Winderen half pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 06:52

En dat is een gekleurde gekochte beoordeling.
Ik geloof meer in fora en trustpilot, hoewel zelfs daar fake reviews te vinden zijn.
Zelf vermoed ik dat je na een jaar de pad weg kunt gooien wegens de te korte onwettige garantie.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:55

Bij zo’n beoordeling haak ik dus echt af...

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:55

Die beoordeling is natuurlijk een automatisch vertaalde recensie. In engels (engels product) zal het een stuk netter overkomen. Ik ben toch nogsteeds wel erg benieuwd, via hun facebook/instagram lees je veel positieve dingen.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:06

Ik kan geen enkele echte review vinden die niet direct gerelateerd is aan het produkt.

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:13

De recensies zijn meestal wel echt, maar omdat Winderen adverteert in zeker 8 verschillende talen worden deze recensies automatisch vertaald.

Hierdoor krijg je een beetje vreemde zinnen en klopt de zinsopbouw vaak niet, dit is ook terug te zien op hun website. Je kunt kiezen voor Nederlands waardoor dus alles vertaald wordt en het vaak niet meer klopt. Dit doen ze voor alle talen gezien ze door bijna heel Europa adverteren.

Daarnaast heeft Winderen een Partner systeem, je kunt hiervoor aanmelden en op het moment dat andere mensen met jouw code een product aanschaffen op de website krijg je daar punten voor die je weer in kunt wisselen voor korting, logisch dus dat de meeste mensen overdreven positieve reviews schrijven, sommige hebben er zelf namelijk ook baat bij :)

Voor de mensen die graag een Winderen halfpad willen testen; stuur gerust even een pb voor de mogelijkheden.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:31

Het gaat mij niet om het vertalen, maar om het overdreven ophemelen en zogenaamd niet meer hoeven los te rijden etc....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:25

Hier circuleren 2 pads, de dunne en de dikke. De dikke is al in gebruik, de dunne is van mij en daar is nog niet mee gereden. Dat is namelijk de correction versie en die is voor mij een dikke domper omdat de 6 correctieinlages niet goed opgesloten liggen in hun vakken, waardoor er in sowieso 2 naden van 2cm zitten tussen de drie inlages aan elke kant, en de middelste inlage zelfs kunnen schuiven in de zakjes zodat de hele pad asymmetrisch wordt:

Afbeelding


Afbeelding

Hier heb ik over geprobeerd te mailen met Winderen maar hun klantenservice succcks big time. De eerste reactie was dat die grote kieren en asymmetrie geen productiefout was want zo was het ontworpen, de tweede mail zei dat alle fysio's er tevreden over waren dus dat die kieren en asymmetrie geen probleem waren, en de derde reactie was dat als ik ontevreden was ik zelf vilt kon kopen en dat op maat kon knippen als inlages. Bij een pad van honderden euro's... {:)-:(
Aangezien ik dat pas na die 14 dagen retourperiode zag wilden ze hem ook niet terugnemen, ook al was de pad nooit gebruikt. Lekkere service.

Maar als we dat even vergeten dan is de pad inderdaad precies wat de reclame belooft qua schokdemping. Ik heb hier een stuk of tien (al dan niet boomloze) pads met verschillende soorten natuurlijke en synthetische schokdemping liggen en heb op alle pads een zware glazen bal laten vallen, en je ziet bij elke pad dat die bal nog 4 keer opstuitert terwijl hij bij de Winderen pad nog 1 keer een paar cm omhoog komt en dan direct blijft liggen. De schokdemping is dus echt top.

De dikke pad is ook al gebruikt onder het zadel. Ik heb er zelf niet mee gereden, maar die beviel goed. Hij oogt erg dik, maar laat zich heel goed pletten en geeft de ruiter minder terugstuiter-gevoel met bijvoorbeeld draven. Hij 'plakt' ook goed aan het zadel vast met de stroeve suedekant, maar helaas plakt de synthetisch mesh onderkant minder goed/niet aan het dekje eronder. Dat normale dekje wilde dus onder de Winderen pad door naar achteren schuiven, maar dat zou ook kunnen doordat het zadel mogelijk weer opgevuld moet worden want zonder Winderen pad schoof dat ook alweer wat vaker. Maar de onderkant van het Winderen dekje plakt niet aan het dekje, de pad 'plakt' alleen met suede aan het zadel, dat was wel een teleurstelling voor mij.

Dus dat is een echte review. :)
Het materiaal van de Winderen vulling is in mijn ogen het geld echt waard qua schokdemping en stiller laten liggen van het zadel. De Correction pad heeft niet goed opgesloten inlages dus dat vind ik erg balen voor dit geld. De klantenservice is dom en arrogant. De dikke pad is best dik, dus voor onder een goed passend aangemeten zadel zou ik voor de dunne versie gaan. Ik heb de Winderen pad zelf voor onder een boomloos zadel gekocht omdat ik de vilten inlages wilde gebruiken als drukverdeling bovenop de schokdempende foam eronder, en de losse viltstukken dan ook als shims gebruikt konden worden om de voorkant/achterkant van het zadel op te hogen bij verschillende paarden. Helaas is het daar door die los zittende en asymmetrisch verschuivende stukken vilt in mijn ogen niet veilig voor. Mijn plan is dus nu om voor onder een boomloos zadel gewoon 1 groot stuk vilt direct boven de foam panelen te schuiven, en die pockets daarboven waar je stukjes vilt in kunt stoppen leeg te laten. Voordeel is dat je bij alle versies van de Winderen pad alle onderdelen eruit kunt halen omdat je verschillende kleuren hoezen eromheen moet kunnen doen, dus je hebt ook veel ruimte om die zelf naar eigen inzicht aan te passen, en het is leuk dat je de verschillende foamlagen zoals die in de pad zitten dus ook echt kunt zien.
Wat ik trouwens goed vond om te weten is dat het verschil tussen de dikke en dunne versie niet in die vrij revolutionaire schokdempende laag zit, maar in dat de dikkere pad een dikkere laag foam daaronder heeft die als een soort memoryfoam oneffenheden aan de kant van het paard opheft. Ik wilde wel die schokdemping maar niet de dikte (mijn boomloze zadel is al zo dik met veel lagen foam), dus ben ik voor de dunne gegaan.
Mijn zadelpasser was ook erg enthousiast over het concept want dat kende ze ook al uit de western wereld, geen enkele klachten over dat het foam te traag zou reageren. Wel gaf ze aan dat de aansluiting tussen het rekstof stuk van de schoft en de rugnaad onder het zadel voor drukplekken kan zorgen bij paarden met een erg hoge of lange schoft omdat de naad daar vrij dik is. Op mijn overleden paard had dat inderdaad voor problemen gezorgd, dus die rugvorm is wel iets waar je goed naar moet kijken.

De Winderen stijgbeugels circuleren hier trouwens ook (zelf nog niet gebruikt) maar die bevallen ook erg goed, ze geven een zacht voelbare schokdemping zonder dat ze je terugstuiteren of uit balans brengen en dat schijnt erg prettig te zijn voor rug en knieen.

Natuurlijk mag iedereen Winderen pads te duur vinden, maar als je ze niet geprobeerd hebt of het materiaal niet snapt, dan kun je ze niet echt op waarde schatten. Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat internet geen toegevoegde waarde heeft boven een kast met boeken want boeken hebben geen stroom nodig. Klopt, maar dat is niet het punt. ;)
Ik ben dus super enthousiast over het materiaal wat Winderen in de pads stopt en dat is het geld echt waard, over Winderen zelf en de vorm van de correction pad ben ik minder enthousiast. Ik kan niet wachten tot anderen hetzelfde materiaal in pads gaan gebruiken (gebeurt al in de western wereld) en de prijs omlaag gaat. :j

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:36

En denk je dat ze langer dan 1 jaar dempend blijven? 1 jaar garanie is immers te kort voor de officiele EU garantie. En als de aftersales bij jou al moeilijk doet, dan doen ze het zeker na een jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:41

Geen idee, ik zou het ze vragen als ik jou was?
Er zijn ook genoeg mensen op internet te vinden die de pads zelf gekocht hebben en al langdurig in gebruik hebben, mail die eens?
Aangezien je zo geinteresseerd bent in de pads zou je ze kunnen mailen over dat je dat extra jaar garantie mist?

Ik zelf denk dat ze Winderen pads inderdaad langer dan 1 jaar schokdempend blijven omdat de westernpads die dit materiaal hebben al veel langer in gebruik zijn en het materiaal daar laat zien dat het gewoon zijn eigenschappen behoudt.
Ik heb ook geen enkel probleem met de foam, die is fantastisch. Ik vind alleen de vorm van de Correction versie erg dom gekozen, de klantenservice niet op service gericht, de claim dat het perfect blijft liggen tussen dek en zadel klopt niet want de kant naar het dek is glad, en de pad moet wel echt bij de schoftvorm passen want anders kan je paard onder het zadel een drukking op de doornuitsteeksels krijgen. Mijn bezwaren zijn dus puur praktisch op bepaalde designkeuzes, ik heb geen ideeele bezwaren tegen Winderen, dure paardenproducten of innovatie in general omdat vroeger alles beter was, voor het geval dat dat zo lijkt. ;)

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:57

Welke merken westernpads zijn dan van dit materiaal gemaakt?

En waar vind je dan de mensen die de pads zelf gekocht hebben en al langdurig in gebruik hebben? Ik kom ze niet tegen namelijk. Beter gezegd, google: windere pad review levert helemaal niets op, je kunt zelfs geen google review bij het bedrijf plaatsen.

En ja, slechts 1 jaar garantie is zeker voor mij een struikelblok. Dat geeft weinig vertrouwen in duurzaamheid.
Laatst bijgewerkt door germie op 10-12-19 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:57

Ruiter van ons paard is een Cell Pad gaan gebruiken.
Zijn instructeur is erg enthousiast over het Winderen bit systeem, die zei dat de pad dan ongetwijfeld goed moet zijn. Maar er dus wel een flink prijskaartje aan hangt.

Ruiter is erg enthousiast over de Cell Pad. Hij gebruikte een lemieux numnah merino pad.

Anoniem

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:10

Doordat ik de technische materialen van de pad en de beugels zo goed vind, had ik zelf het idee dat hun bit dus ook wel goed moet zijn en ben daar dus ook erg nieuwsgierig naar. Hetzelfde gedacht als zijn instructeur dus, maar dan de andere kant op :D

Hier was de zadelpasser trouwens ook erg enthousiast over de cellpad. Ik vond hem er erg recht uitzien en vroeg me af of dat de schoft wel volgt, maar dat schijnt in het rijden geen probleem te zijn. Ik vind het zelf wel boeiend klinken dat de foam bij lichaamstemperatuur de eigenschappen krijgt van gel, maar gel is qua schokdemping nogal bouncy dus ik ben benieuwd naar hoe dat in het echt werkt? Het prettige van de Winderen vind ik juist dat hij niet bouncy is.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:00

Ik zal het de ruiter vragen. Hij is razend enthousiast.
Paard is er relaxter onder.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:13

tienus63 schreef:
Ik zal het de ruiter vragen. Hij is razend enthousiast.
Paard is er relaxter onder.

Ben heel venieuwd. Wil het materiaal graag eens voelen.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:54

@xyzutu2, welke westernmerken gebruiken het materiaal al?

Ik rij nu met een bontje en een op maat gemaakt zadel. Tot nu toe blijkt een echt bontje toch het meest schokdempend.

Naar de ervaringen van Cellpad ben ik ook wel benieuwd, die is toch prijstechnisch een stuk gunstiger, en vaak zelfs goedkoper dan een nieuw bontje.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:29

Ruiter zegt dat paard ontspanner loopt en de druk verdeling van het zadel is beter.
Nu is de rug van het paard gelijkmatig bezweet na het werk.
Hij had enthousiaste verhalen gehoord van vriendin van hem.
Dus haar Cellpad geleend. En dat beviel meteen zo goed dat hij er zelf een heeft aangeschaft.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:38

tienus63 schreef:
Ruiter zegt dat paard ontspanner loopt en de druk verdeling van het zadel is beter.
Nu is de rug van het paard gelijkmatig bezweet na het werk.
Hij had enthousiaste verhalen gehoord van vriendin van hem.
Dus haar Cellpad geleend. En dat beviel meteen zo goed dat hij er zelf een heeft aangeschaft.

Gelijkmatig bezweet is hier al het geval. Overigens merkte ik pas na een paar maanden enig verschil tussen oude en nwe zadel. Dus niet bij elk paard zal het verschil even merkbaar zijn.

Maar dat van cellpad klinkt positief.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:35


tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:42


MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:43

Oh laat ik daar nou net nog 2 kortingscodes hebben :D

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:45

MyChoice schreef:
Oh laat ik daar nou net nog 2 kortingscodes hebben :D

Dan ligt ie sowieso al beter ;)

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:58

ik heb hem vandaag nog eens gebruikt. Mijn zadel is bijna 2 maanden oud dus die ligt eigenlijk perfect.
Ik heb de winderen pad er na een kwartier er van tussen gehaald. Paard liep niet fijn in de aanleuning en niet voorwaarts genoeg, pad weg en paard liep weer op 2 vingers...
maar zoals ik al zei, nieuw zadel dat goed ligt.. Ik heb wel gevoeld en er was voldoende ruimte met de pad maar mijn paard reageert daar altijd heel duidelijk op.

Anoniem

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:18

Was dit je springzadel of je dressuurzadel? En had je de dikke of de dunne pad? Jammer dat hij niet voor jullie werkt, maar wel heel fijn dat je paard dat zo goed aangeeft. +:)+

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:16

Dit is onder mijn dresuurzadel. Ik heb de dikke pad, ik ga op termijn een ander springzadel kopen. Dus misschien kan ik de pad dan nog gebruiken. Anders verkoop ik hem..

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:35

Fijn om wat echte recensies te lezen ipv de commerciele recensies van Windren. Ik zit nog in de twijfel modus.
Hou zouden jullie bv dit pad beoordelen ten opzichte van een Ogilvy zadelonderlegger (zelfde prijsklasse) of een Christ bondje (ook zelfde prijsklasse)? En de Acavello memory foam?