor de schokbrekende werking is schijnbaar even dik. De dikke is alleen voor zadels die niet passen en de dunne voor zadels die wel passen.

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 00:10

Ik vind de dunnen eigenlijk ook niet voor passende zadels... Hij maakte mijn zadel echt krapper dus heb hem ook weer weggedaan.

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 09:25

Volgens mijn zadelpasser maakt de dunne pad het zadel niet kleiner omdat het niet vult maar gewoon het hele zadel wat optilt als het ware. Het zadel is zo ook prima maar als het paard het fijn vindt voor wat extra demping dan mag ik hem er onder leggen in tegenstelling tot bijvoorbeeld een bontje omdat die het zadel dus ook echt krapper maakt.

Ik heb alleen ervaring met de dunne pad maar ben er erg tevreden over.

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 10:20

Ga dan nog maar eens goed voelen. Het maakt echt krapper. Wij hebben die druk ook gemeten er mee. Was zeker krapper. Met de slim pad moest mijn boom centimeter breder.

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 10:31

Ik bedoelde niet te zeggen dat jij ongelijk hebt hoor. Ik wilde alleen maar aangeven wat mijn passer er over heeft gezegd. Zij heeft de pad ook gezien, gevoeld en beoordeeld en ik zie zelf ook bij mijn zadel/paard dat het zadel hooguit dus wat gelift wordt en het wordt er bij mij echt niet krapper door. Misschien is dat ook verschillend dan per bouw van het paard of zo?

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:31

De demping van beide pads is hetzelfde, de 18mm is gewoon meer opgevuld.

Als je zadel verder goed past zou ik zeker voor de 10mm gaan. De 18mm raden wij alleen aan als je zadel net wat te ruim is, je het zadel speciaal laat aanpassen of voor paarden die heel erg ingevallen zijn in de bespiering en daar dus echt ruimte zit tussen het zadel en het paard.

Caresse07

Berichten: 9408
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 13:01

Mocht hier iemand op zoek zijn naar de correctie pad, dikke uitvoering voor onder een 18 inch dressuurzadel,
ik ga de mijne verkopen aangezien mijn merrie de voorkeur heeft voor mijn andere pad -O-