Winderen half pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feike2502
Berichten: 107
Geregistreerd: 17-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:27

MyChoice schreef:
Ja, komt de mijne vandaan. Had hem snel binnen.

Thx

Feike2502
Berichten: 107
Geregistreerd: 17-03-21

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:03

Pfft wat een lastige keuzes allemaal, ik hoop op jullie hulp.
Ik rij met een 17,5 inch Hulsebos WB3 hebben jullie een advies welke maat ik het beste kan bestellen? Wil niet dat de pad te veel uitsteekt, maar ook niet dat het net niet past. Dus bestel ik een 17" of een 18" pad?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:22

Feike2502 schreef:
Pfft wat een lastige keuzes allemaal, ik hoop op jullie hulp.
Ik rij met een 17,5 inch Hulsebos WB3 hebben jullie een advies welke maat ik het beste kan bestellen? Wil niet dat de pad te veel uitsteekt, maar ook niet dat het net niet past. Dus bestel ik een 17" of een 18" pad?


Je kan het beste je kussens/zadel opmeten. Op de officieele website hebben ze de maten in cm’s staan.

Feike2502
Berichten: 107
Geregistreerd: 17-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:43

Daphneeeej schreef:
Feike2502 schreef:
Pfft wat een lastige keuzes allemaal, ik hoop op jullie hulp.
Ik rij met een 17,5 inch Hulsebos WB3 hebben jullie een advies welke maat ik het beste kan bestellen? Wil niet dat de pad te veel uitsteekt, maar ook niet dat het net niet past. Dus bestel ik een 17" of een 18" pad?


Je kan het beste je kussens/zadel opmeten. Op de officieele website hebben ze de maten in cm’s staan.
Tja dat heb ik gedaan. Maar waar ik ze besteld heb twijfelde men

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:28

Skogan schreef:
Iemand nog Invictus pad geprobeerd? Verschil tussen Invictus pad en Winderen?


Ik vind de Winderen pad veel fijner omdat de elastische uitsparing bij de schoft er voor zorgt dat mijn zadel niet nauwer wordt en de correctiepad heeft iets meer mogelijkheden qua shims.
Qua schokdemping merkte ik geen verschil tussen beide pads en ze blijven beide ook goed liggen.

Feike2502
Berichten: 107
Geregistreerd: 17-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:17

Wow!! Wat een geweldige pad. Ik heb sinds kort deze winderen aangeschaft, en moet zeggen ik had mijn twijfels over van alles. Maar het werkt echt heel erg goed. Je zit veel minder te "wiebelen" op je paard.
En geen pijn meer in mijn rug na het rijden. Super spul!

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:57

Feike2502 schreef:
Wow!! Wat een geweldige pad. Ik heb sinds kort deze winderen aangeschaft, en moet zeggen ik had mijn twijfels over van alles. Maar het werkt echt heel erg goed. Je zit veel minder te "wiebelen" op je paard.
En geen pijn meer in mijn rug na het rijden. Super spul!


Bizar he! Ik heb een mega hypermobiele springveer. Was echt hard werken om knap te zitten, maar met pad zoveel fijner

Feike2502
Berichten: 107
Geregistreerd: 17-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:25

Daatje schreef:
Feike2502 schreef:
Wow!! Wat een geweldige pad. Ik heb sinds kort deze winderen aangeschaft, en moet zeggen ik had mijn twijfels over van alles. Maar het werkt echt heel erg goed. Je zit veel minder te "wiebelen" op je paard.
En geen pijn meer in mijn rug na het rijden. Super spul!


Bizar he! Ik heb een mega hypermobiele springveer. Was echt hard werken om knap te zitten, maar met pad zoveel fijner

Ja heel apart. Maar wel zo prettig

rhapsody_do

Berichten: 626
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:39

Skogan schreef:
Leuk! Ik heb Invictus geprobeerd vandaag, op twee paarden. Eén paard ik voelde geen verschil, de tweede was beter in zijn werk. Ik ga deze week meerdere keren testen op beide paarden. Ik zal graag winderen pad testen om te vergelijken..


Ik weet niet of je de Winderen pad al hebt kunnen testen, ik zag op de Facebookpagina van Hidez dat ze tegenwoordig ook een testservice bieden voor de Winderen onderleggers!

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:17

Bedankt, maar ik woon te ver weg en in andere land, dus dat wordt moeilijk. Invictus pad steeds hier. Ik ga no een keer mee springen voor dat ik deze terug geeft..

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 07:16

Ik geloof eigenlijk niet zo in de testresultaten van Invictus. Daar komt memory foam als net zo goed uit de test (zelfde demping, maar zgn. niet ademend, maar dat is al geen issue meer als je toch met een dekje werkt en daarmee dus net zo goed). Maar mijn ervaring met memory foam is dat het niets, maar dan ook helemaal niets doet. Het zakt in als het warm wordt en dan kan het natuurlijk niet meer dempen. De zgn. gemeten dikte klopt ook echt niet. En een lamswollen pad nemen ze dan ook weer niet mee, terwijl dat tot nu toe het beste werkt met wat ik geprobeerd heb.
En dan is Winderen niet meegenomen in de test. Echt onafhankelijk zijn zulke testen niet he.
Cavallo deed vroeger wel eens eigen testen, geen idee of die dat nog eens gedaan hebben met onderleggers.


Verder, zouden de kussens van de Winteclite d'Lux zadels niet net zo goed werken? Dat zijn echt hele zachte kussens, 0,0 onderhoud nodig, superlicht en je hoeft niets extra's onder je zadel te leggen. Juist dit zadel zou ik dan ook graag meegenomen zien in een test, met en zonder extra pad evt.

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:55

germie schreef:
Ik geloof eigenlijk niet zo in de testresultaten van Invictus. Daar komt memory foam als net zo goed uit de test (zelfde demping, maar zgn. niet ademend, maar dat is al geen issue meer als je toch met een dekje werkt en daarmee dus net zo goed). Maar mijn ervaring met memory foam is dat het niets, maar dan ook helemaal niets doet. Het zakt in als het warm wordt en dan kan het natuurlijk niet meer dempen. De zgn. gemeten dikte klopt ook echt niet. En een lamswollen pad nemen ze dan ook weer niet mee, terwijl dat tot nu toe het beste werkt met wat ik geprobeerd heb.
En dan is Winderen niet meegenomen in de test. Echt onafhankelijk zijn zulke testen niet he.
Cavallo deed vroeger wel eens eigen testen, geen idee of die dat nog eens gedaan hebben met onderleggers.


De tests van Invictus zijn gedaan nog voordat de Winderen pads überhaupt bestonden, dus dat die niet zijn meegenomen is niet zo vreemd.

Ik weet dat ze hier wel mee bezig zijn omdat Invictus enorm overtuigd is van haar eigen kwaliteit en dit voor iedereen ook visueel wil maken door zichzelf te vergelijken met de populairste merken van dit moment.

De pads zijn in een laboratorium getest en memory foam is weldegelijk schokabsorberend in dat soort omstandigheden, het wordt inderdaad een ander verhaal als je deze in gebruik gaat nemen en je hier langere tijd mee rijdt, maar dat veranderd niets aan de eigenschappen van het materiaal als het nog nieuw in het laboratorium wordt getest.

Voor het verschil tussen de lamswollen pads, gelpads en de Winderen pads is dit wellicht een leuk filmpje: https://youtu.be/nzsYkRvo52A

Daarin is te zien dat de lamswollen pads het ook niet zo goed doen op het gebied van schokabsorbatie, hoewel ze net wat beter zijn dan de gelpads.

Sabrinatomic
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 01:21

Citaat:
Wat mij toen heeft geholpen was een KN Symphonie aanschaffen. Die liggen echt op heel erg veel modellen paarden goed en stabiel en kunnen ook vrijwel altijd passend gemaakt worden, ook als je paard meer in zijn spieren komt te zitten. Heb het zadel inmiddels al ruim 15 jaar en rij er nog steeds mee op mijn huidige paard. En die ik met dit zadel ook van groene plank naar ronde spierbal gereden. En je koopt ze tegenwoordig 2e hands al voor dezelfde prijs als de windren pad ongeveer.


Helemaal mee eens! Hem mij Symphonie nu 15 jaar. Heel 'simpel' zadel maar ligt als een huis.

Gebruik hem nu sinds kort voor mijn 2 merries. 1 van 16 (daar ligt die al vanaf begin op) die is rond geript en mij 4 jarige die nu 2 1/2 maand onder het zadel is zij is mega 'slank' en denk dat ze nooit heel stevig/rond gaat worden maar echt zo slank (ook met spier) paard gaat worden

Ik ga morgen mijn zadel opmeten om te zien als ik de 17 of 18 inch nodig heb.

Denk dat ik de correctie ga bestellen.
Dit zadel is tijdelijk voor de 4 jarige tot dat ze wat gegroeid is en dan kan je het met deze makkelijker aanpassen mocht het nodig zijn.

Wou eigenlijk vanaf het begin de 18mm bestellen maar voor mij oudere merrie is deze denk ik echt te dik en voor haar wil ik hem alleen voor een beetje demping.

Voor de 4 jarige zou de 18mm wel kunnen maar straks met der eigen zadel is het misschien weer te veel

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 07:28

Dat filmpje is een prima promofilmpje, meer dan 36 seconden intro, en dan wat zgn. meetresultaten zonder enige uitleg. Bovendien als je dan memoryfoam mee zounemen is het niet gevormd. Het probleem met memoryfoam is dat het zich vormt onder een zadel bij warm worden en dan wordt het dun. En daar kan het helemaal niets meer doen. Misschien dat het wat doet waar het niet ingedeukt wordt, maar mijn pad was altijd geheel dun onder het zadel na het rijden, al sinds het nieuw was. Ik heb het snel weer verkocht. En nee, had niets met een niet passend zadel te maken, want de zadels pastten.
In het filmpje van Winderen ontbreekt ook de schokdemping van alleen een dekje, of wat de input zou zijn als je het zeg maar op de grond laat vallen. Maar goed, mooi opgezet als promotie, maar nog niet echt wat bewijzend wegens te weinig info, te weinig vergelijkingsmateriaal en te weinig testcases. Het lijkt nu dat Winderen iets doet, maar hoe veel precies kun je nog niet zeggen.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:36

Is er toevallig iemand die eerst met een Kingsley pad reed en nu overgestapt is op Winderen? Merkte je daarin veel verschil?

En weet iemand of de pad ooit eens ergens met wat korting te verkrijgen is/was?

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:41

Drico schreef:
Is er toevallig iemand die eerst met een Kingsley pad reed en nu overgestapt is op Winderen? Merkte je daarin veel verschil?

En weet iemand of de pad ooit eens ergens met wat korting te verkrijgen is/was?

Ik :) ik merk verder geen merkbaar verschil.

Momenteel rij ik niet ermee omdat de winderen slim van 10 mm toch echt wel je zadel iets verkrapt bij nader inzien. Zonder ligt het zadel nu oke en met echt de strak.

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:21

Drico schreef:
Is er toevallig iemand die eerst met een Kingsley pad reed en nu overgestapt is op Winderen? Merkte je daarin veel verschil?

En weet iemand of de pad ooit eens ergens met wat korting te verkrijgen is/was?


Ik reed hiervoor ook met een Kingsley pad. Mijn merrie is wel overduidelijk blijer met winderen pad. Heb een 10mm correctie versie.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:03

Ik heb sinds kort een winderen pad. Ben er opzich tevreden over, behalve over het feit dat hij schuift.. Hebben meer mensen last van het schuiven? En wat is er tegen te doen?
Het is alleen de pad die schuift. Dekje en zadel blijven wel op de plek liggen.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 16:22

Wat gek, bij mij heeft zowel de 18 als de 10 mm nooit geschoven.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:59

Hier ook nooit problemen met schuiven. Heb hem wel op de blote rug liggen (heb een ijslander en gebruik geen dekje)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:47

Ik heb dat ook niet zo snel met de winderen pad van 10 mm. Ik ga hem wel overigens verkopen dus mocht iemand hem willen overnemen. Maar dat heeft niks met het schuiven te maken. Wil graag een pad met een bontje er omheen vandaar.

callass

Berichten: 226
Geregistreerd: 03-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:51

HorseTimeXL schreef:
Ik heb dat ook niet zo snel met de winderen pad van 10 mm. Ik ga hem wel overigens verkopen dus mocht iemand hem willen overnemen. Maar dat heeft niks met het schuiven te maken. Wil graag een pad met een bontje er omheen vandaar.


Eventueel interesse welke maat kleur en prijs?

MvdM_oud

Berichten: 47
Geregistreerd: 14-06-22

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:48

Ik heb een wonderen slim pad, en merk echt verschil onder het zadel (minder bouncy tijdens draven bijvoorbeeld, ook bij boomloos), maar het naar achteren schuiven is hier ook wel een dingetje, ook als het dekje goed vast zit. Een lusje was toch fijn geweest voor de zekerheid. Maar misschien is dat eerder een probleem als je geen vaste voorboom hebt?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:54

Ik ben benieuwd of meer mensen er last van hebben dat de pad er snel oud en gebruikt uitziet? Ik haal hem elke keer na het rijden onder mn zadel uit, maar de vorm van mn zadel is al behoorlijk goed te zien. Ik heb de 10mm variant.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 17:12

Ymke, die ervaring heb ik niet :n

Ik ben wel benieuwd wat jullie als vraagprijs hebben als je de pad verkoopt.
Ik heb de comfort te koop die 10x gebruikt is, maar krijg alleen maar onzinbiedingen :roll: