Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring ligging/maat Sprenger dynamic trens

 
Profiel   

Even een vraag voor de ervaringsdeskundigen hier.

Voor mijn paard op zoek naar een passend bitje, ik had van m'n vorige nog een Sprenger KK ultra liggen 12,5cm, maar deze vind ik te nauw liggen. Voor het beeld foto's

[ img ]

[ img ]

Mondhoeken vallen precies tegen de bitringen aan.

Hierop een Sprenger dynamic meegenomen om te passen, deze is 13,5, en incl de gebogen vorm had ik de goede hoop dat die goed zou passen. Die ziet er zo uit in de mond

[ img ]

[ img ]

Nu zit ik dus te twijfelen of dit niet toch te groot is, maar een maatje kleiner gaat denk ik weer te klein zijn. Ik ben deze bitten niet meer echt gewend, hij 'moet' vrij hoog om stabiel te liggen, anders kun je iets makkelijk het bit heen en weer in z'n mond bewegen. Wat me ook niet de bedoeling lijkt.

Iemand die weet hoe dit bit hoort te zitten? Of is het toch verstandiger om deze te ruilen voor een 12,5cm bus/D trens?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 17:15 



 
Profiel   

Waarom pak je niet een klein bitringetje? Trust heeft bijv kleintjes. Valt bijna niet op. Dan lijkt de 13,5 me veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 21:21 



 
Profiel   

Ja zou kunnen maar heb liever zonder. Als deze te groot is zo dan kies ik liever voor de bustrens maatje kleiner. Maar ik twijfelde omdat die gebogen bitten volgens mij vaak wel iets meer uitsteken aan de zijkant. Maar hoe veel is te veel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 21:30 



 
Profiel   

Ik vind hem te groot. Van de ultra ben ik 13,5 nodig en de dynamic 12,5. Die heb ik in bus en watertrens 12,5 maakt in maat geen verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 21:50 



 
Profiel   

Deze zit prima hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 22:36 



 
Profiel   

Als je het bit aan de ene kant tegen de mond duwt dan moet er aan de andere kant een vinger tussen passen. Bij watertrensen die te klein zijn krijg je velletjes tussen de ringen. Weet niet wat de rest van het bit is want ik ken ze niet...rij gewoon met een simpele Harry's horse d-trens.. Maar bij te groot zit het scharnier van een dubbel gebroken weer snel tegen de slijmvliezen van de mondhoeken. Ik ben meer van de vaste ringen door deze uitleg van mijn tandarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 23:46 



 
Profiel   

Wisselende meningen, denk dat het toch lastig is om het te bepalen of het nou te groot is of niet bij deze trenzen. Mariljo dat kan ik nog wel bekijken, ik denk dat er wel meer dan een vinger tussen past op die manier. Ik denk dat een bus/D wat dat betreft idd fijner is.

Bedankt voor de input dusver! Vind het wel interessant om te lezen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 09:34 



 
Profiel   

Dit lijkt mij een prima maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 11:34 



 
Profiel   

Het ligt inderdaad niet altijd alleen aan de maat.
Ik kreeg het ook niet goed passend bij een van mijn paarden en heb er nu een D-trens in.
https://www.dochorse.nl/trust-elliptical-d-trens.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 11:55 



 
Profiel   

Hij lijkt inderdaad wat ruim te vallen maar bij een watertrens is het wel belangrijk dat het niet te krap zit. Bij dat nieuwe bit loop je nu niet het risico dat het velletje ertussen komt. Wat nu wel kan gebeuren is dat het bit veel heen en weer kan schuiven in de mond, daar moet je zelf tijdens het lopen naar kijken. Succes!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 17:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen