Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wintec endurance pro of Massimo trail?

 
Profiel   

Hoi!

Vandaag ben ik bij de winkel geweest voor een ander zadel. Ik heb daar op de Wintec gezeten en die ervaarde ik toch als prettig! Echter hoor ik ook heel veel goede verhalen over de Massimo, helaas kon ik die in de winkel niet testen.

Maar hoe zit dat nou met die boommaten van Massimo? Ik zag er op internet 1 staan met boommaat 32 is dat wijd genoeg voor een Fries of is dat meer maatje Arabier? Ik heb ook gehoord dat je Massimo kleiner en groter kan maken, hoe gaat dat in z'n werk?

Welk zadel zouden jullie aanbevelen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 09:44 



 
Profiel   

Ik verplaatst dit topic naar HAR want denk dat je daar meer respons krijgt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 10:40 



 
Profiel   

Mijn arabier is te breed voor mijn zadel dat eerder op een fries lag. Staar je daar dus niet op blind. De enige manier om erachter te komen of het zadel breed genoeg is, is om hem op je paard te leggen. Massimo-zadels komen in ieder geval zeker wel in hele brede varianten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 10:47 



 
Profiel   

Ik zou zeggen laat een zadelpasser komen die Massimo verkoopt en een eventueel andere merken. Dat een zadel lekker zit betekend niet dat het op je pony past. Mijn pony en die van een stalgenootje hebben dezelfde boommaat maar passen elkaars zadel niet. Hoe een zadel ligt zit hem niet alleen in de boommaat. Wat je wel kunt doen is je pony laten opmeten, zelf een 2e hands zoeken en vervolgens je zadelpasser laten checken of hij nog aangepast moet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 11:00 



 
Profiel   

Ik heb een Massimo trail gehad, heeeeerlijk zadel.
Maar merkte dat ik met mn huidige pony tegen wat kleine dingen aanliep en ben verder gaan zoeken.
Oa ook op de Wintec Pro Endurance gezeten.
Was een heel goede kanshebber :j

Maar uiteindelijk kreeg ik nog een tweedehands Reactor Panel dressuur te testen en die won nog weer van de Wintec, dus die heb ik onlangs aangeschaft.

Kwa maten, Massimo gaat van smal tot heel wijd.
32 is niet al te breed, op mijn haflinger lag geloof ik een 35.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 11:04 



 
Profiel   

Bedankt allemaal!

Mijn voorkeur is toch gegaan naar de Wintec endurance pro, mijn paard wisselt in de training nog wel wat van bespiering en met dit zadel is dat makkelijk aan te passen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 07:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen