Rambo micklem kapot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sharon094

Berichten: 7
Geregistreerd: 25-06-17

Rambo micklem kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 10:19

Beste allemaal, nog geen maand geleden heb ik de rambo micklem mulibridle gekocht. Nu stond mijn pony gisteren op haar teugel en krak... neusriem kapot.

Weten jullie of dat dit te maken valt? En hoeveel dat kost wellicht? Het lijkt me heel apart dat in deze situatie dit dure hoofdstel (die ik nog maar een stuk of vijf keer heb gebruikt) gelijk kapot gaat. Misschien kan het een productiefout zijn ofzo dat die niet goed is vastgelijmd.

Daarnaast zitten de teugels als je hem bitloos gebruikt direct vast aan het ringetje. Het lijkt mij dat als je dan een keer stevig trekt, hij ook kapot zou kunnen gaan. Natuurlijk is de kracht van een paard veel groter dan die van een mens maar alsnog...

Ik baal zo erg ;( is dit één van jullie wel eens overkomen? Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat iemands rambo op die manier kapot is gegaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Rambo micklem kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:23

misschien kan je bij de schoenmaker een nieuw stukje leer er aan laten zetten.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:23

Liever het hoofdstel dan het neusbot van je paard, lijkt me...
Maar dit ziet er wel repareer-baar uit. Je kan Rambo een bericht doen, maar een zadelmaker of handige schoenmaker zou je ook moeten kunnen helpen.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Re: Rambo micklem kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:25

Ik denk dat het te maken is, maar ik zou eerst rambo een berichtje sturen, wie weet doen zij het voor je. Duurt wel iets langer denk ik, dus weet niet of je hem zo lang kan missen.

Ik had iets soortgelijks met een Freejump, had zelfs geen bon, en ze hebben het kosteloos gemaakt en ook de verzendkosten betaald. Dus als je hem kan missen is het zeker het proberen waard.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:27

Vind je het echt raar dat het hoofdstel van zo veel kracht kapot gaat?
Het lijkt me overigens wel te maken. Loop er even mee langs de schoenmaker voor de quick fix of bel Rambo :)

sharon094

Berichten: 7
Geregistreerd: 25-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 10:42

Nirvana_ schreef:
Liever het hoofdstel dan het neusbot van je paard, lijkt me...
Maar dit ziet er wel repareer-baar uit. Je kan Rambo een bericht doen, maar een zadelmaker of handige schoenmaker zou je ook moeten kunnen helpen.


Dat is zeker waar! Ben blij dat er niks met haar aan de hand is. Het stukje leer zit helemaal tussen het hoofdstel dus daarom vraag ik me af of het repareerbaar is maar ik zal ff contact opnemen met een schoenmaker of zadelmaker. Dankjewel.

sharon094

Berichten: 7
Geregistreerd: 25-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 10:45

Deoro schreef:
Ik denk dat het te maken is, maar ik zou eerst rambo een berichtje sturen, wie weet doen zij het voor je. Duurt wel iets langer denk ik, dus weet niet of je hem zo lang kan missen.

Ik had iets soortgelijks met een Freejump, had zelfs geen bon, en ze hebben het kosteloos gemaakt en ook de verzendkosten betaald. Dus als je hem kan missen is het zeker het proberen waard.


Ik zal het proberen. Mijn andere hoofdstel is echt 3 keer niks haha dus daarom wil ik hem zsm laten maken. Ik heb hem bij de epplejeck besteld en ze zeiden dat ik geen garantie had. Heb ze maar een mailtje gestuurd met een klacht... echt een beetje belachelijk voor die 200 euro.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Rambo micklem kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:48

Uhm tja, als je pony op de teugel gaat staan, komt er natuurlijk best wat gewicht erop te staan. Dus hoeft niet heel gek te zijn dat er dan iets kapot gaat. Om nou meteen een klacht in te dienen...

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:49

sharon094 schreef:
Deoro schreef:
Ik denk dat het te maken is, maar ik zou eerst rambo een berichtje sturen, wie weet doen zij het voor je. Duurt wel iets langer denk ik, dus weet niet of je hem zo lang kan missen.

Ik had iets soortgelijks met een Freejump, had zelfs geen bon, en ze hebben het kosteloos gemaakt en ook de verzendkosten betaald. Dus als je hem kan missen is het zeker het proberen waard.


Ik zal het proberen. Mijn andere hoofdstel is echt 3 keer niks haha dus daarom wil ik hem zsm laten maken. Ik heb hem bij de epplejeck besteld en ze zeiden dat ik geen garantie had. Heb ze maar een mailtje gestuurd met een klacht... echt een beetje belachelijk voor die 200 euro.


Eventjes gekeken en Rambo zit blijkbaar (ook?) in Nederland. Voor Freejump moest ik naar Frankrijk sturen en toen had ik ze met 2.5 week terug, dus misschien heb je geluk.

Dapnik

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Re: Rambo micklem kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:54

Is niet lastig om te maken! Heb verrassend vaak al die ringetjes opnieuw vast moeten zetten voor klanten..

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:55

Ik persoonlijk zou het gek vinden als Rambo dit vergoed, dit valt onder "ondeskundig" gebruik, natuurlijk snap ik dat het enorm enorm balen is, en niet je bedoeling is geweest, maar ik had het gekker gevonden als alles wél heel was gebleven. Logischerwijs is dit het zwakste punt. Dus tja..

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:00

Dit kan zo gemaakt worden door een schoenmaker! Gelukkig het leer en niet je pony!

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:09

Mijn paard heeft de volledige neusriem van haar micklem getrokken omdat ze in een onbewaakt moment schuurde en aan een uitsteeksel vast kwam te zitten.

Ruk voor mij, had ik maar beter op moeten letten. Die van mij was te fixen bij de schoenmaker.

Ik sluit me aan bij de rest. Dit valt wel een beetje onder ondeskundig gebruik. Je had het zelf kunnem voorkomen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Rambo micklem kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:11

Elke zadelmaker kan dit repareren.

En nee het is niet belachelijk dat je geen garantie krijgt. Het is eerder belachelijk om te denken dat je die wel zou krijgen of dat de trekkracht van je arm aan een teugel in de buurt komt van de kracht die een paardenlijf op zo'n riempje zet :+

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:19

Je hebt direct een klacht ingediend omdat je pony door jou onoplettendheid op de teugel stond en een riempje kapot is gedaan? Is toch helemaal geen fout in de kwaliteit van de Micklem?! Ik had het bij hun over een andere toon gegooid, maar goed.

Ieder paard hier op stal heeft er één en sommigen zijn al enkele jaren oud en zijn nog prachtig. We hebben zowel de multi, als de competition als de competition deluxe. Sterker nog ze worden alleen maar fijner en soepeler met de tijd.

Een zadelmaker kan dat bandje repareren. Schoenmaker zou ik niet doen, daar heb ik persoonlijk geen goede ervaring mee, en zadelmaker dan weer wel.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8294
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Rambo micklem kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:27

Schoenmakers zullen gaan piepen dat het leer te dik is. Een zadelmaker/ reparateur kan dit gewoon oplossen.
Ik denk ook niet dat dit onder garantie zal vallen. Dit is nou eenmaal een zwak punt op een hoofdstel. Zwak genoeg om te breken bij vastzitten en sterk genoeg om een paard om te kunnen zetten als er paniek is, precies goed dus :D

sharon094

Berichten: 7
Geregistreerd: 25-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 11:27

Geen klacht ingediend jongens, ik heb een mailtje gestuurd met mijn ervaring. Had het niet zo moeten zeggen. En jullie hebben gelijk ook, ik zat een beetje in mijn emotie omdat ik er heel lang voor gespaard heb. Fijn dat het te maken valt! Ik ga gelijk vandaag! Dankjulliewel allemaal

sharon094

Berichten: 7
Geregistreerd: 25-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 11:28

linky schreef:
Dit kan zo gemaakt worden door een schoenmaker! Gelukkig het leer en niet je pony!


Zeker waar!!

sharon094

Berichten: 7
Geregistreerd: 25-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 11:29

Dapnik schreef:
Is niet lastig om te maken! Heb verrassend vaak al die ringetjes opnieuw vast moeten zetten voor klanten..


Super, daar ben ik heel blij om.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Rambo micklem kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:45

Ja zuur is zoiets wel, maar normaal zal de kost redelijk meevallen hoor :)

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: Rambo micklem kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:49

Ik heb mijn rambo micklem al jaaaren (en een vrij lomp paard) bij mij is er nog nooit iets stuk gegaan.
Denk gevalletje 'dikke vette pech'

Ziet er wel repareerbaar uit voor schoenmaker cq zadelmaker oid