Gezocht: specifiek zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Gezocht: specifiek zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:33

Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn mijn sella zadels

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:53

Heb ook een sella deze werd vrij snel geleverd en kon gebruik maken van een leenzadel tot het zadel er was. Je kan het beste zelf even informeren bij Ali mbt de levertijd van een zadel.

Jairo

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 17:37

netjes! zijn ze echt zo goed? zitten ze zacht?
ik heb interesse in de vzh!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:47

Hier ligt nog een Equestor De Wispelaere 18" te verstoffen. 6 maanden mee gereden. Dressuurzadel.
Relatief vlak en heerlijk om op te zitten.

Je mag 'm altijd eens proberen als je wil. Heb wel geen idee waar je woont :+

Jairo

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-03-19

Re: Gezocht: specifiek zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 17:32

ik ben van Bilzen (nabij hasselt)

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:34

Jairo schreef:
MyChoice schreef:
Sella


Is het echt 8-10 weken wachttijd?


Hier ook sella. 10 weken (eigenlijk 8,5 hij moest helaas terug ivm dat er iets vergeten was := ) ik had wel een leenzadel gekregen. Ik heb iets later dan MyChoice besteld.

Jairo

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 17:39

Pandora2 schreef:
Hier ligt nog een Equestor De Wispelaere 18" te verstoffen. 6 maanden mee gereden. Dressuurzadel.
Relatief vlak en heerlijk om op te zitten.

Je mag 'm altijd eens proberen als je wil. Heb wel geen idee waar je woont :+


heb het even opgezocht, lijken mij wel zeer interessante zadel. waarom heb je er maar 6 maand op gereden.?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:45

Jairo schreef:
Pandora2 schreef:
Hier ligt nog een Equestor De Wispelaere 18" te verstoffen. 6 maanden mee gereden. Dressuurzadel.
Relatief vlak en heerlijk om op te zitten.

Je mag 'm altijd eens proberen als je wil. Heb wel geen idee waar je woont :+


heb het even opgezocht, lijken mij wel zeer interessante zadel. waarom heb je er maar 6 maand op gereden.?


Zadel was te lang om echt goed te zijn voor mijn propje spaans :+

Bilzen ken ik. Of toch de omgeving :D Ik woon in Kampenhout, dus best wel een eindje maar niet onoverkomelijk. Laat maar weten als je wil proberen. We vinden wel ergens een middenweg :P

Jairo

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 19:47

mmm, mijn paard mag ook geen lang zadel.
Hij zit met een "verschoven probleem".
uitgelegd: hij heeft een compacte rug, maar gelukkig een ver naar achter liggende 18de rib, maar daar zijn schouders ver naar achter doorlopen verschuift het gewoon :p
Een kieffer CT europe is net goed, keil kussens zou bv niet mogen. Een Wintec 500 is bv net over de lijn. niet érg maar toch erover :)

Wat vraag je bv nog voor het zadel, en zijn ze makkelijk aan te passen? Jai heeft Mw-w nodig.

Saddle solutions heeft inmiddels gebeld, en ze moet het zadel bestellen maar is ook nog even "buiten dienst" wegens operatie.

En echt, ik zie door de bomen het bos niet meer.

het zadel van cavaletti dat ik van haar wou lag toen wel goed.. wat het natuurlijk wel weer zeker maakt.
ze kent het zadel, is ook van hasselt dus in de buurt moest er iets aangepast moeten worden...

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Gezocht: specifiek zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:51

Die Equestor zijn vaak wel met memory foam, dat is niet zo heel makkelijk aan te passen, maar zou zich zelf moeten aanpassen aan het paard (ik weet nooit of dat wel kan).

Als je zo specifiek op zoek bent, en je hebt budget voor een nieuw zadel, dan zou ik gewoon een goede zadelpasser met veel verschillende merken laten komen.

Mijn zadelpasser ( van de zadelkamer) komt uit wesepe, dus denk dat ze ook wel naar Hasselt komt.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:51

Rena100 schreef:
Die Equestor zijn vaak wel met memory foam, dat is niet zo heel makkelijk aan te passen, maar zou zich zelf moeten aanpassen aan het paard (ik weet nooit of dat wel kan).

Als je zo specifiek op zoek bent, en je hebt budget voor een nieuw zadel, dan zou ik gewoon een goede zadelpasser met veel verschillende merken laten komen.

Mijn zadelpasser ( van de zadelkamer) komt uit wesepe, dus denk dat ze ook wel naar Hasselt komt.


Equestor is niet volledig met foam! Die hebben een combi tussen een laag(je) foam en wol. Zadel is door een beetje zadelmaker dus gewoon op te vullen :j
Maar moet je wel teleurstellen equestor heeft geen echte U boom

Even ter vergelijking, een Equestor met boom 34 volgens zegge:

Afbeelding


Mijn oude Thorowgood cob met gele boom(komt overeen met boommaat 36/37) :

Afbeelding



Alle 2 duidelijke V boom helaas....

Dit is een Sella:

Afbeelding


Alle 3 even met rood de bomen weergegeven, zoals je kan zien is de sella bovenop plat, dat zorgt voor meer ruimte op de schoft en krijg je een U boom

Jairo

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-03-19

Re: Gezocht: specifiek zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 14:37

Ik snap het niet zo goed. Ik kan van de laatste zadel ook een V maken.. (bedoel dit niet slecht) maar snap het niet hoe je dat zo ziet

Afbeelding

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Gezocht: specifiek zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:40

Je ziet hopelijk toch welm dat de V die je er zelf in gemaakt hebt, heel anders is als op die andere 2 zadels? :o

Hier ook heel erg fan van Sella, heb voor mijn paard een spring- en dressuurzadel ervan!

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:59

Signum/Omega zou misschien ook een optie zijn, alleen die zijn nieuw wel boven je budget.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Gezocht: specifiek zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:06

Angelique van Skyriding heeft sinds kort boomzadels met U vormige kopijzers in haar assortiment. Ze komt volgens mij ook in jouw regio.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:25

Wellicht dat dit het een en ander verhelderd. Dit zijn de U bomen van Bliss of Londen/Loxly:

Afbeelding

Dit zijn de losse bomen van Thorowgood, V bomen

Afbeelding


Hier zie je duidelijk het afgeplatten verschil tussen de 2, tuurlijk trek je de vorm van de Bliss of londen boom door naar boven komt er uiteindelijk een V tevoorschijn maar die bomen zijn platter aan de bovenkant en dus lopen niet in een V door tot helemaal bovenaan

Jairo

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-03-19

Re: Gezocht: specifiek zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 17:39

Dat is duidelijk dank u

vandaag nog langs ruitershop geweest met véél zadels, denk je nu écht dat er 1 een U boom heeft? nix ook niet, werd er moedeloos van.
(langsgegaan omdat ze ook zadels innemen en dat is altijd fijner dan je zadel hier maar hebben liggen).

Jairo

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-03-19

Re: Gezocht: specifiek zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:20

bedankt allemaal!

Ik heb iedereen aangeschreven (denk ik) die jullie hadden voorgesteld, sommige hebben gereageerd met dat het te ver was, andere dat ze niets in mijn prijscategorie hadden, of gewoon niet gereageerd.

ik heb uiteindelijk een afspraak met Happy Horse saddles gemaakt voor 20/8, ze heeft me heel goed uitgelegd wat ik allemaal kan verwachten, alle opties die best wel zéér ruim zijn, en de prijs viel heel goed mee. ik ben dus enthousiast aan het wachten op 20/8

dank jullie voor de hulp!

ps: als dat niets wordt ga ik zien voor een Sella

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Re: Gezocht: specifiek zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 23:32

U boom... Kom een keer langs? Ik kan je laten zien wat je kunt zoeken, zodat je doelgericht kan zoeken. Dan kan niemand je meer wat wijs maken. Ik ben ook wel benieuwd naar je zadel? Ik had een masseur tussen de klanten met de wijsheid in pacht. Uiteindelijk paard met bloed op de singel groeve door zijn advies. Soms weet een zadelmaker meer dan een fysio of dierenarts?

Het liefst zou ik ruiters meer bewust zien waar ze mee bezig zijn. Liefde voor je paard uit zich ook in basiskennis van je tuig.

Jairo

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 10:34

idefix4 schreef:
U boom... Kom een keer langs? Ik kan je laten zien wat je kunt zoeken, zodat je doelgericht kan zoeken. Dan kan niemand je meer wat wijs maken. Ik ben ook wel benieuwd naar je zadel? Ik had een masseur tussen de klanten met de wijsheid in pacht. Uiteindelijk paard met bloed op de singel groeve door zijn advies. Soms weet een zadelmaker meer dan een fysio of dierenarts?

Het liefst zou ik ruiters meer bewust zien waar ze mee bezig zijn. Liefde voor je paard uit zich ook in basiskennis van je tuig.


Hoi,
ik snap je bericht niet zo? "soms weet een zadelmaker meer dan een fysio of dierenarts?"
Ik heb twee zadelmakers bij Jai gehad.

Nu dinsdag komt ook een zadelmaker mijn paard opmeten met een machine om de juiste boom te vinden, en dan kan ik mijn zadel zelf samenstellen, ik heb mijn oog laten vallen op het showzadel (extra schoudervrijheid voor paarden met hoge en verre been actie) maar ze brengt vanalles mee dus ik kan nog steeds zien en aanpassen en combineren enzv.